Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

  • 13 september 2019
  • 84 reacties
  • 1891 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

NS Flex voor Kinderen!

Zoals een aantal leden op onze Community al hebben gemerkt is NS Flex voor Kinderen inmiddels beschikbaar. Nu is het overduidelijk dat er vanuit jullie als leden van deze community vragen zijn. Om te voorkomen dat er vele topics worden gemaakt, en alles onoverzichtelijk wordt, dit verzameltopic.

Wat weten we al?

NS Flex voor Kinderen is beschikbaar voor kinderen tussen 12 tot en met 17 jaar. Alle NS Flex abonnementen zijn mogelijk. Na de keuze voor het abonnement krijg je onderstaande scherm in beeld. Daar geef je aan dat je voor je kind bestelt.

 

 

1d0fcda1-07e4-44af-ae58-39b86728eb9d.jpg


Vervolgens vul je eerst jouw gegevens als aanvrager in, daarnaast volg je de stappen in het scherm.

Wat vragen we van jullie?

De NS Community is al vaker een bron van goede vragen gebleken en daarvan maken we graag gebruik. Geef in dit topic aan waar je tegenaan loopt, wat voor vragen je hebt of wat je van het product vindt. Wij, als moderators, pakken deze vragen vervolgens op en proberen hierop zo goed mogelijk antwoord te geven.

 

 


84 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Is NSFlex voor kinderen wel een goede naam voor eeeh kinderen tussen de 12 en de 17?
Er zullen inderdaad weinigen op die leeftijd de term "voor kinderen" waarderen ... Dus daar kunnen we vast wel een prijsvraag van maken 🙂

NS Flex Junior
NS PuberFlex
NS Me Flex
NS Papa en mama betalen Flex
...
Reputatie 7
Badge +3
Top!
(geef je 't ook even door aan Emma? 😉)
Reputatie 4

De eerder twee aanvragen voor NS Flex basis van mijn andere dochters hadden ook nooit goedgekeurd mogen worden.

Die fout van hun moet ik nu ook al betalen.

Correct, maar bij het aangaan van het abonnement ga jij akkoord met de voorwaarden en gaan wij er vanuit dat op de hoogte bent dat wat jij besteld niet is toegestaan. Als je hierna extra kosten maakt doordat je niet op de hoogte was van de huisregels zijn deze kosten voor je eigen rekening.

 

HI Danny, 

 

Wanneer gaat NS nu eens een keer de hand in eigen boezem steken en erkennen dat jullie er een zootje van aan het maken zijn. Elders klagen er klanten dat ze al maanden geen facturen of foutieve facturen  ontvangen. Nu dit weer: om in Little Britain termen te spreken “The computer says NO” en dat had het ook moeten zeggen toen de geboortedatum werd gewijzigd. Dat jullie apparatuur daar blijkbaar niet toe in staat is zegt m.i. heel veel over jullie bedrijf. Beschouw die € 30,00 maar gewoon als leergeld en koop een boek  Programmeren voor Dummies. Feitelijk is dit een soort kinderlijke Hack. Het is veelzeggend dat dit soort Hacks bij jullie blijkbaar nog werken ook. Bij ons kunnen klanten van 12 in ieder geval geen levensverzekeringen aanvragen. @Marco1973 : complimenten dat je dit soort klungelwerk aan het licht brengt. 

@Marco1973 stuur je mij een privébericht met je NAW-gegevens en geboortedatum? Ik wil je graag tegemoet komen in tenminste vergoeden van de administratie kosten. 

@Robert B Bij nader inzien ben ik dat met je eens, ik zal er werk van maken om dit te escaleren. Ik weet dat de case van Marco niet op zichzelf staat namelijk, ik hoor dit helaas vaker op de afdeling. Ik ga een link van het topic meesturen naar de verantwoordelijke afdeling. Ik ga mijn best doen om in mijn duidelijk te maken wat de urgentie hiervan is.

Mijn excuses als ik het signaal heb gegeven dat ik dit probleem niet urgent heb opgepakt.

Reputatie 7
Badge +3

Is NSFlex voor kinderen wel een goede naam voor eeeh kinderen tussen de 12 en de 17?Er zullen inderdaad weinigen op die leeftijd de term "voor kinderen" waarderen ... Dus daar kunnen we vast wel een prijsvraag van maken 🙂


NS Flex Junior
NS PuberFlex
NS Me Flex
NS Papa en mama betalen Flex
...

TienerFlex
Reputatie 7
Badge +4


Is NSFlex voor kinderen wel een goede naam voor eeeh kinderen tussen de 12 en de 17?Er zullen inderdaad weinigen op die leeftijd de term "voor kinderen" waarderen ... Dus daar kunnen we vast wel een prijsvraag van maken 🙂






NS Flex Junior
NS PuberFlex
NS Me Flex
NS Papa en mama betalen Flex
...
TienerFlex


Dwarsliggers. SexyFlexy. FlexYoung, YoungFlex, KidsFlex.
Badge +3

Ik dacht ook aan een Bananasplit topic (hoog kanniewaarzijn gehalte) toen behalve@Marco1973 ook de dochters zelf gingen posten.

