Laatste update 19 april 2018
Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!
Bladzijde 8 / 24
Ik had het in een privebericht al aangegeven. Ik moet elke keer mijn wachtwoord opnieuw aanvragen en dit gaat mis met Firefox en Safari op de Mac en op de PC ook met Firefox, Safari en Explorer.
Tot voor een paar dagen ging het probleemloos.
Hallo,
Ik ben Caron, student 18 jr en ging gister de mist in met mn ov-abo en kreeg n bon.
Hoop dat die nog terug te draaien is. n Hoop geld voor mn eerste werkweek :-(
grt.
Caron
Ik ben Caron, student 18 jr en ging gister de mist in met mn ov-abo en kreeg n bon.
Hoop dat die nog terug te draaien is. n Hoop geld voor mn eerste werkweek :-(
grt.
Caron
Hallo Caron,
Welkom op het forum. Kan je een PB sturen met je NAM gegevens en het boetekenmerk nummer? Dan ga ik de situatie even voor je bekijken.
Groet,
Marjan
Welkom op het forum. Kan je een PB sturen met je NAM gegevens en het boetekenmerk nummer? Dan ga ik de situatie even voor je bekijken.
Groet,
Marjan
Hallo allemaal,
Ik stel me ook maar even voor. Ik reis al met de trein vanaf dat ik bij m'n moeder in de buik zat. Regelmatig gingen we van Nijmegen naar Middelburg heen en weer op familiebezoek en voor dagjes weg pakten we vaak ook de trein. Inmiddels woon ik in De Klomp en studeer ik in Amsterdam en reis ik dus bijna elke dag heen en weer. Mijn vrienden wonen inmiddels ook door het hele land, van Groningen tot Zeeuws-Vlaanderen (jammer dat je dan maar tot Goes met de trein kunt) en van Alkmaar tot Maastricht. Met de trein ergens naartoe is met m'n Altijd Vrij abonnement net zo gewoon als even de fiets pakken. Bovendien kan ik in de trein goed studeren: toch iets minder afleiding dan thuis!
Groetjes, Nijn
Ik stel me ook maar even voor. Ik reis al met de trein vanaf dat ik bij m'n moeder in de buik zat. Regelmatig gingen we van Nijmegen naar Middelburg heen en weer op familiebezoek en voor dagjes weg pakten we vaak ook de trein. Inmiddels woon ik in De Klomp en studeer ik in Amsterdam en reis ik dus bijna elke dag heen en weer. Mijn vrienden wonen inmiddels ook door het hele land, van Groningen tot Zeeuws-Vlaanderen (jammer dat je dan maar tot Goes met de trein kunt) en van Alkmaar tot Maastricht. Met de trein ergens naartoe is met m'n Altijd Vrij abonnement net zo gewoon als even de fiets pakken. Bovendien kan ik in de trein goed studeren: toch iets minder afleiding dan thuis!
Groetjes, Nijn
Hallo forumleden,
Mijn naam is 'Ceske Drahy', ik woon in een dorp in Fryslan, Hurdegaryp. En jawel, we hebben een treinstation, alhoewel de NS ons verlaten heeft. :P
Ik reis een of twee keer per maand naar vrienden in Wassenaar en Amsterdam en ook twee of drie keer per jaar naar het buitenland, waaronder Tsjechië per CityNightLine, waar ik vaak de trein verder neem richting Oekraïne, Odessa bijvoorbeeld of Albanië, Servië.
De OV-chipkaart is voor mij slecht nieuws. Ik heb niets met dat onding, dat ook voortdurend faalt. 😞 Gelukkig zijn papieren kaartjes voor internationale treinreizen nog wel beschikbaar en heb ik de beschikking over een zeer goede en snelle fiets, maar het is naar dat ik nu aangaande binnenlandse ritten nog slechts gebruik kan maken van Kruidvat en Blokker-aanbiedingen. Voordeel is wel dat ik binnenkort mezelf in kan schrijven voor de Tour de France, want na 9 juli zal ik honderden kilometers gaan afleggen per fiets, hetgeen mijn conditie ten goede komt. Elk nadeel heb zijn voordeel, aldus Cruijff. 😃
Mijn naam is 'Ceske Drahy', ik woon in een dorp in Fryslan, Hurdegaryp. En jawel, we hebben een treinstation, alhoewel de NS ons verlaten heeft. :P
Ik reis een of twee keer per maand naar vrienden in Wassenaar en Amsterdam en ook twee of drie keer per jaar naar het buitenland, waaronder Tsjechië per CityNightLine, waar ik vaak de trein verder neem richting Oekraïne, Odessa bijvoorbeeld of Albanië, Servië.
