Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

  • 13 September 2019
  • 123 reacties
  • 6965 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

NS Flex voor Kinderen!

Zoals een aantal leden op onze Community al hebben gemerkt is NS Flex voor Kinderen inmiddels beschikbaar. Nu is het overduidelijk dat er vanuit jullie als leden van deze community vragen zijn. Om te voorkomen dat er vele topics worden gemaakt, en alles onoverzichtelijk wordt, dit verzameltopic.

Wat weten we al?

NS Flex voor Kinderen is beschikbaar voor kinderen tussen 12 tot en met 17 jaar. Alle NS Flex abonnementen zijn mogelijk. Na de keuze voor het abonnement krijg je onderstaande scherm in beeld. Daar geef je aan dat je voor je kind bestelt.

 

 

1d0fcda1-07e4-44af-ae58-39b86728eb9d.jpg


Vervolgens vul je eerst jouw gegevens als aanvrager in, daarnaast volg je de stappen in het scherm.

Wat vragen we van jullie?

De NS Community is al vaker een bron van goede vragen gebleken en daarvan maken we graag gebruik. Geef in dit topic aan waar je tegenaan loopt, wat voor vragen je hebt of wat je van het product vindt. Wij, als moderators, pakken deze vragen vervolgens op en proberen hierop zo goed mogelijk antwoord te geven.

 

 


123 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Is NSFlex voor kinderen wel een goede naam voor eeeh kinderen tussen de 12 en de 17?
Er zullen inderdaad weinigen op die leeftijd de term "voor kinderen" waarderen ... Dus daar kunnen we vast wel een prijsvraag van maken 🙂

NS Flex Junior
NS PuberFlex
NS Me Flex
NS Papa en mama betalen Flex
...

@Marco1973 stuur je mij een privébericht met je NAW-gegevens en geboortedatum? Ik wil je graag tegemoet komen in tenminste vergoeden van de administratie kosten. 

@Robert B Bij nader inzien ben ik dat met je eens, ik zal er werk van maken om dit te escaleren. Ik weet dat de case van Marco niet op zichzelf staat namelijk, ik hoor dit helaas vaker op de afdeling. Ik ga een link van het topic meesturen naar de verantwoordelijke afdeling. Ik ga mijn best doen om in mijn duidelijk te maken wat de urgentie hiervan is.

Mijn excuses als ik het signaal heb gegeven dat ik dit probleem niet urgent heb opgepakt.

Reputatie 7
Badge +3
Top!
(geef je 't ook even door aan Emma? 😉)

De eerder twee aanvragen voor NS Flex basis van mijn andere dochters hadden ook nooit goedgekeurd mogen worden.

Die fout van hun moet ik nu ook al betalen.

Correct, maar bij het aangaan van het abonnement ga jij akkoord met de voorwaarden en gaan wij er vanuit dat op de hoogte bent dat wat jij besteld niet is toegestaan. Als je hierna extra kosten maakt doordat je niet op de hoogte was van de huisregels zijn deze kosten voor je eigen rekening.

 

HI Danny, 

 

Wanneer gaat NS nu eens een keer de hand in eigen boezem steken en erkennen dat jullie er een zootje van aan het maken zijn. Elders klagen er klanten dat ze al maanden geen facturen of foutieve facturen  ontvangen. Nu dit weer: om in Little Britain termen te spreken “The computer says NO” en dat had het ook moeten zeggen toen de geboortedatum werd gewijzigd. Dat jullie apparatuur daar blijkbaar niet toe in staat is zegt m.i. heel veel over jullie bedrijf. Beschouw die € 30,00 maar gewoon als leergeld en koop een boek  Programmeren voor Dummies. Feitelijk is dit een soort kinderlijke Hack. Het is veelzeggend dat dit soort Hacks bij jullie blijkbaar nog werken ook. Bij ons kunnen klanten van 12 in ieder geval geen levensverzekeringen aanvragen. @Marco1973 : complimenten dat je dit soort klungelwerk aan het licht brengt. 

Reputatie 7
Badge +3

Is NSFlex voor kinderen wel een goede naam voor eeeh kinderen tussen de 12 en de 17?Er zullen inderdaad weinigen op die leeftijd de term "voor kinderen" waarderen ... Dus daar kunnen we vast wel een prijsvraag van maken 🙂


NS Flex Junior
NS PuberFlex
NS Me Flex
NS Papa en mama betalen Flex
...

