Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61436 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

Hallo allemaal, mijn naam is Sem. Ik werk als freelance ontwerper, werk vaak op afstand en reis daarom veel door het land en naar het buitenland.

Dag allen, ik ben Ruben en reis 3 dagen per week tussen Rotterdam en Amsterdam (en weer terug gelukkig). Een echte forens dus, maar ik mag wel achter de spits aan sukkelen, dat scheelt.
Hoi Pauline! Welkom op het Serviceforum 🙂 We zien je vraag vanzelf voorbij komen en gaan ons best doen daar zo goed mogelijk op te antwoorden.
Ik ben paul en heb met mijn vrouw 2 jaar voorlichting gegeven over de ov-chipkaart in het kader van een project van het ministerie van verkeer en waterstaat
https://www.youtube.com/watch?v=kBBD41JLo0A
Hallo mijn "naam" is Robert ten Brink en ik kom mijzelf even voorstellen aan de mede-reizigers op dit forum.
Die mij tot nu toe best bevalt.. 😃
Ha, welkom op het NS Serviceforum! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier! hallo ik heb mijn fiets gister 18-06-2014 woensdag heb ik hem in de bewaakte fiets stalling gezet in weert ik kreeg een kaartje en die moest ik inleveren als ik hem kwam ophalen maar ik ben het kaartje gister kwijt geraakt ik weet elk detail van de fiets kunt u mij mischien helpen want volgens die man kreeg ik hem niet mee zomder het gele kaartje waar een nummer op stond want die kaartje moest aan de ns worden gegeven
Welkom op ons forum Marcel! Leuk dat je lid bent geworden en meng je vooral in de diverse discussies. Als je iemand kan helpen met advies... be my guest!
Beste OV gebruiker, graag wil ik je adviseren om even contact op te nemen met NS Fiets via 0900-343 87 55. Zij kunnen voor je uitzoeken wat je nu kunt doen.
Hetzelfde janjan!
hallo ik heb mijn fiets gister 18-06-2014 woensdag heb ik hem in de bewaakte fiets stalling gezet in weert

Leuk! Een fiets die zich voorstelt in het topic "Even kennismaken.." 😉
Ik ben Patrick en reis dagelijks van Amersfoort naar Beverwijk en weer terug na een werkdag.
Hoi Michiel, ik snap even niet goed wat je bedoeld. Ik schreef net aan een vrouwelijk NS lid, die mij iets geschreven had, en drukte op een knopje even kennismaken. Nu krijg ik van jou een gek berichtje over een fiets in de bewaakte fietsenstalling, ik weet niet wat er gaande is, maar vind het maar vreemd.
Wil je kennis met mij maken ofzo, daar lijkt het op. Ik dacht dat je nog een tip had om mijn geld retour te krijgen, maar nee, dat zit er denk ik helemaal niet in. Helaas, valt me tegen van de NS>:?
Welkom op ons NS Serviceforum Patrick! Hopelijk verlopen je treinreizen (meestal) naar wens. Heb je feedback voor ons of wil je je mengen in een discussie? Be my guest!
sorry, om jullie forum te bevuilen met een bericht dat helemaal niet voor mij was bedoeld maar een andere NS ganger die een kaartje kwijt is geraakt om zijn fiets op te halen. Michiel even goed lezen he, dit geldt ook voor jou. Toedeloe ik ga weer eens even an die Arbeit. 🆒
Hebben 65 plus ouderen nog recht op korting bij NS?
Hallo, ik ben Anny en rij voor mijn plezier heel Nederland door met het keuzedagkaartje voor de 60+er.
Nee je krijgt niet automatisch korting nadat je de leeftijd van 65 bent gepasseerd. Wel kan je een Dal Voordeel abonnement aanschaffen en voor 24,50 extra kan je 7 keuzedagen toevoegen.
Nee je krijgt niet automatisch korting nadat je de leeftijd van 65 bent gepasseerd. Wel kan je een Dal Voordeel abonnement aanschaffen en voor 24,50 extra kan je 7 keuzedagen toevoegen.
Bedankt voor je reactie.

