beantwoord

Prijs van reis in de app komt niet overeen met werkelijke kosten



Toon eerste bericht

64 reacties

Reputatie 1

Hmm, dat is vreemd. De pagina zou het gewoon moeten doen:

De tweede optie brengt je in ieder geval op dezelfde pagina, met dezelfde URL. Wat gebeurt er als je via die weg de pagina opent? Je hoeft dan nog niet direct een bericht te sturen, maar ik ben benieuwd of de pagina dan wel werkt.

@JurgenH of ik nu de link die @Stijn NS in zijn post noemde open of direct via zijn profielpagina, in beide gevallen krijg ik de foutmelding te zien 😥

Badge +3

@JurgenH of ik nu de link die @Stijn NS in zijn post noemde open of direct via zijn profielpagina, in beide gevallen krijg ik de foutmelding te zien 😥

Vreemd. Ik zal jou even een DM sturen en kan je dan proberen of je die via https://community.ns.nl/inbox/conversation?with=17590 kunt beantwoorden?

Reputatie 1

Robert's bericht is aangekomen en ook beantwoord...

Badge +3

Robert's bericht is aangekomen en ook beantwoord...

Vreemd dat een DM naar @Stijn NS dan niet werkt. Misschien dat hij er eerst eentje naar jou kan sturen?

Of vervang mijn nummer 17590 door 41015 in de URL.

Reputatie 6
Badge +2

Hi Biegmama! Is het dan ook al gelukt om Stijn een privéberichtje te sturen? 

Reputatie 1

Robert's bericht is aangekomen en ook beantwoord...

Vreemd dat een DM naar @Stijn NS dan niet werkt. Misschien dat hij er eerst eentje naar jou kan sturen?

Of vervang mijn nummer 17590 door 41015 in de URL.

Heb ik geprobeerd. Werkt nog steeds niet.

Reputatie 1

Hi Biegmama! Is het dan ook al gelukt om Stijn een privéberichtje te sturen? 

Nee nog niet Lorena

Reputatie 6
Badge +2

Dan vraag ik of hij jou even een privéberichtje wil sturen zodra hij er weer is!

Reputatie 1

Dan vraag ik of hij jou even een privéberichtje wil sturen zodra hij er weer is!

Het lijkt of Stijn mij zojuist een berichtje heeft gestuurd, maar als ik het open krijg ik weer die fout pagina te zien...

Badge +3

Het lijkt of Stijn mij zojuist een berichtje heeft gestuurd, maar als ik het open krijg ik weer die fout pagina te zien...

Je zou het nog kunnen proberen in een andere browser of een Incognito-venster (Ctrl+Shift+N).

Reputatie 1

Het lijkt of Stijn mij zojuist een berichtje heeft gestuurd, maar als ik het open krijg ik weer die fout pagina te zien...

Je zou het nog kunnen proberen in een andere browser of een Incognito-venster (Ctrl+Shift+N).

Heb ik net geprobeerd, werkt ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt altijd de juiste bedragen in de app te zien. Door de poortjes in Muiderpoort worden onterecht extra kosten in rekening gebracht door NS. Deze kosten kun je altijd terug krijgen.
Het zou al heel wat uitmaken als in de reisplanner een opmerking komt te staan over de extra kosten die je kunt terugkrijgen via klantenservice wanneer je via Muiderpoort reist.

Het is omslachtig en ergerniswekkend. Maar het is helaas niet anders.

Badge +3

Zo slim is de planner helaas (nog) niet. Sterker nog, als ik expliciet een reis plan via Muiderpoort geeft-ie een prijs van € 7,20.

De planner/app heeft nog een andere bug (nou ja eigenlijk dezelfde want met een via station worden het twee losse reizen)?

Want als je aangeeft dat je Dal Voordeel hebt en een reis Naarden-Bussum - Muiderpoort - Bijlmer ArenA in de spits plant geeft hij inderdaad € 7,20 aan.

Maar bij vertrek om 18:10 of 18:25 (met overstap op Muiderpoort buiten de spits) wordt dat ineens € 6,20 (en bij Dal Vrij € 4,70).

Dat klopt dus ook al niet, want de overstap is 12-15 minuten dus reis je gewoon voltarief wegens de spits-incheck.

Reputatie 1

Helemaal met je eens @iMark 

Hallo Biegmama en welkom bij de NS Community,

 

Heb je een los kaartje op het station gekocht? Daar betaal je namelijk 1 euro toeslag voor het losse kaartje. Als je de reis met een e-ticket of OV-chipkaart maakt betaal je de kosten die je in de app ziet staan.

Reputatie 1

Dank voor je antwoord Erryt. Ik heb mijn OV kaart gebruikt. Daarom snap ik het niet. Ik weet dat een kaartje uit de automaat 1 euro extra kost. 

Hetzelfde geldt trouwens voor mijn man die een Flex € 0 abonnement heeft. Hij heeft ook € 1 teveel betaald, per enkele reis. 
Wij zijn dus samen voor € 4 te duur uit geweest, volgens mij.

Ik kan dat niet verklaren dan. Heb je al contact gehad met onze klantenservice om dit uit te laten zoeken?

Reputatie 1

Heeft het iets met de overstap op Muiderpoort te maken?

Een paar dagen eerder reisden wij naar Utrecht, dat was geen probleem.

Reputatie 1

Ik kan dat niet verklaren dan. Heb je al contact gehad met onze klantenservice om dit uit te laten zoeken?

Dat ga ik dan maar even doen. Dank tot zover.

Reputatie 1

Dus het "probleem” van in en uit moeten checken met een overstap op Muiderpoort is nog steeds niet opgelost 😱

Een paar jaar geleden had ik hetzelfde aan de hand. Ik dacht eigenlijk dat er inmiddels wel een oplossing voor bedacht zou zijn.

Maar dit staat los van het feit dat de app aangaf dat de reis € 4,80 zou kosten. Dat is dus nadat ik had aangegeven via Muiderpoort te willen reizen. Er stond notabene een rode waarschuwingstekst bij dat er opnieuw ingecheckt moest worden. Dan had de app dan toch moeten weten dat het € 5,80 zou gaan kosten. 

Het gaat niet echt om het geld, maar wellicht zouden wij een andere route hebben gekozen die goedkoper was…..

Reputatie 7
Badge +3

Zo slim is de planner helaas (nog) niet. Sterker nog, als ik expliciet een reis plan via Muiderpoort geeft-ie een prijs van € 7,20.

Reputatie 1

Dank iedereen voor de reacties. Ik ben inmiddels in conclaaf met de klantenservice, maar het is druk en ik moet even afwachten. 

Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie dat je dit probleem al eerder hebt gehad en hier een topic over geopend.

 

Het antwoord van toen geldt dan als het goed is nog steeds.

 

Reputatie 1

Dat is dan ook iets om op te letten @Robert B 

Reputatie 1

“Hard op zoek naar een oplossing” maar na 4 jaar nog dezelfde situatie….

Maar goed. Even afwachten wat de klantenservice zegt en wellicht zit er compensatie in. 

Dank voor het opzoeken van die oude post  😁

Reageer