Het aantal topics met gekochte e-tickets voor een verkeerde reisdatum op dit forum is zeer groot.
Is het misschien een idee om aan het eind van de bestelcyclus iets aan te geven in de trend van:
Beste Reiziger. U bestelt thans een e-ticket voor Maandag 7 januari 2019 van ......
naar ...... Is dit het gewenste ticket?
En dan boxje met ja/nee en vervolgens de rest van de bestelprocedure. Door de reiziger op Ja of Nee te laten klikken wordt hij/zij volgens mij meer bewust van wat hij/zij besteld.
Bladzijde 4 / 8
A
Het ontbreken van een mogelijkheid tot restitutie is niet uniek, maar wel het ontbreken van de wil om dit te vermelden.
A
Heb even geduld, er wordt aan gewerkt alleen dat heeft even tijd nodig bij organisaties als NS.
Het punt is inmiddels al meer dan duidelijk.
Daarbij zijn er bij veel meer organisaties waar je tickets/toegangskaartjes koopt geen mogelijkheden tot restitutie als je het ticket/toegangskaartje niet gebruikt, dus zo vreemd is dit helemaal niet.
Het punt is inmiddels al meer dan duidelijk.
Daarbij zijn er bij veel meer organisaties waar je tickets/toegangskaartjes koopt geen mogelijkheden tot restitutie als je het ticket/toegangskaartje niet gebruikt, dus zo vreemd is dit helemaal niet.
A
Om op jullie te reageren, Perron23 en egeerling, er is in de wet aangegeven dat een E-ticket, wanneer uitgeprint, gebruikt is en niet kan worden geretourneerd. Er staan legio voorbeelden op deze community waar we naar de voorwaarden verwijzen, welke weer gebaseerd is op wetgeving. Ik hoef jullie niet uit te leggen dat elke willekeurige consumentenorganisatie al lang gehakt van deze procedure van NS had gemaakt wanneer deze niet wettig zou zijn.
Ik begrijp dat jullie door blijven discussiëren om een punt te maken en om datgene voor elkaar te krijgen wat jullie willen. Zoals ik al eerder heb aangegeven komen er ontwikkelingen aan waardoor veel van de frustraties over e-tickets zullen worden weggenomen. Tot die tijd handhaaft NS de geldende procedure en dus ook het feit dat er geen restitutie mogelijk is wanneer je het ticket hebt geactiveerd, waarmee ik zowel het activeren in de app als het downloaden naar een willekeurig medium bedoel.
Ik begrijp dat jullie door blijven discussiëren om een punt te maken en om datgene voor elkaar te krijgen wat jullie willen. Zoals ik al eerder heb aangegeven komen er ontwikkelingen aan waardoor veel van de frustraties over e-tickets zullen worden weggenomen. Tot die tijd handhaaft NS de geldende procedure en dus ook het feit dat er geen restitutie mogelijk is wanneer je het ticket hebt geactiveerd, waarmee ik zowel het activeren in de app als het downloaden naar een willekeurig medium bedoel.
A
A
Je stelt dus hier dat er dus wetgeving is die jullie verbiedt om de klanten terug te betalen. Kan je mij dit artikel sturen?? Dat het in de voorwaarden staat alla maar in de wetgeving ik kan het mij niet voorstellen.
Hoewel ik de poging die je onderneemt waardeer is het antwoord helaas nee. De voorwaarden en wetgeving hierover zijn duidelijk.
A
A
Graag ontvang ik nog steeds een antwoord op mijn vraag.
Je zegt dus hier. Ooit gaan we het oplossen wanneer kunnen we jullie niet meedelen. En dit moet dus aansluiten bij de Reiziger op 1, 2 en 3. Zoals Perron23 al aangeeft en ik bij de opening van het topic: een tekstuele aanpassing op de bestelpagina is snel realiseerbaar en neemt een deel van de problemen weg. Nu moeten we maar afwachten op het moment dat NS het behaagt om hier iets aan te doen, we mogen niet vragen naar de voortgang van de ontwikkeling nog om de inhoud.
Tsja ik vind dit een kluitje en het riet.
Waarom de afweging is gemaakt weet ik niet. Er is ons duidelijk gemaakt dat er iets aan zit te komen op korte termijn. Ik verwacht dus ook dat dit voor het einde van het eerste kwartaal duidelijk zal zijn.
