beantwoord

Overstapkorting niet gekregen bij NS Flex



Toon eerste bericht

187 reacties

Tsja we wachten pas 7 maanden…… Ik snap Danny dat jij er ook niets aan kan doen, maar begrijp dan ook dat mensen hier boos om worden.

De vraag blijft voor mij of je überhaupt wel recht heb op overstapkorting als er een treintraject tussen zit. In feite zijn het mijns inziens dan twee losse bus/tramreizen en is het geen overstap. Ben benieuwd wat de conclusie wordt.

.

Als dit zo is waarom doet NS er dan 7 maanden over om dit ook te constateren

Stijn is helaas nog niet aan het werk dus ik geef een update:

NS heeft een vergelijkbare klacht doorgezet naar de betreffende busvervoerder. Immers, de softwarebepaling moet bij elke vervoerder goed ingeregeld zijn. Deze situatie bleek bekend te zijn bij de betreffende vervoerder: er ging in de berekening van de prijs inderdaad iets mis waardoor in sommige gevallen het dubbele overstaptarief bij een overstap wel berekend werd. De betreffende vervoerder en TLS (Translink) hebben gewerkt aan een oplossing. Zij hebben NS gemeld dat in maart een update zal worden doorgevoerd in de TLS-software waardoor de prijsberekening bus-trein-bus correct zal worden uitgevoerd bij busvervoerders en het probleem hiermee hopelijk zich niet meer voordoet.

Fijn om te horen dat er nu (eindelijk) iets aan gedaan gaat worden.

 

Blijft natuurlijk wel de vraag staan: hoe de reizigers die dit betreffen, gecompenseerd gaan worden voor een jaar teveel betalen. Dit is per reiziger ongeveer € 400,00. Ik neem toch niet aan dat de desbetreffende vervoerder dit zomaar in eigen portemonnee mag steken.

Als dit zo is waarom doet NS er dan 7 maanden over om dit ook te constateren

Geen prioriteit?

Wederom een e-mail gestuurd.
Reputatie 2
Waar is onze reductie gebleven op retour reizen!? Ik betaal nu ruim 16 euro Rijswijk -> alphen en weer terug. Dat is dus 35 guldens...!! Voor iets wat gratis zou moeten zijn, maar geeft wel een goed beeld over hoe onze samenleving kapot gemaakt wordt. NS = medeverantwoordelijk voor de verharding van de samenleving.

Dit is natuurlijk geheel off-topic. Maar de reductie op retourreizen zit nu verwerkt in de prijs van een enkeltje: de enkeltjes zijn bij het afschaffen van het retourtje in prijs omlaag gebracht naar de helft van de prijs van een retourtje. Daar heeft NS u dus geen loer gedraaid.
Het duurder worden van het reizen per trein is niet alleen de schuld van NS. Ik hou daar eerder onze overheid voor verantwoordelijk, die het BTW-tarief heeft opgeschroefd en die meent dat NS concurrenten op het spoor moet hebben, waardoor NS wordt benadeeld en minder overheidsgeld krijgt.
Badge +3

Teruglezende ben ik erg benieuwd of het 9 maanden geleden gemarkeerde antwoord over aanpassingen in de software van TLS (dus de CiCo apparaten in bussen e.d.) het probleem bij NS Flex oplost.

Bij reizen op saldo zal dit ongetwijfeld het geval zijn, maar bij Flex doen die apparaten niets anders dan plaats en tijd van in/uitchecks registreren, TLS deze doorgeven aan NS, die vervolgens de berekening maakt voor de prijs.

Als NS dus niet zelf ook iets gewijzigd heeft aan het Flex systeem dat de prijs berekent, dan is er waarschijnlijk nog helemaal niets veranderd. :rolling_eyes:

Zal het zelf eens testen, wordt vervolgd.

Ze hebben een oproep gedaan voor testero op dit forum. Blijkbaar gaat er toch iets fout

 

Reputatie 7
Badge +3

De vraag blijft voor mij of je überhaupt wel recht heb op overstapkorting als er een treintraject tussen zit. In feite zijn het mijns inziens dan twee losse bus/tramreizen en is het geen overstap. Ben benieuwd wat de conclusie wordt.

Als dat zo is, waarom is die korting er wel wanneer je geen Flex hebt? Want TS had dat blijkbaar wel voor de overstap naar Flex.

@Momo 

Mijns inziens is die korting bij niet-Flex ook onterecht 

Reputatie 7
Badge +3

Daar ga ik niet over oordelen. Terecht of onterecht, het zou bij allebei gelijk moeten zijn.  En als er wel verschil is dan moet dat aangegeven worden. De reiziger moet van dit soort info op de hoogte zijn om een keus te hebben. 

Zo is ook verschil is qua korting bij overstappen naar een andere treinvervoerder tussen dal en spits met Flex en niet Flex. 

Niet alleen ik baal hiervan, maar jullie waarschijnlijk nog veel meer: ik heb wederom geen reactie. Ik ga nu weer bij iemand anders aankloppen! Sorry.

Reageer