Belangrijk: OV-chipkaartwijziging



Toon eerste bericht

84 reacties

Pe_pe, in zo'n geval kan er contact op worden genomen met onze klantenservice.

Dat gaat uit van de naïeve gedachte dat alle reizigers in de gaten hebben dat ze te veel betalen, weten dat ze dat terug kunnen krijgen en daar ook tijd in steken.

Diefstal blijft diefstal, ook als je het op verzoek teruggeeft en zeker als je met droge ogen beweert dat er "geen tariefeffect" is.
Pe_pe, in zo'n geval kan er contact op worden genomen met onze klantenservice.
Betekent deze aanpassing nog iets voor het gebruik van de poortjes?
Omdat reizigers nu een financieel nadeel kunnen ondervinden als ze tussentijds uit- en weer inchecken zetten we nu bij ontregelingen van de treindienst (wanneer reizigers een deel van hun reis met de bus moeten) één of enkele poortjes open. De reiziger kan dan met de bus doorreizen zonder te moeten uit- en inchecken. In de nieuwe situatie is er geen tariefeffect meer. Poortjes zullen dan niet meer om die reden tijdelijk opengezet worden.


Als de poortjes dicht staan is er juist altijd een tariefeffect, ook in de nieuwe situatie. Een reiziger die het laatste of eerste deel van de reis met de NS-bus moet én voor wie ook het andere station van de busrit op de kortste route (in tariefeenheden) ligt, betaalt minder, maar een reiziger die halverwege een stuk met een NS-bus moet, betaalt twee losse reizen, voor het deel van de reis vóór de busreis en voor het deel erna. Door het doorbreken van de lange-afstandskorting kan dat alsnog duurder uitpakken. Als er onder de streep dezelfde ritprijs uitkomt, is dat een uitzonderlijk toeval.
Badge +3
  • In het eerste bericht wordt gemeld dat bij "ontregelingen van de treindienst" en "een calamiteit" er niet langer een poortje wordt opengezet, maar dat reizigers bij het betreden of verlaten van het station moeten in- dan wel uitchecken en het treinvervangend vervoer gratis is. Ik neem aan dat geplande werkzaamheden hier ook toe behoren en dat er dus nimmer meer een poortje geopend wordt?

  • Zijn er plannen om "van rit naar reis" op termijn (ergens tussen nu en de invoering van enkelvoudig in- en uitchecken) ook vervoerderoverstijgend te laten werken?
Okey
Als je een OV-chipkaart buiten je eigen huis bent verloren, dan is het belangrijk dat je de kaart zo snel mogelijk blokkeert. Heb je een abonnement van NS op de kaart staan? Zorg dan dat je de kaart vervangt. De oude kaart wordt dan automatisch geblokkeerd. Dit kun je regelen via Translink, via 0900-0980 of www.ov-chipkaart.nl.

Succes!
Ik ben m'n ov chip kaart kwijt hoe kan ik hem terug krijgen ? En oom die van mij zoon
Rahman, heb je een vraag?
2756844

Reageer