beantwoord

Prijs van reis in de app komt niet overeen met werkelijke kosten



Toon eerste bericht

64 reacties

Reputatie 1

Wij wachten af...

Reputatie 7
Badge +3

In de volgende post gaf Stijn wel aan dat hij niet verwachtte dat er snel een oplossing zou komen. Dat klopt dus. 😁 En dat was tevens tot nu toe de laatste update, dus geen nieuwe informatie. 

 

Reputatie 1

“Hard op zoek naar een oplossing” maar na 4 jaar nog dezelfde situatie….

Maar goed. Even afwachten wat de klantenservice zegt en wellicht zit er compensatie in. 

Dank voor het opzoeken van die oude post  😁

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie dat je dit probleem al eerder hebt gehad en hier een topic over geopend.

 

Het antwoord van toen geldt dan als het goed is nog steeds.

 

Reputatie 1

Dank iedereen voor de reacties. Ik ben inmiddels in conclaaf met de klantenservice, maar het is druk en ik moet even afwachten. 

Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +3

Zo slim is de planner helaas (nog) niet. Sterker nog, als ik expliciet een reis plan via Muiderpoort geeft-ie een prijs van € 7,20.

Reputatie 1

Dus het "probleem” van in en uit moeten checken met een overstap op Muiderpoort is nog steeds niet opgelost 😱

Een paar jaar geleden had ik hetzelfde aan de hand. Ik dacht eigenlijk dat er inmiddels wel een oplossing voor bedacht zou zijn.

Maar dit staat los van het feit dat de app aangaf dat de reis € 4,80 zou kosten. Dat is dus nadat ik had aangegeven via Muiderpoort te willen reizen. Er stond notabene een rode waarschuwingstekst bij dat er opnieuw ingecheckt moest worden. Dan had de app dan toch moeten weten dat het € 5,80 zou gaan kosten. 

Het gaat niet echt om het geld, maar wellicht zouden wij een andere route hebben gekozen die goedkoper was…..

Reputatie 7
Badge +3

Het heeft zeker te maken met uit en weer inchecken op Muiderpoort.  In de reisplanner staat de reis aangegeven met 20 TE (tariefeenheden) en dat kost €4,80.

Reis je via Duivendrecht dan zijn dat 18 TE voor Naarden-Bussum tot Duivendrecht en 2 TE van Duivendrecht tot Amsterdam Bijlmer ArenA. Maar reis je via Muiderpoort met uit en inchecken daar dan is het 19 TE van Naarden-Bussum tot Muiderpoort en 6 TE van Muiderpoort tot Amsterdam Bijlmer ArenA, totaal 25 TE en daar staat een prijs voor van €5,80.

 

Edit, Tochjo was weer net wat sneller.

Badge +3

Een reis van Naarden-Bussum (via Weesp) naar Amsterdam Bijlmer ArenA is 20 zogeheten tariefeenheden. Dat komt overeen met een prijs van 4,80 euro. Dit bedrag wordt in rekening gebracht als in Naarden-Bussum wordt ingecheckt en in Amsterdam Bijlmer ArenA wordt uitgecheckt. Ook als via Utrecht Centraal wordt gereisd en daar niet wordt uit- en opnieuw ingecheckt, want in dat geval is niet bekend dat via Utrecht Centraal wordt gereisd.

Als via Amsterdam Muiderpoort gereisd wordt, dan is de reis 25 tariefeenheden (19 van Naarden-Bussum tot Amsterdam Muiderpoort en daarna nog 5 van Amsterdam Muiderpoort tot Amsterdam Bijlmer ArenA). Doordat te Muiderpoort moet worden uitgecheckt en opnieuw ingecheckt, wordt hier ook daadwerkelijk voor de hele reis die 25 tariefeenheden in rekening gebracht. De totale reis is dan 5,80 euro.

Dit is precies zoals het systeem ontworpen is, dus hier gebeurt op zich niets geks.

Reputatie 1

Ik kan dat niet verklaren dan. Heb je al contact gehad met onze klantenservice om dit uit te laten zoeken?

Dat ga ik dan maar even doen. Dank tot zover.

Reputatie 1

Heeft het iets met de overstap op Muiderpoort te maken?

Een paar dagen eerder reisden wij naar Utrecht, dat was geen probleem.

Ik kan dat niet verklaren dan. Heb je al contact gehad met onze klantenservice om dit uit te laten zoeken?

Reputatie 1

Dank voor je antwoord Erryt. Ik heb mijn OV kaart gebruikt. Daarom snap ik het niet. Ik weet dat een kaartje uit de automaat 1 euro extra kost. 

Hetzelfde geldt trouwens voor mijn man die een Flex € 0 abonnement heeft. Hij heeft ook € 1 teveel betaald, per enkele reis. 
Wij zijn dus samen voor € 4 te duur uit geweest, volgens mij.

Hallo Biegmama en welkom bij de NS Community,

 

Heb je een los kaartje op het station gekocht? Daar betaal je namelijk 1 euro toeslag voor het losse kaartje. Als je de reis met een e-ticket of OV-chipkaart maakt betaal je de kosten die je in de app ziet staan.

Reageer