Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61511 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

Hallo, mijn naam is Vijay en ik reis regelmatig op en neer op het traject Hoorn-Amsterdam Centraal.
Hoi Vijay, en welkom op het forum. Leuk dat je er bent!
Reputatie 7
Badge +3

Eh, de betalende klant op 1,2 en 3!Die zwart rijdende klanten toch ook ???

Bij o.a. Slidestop op plek 1,2 en 3 ! Anders heeft die geen klanten ;)


Ik kwam dit tegen.
https://degladiool.nl/zwartrijden/
@Slidestops en @Loes hebben vast nog wel meer smoesjes gehoord in de loop van de tijd.
Hallo leden van het Forum, mijn naam is Tom en vroeger reisde ik dagelijks met de trein naar mijn werk (IT); nu als pensionado nog maar enkele dagen per jaar voor dagtrips en Schiphol, vanuit Dordrecht. Goed dat zo'n forum er is om mee te denken over de toekomst!
Dank je wel Sivan
@Momo Jazeker, in de tijd dat ik nog conducteur was een dame gehad helemaal in paniek die naar het ziekenhuis moest ivm een reden. Ze was echt overtuigend en ik heb haar meegenomen.
Volgende dag kwam ze weer, herkende me niet, met exact hetzelfde verhaal. Toen heeft ze er gelijk 2 gekregen (ook die van de dag ervoor) 🙂
Reputatie 2
Welkom allemaal, ik ben Daniรซl wil je meer over mij weten check dan even mijn welkomโ€™s topic!
Goeieavond Ik ben Eugรจne Klems Ik woon In Heerhugowaard Ben werkzaam bij post NL ineensorteerdepo
in Opmeer .Ikrijs regelmatig voor het rodekruis als vrijwilliger met de trein. voor grote inzetten zoals de vierdaagse van Nijmegen. En ook ik ben nieuwschierig wat hetforum teweeg brengt .
Reputatie 7
Badge +3
Die smoes zal ze dan ongetwijfeld wel vaker hebben uitgehaald. Die keer pech voor haar dat ze 2 dagen op rij dezelfde conducteur tegenkwam, komt denk ik bijzonder weinig voor.

Is mij zover ik weet maar 1 keer overkomen, vriendelijke man die nog even zijn deur openhield toen ik eigenlijk net iets te laat aan kwam rennen vanaf de fietsenstalling op Delft Zuid onder het mom van "ik kan een vaste klant toch niet achterlaten". Hij herkende mij van de dag ervoor (ik hem niet moet ik eerlijk zeggen), en de volgende dag zag ik hem weer op de IC vanaf Delft.
Goedemorgen Eugรจne. Ook jij van harte welkom op het forum. Erg leuk om te horen dat je voor het Rode Kruis als vrijwilliger met NS reist. Wat een goede inzet!
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt de meeste kans als je altijd dezelfde vroege trein neemt vanuit een standplaats. Ik heb jaren gereisd vanuit Rotterdam met een ov-jaarkaart eerste klas - zaliger nagedachtenis - en als ik wat weggedommeld was, lieten ze me slapen. ๐Ÿ˜Œ

Of, ook een keer gebeurd: We zijn het mooie Asselt voorbij en naderen station Apeldoorn. De meneer in de eerste klas kan rustig wakker worden, u moet er hier uit.....
Hallo,

Ik ben ronman (een combinatie van een voor en achternaam). Ben woonachtig in Rotterdam. Ik reis vaak met de trein en ben mindervalide.
Reputatie 7
Badge +3
Werd je dan ook nog op tijd wakker gemaakt?

Had een collega eens in de bus van het station naar huis in Katwijk. De buschauffeur die regelmatig die rit had maakte haar wakker bij de halte waar ze er altijd ging, dat wist hij intussen wel.
Welkom, Ronman! Leuk dat je je hebt aangemeld. Hoe ervaar je jouw treinreizen als mindervalide?
Reputatie 7
Badge +4
Grappig, ik had net iets soortelijks toegevoegd.
Hallo Sivan NS,

Mijn ervaringen zijn wisselend. Soms positief, soms negatief.

In het topic "In de trein heb ik hierover een vraag gesteld.
Badge +3
Haha. bekend om in een bus vergeten om even op het STOP knopje te drukken (zodat die daar NIET ook stopt omdat je zit te dromen of zo).

Omgekeerd kan ook.. 3 keer op die knop drukken en dan moeten roepen "Hรฉ chauffeur, ik wilde er toch echt wel eerder uit" en dan 2 km extra lichaamsbeweging.. (overgang Connexxion naar Syntus in Woerden, maar die bushaltes zijn redelijk duidelijk aanwezig en rijd je niet zomaar voorbij).

Als ikzelf zit te slapen/dromen dan geen probleem. Maar ja, een chauffeur verwacht ik meer van...

En wat doet dit en de bovenstaande reacties in het Welkom/voorstellen/kennismaken topic? Verplaatsen graag dus!
het is niet alleen dat ik het prakties is maar ik heb naar nijmegen een rechte verbinding.
Alleen sls ik naar het zuiden moet vind ik het vervelend dat je met de trein zolang onder
weg bent en duur .
Reputatie 4
Hallo, ik ben Waldo. Reis vooralsnog voor mijn werk 4 tot 5 dagen in de week van Tiel naar Den Haag Centraal. Daarnaast in de weekends veel onderweg om te gaan wandelen. Naast treinen houd ik me bezig met een toneelgroep, een oranjevereniging en ben ik secretaris bij het Wegenforum.
Welkom Olav93,

Nu nog de vraag. ๐Ÿค” Gewoon zelf een topic starten! Ben benieuwd naar je vraag. ๐Ÿ˜‰
Hoi Waldo, en welkom! Leuk dat je je hebt aangemeld, en leuk om te lezen wat jou zoal bezighoudt!
Reputatie 7
Badge
Welkom Olav93,

Nu nog de vraag. ๐Ÿค” Gewoon zelf een topic starten! Ben benieuwd naar je vraag. ๐Ÿ˜‰


Dank voor de tip, is ondertussen gebeurd.

Hallo allemaal,

In al mijn wijsheid heb ik besloten een abonnement te nemen. Krijg nu 40 % korting. moet dan wel buiten de spits reizen. De reden dat ik een abonnement heb genomen, is dat ik ook graag mag fietsen. Behalve met slecht weer. Tja, en dan is het fijn om met de trein te reizen. Mijn fiets mag ook buiten de spitsuren tegen betaling van 7,50 euro (dagkaart) buiten mee. Frustrerend is dat scholieren zonder betaling ook hun fiets meenemen. En ik iedere keer maar rustig betalen.ย 

M.a.w. als dit zo doorgaat stappen we weer in de auto. Ook met fiets

Goedemorgen. Ik ben al vele jaren trouw treinreiziger en indertijd begonnen als veertienjarige met een 8-daags abonnement 1e klas, dat ik kreeg van mijn ouders voor mijn vakantie.En reis nu nog steeds kris en kras door het land, deels voor mijn werk als gids/reisleider, meestal bestemming Amsterdam of Rotterdam, maar ook veel privรฉ, morgen bijvoorbeeld naar groningen naar het Groninger Museum.
Goedemorgen Schaap53! Leuk dat je zoveel reist, en nog leuker dat je werkt als reisleider. Veel plezier op dit forum!

Reageer