Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16279 Bekeken


Toon eerste bericht

458 reacties

Badge +3
Haha, wij met zijn allen besparen NS dus $1.5M aan werk voor het callcenter.

Mooi! Waar kunnen wij ons deel (naar rato van bijv. opgeloste topics of 'likes') opeisen? Want ik neem niet aan dat met dat miljoentje de treinkaartjes goedkoper gaan worden toch, Henk_NL? 😛
De makers van het forumplatform vanmorgen vol trots op de mail... Er was een nieuw 'customer success book'. Een aantal vaste leden staat er weer mooi op dit jaar. Ik zie zo snel Thom, Slidestops, DDietzen en een paar modjes, Arnold, Iris en Erryt. Applaus! :D

Maar, het belangrijkste komt nog... Dankzij uw inzet worden de treinkaartjes dit jaar goedkoper! Men spreekt van een '$1.5M call reduction per year', en 'One out of every 5 questions from customers about our products has sales potential. Advice and support from other customers is key here. The inSided platform enables us to accelerate customer support'. Super!

U gelooft mij niet? Check dit linkje, dan hoef je je mailadres niet in te vullen :)

Met cynische groet,
Ome Henk

We proberen die regel uiteraard te handhaven, maar daarvoor moeten we actief accounts gaan controleren, waar niet altijd een aanleiding voor is. Als je een vermoeden hebt dat dit het geval is voor een specifieke gebruiker, stuur dan even een bericht naar een Moderator met de naam van de gebruiker waar het om gaat. Dan kunnen wij het controleren en zo nodig actie ondernemen.
Dit topic is erg lastig vindbaar, maar aangezien inhoudelijke reacties in het andere feedback-topic soms zonder mededeling worden verwijderd de vraag maar hier...

In de huisregels staat onder andere dat:
* Het is niet toegestaan om je met meerdere accounts te registreren op het forum. Wanneer er meerdere accounts door één persoon zijn aangemaakt, kunnen de moderators de toegang tot het forum met deze accounts ontzeggen.

Nou kan ik er normaal niet wakker van liggen als iemand meerdere alt-accounts gebruikt, soms zijn daar goede redenen voor (zoals het niet kunnen verwijderen van oude PB's). Maar er zijn ook een aantal mensen hier die al vele malen verbannen zijn omdat ze schelden, stoken en weinig inhoudelijk bijdragen, die toch telkens weer terugkomen onder een alt en vrij lange tijd actief kunnen zijn of dat zelfs nog steeds zijn. In hoeverre wordt deze regel in dat soort gevallen gehandhaafd?

Momenteel is er ook weer iemand actief op dit forum waarvan volgens mij overduidelijk is dat het weer een alt is van een verbannen gebruiker, vandaar de vraag 🙂
Badge +3
Ah, tof precies wat ik wenste.
Ah, ik vroeg me al af of dat nieuw was, of dat ik het in al die tijd niet gezien heb. Nieuw dus 🙂
Badge +3
Sinds vandaag is het mogelijk om vanaf de pagina met Recent actieve topics direct naar het laatste bericht in een topic te gaan door op de datum/tijd achter de tekst "Laatste reactie op" te klikken. Ook is de naam van het forum waarin het topic staat, nu een link geworden.

De implementatie is helaas ietwat onhandig, want de naam van de auteur van het laatste bericht verdwijnt nu achter de grote balk met het menu bovenaan de pagina.
Ik was eigenlijk van plan om mijn bijdrage te verwijderen en in het topic Denk mee over het NS Serviceforum! te plaatsen maar nu kopieer ik het daar wel heen. Want, je reageert super snel MvanGelder!

Dit was dusdanig aangepast dat je gelijk op de laatste pagina kwam bij het aanklikken van het topic maar dat is recentelijk teruggedraaid, een moderator zou navragen waarom maar sindsdien is het weer heel stil geworden.Oh, hier schiet ik dan weer van in de lach. Ik erger me er daarnaast ook aan. Bedankt voor uw bijdrage.
Dit was dusdanig aangepast dat je gelijk op de laatste pagina kwam bij het aanklikken van het topic maar dat is recentelijk teruggedraaid, een moderator zou navragen waarom maar sindsdien is het weer heel stil geworden.
Hallo, ik kom pas kijken op dit forum. Ik zie dat dit topic een jaar geleden is gestart. Wil je reageren dan moet je helemaal naar het eind scrollen. Kan de volgorde niet anders, dus de nieuwste reacties boven.
...

Ik geloof niet dat een NS medewerker reactie heeft gegeven in dit topic op deze feedback.

Ik heb precies dezelfde feedback.
Mateloos irritant dat ik telkens weer bij een topic waar een nieuwe post is geplaatst weer helemaal naar beneden moet scrollen en weer op het laatste paginanummer moet klikken.
Hopelijk kan spoedig een functie gemaakt worden dat je net als op de overzichtspagina's zelf kunt "ascenden" en "descenden" nu dus binnen een topic op datum.

