vraag over klassewissel naar 1ste klas Dalvrij Flex



Toon eerste bericht

59 reacties

Ik kan, denk ik, aangeven dat alles nu klopt. @Robert B bedankt voor je geduld en inzet!

Badge +3

Ik kan, denk ik, aangeven dat alles nu klopt. @Robert B bedankt voor je geduld en inzet!

Eh, bijna.

De Tarievenlijst pdf voor zakelijk is inderdaad weggehaald (was ook dubbelop), maar de 63% in de tekst boven de tabel op pagina 15 staat er nog.

Om daarvoor weer de molen aan te slingeren lijkt me niet nodig, want dat het 65% moet zijn blijkt wel uit de (erg handige en duidelijke) tabel.

Ik zal wederom met de deur in huis vallen. Mijn aanspreekpunt betreffende dit onderwerp is na mijn vakantie met vakantie gegaan. Ik heb zojuist een mail gekregen dat ze tijdens haar vakantie geen reactie heeft ontvangen en heeft gelijk een reminder gestuurd. Ik hoop snel met nieuws te komen. @Thom nog even geduld.

Badge +3

Ik zie een belangrijke fout op https://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/klasse-wisselen.html

  • NS Flex-abonnement

    • Toeslag in het weekend: 50% bovenop de vol tarief-prijs van 2e klas
    • Toeslag doordeweeks: 65% bovenop de vol tarief-prijs van 2e klas
    • Een maand 1e klas reizen met een vrij-abonnement: toeslag afhankelijk van abonnement
    • Een dag 1e klas reizen met een vrij-abonnement: je betaalt 50% (weekend) of 65% (doordeweeks) bovenop de vol tarief-prijs van 2e klas. Ook als dit binnen de tijden van je abonnement is

De tekst is aangepast, maar nu klopt het helemaal niet meer!

  • Een dag 1e klas reizen met een vrij-abonnement: het verschilt per abonnement hoeveel je extra betaalt. Bekijk de NS-Tarieven op onze tarievenpagina.

Waarbij de link naar ‘tarievenpagina’ gaat naar Tarieven Zakelijk 2021 :rofl: en dat heeft bijzonder weinig met NS Flex te maken (geen zakelijk product).

De PDF https://www.ns.nl/binaries/_ht_1611075333421/content/assets/ns-nl/zakelijk/ns-tarievenlijst-2021---zakelijk.pdf is gewoon dezelfde als voor consumenten, en toont nog altijd 63% op pagina 15.

De juiste tarievenpagina https://www.ns.nl/binaries/_ht_1611132176639/content/assets/ns-nl/tarieven/ns-tarieven-2021.pdf uiteraard ook hetzelfde.

Maar er wordt aan gewerkt, dus we komen er wel… 

Badge +3

Ik zag het al voorbijkomen. Ik heb erachteraan gemaild dat dit niet klopt. Ik vermoed dat deze spoedig weer wordt aangepast.

Tarievenpagina linkt nu goed (naar consumenten), maar de handige tabel op pagina 15 is nog die van 2020.

Ik heb @Erryt NS net even gevraagd, hij heeft het doorgezet maar helaas nog niks teruggehoord. Het is dus toeval dat het al deels is herstelt. Je dient dus nog even af te wachten! 

Badge +3

Om die PDF opnieuw te generen (of aan te passen) moet er nog even iemand gevonden worden met Adobe InDesign 16.0 (Macintosh), of Adobe Illustrator 24.0 of zo… 

Ik dacht dat het wel zo simpel zou zijn als in Notepad++ te zoeken naar “*0,63” (en 1,63 en ook nog even 63%) en daar even 65 van te maken, maar wat een overbodige ‘info/rommel’ in die PDF zeg (niet voor niets zo’n 140 kB) :laughing:

Nou ja, het document (bestandsnaam 9158 NS Tarievenlijst 2021.indd) heeft in ieder geval een lange historie qua bewerkingen:

