Even kennismaken..
Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!
Hallo allemaal, mijn naam is Sem. Ik werk als freelance ontwerper, werk vaak op afstand en reis daarom veel door het land en naar het buitenland.
Die mij tot nu toe best bevalt.. 😃
Leuk! Een fiets die zich voorstelt in het topic "Even kennismaken.." 😉
Wil je kennis met mij maken ofzo, daar lijkt het op. Ik dacht dat je nog een tip had om mijn geld retour te krijgen, maar nee, dat zit er denk ik helemaal niet in. Helaas, valt me tegen van de NS>:?
Bedankt voor je reactie.
Een goedenavond. Even voorstellen met gemengde gevoelens. Ik reis eens in de 2 weken Zwolle - Steenwijk v.v. (daarom heb ik een Flex abonnement), moeder zwaar aan het dementeren geslagen. Op een toch al zwaar verstoorde planning om bij mijn zus (woont in Wales, logeert in Amsterdam) in de trein te stappen komt een rekening die maar liefst 32 Euro correctie vermeldt. De trein uit Almere had behoorlijk vertraging, moet me alsnog naar station Zwolle haasten en ik pak, op aanwijzing nota bene, de Sprinter dan maar in plaats van de Intercity Leeuwarden en ontmoet mijn zus dan in Meppel alwaar ik alsnog overstap in de Intercity. Ik hoop niet dat de vriendelijke conducteurs in de treinen afhankelijk zijn van ‘correcties’ of dat deze de reden van hun vriendelijkheid zijn. Ongewild wordt me toch al, door het een of andere bedrijf, maandelijks ingewreven dat ik afhankelijk ben van de door de Belastingdienst over te maken Toeslagen, Zorg- en Huurtoeslag...er dus wel eens een automatische incasso mislukt vanwege onvoldoende saldo. Meestal bel ik het betreffende bedrijf even op met slechts een mededeling ‘Toeslagen...u kent het wel’, en betaal zodra het geld binnen is. Geld aan NS overgemaakt maar kreeg net nog wel een email dat de automatische incasso was mislukt. Kan gebeuren. Waar ik me aan stoor is de belerend gebiedende toon van de email. Ik stoor me sowieso al aan het ‘u kunt het ZELF online wijzigen!’ of ‘Vraag het in onze Community’ waarmee men in de voetsporen van Google treedt en gemakshalve eerst maar even elke verantwoordelijkheid bij de klant neerlegt. Prettige vrijdag en een fijn weekend! Ant.
Ik ben Roeland, Servicemedewerker/PLP bij NS. PLP staat voor Proces Leider Perron. Ik heb momenteel mijn verhaal al 3 keer aangepast maar er is geen korte uitleg over wat ik doe.
Ik probeer op Rotterdam Centraal en Dordrecht (per dienst verschillend) de punctualiteit te waarborgen. Ik houd in de gaten of treinen op tijd vertrekken en zo niet: waarom niet? Ik sta in contact met de treindienst leider en de knooppunt controllers (degene die het knooppunt (c.q. groot station met meerdere reismogelijkheden naar verschillende bestemmingen) in overzicht hebben en beslissen wat daar gebeurt).
Uiteraard sta ik ook reizigers te woord. Daarnaast heb ik in Dordrecht een verantwoordelijkheid over het rangeerproces. Ik krijg wijzigingen door van de collegae en verwerk deze in de dienstregeling. Dit kan van alles zijn: treinen die niet meer verder mogen omdat ze kapot zijn, maar ook treinen die hard nodig schoongemaakt moeten worden.
In mijn vrije tijd heb ik een rockabilly cover band en ben ik fan van de jaren 50 leefstijl!
Daar drum ik sinds 2010 en dat doe ik met veel plezier. (even reclame: The Boppin Bastards)
Schroom niet om te vragen, ook NS-Specifieke vragen vind ik leuk om te lezen en te beantwoorden.
Als u veel reist, kan een Weekendvrijabonnement voor 20 euro of een Dalvrijabonnement voor 42 euro een alternatief zijn. Dit zijn echter prijzen per maand. Een Dalvoordeelabonnement is op dit moment te koop voor €29 euro en voor €24,50 extra heeft u zeven keuzedagen. Dus voor €53,50 heeft u een jaar lang korting in de daluren en zeven vrije reisdagen.
Laatste update 19 april 2018
Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!
Dit is het automatische antwoordapparaat van NS Community, in tegenstelling tot onze treinen rijden wij wel op tijd beep beep
Als u veel reist, kan een Weekendvrijabonnement voor 20 euro of een Dalvrijabonnement voor 42 euro een alternatief zijn. Dit zijn echter prijzen per maand. Een Dalvoordeelabonnement is op dit moment te koop voor €29 euro en voor €24,50 extra heeft u zeven keuzedagen. Dus voor €53,50 heeft u een jaar lang korting in de daluren en zeven vrije reisdagen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.