Hoe HOUDEN jullie HET VOL om te participeren in dit forum als je telkens weer moet scrollen en klikken voor de nieuwste reactie? Deze vraag zou ik mezelf eigenlijk ook moeten stellen...
Reputatie 6
Badge +2
De woorden Always en Phone, en misschien ook wel andere, worden automatisch van een hoofdletter voorzien als je ze typt. Kan dat uitgeschakeld worden?
Test: a always b phone. Geen hoofdletters (meer). Het is dus of op het forum veranderd, of het kwam door specifieke eigenschappen/instellingen van het gebruikte apparaat.
De woorden Always en Phone, en misschien ook wel andere, worden automatisch van een hoofdletter voorzien als je ze typt. Kan dat uitgeschakeld worden? ??? apart en grappig vind ik het.
Bedankt! Ik ga hem verwijderen. Ook deze had al verwijderd moeten zijn.

Ik vind het ook geen ideale oplossing, maar in dit geval leek het mij wel de beste.
Hoi Pe_pe.

Ik heb het gros van de topics van Yvo gebundeld, en de oorspronkelijke topics verwijderd. Dat ben ik bij deze twee vergeten, en heb ik nu alsnog gedaan. Bedankt voor de melding.


Nog eentje:
https://forum.ns.nl/de-trein-11/voorbeeld-falende-ns-11013/index1.html

Erg onhandig dat alleen de openingsposts zijn gebundeld en alle antwoorden/reacties daarop zijn verdwenen. Bovendien verslechtert dit 'bundelen' de toch al problematische doorzoekbaarheid van het forum doordat er zo een hoop dode links ontstaan.
Dat vind ik niet echt een enorm probleem, Michiel. Ik verwacht niet dat heel veel forumleden naar het profiel van Yvo gaan. Ik vind het belangrijker dat we de signalen bundelen.
Ik heb het gros van de topics van Yvo gebundeld, en de oorspronkelijke topics verwijderd. Dat ben ik bij deze twee vergeten, en heb ik nu alsnog gedaan. Bedankt voor de melding.
Door deze bundeling gaat het nu wel mis, als je klikt op de activiteitenlinks van https:// .ns.nl/members/yvo86-5326:
--> Pagina niet gevonden, bijvoorbeeld:
https://forum.ns.nl/de-trein-11/weer-geen-communicatie-nou-moeilijk-27974 (topic gestart)
https://forum.ns.nl/de-trein-11/falende-communicatie-27968?postid=173469 (reactie achtergelaten)
Hoi Pe_pe.

Ik heb het gros van de topics van Yvo gebundeld, en de oorspronkelijke topics verwijderd. Dat ben ik bij deze twee vergeten, en heb ik nu alsnog gedaan. Bedankt voor de melding.
Reputatie 6
Badge +2
Ik denk dat een moderator iets fout heeft gedaan: In deze twee topics

https://forum.ns.nl/de-trein-11/vanavond-mis-mijn-aansluiting-op-noi-27684
https://forum.ns.nl/de-trein-11/weer-raak-op-traject-rotterdam-leiden-25226

is de openingspost verwijderd, waardoor niet meer zichtbaar is waarop wordt gereageerd. Bovendien staan ze nu plotseling onder 'mijn topics', alsof ik ze geopend zou hebben.

Dat maakt de topics wel heel verwarrend en chaotisch.

Op https://forum.ns.nl/members/yvo86-5326 is nog wel te zien dat Yvo86 de topics heeft gestart. bijdragevandennis 201609
Ik denk dat een moderator iets fout heeft gedaan: In deze twee topics

https://forum.ns.nl/de-trein-11/vanavond-mis-mijn-aansluiting-op-noi-27684
https://forum.ns.nl/de-trein-11/weer-raak-op-traject-rotterdam-leiden-25226

is de openingspost verwijderd, waardoor niet meer zichtbaar is waarop wordt gereageerd. Bovendien staan ze nu plotseling onder 'mijn topics', alsof ik ze geopend zou hebben.
Hoi Michiel en Dennis. Beide veronderstellingen zijn onjuist. Ik bedoelde trouwens 250 topics, zal het even aanpassen.

Ik heb de topics die niet in Overige Producten horen verplaatst, denk aan OV-fiets, abonnementsvragen, acties en uitjes en Klantenservice vragen. Ik heb dus niet verwijderd of naar het archief gesleept. Dat zou ik ook niet zomaar doen.
Reputatie 6
Badge +2
Naar https://forum.ns.nl/archief-43 verplaatst, vermoed ik.
Ik heb vandaag wat eerste stappen gezet in het herstructureren van het forum:
- De categorie OV-fiets is toegevoegd onder Producten en Services
- Een extra onderdeel is gemaakt: Klantenservice. Hieronder valt NS.nl, Mijn NS en Contact.
- In de categorie Overige producten heb ik de eerste 250 pagina's opgeschoond.

Kun je toelichten, wat je bedoeld met "250 pagina's opschonen"?
Houdt dat bijvoorbeeld in, dat je niet relevante reacties verwijdert?
Ik heb vandaag wat eerste stappen gezet in het herstructureren van het forum:
- De categorie OV-fiets is toegevoegd onder Producten en Services
- Een extra onderdeel is gemaakt: Klantenservice. Hieronder valt NS.nl, Mijn NS en Contact.
- In de categorie Overige producten heb ik de eerste 250 topics gecontroleerd en verplaatst indien nodig. (bericht aangepast 11-07-2016)

Ik ben nog bezig, dus gun me even de tijd 🙂
Geen idee, ik zal hem aanpassen!
Mijn vraag is opeens geen vraag meer en staat derhalve ook niet meer in de lijst met onbeantwoorde vragen. Wat is daarvan de reden?

Reageer