Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61452 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

Dank je Miriam 🙂
Reputatie 7
Hallo allemaal. Ik ben Bert, sinds 2000 woonachtig in het mooie en gezellige Delft.

Ik meen te kunnen zeggen, dat ik een vaste en trouwe NS klant ben. Ik heb al zeker twintig jaar een Voordeelurenkaart/Voordeelurenabonnement (misschien nog wel langer).

Op werkdagen reis ik van Delft naar Rotterdam Alexander (woon-werk), verder vaak in weekeinden op verschillende trajecten. Ik heb een auto maar reizen per trein vind ik een prettige en meer ontspannen manier van reizen: lekker met een boekie in een hoekie, het landschap aan me voorbij laten glijden, een leuk en gezellig babbeltje met een reisgenoot/medereiziger of op de tablet dit forum bezoeken.

Door een vraag aan de Klantenservice van NS werd ik attent gemaakt op dit forum. Ik ga vooral veel lezen, me verbazen, ideeën opperen, vragen stellen, kritiek uiten, vragen beantwoorden en wat al niet meer.
Reputatie 7
Badge +4
We zijn er mee aan de slag! Bedankt voor het doorgeven.


Ik had het in een privebericht al aangegeven. Ik moet elke keer mijn wachtwoord opnieuw aanvragen en dit gaat mis met Firefox en Safari op de Mac en op de PC ook met Firefox, Safari en Explorer.
Tot voor een paar dagen ging het probleemloos.
Goedemorgen Bert, en nog van harte welkom op het forum! Ik zie dat je al redelijk actief bent, leuk!

Leuk om te horen dat je graag met ons reist. Met een boekie in een hoekie bevalt mij ook zeer goed 🙂.

Hopelijk tot snel!
Hallo,

Ik ben Caron, student 18 jr en ging gister de mist in met mn ov-abo en kreeg n bon.
Hoop dat die nog terug te draaien is. n Hoop geld voor mn eerste werkweek :-(

grt.
Caron
hoi, Ik ben Martin en ben op het moment werkzaam als chauffeur bij de firma Loos maar zit in de sollicitatie procedure voor de functie van Hoofdconducteur met als standplaats Rotterdam. Met zeer veel belangstelling zit ik hier de ervaringen van de NS medewerkers te lezen en leer hier al erg veel van.
Hallo Caron,

Welkom op het forum. Kan je een PB sturen met je NAM gegevens en het boetekenmerk nummer? Dan ga ik de situatie even voor je bekijken.

Groet,
Marjan
Hoi Martin! Welkom op het NS Serviceforum 🙂 Super leuk om te lezen dat je leert van de ervaringen van de NS medewerkers op dit forum! Ik wens je veel succes in de rest van de sollicitatieprocedure.
Hallo allemaal,

Ik stel me ook maar even voor. Ik reis al met de trein vanaf dat ik bij m'n moeder in de buik zat. Regelmatig gingen we van Nijmegen naar Middelburg heen en weer op familiebezoek en voor dagjes weg pakten we vaak ook de trein. Inmiddels woon ik in De Klomp en studeer ik in Amsterdam en reis ik dus bijna elke dag heen en weer. Mijn vrienden wonen inmiddels ook door het hele land, van Groningen tot Zeeuws-Vlaanderen (jammer dat je dan maar tot Goes met de trein kunt) en van Alkmaar tot Maastricht. Met de trein ergens naartoe is met m'n Altijd Vrij abonnement net zo gewoon als even de fiets pakken. Bovendien kan ik in de trein goed studeren: toch iets minder afleiding dan thuis!

Groetjes, Nijn
Goedemiddag allen. Mijn naam is Auguste, werkzaam als buschauffeur bij Connexxion Tours. Maar per 15-12-16 treed ik in dienst bij de NS. Ik begin dan aan de opleiding voor Hoofdconducteur met standplaats Hoorn. Kan niet wachten om te beginnen hieraan.

Groetjes Auguste

Ik ben gisteren weer eens met de trein gegaan. Zandvoort via Utrecht naar Wijhe. Met een verschrikkelijk mondkapje.  De trein was.perfect her reizen ook. Maar bizar die mondkapjes.lijkt wel.een science fiction.  En we zijn het nog verplicht ook anders krijg je een boete. Laten we onze ogen eens openen. Neem juist.meer de trein en niet het vliegtuig. Zie het interview in de link. Open de.ogen.

https://genezendvermogen.nl/covid-19/

Wij zijn de afnemers van de industrie en wij vervuilen de wereld wij eten nog te veel vlees etc.

Ik Leef (redelijk )bewust en will iedereen zeggen neem juist de trein.

Hallo forumleden,

Mijn naam is 'Ceske Drahy', ik woon in een dorp in Fryslan, Hurdegaryp. En jawel, we hebben een treinstation, alhoewel de NS ons verlaten heeft. :P
Ik reis een of twee keer per maand naar vrienden in Wassenaar en Amsterdam en ook twee of drie keer per jaar naar het buitenland, waaronder Tsjechië per CityNightLine, waar ik vaak de trein verder neem richting Oekraïne, Odessa bijvoorbeeld of Albanië, Servië.