Maar met alle extra info die volgde neig ik er toch naar dat de NS hier de nodige steken heeft laten vallen, en Marco vervolgens mag opdraaien voor alle moeite en kosten, ook al kunnen die paar tientjes hem weinig schelen, gaat om het principe.

Ik zou dit als Klantenservice niet afdoen als ‘pech, zo werkt het’ maar juist behoorlijk escaleren (“dit had nooit moeten gebeuren, en eventuele kosten krijg je natuurlijk vergoed!”)

Liefst nog “Wij gaan voor je regelen dat al je dochters een legaal Flex abonnement krijgen (sinds korte tijd kan dit), maar je moet dat alleen nog even ophalen bij een automaat/supermarkt”

Suggestie doorzetten is absoluut onvoldoende dus, @Danny NS 

NS Flex voor Volwassenen zit nog altijd vol bugs, maar dan nu alvast wel voor Kinderen introduceren. Dat kan natuurlijk allemaal alleen maar goed gaan.
Reputatie 4

Ik hoop maar dat het escaleren van Danny wat beter gaat dan de escalatie van dit topic door @Emma NS een maand geleden.

Nog steeds geen enkele zinvolle reactie vanuit NS-Zijde. Ook hier gaart het om een Flex-product.

 

https://community.ns.nl/ns-flex-60/overstapkorting-niet-gekregen-bij-ns-flex-56664/index3.html#post414214

Reputatie 7
Badge +3
Wordt ook de info op https://www.ns.nl/klantenservice/flex/bestellen-studenten-en-minderjarigen.html aangepast?
Daar wordt nog aangegeven dat Flex alleen te bestellen is als je 18 jaar of ouder bent.
Reputatie 7
Badge +4
Nou nou, wie Neerlands zuur door d'adren stroomt?

Is NSFlex voor kinderen wel een goede naam voor eeeh kinderen tussen de 12 en de 17? Of is het een werknaam?
NS Flex voor Volwassenen zit nog altijd vol bugs, maar dan nu alvast wel voor Kinderen introduceren. Dat kan natuurlijk allemaal alleen maar goed gaan.

Een gedegen onderzoek op deze community wijst uit dat er veel vraag naar is. Vandaar ook deze nieuwe aanvulling.
Reputatie 7
Badge +3
De vraag is er zeker. Maar ik ben wel met Schobbejak eens dat het wel belangrijk is de bugs zo snel mogelijk op te lossen. Door Flex breder te gaan uitrollen, zal dat alleen maar weer extra druk op de klanteNService betekenen en die schijnen het al vrij druk te hebben 😉

Is NSFlex voor kinderen wel een goede naam voor eeeh kinderen tussen de 12 en de 17?Er zullen inderdaad weinigen op die leeftijd de term "voor kinderen" waarderen ... Dus daar kunnen we vast wel een prijsvraag van maken 🙂


NS Flex Junior
NS PuberFlex
NS Me Flex
NS Papa en mama betalen Flex
...


Ik weet dat het een serieus topic is, maar ik wil de kans niet aan mij voorbij laten gaan. Mijn idee: Alles Flex(?).

NS Flex voor Volwassenen zit nog altijd vol bugs, maar dan nu alvast wel voor Kinderen introduceren. Dat kan natuurlijk allemaal alleen maar goed gaan.Een gedegen onderzoek op deze community wijst uit dat er veel vraag naar is. Vandaar ook deze nieuwe aanvulling.


U geeft hiermee mooi weer waarom de service van NS niet gauw gaat verbeteren. Wel slim, uw baan wordt zo niet overbodig.
Waarmee ik overigens niet wil insinueren dat deze erg veel toevoegt, dat ligt uiteraard meer bij de directie. Die bepalen het beleid, aangezien die een privéchauffeur hebben en dus vrijwel geen praktijk ervaring met NS (reizen, stations, klantenservice, ns site, ns app, kopen abonnement/flex etc.) zie ik weinig veranderen.
Zo zou de heer van Boxtel eens de telefoon moeten pakken, bellen naar de NS klantenservice (alleen dan al zou hem iets moeten opvallen) en een vraag stellen.
Reputatie 7
Badge +3
Het zou mooi zijn als contracthouders/ouders een limiet voor hun kinderen kunnen instellen om te hoge rekeningen te voorkomen.
Badge +3
Er was die proef met Dal Voordeel Jongeren, dus Flex Jongeren zou een optie zijn.

Alleen kostte Dal Vooordeel Jongeren €15 en de versie voor meerderjarigen €50. Nu is er geen verschil (net als klassieke abonnementen die door een ouder o.i.d. betaald werden), dus waarom zou je dan nog onderscheid maken in de naam?