TienerFlex
Badge +3

Ik dacht ook aan een Bananasplit topic (hoog kanniewaarzijn gehalte) toen behalve@Marco1973 ook de dochters zelf gingen posten.

Maar met alle extra info die volgde neig ik er toch naar dat de NS hier de nodige steken heeft laten vallen, en Marco vervolgens mag opdraaien voor alle moeite en kosten, ook al kunnen die paar tientjes hem weinig schelen, gaat om het principe.

Ik zou dit als Klantenservice niet afdoen als ‘pech, zo werkt het’ maar juist behoorlijk escaleren (“dit had nooit moeten gebeuren, en eventuele kosten krijg je natuurlijk vergoed!”)

Liefst nog “Wij gaan voor je regelen dat al je dochters een legaal Flex abonnement krijgen (sinds korte tijd kan dit), maar je moet dat alleen nog even ophalen bij een automaat/supermarkt”

Suggestie doorzetten is absoluut onvoldoende dus, @Danny NS 

NS Flex voor Volwassenen zit nog altijd vol bugs, maar dan nu alvast wel voor Kinderen introduceren. Dat kan natuurlijk allemaal alleen maar goed gaan.
Reputatie 7
Badge +4
Nou nou, wie Neerlands zuur door d'adren stroomt?

Is NSFlex voor kinderen wel een goede naam voor eeeh kinderen tussen de 12 en de 17? Of is het een werknaam?
Badge +3
Er was die proef met Dal Voordeel Jongeren, dus Flex Jongeren zou een optie zijn.

Alleen kostte Dal Vooordeel Jongeren €15 en de versie voor meerderjarigen €50. Nu is er geen verschil (net als klassieke abonnementen die door een ouder o.i.d. betaald werden), dus waarom zou je dan nog onderscheid maken in de naam?

Gewoon NS Flex (nu óók voor jongeren!) dus. Ik neem aan dat er in Mijn NS ook niets 'kinderlijks' staat, maar gewoon de normale naam (zoals te zien in de printscreen).

Maar zijn of komen er voor de ouder(s) ook nog controlemogelijkheden over de kosten? Denk bijv. aan een limiet zoals bij belkosten, of het abonnement per direct blokkeren wanneer een kindjongere iets doet waar de contracthouder het niet mee eens is (f^*k school, ik ga lekker spijbelen en naar Zandvoort/Scheveningen/Hoek van Holland)?
Reputatie 7
Badge +4


Is NSFlex voor kinderen wel een goede naam voor eeeh kinderen tussen de 12 en de 17?Er zullen inderdaad weinigen op die leeftijd de term "voor kinderen" waarderen ... Dus daar kunnen we vast wel een prijsvraag van maken 🙂






NS Flex Junior
NS PuberFlex
NS Me Flex
NS Papa en mama betalen Flex
...
TienerFlex


Dwarsliggers. SexyFlexy. FlexYoung, YoungFlex, KidsFlex.

Ik hoop maar dat het escaleren van Danny wat beter gaat dan de escalatie van dit topic door @Emma NS een maand geleden.

Nog steeds geen enkele zinvolle reactie vanuit NS-Zijde. Ook hier gaart het om een Flex-product.

 

https://community.ns.nl/ns-flex-60/overstapkorting-niet-gekregen-bij-ns-flex-56664/index3.html#post414214


NS Flex voor Volwassenen zit nog altijd vol bugs, maar dan nu alvast wel voor Kinderen introduceren. Dat kan natuurlijk allemaal alleen maar goed gaan.Een gedegen onderzoek op deze community wijst uit dat er veel vraag naar is. Vandaar ook deze nieuwe aanvulling.