De OV-chipkaart is voor mij slecht nieuws. Ik heb niets met dat onding, dat ook voortdurend faalt. 😞 Gelukkig zijn papieren kaartjes voor internationale treinreizen nog wel beschikbaar en heb ik de beschikking over een zeer goede en snelle fiets, maar het is naar dat ik nu aangaande binnenlandse ritten nog slechts gebruik kan maken van Kruidvat en Blokker-aanbiedingen. Voordeel is wel dat ik binnenkort mezelf in kan schrijven voor de Tour de France, want na 9 juli zal ik honderden kilometers gaan afleggen per fiets, hetgeen mijn conditie ten goede komt. Elk nadeel heb zijn voordeel, aldus Cruijff. 😃
Hallo, ik ben Daantje. Ik reis niet zo veel met de trein, ongeveer 1 à 2 keer per maand, in binnen- en ook naar het buitenland. Ik heb een voordeelurenabonnement met keuzedagen. Op 1 juli gaan mijn nieuwe keuzedagen in, ik moest wel even slikken toen ik zag wat ik moet betalen: € 84,00. Keuzedagen zijn 50% duurder geworden, dat is wel veel in één keer.
Tot nu toe had ik papieren kaartjes voor de keuzedagen, dat is nu dus afgelopen. Ik denk dat het wel zal lukken de keuzedag op de kaart te zetten.
Tot nu toe had ik papieren kaartjes voor de keuzedagen, dat is nu dus afgelopen. Ik denk dat het wel zal lukken de keuzedag op de kaart te zetten.
Tot nu toe had ik papieren kaartjes voor de keuzedagen, dat is nu dus afgelopen. Ik denk dat het wel zal lukken de keuzedag op de kaart te zetten.
Even een tip, Daantje.
Haal de keuzedagen niet op bij die kleine gele automaten in de supermarkt of andere winkels, maar bij voorkeur vlak voor je op reis gaat bij de NS kaartautomaat op het station via de knop "ophalen keuzedag".
Die apparaten in de winkels zetten alle beschikbare dagen meteen op je kaart (je hebt geen keuze), zodat én de keuzedag voor de lopende periode van 2 maanden én de keuzedag voor het hele jaar meteen allebei op je OV-chipkaart worden gezet.
Bij de eerstvolgende treinreizen worden dan in eerste instantie de keuzedagen gebruikt. Zonde van een keuzedag als je een korte reis maakt met de intentie dat niet met een keuzedag, maar op saldo te doen.
De NS kaartautomaten hebben een groot scherm, een aparte knop, dus veel overzichtelijker en daarmee een geringere kans om fouten te maken.
Beste Daantje, dat is inderdaad een goede tip alleen weet ik niet of dit technisch haalbaar is. Daarnaast biedt het huidige systeem meer flexibiliteit doordat je de Keuzedag activeert op de dag dat je deze gebruikt.
En dan vanaf nu graag weer 'on topic' 🙂.
En dan vanaf nu graag weer 'on topic' 🙂.
Ik ben Johnny2014, ik reis tussen de 30.000 en 35.000 km per jaar met de trein waarvan ongeveer 12.000 voor woon- werk km's per jaar.
goedenavond, Merlijn is mijn naam, en ik reis 1 tot 3 x per mnd met de trein,
ik heb n voordeel abbonnement en vrije keuze dagen,
ik heb n voordeel abbonnement en vrije keuze dagen,
Hallo mijn naam is Charline en heb een voordeeluren kaart met 7 vrijdagen waar ik dacht zonder zorgen kon reizen
Dag allen, ik ben Ruben en reis 3 dagen per week tussen Rotterdam en Amsterdam (en weer terug gelukkig). Een echte forens dus, maar ik mag wel achter de spits aan sukkelen, dat scheelt.
Ik ben paul en heb met mijn vrouw 2 jaar voorlichting gegeven over de ov-chipkaart in het kader van een project van het ministerie van verkeer en waterstaat
Hallo mijn "naam" is Robert ten Brink en ik kom mijzelf even voorstellen aan de mede-reizigers op dit forum.
Die mij tot nu toe best bevalt.. 😃
Die mij tot nu toe best bevalt.. 😃
Beste OV gebruiker, graag wil ik je adviseren om even contact op te nemen met NS Fiets via 0900-343 87 55. Zij kunnen voor je uitzoeken wat je nu kunt doen.
Leuk! Een fiets die zich voorstelt in het topic "Even kennismaken.." 😉
Hoi Michiel, ik snap even niet goed wat je bedoeld. Ik schreef net aan een vrouwelijk NS lid, die mij iets geschreven had, en drukte op een knopje even kennismaken. Nu krijg ik van jou een gek berichtje over een fiets in de bewaakte fietsenstalling, ik weet niet wat er gaande is, maar vind het maar vreemd.
Wil je kennis met mij maken ofzo, daar lijkt het op. Ik dacht dat je nog een tip had om mijn geld retour te krijgen, maar nee, dat zit er denk ik helemaal niet in. Helaas, valt me tegen van de NS>:?
