Laatste update 19 april 2018
Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!
Bladzijde 6 / 24
Voor de rest heb ik een lichte obsessie voor de Fyra V250 :P
YESSSSSSSSSSSSSSSS I AM NOT ALONE!
Hallo allemaal, ik ben Ronald, 50 jaar. Reis sinds 2005 dagelijks per trein tussen Almere Muziekwijk en Amsterdam Zuid. Daarvoor anderhalf jaar tussen Breda en Amsterdam Zuid. Ben in die tijd begonnen met bloggen, eerst op web-log.nl en later een eigen blog over o.a. treinreiservaringen, ergernissen, uiteraard ook zaken die goed gaan. Verder ben ik ook op Twitter te vinden waar ik ook over treinreiservaringen verslag doe, voor zover dat lukt in max. 140 tekens.
Dear all,
Tomas, reis veel met Sprinter, Intercity & Thalys.
Bevalt prima!:)
groeT
Tomas, reis veel met Sprinter, Intercity & Thalys.
Bevalt prima!:)
groeT
Hallo, Ik ben Henri Achterkamp. Ik ben al weer enkele jaren "vaste klant" van NS en reis dagelijks op het traject Zutphen-Den Bosch v.v.. Voor Zutphen reis ik eerst even met een andere vervoerder, Syntus. Dus minimaal 1 x extra in- en uitchecken per dag. Het went........
Ik ben benieuwd wat zich hier allemaal op het forum gaat aandienen.
Ik ben benieuwd wat zich hier allemaal op het forum gaat aandienen.
Hoi ik ben Maaike, servicemedewerkster op Rotterdam CS en hoop hier af en toe te kunnen helpen, maar ook zeker nieuwe dingen weer bij te leren.
😃
hallo allemaal, ik ben Mariette en heb samen met een vriendin het voordeelurenabonnement , paar keer per jaar reizen wij naar leuke steden in Nederland om te gaan shoppen, of we verblijven paar dagen in een of andere stad, vanwaar wij met de trein weer naar een andere plaats gaan.......bevalt ons prima:)
Heel veel succes met dit forum, hopelijk een plek waar ik ook mijn kommentaar of kompliment kan geven.
Heel veel succes met dit forum, hopelijk een plek waar ik ook mijn kommentaar of kompliment kan geven.
hoi ik ben jorisjan hoogduin ik reis graag met de trein heb een weekend vrij abonnement 1 klas ik hou er van om met mensen er op uit te gaan met de trein en ik kom uit Vlaardingen misging tot zins op een van de stations
Hallo,
Ik ben Cor, 47 jaar en reis momenteel iedere dag van Utrecht naar Den Haag. Daar werk ik op loopafstand van het station. 's-Morgens reis ik altijd met trein 2014, 's-middags met die van 16:09 maar ben nu even te lui om het treinnummer erbij te zoeken 🙂
Ik wist van dit forum aanvankelijk niets af, kwam hier net toevallig op omdat ik informatie zocht over de dienstregeling tijdens de NSS top. Heb ook een account op opeenshadikhet.nl en somda maar ben daar niet meer zo actief op. Ik hoop er nog veel plezier van te hebben.
Ik ben Cor, 47 jaar en reis momenteel iedere dag van Utrecht naar Den Haag. Daar werk ik op loopafstand van het station. 's-Morgens reis ik altijd met trein 2014, 's-middags met die van 16:09 maar ben nu even te lui om het treinnummer erbij te zoeken 🙂
Ik wist van dit forum aanvankelijk niets af, kwam hier net toevallig op omdat ik informatie zocht over de dienstregeling tijdens de NSS top. Heb ook een account op opeenshadikhet.nl en somda maar ben daar niet meer zo actief op. Ik hoop er nog veel plezier van te hebben.