<xmpMM:History>
            <rdf:Seq>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>saved</stEvt:action>
                  <stEvt:instanceID>xmp.iid:FA7F1174072068118083FEF56D1E8076</stEvt:instanceID>
                  <stEvt:when>2014-07-25T13:46:13+02:00</stEvt:when>
                  <stEvt:softwareAgent>Adobe Illustrator CS5.1</stEvt:softwareAgent>
                  <stEvt:changed>/</stEvt:changed>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>converted</stEvt:action>
                  <stEvt:parameters>from application/postscript to application/vnd.adobe.illustrator</stEvt:parameters>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>saved</stEvt:action>
                  <stEvt:instanceID>xmp.iid:A4C2259F1D2068118083FEF56D1E8076</stEvt:instanceID>
                  <stEvt:when>2014-07-25T13:54:03+02:00</stEvt:when>
                  <stEvt:softwareAgent>Adobe Illustrator CS5.1</stEvt:softwareAgent>
                  <stEvt:changed>/</stEvt:changed>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>converted</stEvt:action>
                  <stEvt:parameters>from application/postscript to application/vnd.adobe.illustrator</stEvt:parameters>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>converted</stEvt:action>
                  <stEvt:parameters>from application/postscript to application/vnd.adobe.illustrator</stEvt:parameters>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>converted</stEvt:action>
                  <stEvt:parameters>from application/postscript to application/vnd.adobe.illustrator</stEvt:parameters>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>converted</stEvt:action>
                  <stEvt:parameters>from application/postscript to application/vnd.adobe.illustrator</stEvt:parameters>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>converted</stEvt:action>
                  <stEvt:parameters>from application/postscript to application/vnd.adobe.illustrator</stEvt:parameters>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>saved</stEvt:action>
                  <stEvt:instanceID>xmp.iid:9592f20c-e89a-4890-807f-e63ee92c62a8</stEvt:instanceID>
                  <stEvt:when>2018-03-07T14:37:30+01:00</stEvt:when>
                  <stEvt:softwareAgent>Adobe Illustrator CC 22.0 (Macintosh)</stEvt:softwareAgent>
                  <stEvt:changed>/</stEvt:changed>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>saved</stEvt:action>
                  <stEvt:instanceID>xmp.iid:5e07bce5-9cb1-4d2c-9f64-57d3246cd366</stEvt:instanceID>
                  <stEvt:when>2018-03-07T14:38:56+01:00</stEvt:when>
                  <stEvt:softwareAgent>Adobe Illustrator CC 22.0 (Macintosh)</stEvt:softwareAgent>
                  <stEvt:changed>/</stEvt:changed>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>converted</stEvt:action>
                  <stEvt:parameters>from application/postscript to application/vnd.adobe.illustrator</stEvt:parameters>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>saved</stEvt:action>
                  <stEvt:instanceID>xmp.iid:c24e0161-fefb-47ec-80c8-519c45432211</stEvt:instanceID>
                  <stEvt:when>2018-07-31T11:53:38+02:00</stEvt:when>
                  <stEvt:softwareAgent>Adobe Illustrator CC 22.1 (Macintosh)</stEvt:softwareAgent>
                  <stEvt:changed>/</stEvt:changed>
               </rdf:li>
               <rdf:li rdf:parseType="Resource">
                  <stEvt:action>saved</stEvt:action>
                  <stEvt:instanceID>xmp.iid:acdb0173-d714-44e2-81d3-d1d1080f897f</stEvt:instanceID>
                  <stEvt:when>2019-12-05T11:21:26+01:00</stEvt:when>
                  <stEvt:softwareAgent>Adobe Illustrator 24.0 (Macintosh)</stEvt:softwareAgent>
                  <stEvt:changed>/</stEvt:changed>
               </rdf:li>
            </rdf:Seq>
</xmpMM:History>

 

Even bewerken in iets ‘niet Adobe’:rofl:  (Acrobat schijnt dat ook te kunnen, maar niet gratis) en dan houd je een bestandje van nog geen 40 kB over denk ik.

Edit: Het lukt me niet om met freeware/trial software een goede pdf te maken (die wordt alleen maar groter dan het origineel) maar pagina 15 moet er dus ongeveer zo uit zien.

 

Waar *0,6 staat betekent dat dus dat je 40% korting krijgt vanwege je abonnement, en/of het 2e klas deel dus niet hoeft te betalen wegens vrij reizen.

En deze tabel geldt alleen voor treinreizen met NS, want bijv. Keolis/Blauwnet (en andere vervoerders) hanteren andere tarieven, en die krijg je met NS Flex ook (ongeveer) op je factuur.

Daar is een ander (lang, leesvoer) topic over.

Ik was er al bang voor.

Badge +3

 

@Robert B Ik zie dat de verwijzing van tarieven nu weer naar de consumenten wordt geleid. Ik ben nog bezig om de percentages van de tarievenpagina te laten corrigeren. 

De pdf voor zakelijk is identiek aan die voor consumenten, dus die moet dan ook even opnieuw gegenereerd worden zodra het bronbestand (9158 NS Tarievenlijst 2021.indd) aangepast is.

Reageer