A
Graag ontvang ik nog steeds een antwoord op mijn vraag.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je een antwoord wilt over waar NS staat voor wat betreft reizigers op 1,2 en 3 voor E-tickets. Zoals aangegeven hebben we de opmerkingen die hier zijn gemaakt doorgegeven. Die worden meegenomen naar de collega's die E-tickets beheren, en de website beheren. Een van de ontwikkelingen waar om gevraagd is, is een tekstuele aanpassing op de website, zoals Perron23 opmerkt. Denice NS heeft al aangegeven dat een tekstuele aanpassing op de website geen optie is omdat we met een andere ontwikkeling bezig zijn. Die ontwikkeling sluit aan bij de reizigers op 1,2 en 3. Helaas kan ik nog niet onthullen wat die ontwikkeling precies zal zijn. Op dit moment moet je het hier helaas mee doen. Je kunt dezelfde vraag nog een paar keer herhalen maar wij mogen gewoon op dit moment niets meer zeggen.
A
Graag ontvang ik nog steeds een antwoord op mijn vraag.
A
Volgens mij is dat een van de belangrijkste opmerkingen die regelmatig worden gemaakt. Zoals Denice NS al heeft aangegeven komen we met ontwikkelingen waardoor dit veel minder een probleem wordt maar hoe dit precies gaat worden kan ik nog niet onthullen. Vandaar ook mijn opmerking over geduld.
A
Mijn statement over wachten op een oplossing was meer in algemene zin bedoelt dan specifiek voor dit topic, egeerling. Daarmee wilde ik vooral aangeven dat je niet van NS kunt verwachten dat we binnen een maand tijd de suggestie die je hebt gedaan hebben verwerkt. Zoals anderen in dit topic al hebben aangegeven is het ook een kwestie van goed lezen en niet te vroeg je ticket bestellen. Ik denk dat er voor zowel NS als reizigers verbeteringen mogelijk zijn voor E-tickets om het een beter product te maken.
A
Een reden te meer om duidelijk bij het bestellen aan te geven dat de tickets niet kunnen worden gerestitueerd. Je kunt het de klant niet kwalijk nemen dat hij dit niet weet, aangezien dit bij andere produkten en diensten die men online koopt doorgaans wel het geval is.
A
In jullie missiestatement staat nog steeds het volgende:
In onze Strategie Spoorslags Beter 2016-2019 is ons motto om de reiziger op 1, 2 en 3 te zetten. Dit motto weerklinkt tevens in de vervoerconcessie en dit brengt verwachtingen en verplichtingen met zich mee. Wij willen élke OV-reiziger een prettige reiservaring bieden, ongeacht vervoermiddel of vervoerder. Gemiddeld goed is dan niet goed genoeg. Wij leggen, samen met onze partners, de lat hoog. Dat doen we bewust, in het belang van de reiziger en in het belang van Nederland.
Zouden jullie in dit geval eens kunnen aangeven waar de reiziger hier op plek 1, 2 en 3 staat.
Probleem is ook dat mensen erg vroeg tickets bestellen. Soms weken van te voren. En dan komt er iets tussen en roept men dat er een vergissing is gemaakt.
A
Het grootste probleem is niet dat mensen niet meer lezen. Het grootste probleem is dat men zaken niet meer duidelijk wil vermelden.
Men geeft er klaarblijkelijk de voorkeur aan om, in het bestelproces, aan te geven dat het e-ticket 1 € goedkoper is dan een kaartje uit de automaat, ipv aan te geven dat het e-ticket itt het kaartje uit de automaat niet gerestitueerd kan worden.
Het grootste probleem is dat mensen niet meer lezen. Hoop klachten, niet alleen bij NS, komen voort uit het niet lezen voordat men wat gaat kopen.
Had men dan echt gedacht dat er op korte termijn een revolutionaire verandering zou plaatsvinden waardoor het probleem voor altijd opgelost was.
We geven alle tips door maar niet alles is direct toe te passen, zoals
A
Hier wordt ik dus weer een beetje bedroefd van. Komt er nu een verbetering aan of is het weer iets met een kluitje en riet. Introduceer dan in ieder geval de verbeteringen die door de forumleden zijn aangegeven.
Bladzijde 4 / 8
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.