Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61452 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

Reputatie 2
Hallo, mijn naam is Rogier.
Ik ben Ruud en ik ben afgelopen maand bij NS gaan werken als marketeer base. Dat betekent dat ik me bezig ga houden met NS klanten en dus ook met dit forum!

Als er vragen zijn over acties en campagnes van mij en mijn collega-marketeers, zal ik deze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Tot snel!

Hallo Joep van Dijk en welkom bij onze Community! Leuk dat je je hebt aangemeld en we kijken uit naar de vragen!

Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft

Hallo allemaal!

Ik ben Janneke en ik woon naast een station! Ik ben voornamelijk een treinreiziger, maar stiekem ook een liefhebber van treinen in alle vormen, soorten en maten!
Reputatie 5
Badge
Hallo,

Ik ben GroeneRuiter en ben zojuist op dit Forum gekomen. Ik keek al lang naar het forum en besloot dus een account aan te maken.
GroeneRuiter
Badge +3

Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft

Dubbel gepost, zie hier.

Aangenaam, mijn naam is Willem en ik ben meer dan een kwart eeuw machinist. Thans allround (ook cargo) internationaal en ook op de hoge snelheidslijn te vinden. Expertise, leveren, testen en opleiden maken nu deel uit van mijn mijn huidige functie maar ben daarnaast natuurlijk ook gewoon reiziger. Mogelijk kan ik een antwoord geven op de vraag waar je altijd het antwoord wilde hebben maar nooit aan toe kwam om te vragen.
Goedenavond Groene Ruiter, en welkom! Leuk dat je je hebt aangemeld, en hopelijk tot snel!
Reputatie 7
Badge +4

Het staat niet bij voorbaat vast dat dit onrecht is. 

 

@Robert B was me voor. Dubbel posten komt nogal drammerig en eisend over en is ook nergens voor nodig.

De opties van een antwoord zijn daar ook al gegeven door @Robert B  en @Momo , of duurde het u te lang?

Hoi mijn naam is Chenny, 61 jaar en reis al 6 jaar wekelijks op zondag en maandag het traject Hillegom - Almere.
Gelukkig maar 1 x per week met telkens weer de vraag, haal ik de overstap ....of gaan we weer een half uur wachten?
Is er weer werk aan het spoor...., gaan we weer bussen of hebben we geluk?
Niet zo'n tevreden reiziger dus!
Reputatie 5
Badge
Hallo SivanNS,

Bedankt voor het warme welkom. Ik kom je vast snel weer tegen!
GroeneRuiter
Hoi! Ik wil graag bij de NS werken. Ik ben Koekjesdeeg en heb gesolliciteerd als hoofdconducteur.
Reputatie 7
Badge +4
Nou Aafke, ik kan me hier helemaal in vinden, zelf schreef ik al in die trant op dit forum. Wat je schrijft is me uit het hart gegrepen en van oneindig veel meer niveau dan het domme gegil van mensen met een nulmentaliteit die niet verder komen dan: ik heb er last van en ik eis met mijn grote mond dat een ander dat oplost.

De NS matigt de toon ook al en lijken het beter te begrijpen. Als de NS de eigen verantwoordelijkheid neemt, wil het geen zaken doen met deze 'werkgevers'. Stel een maatschappelijke daad en neem de werknemers van deze bedrijven zelf in dienst. Dat mag wel wat kosten. Werknemers die goed behandeld worden, staken in een land als Nederland met een goed overlegmodel niet. De werknemers die nu staken behoren tot de zwakste groepen in Nederland. NS kan zich niet meer verschuilen achter de onmacht die ze zelf heeft gecreëerd door het werk uit te besteden aan, zo blijkt, malafide werkgevers in de schoonmaakbranche. Wie gestolen zaken koopt is een heler. De eisen die de stakers stellen, zijn zo minimaal dat je je ogen uitwrijft als je je bedenkt dat dit in een, tot voor kort, beschaafd land, nog nodig is ook.
Schone treinen samen met een schoon geweten is niet alleen winst voor NS maar voor iedereen.

Hoi Koekjesdeeg, en welkom! Wat leuk dat je bij NS wil werken. Ik zie dat je een eigen topic hebt geopend; hopelijk krijg je hier veel reacties 🙂.
Welkom bij onze NS Community, Wim van Tuyl :)

Superleuk dat je je even voorstelt en jouw interesse voor treinreizen deelt! Heb je zelf ook de ambitie gehad om je vader achterna te gaan?
Graffiti kan er soms (persoonlijke mening) erg mooi uit zien, maar we hebben het inderdaad liever niet op de treinen en stations! Mocht je trouwens een smartphone hebben, dan kun je de Graffiti Vrij app downloaden. In samenwerking met Hago en NedTrain is de GraffitiVrij app ontwikkeld voor het melden van graffiti op treinen. Erg handig! Mocht je deze app niet kunnen of willen gebruiken, dan kun je het ook melden (met treinstelnummer) bij onze klantenservice. Het liefst met een bijgevoegde foto.