Gewoon NS Flex (nu óók voor jongeren!) dus. Ik neem aan dat er in Mijn NS ook niets 'kinderlijks' staat, maar gewoon de normale naam (zoals te zien in de printscreen).

Maar zijn of komen er voor de ouder(s) ook nog controlemogelijkheden over de kosten? Denk bijv. aan een limiet zoals bij belkosten, of het abonnement per direct blokkeren wanneer een kindjongere iets doet waar de contracthouder het niet mee eens is (f^*k school, ik ga lekker spijbelen en naar Zandvoort/Scheveningen/Hoek van Holland)?
Vooralsnog een paar mooie namen voorbij zien komen, bedankt! Ik geef dit vanzelfsprekend door. Zijn er al reizigers op onze community die het hebben aangeschaft? Wat zijn jullie ervaringen?
Reputatie 3
Het zou mooi zijn als contracthouders/ouders een limiet voor hun kinderen kunnen instellen om te hoge rekeningen te voorkomen.
Voor een abonnement voor kinderen, betaald door en op naam van een ouder, zou dit inderdaad een goede toevoeging zijn. Bij de start is het instellen van een limiet ook aangekondigd als mogelijkheid voor alle Flex abonnementen.

Hoi ik heb al vanaf het begin NS FLEX.

Ik ben uit 2003.

Mijn zusje uit 2006 heeft ook al NS FLEX vanaf het begin.

Nu heeft mijn vader NS FLEX voor kinderen aan een andere zus van mij uit 2007 gegeven.

Maar daar ging iets mis omdat er in de NS account van mijn zusje uit 2007 geen bevoegdheid was voor wijziging van het abonnement zoals bij mij en mijn zusje uit 2006 wel het geval is.

Nu heeft mijn vader daarover gebeld en toen is gebleken dat de drie abonnementen nooit afgesloten hadden mogen worden met ons als contracthouder omdat we nog minderjarig zijn.

De mevrouw van NS heeft toen gezegd dat ze direct de drie abonnementen stopzet omdat NS anders strafbaar is.

Nu moeten wij de stopzet bestellingen ophalen bij een NS automaat.

Daarna moet mijn vader het opnieuw aanvragen voor ons en weer drie keer 10€ betalen?

Mijn vader snapt dat dat moet maar wil geen 30€ betalen.

Wij kunnen zolang we de bestelling van de stopzettingen niet ophalen toch wel gewoon blijven reizen zoals we altijd gedaan hebben toch?

 

Hoi ik ben het zusje uit 2006.(al staat er Suus2007)

Kan dit aangepast worden naar Suus2006 ?

Het is toch niet onze schuld dat wij NS FLEX hebben kunnen aanvragen iets meer dan een jaar geleden bij de start?

We hebben gewoon onze geboortedatum eerlijk ingevuld.

Ook hebben we netjes 10€ betaald bij aanvang en onze facturen zijn gewoon altijd afgeschreven en betaald!

Hoi ik ben het zusje uit 2007.

Mijn vader heeft voor mij gewoon NS FLEX voor kinderen aangevraagd.

Op zijn naam maar heeft dezelfde initialen.

Later heeft hij de geboortedatum laten aanpassen naar die van mij.

Denk dat het daar mis is gegaan.

Toen is de mogelijkheid om te wijzigen verdwenen waar hij toen over gebeld heeft.

Hoi ik ben de vader.

Helaas kon de geboortedatum niet weer even terug gewijzigd worden.

Er moeten gewoon maar even weer drie nieuwe NS FLEX voor kinderen aangevraagd worden dat is makkelijker voor NS.

Kost mij alleen weer 3x10€

Hoi Floor2003, Suus2007 en Madelief2007, welkom bij de NS Community.

Fijn dat jullie allemaal de moeite hebben genomen om elke een account aan te maken en jullie verhaal te doen.

 

In feite mag het niet mogelijk zijn om NS Flex aan te vragen voor kinderen in die periode. Ik heb jullie contracten niet voor mij liggen dus ik kan geen uitspraken doen waarom het bij jullie wel gewoon kon.

Zoals je aangaf in de naam van Madelief2007 is het inderdaad een truc om eerst een andere geboortedatum, per ongeluk, in te vullen en deze later aan te passen. Echter, als je een nieuwe kaart hebt aangevraagd zal het ook hierop verkeerd staan.

Ik begrijp uit het bericht van Marco1973 dat 3 keer per ongeluk de verkeerde geboortedatum is ingevuld? 

 

Reputatie 6

Heel fijn! En nu Flex voor de écht trouwe klanten van NS, de houders van een Voordeelurenabonnement …

en voorts ben ik van mening dat de station rookvrij moeten om de Flexende jeugd een rookvrije reis te garanderen. 🚭🚭🚭

Reageer