Hi, ik ben Cor en reis zo'n 4 x per week met de ICDirect (voormalige Fyra) tussen Breda en Schiphol, eindbestemming Amsterdam Zuid. Doe dit al een aantal jaren en heb het nodige meegemaakt van stilstaan voor de Moerdijkbrug i.v.m. de storm (waait de trein er niet af) t/m overstap bij Rotterdam zuid, uitvallen veiligheidssytemen, deuren die niet sluiten, met 80 km boemelen ivm storm... noem het maar op. Ik pak altijd de eerste trein vanuit Breda (06.27) en ben te vinden op twitter, https://twitter.com/corkarel
Als er bijzonderheden of problemen te melden zijn ben ik paraat. Tip: volg op twitter ook de IC_Defect account. Het wachten is nu op een stabiele verbinding met hedendaags materieel inclusief WiFi zodat we na vele jaren aanmodderen eindelijk een snelle en volwaardige aansluiting hebben met de rest van Europa.
Als er bijzonderheden of problemen te melden zijn ben ik paraat. Tip: volg op twitter ook de IC_Defect account. Het wachten is nu op een stabiele verbinding met hedendaags materieel inclusief WiFi zodat we na vele jaren aanmodderen eindelijk een snelle en volwaardige aansluiting hebben met de rest van Europa.
Hallo. Mijn naam is Hans Boersma. Ik reis bijna dagelijks met de trein naar mijn werk. Meestal van Dordrecht - Zuid naar Breda, maar soms ook van of naar Dordrecht. Dit doe ik dus met een jaartraject abonnement, die naar verwachting dit jaar nog wordt vervangen door een traject vrij abonnement. In mijn geval op 17 mei 2014.
Hallo! Ik ben Jurgen. Ik reis regelmatig met NS op verschillende trajecten. Mij zul je hier regelmatig gaan vinden met een vraag of antwoord.
Hi Allemaal, mijn Naam is Tim en ben 28 Jaar. Doordat ik het zat ben dat er bijna alleen maar over negatieve dingen gesproken wordt op internet ben ik samen met een vriend www.positiefforum.nl begonnen. Dus heb jij wat leuks meegemaakt of posiiefs wat o.a. Betrekking heeft op het OV. Laat je dan niet alleen hier horen maar deel het ook op Positiefforum.nl . (Btw, we bellen ook een keer in de week met een bekende nederlander, dus kom snel kijken;)) Nu al een pluspunt dat de NS Zich de moeite heeft genomen voor dit forum. Toppie mensen!!!
Lucas hier, 22 jaar en al jaren treinreiziger. Ik heb jarenlang dagelijks voor school Amersfoort - Utrecht afgereisd, later ook Den Haag - Utrecht en Veenendaal-De Klomp - Utrecht. Heel veel Utrecht dus hoewel ik nu in Den Haag woon. Ik ga ook graag weekendjes weg met de trein en toen ik nog een studenten-OV had heb ik die op elk moment dat 't mogelijk was gebruikt om het land in te trekken. Hierdoor zijn er, buiten de nevenlijnen, weinig stukken waar ik niet geweest ben, zie onderstaand kaartje. :)
Ook ben ik regelmatig naar het buitenland gegaan met de trein, naar België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije, Slowakije en Polen.
Ook ben ik regelmatig naar het buitenland gegaan met de trein, naar België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije, Slowakije en Polen.
Ik was een frequente treinreiziger tot 1 september 2013, toen ik in mijn eigen woonplaats een nieuwe baan aangeboden kreeg. Sindsdien reis ik af en toe met de trein en tweet dan vaak met NS_online.
Ik Twitter ook vaak met NS_online Christiaan
Topic over het hoofd gezien. Dan nu maar even.
Ik ben ook een medewerker van de NS. Werk als Machinist op standplaats Rotterdam.
Ik ben hier om wat te leren en om ervaringen van mij met jullie te delen.
Met 'wat te leren' bedoel ik ervaringen die men meemaakt betreft de OV en de aankoop van kaartjes, ben daar niet altijd zo in thuis en zo leer ik ook van jullie. Want ik zit soms met mijn mond voor mijn PC over de kennis die veel mensen hier hebben overal allerlei zaken.