Dit is mijn laatste forumdienst dus mij zul je helaas niet meer tegenkomen hier (misschien met een privéaccount ☺️), dus ik wens je veel plezier op dit forum! Hopelijk kunnen jij en de andere reizigers veel voor elkaar betekenen!
Nou Aafke, ik kan me hier helemaal in vinden, zelf schreef ik al in die trant op dit forum. Wat je schrijft is me uit het hart gegrepen en van oneindig veel meer niveau dan het domme gegil van mensen met een nulmentaliteit die niet verder komen dan: ik heb er last van en ik eis met mijn grote mond dat een ander dat oplost.

De NS matigt de toon ook al en lijken het beter te begrijpen. Als de NS de eigen verantwoordelijkheid neemt, wil het geen zaken doen met deze 'werkgevers'. Stel een maatschappelijke daad en neem de werknemers van deze bedrijven zelf in dienst. Dat mag wel wat kosten. Werknemer die goed behandeld worden, staken in een land als Nederland met een goed overlegmodel niet. De werknemers die nu staken behoren tot de zwakste groepen in Nederland. NS kan zich niet meer verschuilen achter de onmacht die ze zelf heeft gecreëerd door het werk uit te besteden aan, zo blijkt, malafide werkgevers in de schoonmaakbranche.
Schone treinen samen met een schoon geweten is niet alleen winst voor NS maar voor iedereen.


Ook helemaal mee eens Tomprins! De NS hebben nog meer vuile plannen; per 1 januari 2015 worden alle eigenaren van fietsstallingen uit de gebouwen gezet. Althans, dat is het plan. Zoals Fietspoint Leeuwarden. Zij zijn een zelfstandig eigenaar, maar huren de ruimte voor de fietsenstalling. Hen is per 1 januari 2015 de huur opgezegd, terwijl ze een contract hebben tot 2019. Fietspoint Leeuwarden stapt nu naar de rechter.
Ik stuurde een brief aan NS, met mijn protest tegen dit besluit en met de vraag, waar de klanten van de NS - en in Leeuwarden ook van het busvervoer, als je naar een andere plaats moet. Het busstation bevindt zich buiten het Leeuwarder station - dan naartoe moeten. Ik kreeg een bericht terug van een manager, waarin deze schreef "dat hij zich mijn irritatie kon voorstellen, maar dat hij verder er niet op inging". De arrogantie ten top dus! Laten we met ons allen solidair zijn met de eigenaren van de fietsstallingen, die altijd netjes op onze fietsen passen, en met alle slecht behandelde schoonmakers.

Met vriendelijke groet,

Aafke.
Hoi, ik ben Aleida en heb net een account voor dit forum aangemaakt. Erg handig dat het er is, heb al een antwoord op mn vraag. Zal er af en toe gebruik van maken.
En als reizigers de treinen vies vinden, moeten ze zelf maar eens schoonmaakmaterieel meenemen. Weten ze ook eens wat schoonmakers dagelijks aantreffen als ze de treinen en ander openbaar vervoer schoonmaken!
Hoi Aleida, en welkom op het forum! Fijn dat je het forum handig vindt. Hopelijk tot snel!
Reputatie 7
Badge +4
Aafke, ik denk dat je er goed aan doet je bijdrage in te brengen bij Stel een vraag. Dat wordt door iedereen gelezen en dit gedeelte niet. Ik heb je stukje ook al in een topic dat hier over ging gezet maar dan haal ik dat wel weg.
Hallo ik ben loen47 en ik wil graag weten hoe ik kan zien of ik nog een vrije reisdag heb . .
Aafke ik denk dat je er goed aan doet je bijdrage in te brengen bij Stel een vraag. Dat wordt door iedereen gelezen en dit gedeelte niet. Ik heb je stukje ook al in een topic dat hier over ging gezet maar dan haal ik dat wel weg.

O, ja, zal ik doen. Ja, ik leer het forum nu net kennen, dus ik moet er nog even wegwijs in worden.
Hallo ik ben loen47 en ik wil graag weten hoe ik kan zien of ik nog een vrije reisdag heb . .

Welkom Loen! Je kan een topic aanmaken met je vraag. Dit topic is puur bedoeld voor kennismaking.
Reputatie 7
Badge +4
https://forum.ns.nl/de-trein-11/smerige-trein-1554

Ik haal het daar wel weg.

Reageer