Oplossing voor verkeerde datum etickets



Toon eerste bericht

180 reacties

Krijg geen pop-up te zien. Op de beginpagina staat vet gedrukt dat een e-ticket 1 € goedkoper is en verder ook niets. Blijft merkwaardig !
Ook al heeft men wettelijk bij dit soort aankopen geen ontbindingsrecht, hetgeen ik aanneem, zou het tenminste wenselijk zijn om dit ook (duidelijk) aan te geven.
Badge +3
Bizar is niet dat het e-ticket niet gerestitueerd kan worden, bizar is dat dat bij het bestellen niet wordt aangegeven (ik heb het tenminste niet zien staan).
Jawel, je krijgt vaak bij het kiezen van de datum (kalendertje of vandaag of morgen) al een pop-up dat een eenmaal gekozen datum of bestemming niet meer gewijzigd kan worden, toch?

Oké, dat is anders dan restitutie (ik ga toch maar niet reizen dus hier heb je het ticket terug) of een paar schoenen retour zenden omdat ze niet lekker zitten...
Bizar is niet dat het e-ticket niet gerestitueerd kan worden, bizar is dat dat bij het bestellen niet wordt aangegeven (ik heb het tenminste niet zien staan).
Badge +3
Precies, die restitutie is het probleem want je kunt een eenmaal gekocht e-ticket niet simpelweg 'terug sturen' aan de verkoper omdat je je vergist of bedacht hebt. Dat zoiets bij kleding/schoenen e.d. wél (gratis) mag is eigenlijk al bizar genoeg.

En bij vliegtickets betaal je vaak ook de hoofdprijs voor omboeken, maar dan kom je met het ongeldig gemaakte ticket ook niet meer het vliegtuig in. Bij een trein is dat een stuk lastiger... want de meeste stations hebben helemaal geen poortjes die je tegen kunnen houden.

Hooguit zou je dan bij controle in de trein door de mand vallen, maar dat risico durft NS terecht (nog) niet aan...

Maar het vergissen (met name in vandaag en morgen) moet beter voorkomen worden.. U gaat nu betalen/verzilveren.. een ticket voor WOENSDAG 9 JANUARI 2019 (geldig tot donderdag 10 januari 04:00) en dit kunt u na betaling of ontvangst niet meer wijzigen!
Op zich is er weinig mis met e-tickets.
Naast de bovenstaande suggestie om een aanduiding van de dag aan het bestelproces toe te voegen zou ik, om de zorgvuldigheid rond het bestellen te vergroten en gedoe achteraf te beperken, willen adviseren om bijzonder duidelijk aan te geven dat e-tickets weliswaar iets goedkoper zijn dan automaat-tickets, maar daarentegen niet gerestitueerd kunnen worden. Daar komt men nu meestal pas achteraf (hier) achter.

@egeerling


Coulance zet de deur wagenwijd open voor fraude op grote schaal.
Verklaar U nader.

Je koopt een kaartje voor vandaag en gaat daar mee op reis. Vervolgens zeg je dat je de verkeerde datum had ingevuld en dat het kaartje voor morgen was bedoeld. Dankzij de coulance krijg je dan een extra kaartje voor morgen.
Reputatie 7
Badge +3
Er wordt al aardig veel coulance toegepast mbt dit soort tickets.
@egeerling

Coulance zet de deur wagenwijd open voor fraude op grote schaal.

Verklaar U nader.
@egeerling
Coulance zet de deur wagenwijd open voor fraude op grote schaal.
Een deel van de datum-problemen gaat over het kopen van een ticket in de app. Men plant een route in de reisplanner, scrolt door en koopt met een klik een ticket in de veronderstelling dat ze ticket voor de volgende dag hebben gekocht terwijl ze nog in de planner zaten van de dag zelf. Meeste keren dat men hier melding maakt van een ticket wat bedoeld was voor de volgende dag maar op vandaag stond, werd in de avond gekocht. Ik heb geen app dus ik weet niet of er nog een datumcontrole is zoals bij het e-ticket via de website.
Het is voor mensen die niet veel reizen ook verwarrend dat een dag van 4 uur tot 4 uur de volgende dag duurt.

De topics hier over verkeerde datum op een e-ticket gaan merendeels over het wijzigen van data omdat men later besluit om toch niet op de van te voren opgegeven dag te gaan reizen.