De OV-chipkaart is voor mij slecht nieuws. Ik heb niets met dat onding, dat ook voortdurend faalt. 😞 Gelukkig zijn papieren kaartjes voor internationale treinreizen nog wel beschikbaar en heb ik de beschikking over een zeer goede en snelle fiets, maar het is naar dat ik nu aangaande binnenlandse ritten nog slechts gebruik kan maken van Kruidvat en Blokker-aanbiedingen. Voordeel is wel dat ik binnenkort mezelf in kan schrijven voor de Tour de France, want na 9 juli zal ik honderden kilometers gaan afleggen per fiets, hetgeen mijn conditie ten goede komt. Elk nadeel heb zijn voordeel, aldus Cruijff. 😃
Goedemiddag Auguste. Wat leuk om ook eens iemand die werkt bij een andere vervoerder hier te zien, van harte welkom! En natuurlijk extra leuk dat je hoofdconducteur wil worden. Succes met je opleiding!
Hallo, ik ben Daantje. Ik reis niet zo veel met de trein, ongeveer 1 à 2 keer per maand, in binnen- en ook naar het buitenland. Ik heb een voordeelurenabonnement met keuzedagen. Op 1 juli gaan mijn nieuwe keuzedagen in, ik moest wel even slikken toen ik zag wat ik moet betalen: € 84,00. Keuzedagen zijn 50% duurder geworden, dat is wel veel in één keer.
Tot nu toe had ik papieren kaartjes voor de keuzedagen, dat is nu dus afgelopen. Ik denk dat het wel zal lukken de keuzedag op de kaart te zetten.
Hallo ik ben Monique woon in Berkel getrouwd en 2 kinderen werk als wijkverzorgster,Ik hou van borduren maar zins mijn artrose doe ik aan diamant painting. Ik rijd niet iedere dag met het ov omdat ik veel op de fiets doe. Nu wij geen auto meer hebben doen wij meer met de trein.
Ben heel benieuwd naar het forum
Hallo, ik ben Daantje. Ik reis niet zo veel met de trein, ongeveer 1 à 2 keer per maand, in binnen- en ook naar het buitenland. Ik heb een voordeelurenabonnement met keuzedagen. Op 1 juli gaan mijn nieuwe keuzedagen in, ik moest wel even slikken toen ik zag wat ik moet betalen: € 84,00. Keuzedagen zijn 50% duurder geworden, dat is wel veel in één keer.
Tot nu toe had ik papieren kaartjes voor de keuzedagen, dat is nu dus afgelopen. Ik denk dat het wel zal lukken de keuzedag op de kaart te zetten.


Even een tip, Daantje.
Haal de keuzedagen niet op bij die kleine gele automaten in de supermarkt of andere winkels, maar bij voorkeur vlak voor je op reis gaat bij de NS kaartautomaat op het station via de knop "ophalen keuzedag".
Die apparaten in de winkels zetten alle beschikbare dagen meteen op je kaart (je hebt geen keuze), zodat én de keuzedag voor de lopende periode van 2 maanden én de keuzedag voor het hele jaar meteen allebei op je OV-chipkaart worden gezet.
Bij de eerstvolgende treinreizen worden dan in eerste instantie de keuzedagen gebruikt. Zonde van een keuzedag als je een korte reis maakt met de intentie dat niet met een keuzedag, maar op saldo te doen.
De NS kaartautomaten hebben een groot scherm, een aparte knop, dus veel overzichtelijker en daarmee een geringere kans om fouten te maken.
Inderdaad 🙂 Wanneer je eenmaal conducteur bent, zullen we je vast goed kunnen gebruiken!
Beste Daantje, dat is inderdaad een goede tip alleen weet ik niet of dit technisch haalbaar is. Daarnaast biedt het huidige systeem meer flexibiliteit doordat je de Keuzedag activeert op de dag dat je deze gebruikt.

En dan vanaf nu graag weer 'on topic' 🙂.
Welkom Melvin leuk dat je deel wilt nemen aan oNS forum. Ook kritische vragen zijn zeer welkom hier.
Reputatie 1
Ik ben Johnny2014, ik reis tussen de 30.000 en 35.000 km per jaar met de trein waarvan ongeveer 12.000 voor woon- werk km's per jaar.
goedenavond, Merlijn is mijn naam, en ik reis 1 tot 3 x per mnd met de trein,
ik heb n voordeel abbonnement en vrije keuze dagen,
Hallo Sylvia en welkom op het Serviceforum. Leuk dat jij als 'grensarbeider' je ervaringen, opmerkingen, feedback en vragen wilt delen op ons forum. Zeer toepasselijke foto ook inderdaad 🙂
Hallo MONIQUE150564, van harte welkom 🙂!
Hallo mijn naam is Charline en heb een voordeeluren kaart met 7 vrijdagen waar ik dacht zonder zorgen kon reizen
Hi ik ben Pauline en woon in Amsterdam. Ik heb een voordeel-abonnement waar ik af en toe gebruik van maak. Ik heb via de NS-app zojuist een account aangemaakt voor NS zonetaxi. Ik heb daar meteen een vraag over, dus ik ga even een geschikt topic zoeken!

Reageer