trein rijdt niet, waardoor ik in de spits overstap en extra kosten maak, wordt dit vergoed?



Toon eerste bericht

236 reacties

Als je ons wilt helpen dan ontvang ik graag een privébericht.

Reputatie 7

Dat is een herhaling van zetten die niets oplost en het probleem weer bij de reiziger legt.

Ik reis ook niet op deze lijn maar lees en volg de verschillend hoofpijn dossiers en het zou prettig zijn als iemand van NS die dat kan zich hier eens over gaat buigen.

Ik heb tot nu geen klachten over NS maar begin de dag te vrezen dat dat wel zo is.

 

Wij kunnen niets beteken als wij geen gegevens kunnen leveren. Het is nu speculeren voor ons wat er is gebeurd. Wij mogen niet zomaar gegevens van reizigers inzien. Ik wil je vragen om on-topic te blijven zodat we dit probleem kunnen oplossen.

Ik zie in dit topic in de afgelopen maand 1 reis van Macklobell waarbij het mis is gegaan. Daarom hebben wij inderdaad het vermoeden dat het probleem speelt bij specifieke reizigers en dat zoeken we graag uit. We komen hier nog op terug.

Misschien kan Maxime wel even toelichten waarom ondanks alles Toefor Onijn toch op 1, 2 en 3 staat als klant.

 

Er is nu vastgesteld dat dit niet een probleem is dat NS kan verhelpen. Het probleem en de oplossing ligt bij Qbuzz (daarvan zijn ze op de hoogte). Als je reis niet goed in rekening is gebracht, dan moet ik je verwijzen naar: https://www.qbuzz.nl/dmg/reizen/merwedelingelijn

 

Badge +3

Misschien is dat laatste wel de reden dat er zo moeilijk wordt overgedaan bij het terugbetalen.

Er wordt niet moeilijk gedaan maar je moet het wel opmerken (uit je Reishistorie of Factuur) en contact opnemen.

Reputatie 7
Badge +1

Kan misschien ook het beste antwoord van Jouke verwijderd worden. Daar lijkt het nl dat het allemaal de schuld van Qbuzz is. Ik waag dat toch ernstig te betwijfelen.

Indien het wel de schuld van Qbuzz is, zou ik graag een gemotiveerde reactie willen zien.

Ik haal het beste antwoord voor nu inderdaad even weg. Ik zie dat er 2x geopperd is dat er een oplossing was, vanuit de OV- ombudsman, maar dat dit tot nu toe niet heeft gebaat. In ieder geval bij 2 forumleden niet. Voor de mensen die dit nu nog treft moet natuurlijk wel nog een oplossing komen. Want voor eeuwig en altijd restitutie blijven vragen is natuurlijk allesbehalve klantvriendelijk. Ik zie dat Maxime op 3 oktober het e.e.a heeft uitgezet, maar hoe/waar/wat precies kan ik niet zien, dus ik vraag Maxime even of ze dit weer op kan pakken. Mijn excuus voor de vertraging.

Ik heb in oktober doorgezet dat dit nog speelt en het laatste bericht dat ik hierover heb gehad is dat NS in gesprek is met OV-chipkaart en Qbuzz om de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen. Ik zal een update vragen. Ik vind het heel vervelend dat het nog steeds speelt en dat het nog niet is opgelost. Specifieke voorbeelden van reizen die foutgaan zet ik graag door en ik help ook graag met de restitutie bij reizigers die hierdoor extra kosten maken (stuur maar een privébericht). Ik kan mij voorstellen dat dit onbevredigend is, maar ik kan het helaas niet zelf oplossen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb in oktober doorgezet dat dit nog speelt en het laatste bericht dat ik hierover heb gehad is dat NS in gesprek is met OV-chipkaart en Qbuzz om de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen. Ik zal een update vragen. Ik vind het heel vervelend dat het nog steeds speelt en dat het nog niet is opgelost. Specifieke voorbeelden van reizen die foutgaan zet ik graag door en ik help ook graag met de restitutie bij reizigers die hierdoor extra kosten maken (stuur maar een privébericht). Ik kan mij voorstellen dat dit onbevredigend is, maar ik kan het helaas niet zelf oplossen.

 

Nee sorry Maxime ik snap dat jij er niets aan kan doen, maar NS had dit in de afgelopen 3 jaar toch echt wel kunnen en ook moeten oplossen. NS Flex werkt hier dus bllijkbaar niet en reizigers worden hier ongemerkt op kosten gejaagd. Er zijn er zoals gezegd velen die nooit op dit forum komen en dat dus ook niet opmerken.

 

Ik vind dat hier echt veel actieveer op moet worden ingegaan en dat dit binnen NS geëscaleerd moet worden.

Mogelijks wil IL&T er ook nog wel iets van vinden als je een melding maakt. 

Reageer