Tevens leuk dat er ook een aantal collega's zijn die hier op het forum zitten. Op forums ben ik vooral een lezer en af en toe draag ik mijn steentje bij. Op een ander forum wilde ik mij gisteren aanmelden helaas heeft iemand mijn gebruikersnaam al ingenomen, helaas... Maar deze persoon komt mij bekent voor, had hem weleens over een forum gehoord en zijn gebruikersnaam. Maar goed, zoals je zie ik durf nogal eens in een ver zijstraatje te gaan betreft het onderwerp.
Tot horens.
Ik ben ook een medewerker van de NS. Werk als Machinist op standplaats Rotterdam.
Met 'wat te leren' bedoel ik ervaringen die men meemaakt betreft de OV en de aankoop van kaartjes, ben daar niet altijd zo in thuis en zo leer ik ook van jullie. Want ik zit soms met mijn mond voor mijn PC over de kennis die veel mensen hier hebben overal allerlei zaken.
Tevens leuk dat er ook een aantal collega's zijn die hier op het forum zitten. Op forums ben ik vooral een lezer en af en toe draag ik mijn steentje bij. Op een ander forum wilde ik mij gisteren aanmelden helaas heeft iemand mijn gebruikersnaam al ingenomen, helaas... Maar deze persoon komt mij bekent voor, had hem weleens over een forum gehoord en zijn gebruikersnaam. Maar goed, zoals je zie ik durf nogal eens in een ver zijstraatje te gaan betreft het onderwerp.
Tot horens.
Tot horens.
Hallo SLT2456
Leuk, weer een MCN erbij op dit forum. Kunnen we wellicht ook weer van leren.
Want jij denkt dan (terecht) hier de nodige kennis op te kunnen doen, maar dat is natuurlijk wel een wisselwerking.:)
Maar als je echt veel wil leren over OV-chipkaart, abonnementen, vervoersbewijzen, etc. dan moet je bij de HC's zijn. Dat is hun dagelijkse praktijk; zij worden daar in de treinen mee geconfronteerd.
Eerstvolgende keer dus gewoon die SLT op een zijspoor en werkoverleg met de HC, ha ha :)
En zijstraatjes zijn best wel toegestaan, mits dat maar binnen de spelregels van het forum blijft.
Jammer dat iemand anders op een ander forum zonodig ook SLT2456 moet gebruiken.
Er rijden (volgens mij) 69 viertjes rond. Dan is er toch keus genoeg.
En waarom niet gekozen voor een zesje (2656) dan had je met die 31 meter meer, toch mooi een lange neus naar hem kunnen trekken.:)
Maar alle gekheid op een stokje. Lekker meelezen, meeschrijven en zonodig gewoon moeilijke vragen stellen.
Vriendelijke groet,
Hans
Hallo mijn naam is Jelle Ruben. Waarbij Ruben mijn achternaam is. Woon in Groningen. Reizen met een trein vind ik zelf erg leuk. Misschien ben ik ook één van de weinige die geen problemen heeft met als er een trein te laat is, of uitval.
Nu wil ik nog een abonnement afsluiten met keuzedagen
Kan dat eigenlijk, meer dan 7 keuzedagen van één persoon? In de voorwaarden van het VDU staat van niet, voor de andere abonnementen zag ik het niet staan.
Hallo Dennis
Dat was mijn bedoeling, 2 dezelfde Dal Voordeel abonnementen met 7 Keuzedagen dus 2 ov kaarten.
Weet je zeker dat dat niet kan?
Groeten
Nel
Dat was mijn bedoeling, 2 dezelfde Dal Voordeel abonnementen met 7 Keuzedagen dus 2 ov kaarten.
Groeten
Nel
Groeten
Nel
Beste Nel,
Dennis is alleswetend, maar sommige dingen begrijpt hij niet. Dat laat hij helaas ook op dit forum nadrukkelijk blijken, waardoor hij hier en daar de nodige twijfel en verwarring zaait.
Zijn twijfel (en dus onwetendheid) komt meteen al in het begin van zijn reactie tot uitdrukking:
"Kan dat eigenlijk, meer dan 7 keuzedagen van één persoon?"
Goeie kans dat hij- zoals vaak - over enkele dagen tot een heel andere conclusie komt.
