Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!
Eindelijk na jaren de moed gevonden om mij weer op een online platform te bevinden met mijn passie voor het spoor en gelukkig zijn er hier in tegenstelling tot Facebook waar je niets aan hebt vele moderators actief die in kunnen grijpen als iemand wel besluit te gaan pesten.
Ik voel mij tot nu toe veilig en merk dat iedereen hier met respect met elkaar omgaat wat ik erg fijn vind.
Toeval eigenlijk, iemand vroeg "wie na Sivan modereert hier, en is 'de baas?' " en ik noemde dezelfde, na het 'verlies' van Thomas, Klaas-Jan e.d. De 'nieuwelingen' doen het goed trouwens.
Dan blijven er nog twee over eigenlijk, want Denice zwangerschapsverlof en zo. Als je dit nog leest, het ga je goed in je nieuwe functie of job!
Welkom
Hee dag, is dit ook het tekstveld voor de kennismaking? Nou ik waag het er dan maar op. Ik heet Henk. Ik reis sinds 2007 dagelijks (nou ja de werkdagen dan) tussen Assen en Winsum.
In dit oude topic wordt er een idee geopperd voor een game, maar ik heb niet het idee dat er ooit iets concreets mee is gedaan.
Er wordt inderdaad her en der een hoop gehobbyd. Er zijn ook Nederlandse treinen, stations en trajecten e.d. nagemaakt voor o.a. OpenTTD en TrainSimulator.
Hallo,
Ik ben Jayden, ik ben treinspotter en heb een enorme passie voor treinen. Ik reis graag, vorig jaar (2019, toen corona er nog niet was) heb ik bijna elk weekend wel gereisd. Helaas door corona kan ik niet meer met de trein reizen, maar soms reis ik 2min met de FLIRT tussen 's-Hertogenbosch en Vught. Waarom zo korte reis? Ik spot eerst een uurtje treinen bij de spoorwegovergang naast station Vught, daarna pak ik de trein naar 's-Hertogenbosch, en dan spot ik daar ongeveer een half uur. Dan ga ik weer naar Vught, daar nog 1 uur spotten, en dan met de auto naar 's-Hertogenbosch Maasboulevard, daar nog effe 2 uurtjes spotten, en dan is mijn dag al voorbij .
Welkom, dit forum kan soms wel wat hersens gebruiken.
Hallo,
Ik ben Henk en doe een gooi naar een machinist opleiding in Friesland.
Hoop hier het eea aan info te kunnen krijgen wbt een aantal vragen van mij van de experts op de rails.
Hoi allemaal,
Ik ben “E320” en werk als Trainmanager aan boord bij Eurostar vanuit mijn standplaats Amsterdam.
Nu we met positieve vooruitzichten m.b.t. de corona-situatie rustig weer meer gaan rijden leek het mij een goed moment om mij voor te stellen. Er is al heel veel spoorkennis aanwezig is onder de leden, maar wie weet kan ik ook nog een bijdrage leveren.
Cheers!
Hoi allemaal, ik hang hier al een tijdje rond zo nu en dan, maar ik heb toch maar eens besloten een account aan te maken. Ik ben op dit moment student maar naast mijn studie ben ik ook een liefhebber van treinen en het spoor. Ik ben altijd nieuwsgierig en leer graag nieuwe dingen. Leuk om kennis te maken!
Nou, hier ook een NS-klant.
Ik hoop hier veel op te steken en dingen te kunnen vinden indien ik weer eens ergens tegen aan loop!
Wat leuk en welkom bij de NS Community toekomstige collega!
Hallo hallo,
Ik ben een treinreiziger die elk weekend heerlijk geniet van zijn weekend vrij-abonnement, naast de incidentele korte tripjes doordeweeks.Dit vind ik echt heerlijk en ook een fijne kostendemper, gezien ik wekelijks een weekend naar mijn vriendin ga of andersom. De treinreis duurt haast 3 uur en dan haal ik dat er prima uit. Daarnaast vind ik het reizen in de trein ook ontspannend en een goed alternatief voor de auto.
Voor het eerst een vraag gesteld op het forum en binnen 10 minuten antwoord. Echt een goede service en een mooie community lijkt het! Ik hoop hier nog vaker langs te komen :)
Groetjes en een fijne dag!
Altijd wel zoekend naar dingen die verbeterd kunnen worden, of zaken waar misschien met een andere blik naar gekeken mag worden.
Ik ben Jenor.
Ik test en repareer vliegtuigelektronica en ben in de weekenden vaak in de trein te vinden.
Een echte "Weekend Vrij" reiziger dus.
Mijn naam is Iwan (46), en ook ik werk bij NS. In mijn functie als Monitor Dienstregeling op het Landelijk Besturings Centrum bewaak ik tijdens mijn dienst de uitvoering van de landelijke dienstregeling. Bij vertragingen en calamiteiten stuur ik de dienstregeling bij zodat er zo min mogelijk klanthinder ontstaat en de dienstregeling in goede cadans doorgang kan vinden. De verstoring helemaal wegnemen is helaas vaak niet mogelijk, maar deze isoleren en/of minimaliseren maakt dat de reis van veel reizigers daardoor ongehinderd voortgang kan vinden.
Ik vind het leuk dat NS een forum heeft gemaakt waarin reizigers met hun vragen, opmerkingen, ideeën en meningen aan het woord kunnen komen. Waar de tijd en kennis het toelaat zal ik proberen om mee te denken of uitleg te geven. Hopelijk kan ik een stukje inzicht leveren op punten die voor de klant soms ondoorzichtig zijn.
Benieuwde groet,
Iwan
Ik ben dus Frank en ik ben geen forens, maar reis wel regelmatig met de trein, vanuit Dordrecht reis ik vaak naar Rotterdam, Breda, Utrecht en Tilburg. Daarnaast reis ik vaak ook op andere trajecten. Door de slimme combinatie Weekend-Vrij en Studenten-OV betaal ik nooit voor een treinkaartje, hooguit een toeslag voor de IC Direct 🙂
Ik heb zelf ongeveer een halfjaar meegelopen met de klantmonitoren bij NS en heb daarbij de bijsturing en het OCCR meegemaakt. Zowel in rust, als in diverse storingen.
Ik heb veel te veel interesses om ze allemaal op te noemen, dus hier hou ik het even bij.
Ik ben Maamke. Mijn man en ik hebben een 60 plus voordeelkaart met keuzedagen.
Hier maken wij graag gebruik van en als het even kan nemen wij de twee
kleindochters mee op onze reizen. Zij vinden een treinreis met pake en beppe prachtig!
Wij starten onze reis altijd in Friesland en zoeken samen met de kleindochters van te voren een leuke
bezienswaardigheid uit. De kinderen leren zo spelenderwijs met de trein te reizen door de borden te
lezen en het goede spoor te zoeken. En...hoe gedraag je je in een ruimte waar veel mensen bij
elkaar zitten want daar valt nog wel eens het een en ander over te zeggen.
Hi allemaal ^^
Ik ben 33 en mijn grootste hobby's zijn concertfotografie en reizen.
Grootste droom: verhuizen naar Ijsland.
Geen treinen daar 😉
Grootste interesses zijn Treinen en Pretparken. In die laatste categorie ben ik beheerder van de website Parkcentrum.nl,
Ik reis gemiddeld 2 tot 3 dagen per week met de trein, het vaakst tussen Eindhoven en Maarssen.
Leuk om te zien dat er zo veel verschillende mensen op dit forum afkomen, zowel van binnen als buiten NS 🙂
Voor de rest heb ik een lichte obsessie voor de Fyra V250 :P
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.