Een goedenavond. Even voorstellen met gemengde gevoelens. Ik reis eens in de 2 weken Zwolle - Steenwijk v.v. (daarom heb ik een Flex abonnement), moeder zwaar aan het dementeren geslagen. Op een toch al zwaar verstoorde planning om bij mijn zus (woont in Wales, logeert in Amsterdam) in de trein te stappen komt een rekening die maar liefst 32 Euro correctie vermeldt. De trein uit Almere had behoorlijk vertraging, moet me alsnog naar station Zwolle haasten en ik pak, op aanwijzing nota bene,  de Sprinter dan maar in plaats van de Intercity Leeuwarden en ontmoet mijn zus dan in Meppel alwaar ik alsnog overstap in de Intercity. Ik hoop niet dat de vriendelijke conducteurs in de treinen afhankelijk zijn van ‘correcties’ of dat deze de reden van hun vriendelijkheid zijn. Ongewild wordt me toch al, door het een of andere bedrijf, maandelijks ingewreven dat ik afhankelijk ben van de door de Belastingdienst over te maken Toeslagen, Zorg- en Huurtoeslag...er dus wel eens een automatische incasso mislukt vanwege onvoldoende saldo. Meestal bel ik het betreffende bedrijf even op met slechts een mededeling ‘Toeslagen...u kent het wel’, en betaal zodra het geld binnen is. Geld aan NS overgemaakt maar kreeg net nog wel een email dat de automatische incasso was mislukt. Kan gebeuren. Waar ik me aan stoor is de belerend gebiedende toon van de email. Ik stoor me sowieso al aan het ‘u kunt het ZELF online wijzigen!’ of ‘Vraag het in onze Community’ waarmee men in de voetsporen van Google treedt en gemakshalve eerst maar even elke verantwoordelijkheid bij de klant neerlegt. Prettige vrijdag en een fijn weekend! Ant.  

Een goedenavond! Via Google hier terecht gekomen en me gelijk aangemeld. Mag wel wat bekender worden ;)

Ik ben Roeland, Servicemedewerker/PLP bij NS. PLP staat voor Proces Leider Perron. Ik heb momenteel mijn verhaal al 3 keer aangepast maar er is geen korte uitleg over wat ik doe.
Ik probeer op Rotterdam Centraal en Dordrecht (per dienst verschillend) de punctualiteit te waarborgen. Ik houd in de gaten of treinen op tijd vertrekken en zo niet: waarom niet? Ik sta in contact met de treindienst leider en de knooppunt controllers (degene die het knooppunt (c.q. groot station met meerdere reismogelijkheden naar verschillende bestemmingen) in overzicht hebben en beslissen wat daar gebeurt).
Uiteraard sta ik ook reizigers te woord. Daarnaast heb ik in Dordrecht een verantwoordelijkheid over het rangeerproces. Ik krijg wijzigingen door van de collegae en verwerk deze in de dienstregeling. Dit kan van alles zijn: treinen die niet meer verder mogen omdat ze kapot zijn, maar ook treinen die hard nodig schoongemaakt moeten worden.

In mijn vrije tijd heb ik een rockabilly cover band en ben ik fan van de jaren 50 leefstijl!
Daar drum ik sinds 2010 en dat doe ik met veel plezier. (even reclame: The Boppin Bastards)

Schroom niet om te vragen, ook NS-Specifieke vragen vind ik leuk om te lezen en te beantwoorden.
Reputatie 7
Badge +4
Hebben 65 plus ouderen nog recht op korting bij NS?

Als u veel reist, kan een Weekendvrijabonnement voor 20 euro of een Dalvrijabonnement voor 42 euro een alternatief zijn. Dit zijn echter prijzen per maand. Een Dalvoordeelabonnement is op dit moment te koop voor €29 euro en voor €24,50 extra heeft u zeven keuzedagen. Dus voor €53,50 heeft u een jaar lang korting in de daluren en zeven vrije reisdagen.

Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

Dit is het automatische antwoordapparaat van NS Community, in tegenstelling tot onze treinen rijden wij wel op tijd beep beep

Hoi, ik ben dan. Ik reis al jaren veelvuldig 'losjes' door het jaar heen, en sinds 2 jaar dagelijks voor het werk tussen Rotterdam en Leiden. Dat gaat zeker niet perfect, maar het is ook zeker geen poel van ellende. Gemiddeld genomen gaat er 1 op de 5 dagen wel iets mis, maar positief bekeken gaat het 4 vd 5 dagen wel goed. Wat wél een poel van ellende is, is de OV shitkaart. Nog nooit zo'n brak, ondoorzichtig en ingewikkeld systeem gezien. Zelfs in bananenrepublieken hebben ze een beter kaartsysteem!
Hebben 65 plus ouderen nog recht op korting bij NS?

Als u veel reist, kan een Weekendvrijabonnement voor 20 euro of een Dalvrijabonnement voor 42 euro een alternatief zijn. Dit zijn echter prijzen per maand. Een Dalvoordeelabonnement is op dit moment te koop voor €29 euro en voor €24,50 extra heeft u zeven keuzedagen. Dus voor €53,50 heeft u een jaar lang korting in de daluren en zeven vrije reisdagen.

Reageer