Jij hebt een OV-chipkaart met een (oud) voordeelurenabonnement wat nog wel jaarlijks wordt verlengd (€60,00), maar door NS niet meer wordt verkocht. Bij dat abonnement kun je 7 keuzedagen kopen voor €24,50 - tot 1 april €14,00 - 2e klas). Helemaal geen probleem, dat heb ik zelf n.l. ook.
Het staat iedereen vrij om bij NS een tweede abonnement af te sluiten. In andere topics staan daar al voorbeelden van.
Alleen kan zo'n 2e abonnement niet op dezelfde OV-chipkaart komen te staan, omdat dan de kaartleesapparatuur en het daarmee verbonden systeem in de war raakt.
Zo'n 2e abonnement moet daarom op een tweede OV-chipkaart worden gezet.
En als dat toevallig ook nog eens een abonnement is waar je keuzedagen bij zou kunnen krijgen, dan kun je die er zonder meer bij bestellen.
Het enige waar je op moet letten dat de keuzedagen van kaart A ook daadwerkelijk op kaart A zet en de keuzedagen van kaart B uiteraard op kaart B.
Als je de kaarten bij de NS automaat op het station ophaalt, zal dat geen problemen geven, omdat die alleen zal reageren op de aangeboden OV-chipkaart.
Het is ook niet voor niets dat Dennis niet zei dat het niet kan; hij stelde het immers in vragende vorm :
"Kan dat eigenlijk, meer dan 7 keuzedagen van één persoon?"
Daarmee al aangevend dat hij het gewoonweg niet weet.
Wellicht dat hier ook nog een reactie komt van een echte deskundige.
Vooralsnog ben ik ervan overtuigd dat het zonder meer mogelijk is.
Vriendelijke groet,
Hans
Groeten
Nel
Hoi Nel,
Hier heb je een link van een topic waar ook veel twijfel over is gezaaid. Een moderator van NS, Stephan NS reageert als volgt:
Beste mamamarja,
Welkom op het NS Serviceforum! Goede vraag die je stelt. Het combineren van abonnementen op één OV-chipkaart is niet mogelijk. Als je twee verschillende abonnementen zou willen, zou je dit ook op 2 losse persoonlijke OV-chipkaarten moeten zetten. Je moet je echter afvragen in hoeverre het rendabel is om abonnementen te combineren. In jouw situatie, waarbij je af en toe in de spits reist en af en toe in de daluren, kun je afwegen om een maandtrajectkaart, Dal Vrij of Altijd Voordeel te nemen. Aan de hand van de Abonnementenwijzer kun je bepalen wat het meest geschikte abonnement voor je is (zoals Hans eerder heeft aangegeven). Gaat dit zo lukken denk je?
@ Hans, Dennis: laten we wel beleefd tegen elkaar blijven, deal?
Groet,
Stephan
Dus je vraag of je twee Dal Voordeel abonnementen met keuzedagen kunt hebben heeft Hans denk ik al voor je beantwoord. Ik hoop dat het nu duidelijk is.
http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/reizigers/productvoorwaarden-voordeelurenabonnement
" 5.1 Het aantal van 7 Keuzedagen per contractjaar (voor reizigers van 60 jaar of ouder) geldt als een maximum, ongeacht het aantal Voordeelurenabonnementen dat u bezit"
De vraag was of iemand weet of dit ook voor Dal Voordeel geldt, of een combinatie.
P.S.: "Deskundig" wordt automatisch bij mijn naam gezet, ook als ik zelf een vraag stel.
" 5.1 Het aantal van 7 Keuzedagen per contractjaar (voor reizigers van 60 jaar of ouder) geldt als een maximum, ongeacht het aantal Voordeelurenabonnementen dat u bezit"
De vraag was of iemand weet of dit ook voor Dal Voordeel geldt, of een combinatie.
P.S.: "Deskundig" wordt automatisch bij mijn naam gezet, ook als ik zelf een vraag stel.
Dus bij 2 VDU's toch maar 7 keuzedagen in totaal. In de nieuwe voorwaarden staat niet duidelijk eenmaal per persoon, het kan ook zijn eenmaal per abonnement.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.