beantwoord

Prijs van reis in de app komt niet overeen met werkelijke kosten



Toon eerste bericht

64 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In de volgende post gaf Stijn wel aan dat hij niet verwachtte dat er snel een oplossing zou komen. Dat klopt dus. 😁 En dat was tevens tot nu toe de laatste update, dus geen nieuwe informatie. 

 

Reputatie 1

Wij wachten af...

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan me herinneren dat NS heeft toegezegd dat bij alle situaties waarbij door extra poortpassages ten onrechte te veel betaald is dat kan worden gedeclareerd via Klantenservice. Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam Sloterdijk zijn voorbeelden van zo’n situatie.

Niet afwachten. Gewoon contact opnemen met Klantenservice.

Ik verwijs in dit verband naar het topic https://community.ns.nl/op-het-station-17/door-poortjes-bij-sloterdijk-extra-betalen-47136. De problematiek van @Biegmama speelt nog steeds op Muiderpoort doordat er tariefobstakelpoortjes staan.

Reputatie 1

Ik heb inmiddels een antwoord van klantenservice. Ze zeggen dat ze er hard mee bezig zijn en “hoe meer input, hoe beter”

Ik heb gezegd dat ik hoop dat het nu eindelijk gaat lukken, na 4 jaar en heb om compensatie gevraagd. Kijken wat er nu gebeurd...

Reputatie 7
Badge +3

Net zo hard mee bezg als 4 jaar geleden zeker? 

Badge +3

Denk niet dat men moeilijk zal doen, want het was een omreisadvies en normaal mag je ook via Utrecht (nog meer kilometers/tariefeenheden, 24+29) voor € 4,80.

Voor reizen via Sloterdijk i.p.v. Beverwijk is vergoeding ook geen probleem, terwijl er daar in de meeste gevallen een omlooproute is om poortjes te vermijden (of beter nog, een cross-platform overstap in Zaandam).

Meen me te herinneren dat een dergelijke overstap op Hilversum spoor 1 wegens werkzaamheden ook gewoon vergoed werd.

Reputatie 1

Nou, ze kletsen zich eruit en compensatie zit er “helaas” niet in. Ze gaan de klacht doorzetten. Jaja.

Ik heb gezegd dat ik hoop dat het in de komende decennia nog een keer goed komt en dat we nooit meer via Muiderpoort zullen reizen. We gaan voortaan wel via Groningen….

Dank voor alle reacties. Deze community is echt geweldig. 

Hoop jullie nooit meer nodig te hebben, maar je weet maar nooit.

Groet van Biegmama 😘

Badge +3

Onbegrijpelijk (en je zult niet de enige zijn die via Muiderpoort extra kosten gemaakt hebt), maar dank voor je feedback.

Laat je vooral niet afschepen met smoesjes over ‘je betaalt voor de gereisde afstand’, want via Utrecht (een normaal reisadvies) zou dat € 11,00 kosten als je daar door poortjes zou moeten!

Hoop dat een moderator (die zijn er tot 22.00) morgen iets voor je kan betekenen, ook al gaat het maar om 1 euro in dit geval.

Schandalig vanuit de NS als dit een aangegeven reisroute was en dat allemaal voor Euro 4,- in totaal. De moeite die je als bedrijf moet doen om dit soort negatieve reclame weer ongedaan te maken kost veel meer dan die Euro 4,-.

 

Volgens mij wordt het weer eens tijd dat de moderators hier werk van gaan maken.

Badge +3

Schandalig vanuit de NS als dit een aangegeven reisroute was en dat allemaal voor Euro 4,- in totaal. De moeite die je als bedrijf moet doen om dit soort negatieve reclame weer ongedaan te maken kost veel meer dan die Euro 4,-.

Het gaat om het verschil tussen € 4,80 en € 5,80 in dit geval (wegens verplicht door poortjes op Muiderpoort).

Volgens mij wordt het weer eens tijd dat de moderators hier werk van gaan maken.

Ik neem aan dat de moderator van dienst dat morgen meteen gaat regelen na contact via DM met @Biegmama

Zeker omdat precies hetzelfde eerder ook al speelde (uit het gearchiveerde topic van 30 juni 2017 dat @Momo nog even fijntjes aanhaalde).

Reputatie 7
Badge +3

En 4 jaar geleden werd het wel terugbetaald. Of in ieder geval door Stijn aangegeven dat het terug betaald zou worden als TS contact opnam met de klantenservice. 

Badge +3

En 4 jaar geleden werd het wel terugbetaald. Of in ieder geval door Stijn aangegeven dat het terug betaald zou worden als TS contact opnam met de klantenservice. 

‘Even contact opnemen met de Klantenservice’ is de laatste tijd ook nogal tijdrovend, dus laat dat vooral over aan reizigers die niet de moeite nemen om zich na bijna 5 jaar opnieuw hier te melden (over precies hetzelfde of iets soortgelijks).

En met name ook omdat ‘wij’ vervolgens de spreekwoordlijke veer in ons achterwerk krijgen voor het ‘meedenken’ Dank daarvoor! 🤣

Mocht het voor @Biegmama echt om die ene euro gaan, dan DM je IBAN gerust naar naar https://community.ns.nl/inbox/conversation?with=17590 dan komt het ook goed. Let op: ik ben geen NS.

Badge +3

Dat risico op controle is hooguit een theoretische mogelijkheid.

Ik zei het er maar bij, voor de zekerheid 😂

Badge +3

Inderdaad 4 euro, 2 personen heen en terug. 

Oh, oké dan is het 4 euro voor het gezelschap (heen en terug).

Succes ermee maar je hebt er gewoon recht op als de normale en toegestane route via Utrecht (53 tariefeenheden zonder overstap door poortjes) toevallig geen optie was op dat moment!

Je (extra) laten betalen voor 25 i.p.v 20 TE is dus schandalig slecht (mijn mening). Denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn, nu de NS nog. 😴

Reageer