Wil je kennis met mij maken ofzo, daar lijkt het op. Ik dacht dat je nog een tip had om mijn geld retour te krijgen, maar nee, dat zit er denk ik helemaal niet in. Helaas, valt me tegen van de NS>:?
sorry, om jullie forum te bevuilen met een bericht dat helemaal niet voor mij was bedoeld maar een andere NS ganger die een kaartje kwijt is geraakt om zijn fiets op te halen. Michiel even goed lezen he, dit geldt ook voor jou. Toedeloe ik ga weer eens even an die Arbeit.

Hallo, ik ben Anny en rij voor mijn plezier heel Nederland door met het keuzedagkaartje voor de 60+er.
Een goedenavond! Via Google hier terecht gekomen en me gelijk aangemeld. Mag wel wat bekender worden ;)
Ik ben Roeland, Servicemedewerker/PLP bij NS. PLP staat voor Proces Leider Perron. Ik heb momenteel mijn verhaal al 3 keer aangepast maar er is geen korte uitleg over wat ik doe.
Ik probeer op Rotterdam Centraal en Dordrecht (per dienst verschillend) de punctualiteit te waarborgen. Ik houd in de gaten of treinen op tijd vertrekken en zo niet: waarom niet? Ik sta in contact met de treindienst leider en de knooppunt controllers (degene die het knooppunt (c.q. groot station met meerdere reismogelijkheden naar verschillende bestemmingen) in overzicht hebben en beslissen wat daar gebeurt).
Uiteraard sta ik ook reizigers te woord. Daarnaast heb ik in Dordrecht een verantwoordelijkheid over het rangeerproces. Ik krijg wijzigingen door van de collegae en verwerk deze in de dienstregeling. Dit kan van alles zijn: treinen die niet meer verder mogen omdat ze kapot zijn, maar ook treinen die hard nodig schoongemaakt moeten worden.
In mijn vrije tijd heb ik een rockabilly cover band en ben ik fan van de jaren 50 leefstijl!
Daar drum ik sinds 2010 en dat doe ik met veel plezier. (even reclame: The Boppin Bastards)
Schroom niet om te vragen, ook NS-Specifieke vragen vind ik leuk om te lezen en te beantwoorden.
Ik ben Roeland, Servicemedewerker/PLP bij NS. PLP staat voor Proces Leider Perron. Ik heb momenteel mijn verhaal al 3 keer aangepast maar er is geen korte uitleg over wat ik doe.
Ik probeer op Rotterdam Centraal en Dordrecht (per dienst verschillend) de punctualiteit te waarborgen. Ik houd in de gaten of treinen op tijd vertrekken en zo niet: waarom niet? Ik sta in contact met de treindienst leider en de knooppunt controllers (degene die het knooppunt (c.q. groot station met meerdere reismogelijkheden naar verschillende bestemmingen) in overzicht hebben en beslissen wat daar gebeurt).
Uiteraard sta ik ook reizigers te woord. Daarnaast heb ik in Dordrecht een verantwoordelijkheid over het rangeerproces. Ik krijg wijzigingen door van de collegae en verwerk deze in de dienstregeling. Dit kan van alles zijn: treinen die niet meer verder mogen omdat ze kapot zijn, maar ook treinen die hard nodig schoongemaakt moeten worden.
In mijn vrije tijd heb ik een rockabilly cover band en ben ik fan van de jaren 50 leefstijl!
Daar drum ik sinds 2010 en dat doe ik met veel plezier. (even reclame: The Boppin Bastards)
Schroom niet om te vragen, ook NS-Specifieke vragen vind ik leuk om te lezen en te beantwoorden.
Hoi, ik ben dan. Ik reis al jaren veelvuldig 'losjes' door het jaar heen, en sinds 2 jaar dagelijks voor het werk tussen Rotterdam en Leiden. Dat gaat zeker niet perfect, maar het is ook zeker geen poel van ellende. Gemiddeld genomen gaat er 1 op de 5 dagen wel iets mis, maar positief bekeken gaat het 4 vd 5 dagen wel goed. Wat wél een poel van ellende is, is de OV shitkaart. Nog nooit zo'n brak, ondoorzichtig en ingewikkeld systeem gezien. Zelfs in bananenrepublieken hebben ze een beter kaartsysteem!
Hoi, ik ben Marita:S
Hoi ik ben Marcel en ik heb sinds 9 juni een Weekend Vrij abonnement en heb er nu al veel gebruik van gemaakt zo ben ik vorige week zondag naar Den helder geweest en met zo'n reis heb ik mijn abonnement er al weer uit. Voor dat ik deze abonnement had ging ik niet vaker dan 3x per jaar met de trein.
Hallo, ik ben zusterjanssen en heb al jaren een daluren abonnement. Ik reis niet veel meer sinds ik ben verhuisd naar Zeeland, echter mijn abonnement houd ik aan. Omdat mijn familie me af en toe nog willen zien
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.