U geeft hiermee mooi weer waarom de service van NS niet gauw gaat verbeteren. Wel slim, uw baan wordt zo niet overbodig.
Waarmee ik overigens niet wil insinueren dat deze erg veel toevoegt, dat ligt uiteraard meer bij de directie. Die bepalen het beleid, aangezien die een privéchauffeur hebben en dus vrijwel geen praktijk ervaring met NS (reizen, stations, klantenservice, ns site, ns app, kopen abonnement/flex etc.) zie ik weinig veranderen.
Zo zou de heer van Boxtel eens de telefoon moeten pakken, bellen naar de NS klantenservice (alleen dan al zou hem iets moeten opvallen) en een vraag stellen.
Reputatie 3
Het zou mooi zijn als contracthouders/ouders een limiet voor hun kinderen kunnen instellen om te hoge rekeningen te voorkomen.
Voor een abonnement voor kinderen, betaald door en op naam van een ouder, zou dit inderdaad een goede toevoeging zijn. Bij de start is het instellen van een limiet ook aangekondigd als mogelijkheid voor alle Flex abonnementen.
Reputatie 7

Heel fijn! En nu Flex voor de écht trouwe klanten van NS, de houders van een Voordeelurenabonnement …

en voorts ben ik van mening dat de station rookvrij moeten om de Flexende jeugd een rookvrije reis te garanderen. 🚭🚭🚭

Alle gegevens zijn naar waarheid ingevuld.

Maar er stond waarschijnlijk wel iets in de voorwaarden die ik nooit lees haha.

Begrijp ik goed dat de geboortedatum welke jullie klantenservice voor me heeft gewijzigd nu tot gevolg heeft dat de NS FLEX voor kinderen nu weer opnieuw aangevraagd moet worden op mijn kosten?

En dat de "bug” welke het mogelijk heeft gemaakt dat mijn twee dochter al vanaf het begin NS FLEX hebben nu ook op mijn kosten moet worden aangepast?

Daar moet ik echt even over nadenken.

Gelukkig werken de kaarten nog zolang de bestellingen van de stopzettingen niet worden opgehaald,

Misschien maar automatisch opladen aanzetten.

Omdat ze de geboortedatum gewijzigd hebben bij de laatste Flex basis voor kinderen staan alle drie de Flex basis abonnementen nu op de namen van de kinderen en dat mag blijkbaar niet.

Hun aanpassing weer ongedaan maken zodat in ieder geval de laatste weer klopt willen ze niet.

Datt de eerste twee op hun eigen naam en gegevens NS Flex basis toentertijd mochten aanschaffen is nu ook ineens mijn probleem

Bedankt voor de tips!

De eerste twee werkten prima tot ze doorhadden dat ze een fout hadden gemaakt.

Die ze ook niet zelf willen oplossen dat moet ik doen en ook weer opnieuw betalen.

Voor hun is het het makkelijkst hun fouten te corrigeren door gewoon alles te stoppen en dan moet ik het allemaal weer opnieuw aanvragen nu ze hun systemen wel op orde hebben.

@Danny NS Als mijn dochter een fles drank wil kopen en ze vragen hoe oud ze is en ze zegt 12 en dan zeggen ze oké en laten haar betalen om vervolgens de fles drank weer af te pakken omdat ze minderjarig is maar haar geld krijgt ze niet terug?

Volgens mij ligt de verantwoordelijkheid niet bij een kind? Maar bij de verkoper!

NS had mijn twee dochters nooit NS Flex basis mogen verkopen.

Ook hadden ze de geboortedatum van mijn NS Flex basis voor kinderen nooit mogen wijzigen.

Kinderen lezen geen productvoorwaarden (ouderen overigens ook niet).

Klantenservice ook niet want die wijzigen ook zomaar een geboortedatum.

@Danny NS  Een goed werkende filter om kinderen te behoeden had ook een vervelende situatie voorkomen.

Een goed functionerende klantenservice had ook nooit de fout gemaakt de geboortedatum te wijzigen en had de fout ook weer terug kunnen draaien.

Reputatie 7
Badge +3

Kinderen lezen geen productvoorwaarden

En kinderen mogen ook geen contracten afsluiten en moeten ouders dit doen. Als ouder ben je verantwoordelijk voor je kind doet en is aan de ouder om kinderen te waarschuwen dat dit niet mag.

@Momo klopt!

Maar NS heeft wel kinderen contracten laten afsluiten wat niet mag.

Dit heb ik NS laten weten waarop ze de contracten hebben ontbonden.

Alleen heeft NS wel geld aangenomen van kinderen wat onrechtmatig is!

Geld ff terugstorten aan de kinderen en probleem is opgelost.

Reageer