Veel problemen met verkeerde data op e-tickets kan voorkomen worden om zo laat mogelijk het ticket te kopen, het liefst op de dag van vertrek. En door goed alles te controleren voor je betaald en je dus niets meer kunt wijzigen.


Probleem is dat deze mensen pas op dit forum terechtkomen als ze al een foutief ticket hebben "gescoord". Aanpassing van de site lijkt mij toch een betere optie. Of wat IMark zegt soepeler omgaan met coulance.
Reputatie 7
Badge +3
Een deel van de datum-problemen gaat over het kopen van een ticket in de app. Men plant een route in de reisplanner, scrolt door en koopt met een klik een ticket in de veronderstelling dat ze ticket voor de volgende dag hebben gekocht terwijl ze nog in de planner zaten van de dag zelf. Meeste keren dat men hier melding maakt van een ticket wat bedoeld was voor de volgende dag maar op vandaag stond, werd in de avond gekocht. Ik heb geen app dus ik weet niet of er nog een datumcontrole is zoals bij het e-ticket via de website.
Het is voor mensen die niet veel reizen ook verwarrend dat een dag van 4 uur tot 4 uur de volgende dag duurt.

De topics hier over verkeerde datum op een e-ticket gaan merendeels over het wijzigen van data omdat men later besluit om toch niet op de van te voren opgegeven dag te gaan reizen.

Veel problemen met verkeerde data op e-tickets kan voorkomen worden om zo laat mogelijk het ticket te kopen, het liefst op de dag van vertrek. En door goed alles te controleren voor je betaald en je dus niets meer kunt wijzigen.
Reputatie 7
Badge +3
Het grootste probleem is dat blijkbaar voor veel mensen niet duidelijk is dat ze een ticket kopen dat niet gewijzigd of geannuleerd kan worden. Voor speciale aanbiedingen vind ik dat niet zo'n probleem. Maar voor tickets die tegen vol tarief gekocht worden vind ik dat te zot voor woorden. Daar zou NS echt eens iets aan moeten doen.
Reputatie 6

Dat kan bij de NS extra voordelige aanbiedingen en aantal uitjes via NS Spoordeelwinkel niet. Soms krijg ik een leuke ns extra aanbieding maar dan moet ik bij het bestellen al aangeven wanneer en welk traject terwijl de reisdatum maand later mag liggen.Dat klinkt toch als een ander probleem dan de topic starter bedoelt. Namelijk dat u niet van te voren wil bepalen op welke dag U wil reizen of dat U zich later bedenkt. Goedkope aanbiedingen hebben hun beperkingen en een daarvan is dat u soms ver van te voren moet beslissen wanneer u op reis gaat. Maar dat heeft niets te maken met het per ongeluk invullen van een verkeerde datum.

De vraag blijft in hoeverre klachten over een verkeerde ticket datum daadwerkelijk een fout bij het invullen betreffen of dat mensen gewoon hun reisdatum willen veranderen.



Ik bedoelde dit als voorbeeld omdat er in dit topic werd gesuggereerd als oplossing dat je dan op de dag zelf pas het ticket moest regelen. Het is niet mijn probleem want ik koop geen actiekaarten als ik niet zeker weet of en wanneer ik wil reizen 🙂
Ik heb het idee om de reisdag + reisdatum bij de bestelling te vermelden opnieuw onder de aandacht gebracht, Zodra ik een terugkoppeling ontvang laat ik het weten!
@Erryt NS
Leuk dat NS het twee keer vermeldt, maar waarom blijft NS weigeren ook de reisdag te vermelden terwijl dat veel duidelijker is?
Dat kan bij de NS extra voordelige aanbiedingen en aantal uitjes via NS Spoordeelwinkel niet. Soms krijg ik een leuke ns extra aanbieding maar dan moet ik bij het bestellen al aangeven wanneer en welk traject terwijl de reisdatum maand later mag liggen.
Dat klinkt toch als een ander probleem dan de topic starter bedoelt. Namelijk dat u niet van te voren wil bepalen op welke dag U wil reizen of dat U zich later bedenkt. Goedkope aanbiedingen hebben hun beperkingen en een daarvan is dat u soms ver van te voren moet beslissen wanneer u op reis gaat. Maar dat heeft niets te maken met het per ongeluk invullen van een verkeerde datum.

De vraag blijft in hoeverre klachten over een verkeerde ticket datum daadwerkelijk een fout bij het invullen betreffen of dat mensen gewoon hun reisdatum willen veranderen.
Reputatie 5
Het zou al heel erg helpen als:
Geldig op: 04-01-2019

Vervangen zou worden door:
Geldig op: vrijdag 04-01-2019

Ik denk dat je een groot deel van de foute bestellingen er daarmee al uit haalt
Dit verzoek hebben wij inderdaad vaker gehad. Je dient bij de bestelling gelijk een datum aan te klikken. Bij de volgende stap zie je de datum staan net boven waar je op de knop moet drukken om verder te gaan tot betaling. Ik zal je suggestie doorzetten, maar de kans is groot dat er niets zal veranderen aangezien je de datum bij 2 van de 3 stappen ziet staan tijdens het bestellen.
Reputatie 6
O ja? Zijn er echt aanbiedingen bij de NS waarvoor je niet op de dag van vertrek kan boeken? Naar mijn weten zijn seizoensretoers en die aanbiedingen in Spoordeelwinkel ook op de dag van vertrek te boeken.

Nee joh dat verzin ik ter plekke 🙂

Hier een voorbeeld van de laatste die in mijn mail zat en waarbij ik tijdens het bestellen al een keuze moest maken. Het ging om avondretour.

Goed om te weten
Reizen kan na 18.30 uur, door de week of in het weekend. Het kaartje is tot 4.00 uur ’s nachts geldig.
1 dag geldig voor maximaal 1 persoon.
Te koop t/m 31 december 2018 en je kunt reizen t/m 31 januari 2019. Je kunt een reisdatum kiezen tot maximaal 60 dagen in de toekomst

Bestellen
Klik op de knop ‘Bestel direct’.
Vul jouw gegevens in en klik op ‘In winkelwagen’.
Vul daarna de kortingscode in die per mail verstuurd is
Rondt de bestelling af door te betalen met iDEAL.
Nadat je hebt betaald, kun je je e-ticket direct downloaden en uitprinten op je persoonlijke pagina.
Ook ontvang je van ons een bevestigingsmail met een verwijzing naar je persoonlijke pagina, zodat je je e-ticket ook op een later moment kunt downloaden en printen.
Reputatie 7
Badge
O ja? Zijn er echt aanbiedingen bij de NS waarvoor je niet op de dag van vertrek kan boeken? Naar mijn weten zijn seizoensretoers en die aanbiedingen in Spoordeelwinkel ook op de dag van vertrek te boeken.
Reputatie 6
Er zijn zat manieren om te zorgen dat je geen fout maakt. Ik verzilver alleen op de dag van vertrek en dubbelcheck mijn gegevens.
Dat kan bij de NS extra voordelige aanbiedingen en aantal uitjes via NS Spoordeelwinkel niet. Soms krijg ik een leuke ns extra aanbieding maar dan moet ik bij het bestellen al aangeven wanneer en welk traject terwijl de reisdatum maand later mag liggen.
Flitspaal, wegversmalling, meer borden etc. kunnen nog meer problemen veroorzaken indien hard rijden niet het (grootste) probleem vormt !😕
Reputatie 7
Badge +3
Ja, maar dat doet dus niet iedereen. Jouw redenatie is een beetje: er blijkt op een bepaalde weg regelmatig te hard gereden te worden. Iemand stelt oplossingen voor: flitspaal, wegversmalling, meer borden, etc. Jouw reactie: Men moet gewoon niet te hard rijden.

Je hebt helemaal gelijk. Maar het lost het probleem niet op 😉
Reputatie 7
Badge
Er zijn zat manieren om te zorgen dat je geen fout maakt. Ik verzilver alleen op de dag van vertrek en dubbelcheck mijn gegevens.
Zou het foutief invullen van gegevens bij de bestelling het grootste probleem zijn of is het meer dat men er na verloop van tijd achterkomt dat men de verkeerde gegevens heeft ingevuld omdat inmiddels de reisplannen zijn gewijzigd ?
Verder lijkt nogal wat fout te gaan bij het binnenhalen van de tickets en het printen daarvan.

Reageer