Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61435 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

Als je al een abonnement had heb je hier inderdaad recht op. Normaal zou je dan een gratis kaart moeten ontvangen. Je kunt het beste even contact opnemen met: 030-7515155. Onze medewerkers kunnen checken voor je of je recht hebt gehad op een gratis kaart.

Ik heb zojuist met een collega gebeld Yvonne, er is volgens mij nog steeds onduidelijkheid over de procedure.
Zij zei eerst dat ik dat met TLS had moeten regelen bij de aanvraag, maar dat gaat niet, als je niet eerst betaalt kom je niet verder met de aanvraag.
Vervolgens heb ik uitgelegd wat U mij geantwoord had, zij is toen navraag gaan doen en kwam terug met de mededeling dat zij de gegevens op zou nemen en het bedrag wordt terug gestort.
Eind goed al goed, bedankt voor de bemiddeling.

Groeten,

T Visser.

Hallo,

Ik ben Henk en doe een gooi naar een machinist opleiding in Friesland. 

Hoop hier het eea aan info te kunnen krijgen wbt een aantal vragen van mij van de experts op de rails.

Welkom op ons serviceforum, Mobiliteitsadviseur.

Ik heb het idee dat jouw inbreng behoorlijk van waarde kan zijn. Er zijn al diverse topics gestart over het reizen met een handicap. Ik wens je ten allereerste een plezierige tijd op ons forum, maar misschien kan je ook nog wel ergens het verschil maken voor je medereiziger.
Zal mijn best doen voor onze medereizigers om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden, dat mag ook naar mijn e-mailadres info@vvrotterdam.nl Binnen 48 uur beantwoord gestelde vragen. Uitgezonderd vakantie en feestdagen.
Reputatie 7
Badge
Hallo allemaal, ik ben Cor, gepensioneerd beroepschauffeur, zowel in personenvervoer OV als Tankwagenvervoer ADR. Ben thans vrijwilliger voor Veilig Verkeer Nederland (VVN) in Rotterdam en mobiliteitsadviseur. Op brede terreinen ben ik ervaringsdeskundige, zo ben ik ook voorzitter van het Ouderencollectief Nederland. (SON) Organiseer ik seniorenreizen en volg ik met belangstelling de toegankelijkheid van het openbaar vervoer in al haar facetten. Sinds kort ben ik ook beperkt met loopafstanden zodat mijn mobiliteit nu wordt opgevuld met: Tram, Metro, auto, rollator en scootmobiel. Best mobiel zou je zeggen, maar treinen gaat (nog) helaas niet doordat NS hiervoor niet de geschikte treinen kan aanbieden die bovendien ook nog eens overbevolkt zijn door toename van reizigers die wel mobiel zijn. Blijf dit forum volgen over vragen en nieuwe ontwikkelingen. Tot slot: ben groot voorstander van gratis openbaar vervoer die verwerkt zit in de belastingtarieven waardoor files kunnen afnemen en het openbaar vervoer meer gestimuleerd. Maar...dan moet er nog veel veranderen en aangepast worden. Het is een werkzaam concept!

Ik zie het niet zomaar gebeuren dat het openbaar vervoer gratis gaat worden hoor. Helaas pindekaas.

Maar het zou natuurlijk zeker niet verkeerd zijn. 😃

Wat leuk en welkom bij de NS Community toekomstige collega!

Ik ben Rob, ik reis als zzp'er onregelmatig met de trein. Ik ben benieuwd of dit forum ertoe bijdraagt dat die 60% zeer toegewijde NS-medewerkers zich nog wat meer gemotiveerd voelen. En dat een klein aantal collega's, die af en toe steken laten vallen, daar eindelijk eens op aangesproken worden. Dat is mijn interpretatie van wat ik door de jaren heen heb meegemaakt.
Hallo allemaal,

Het leek me leuk om mijzelf ook even voor te stellen.
Ik ben Pim, 16 jaar en ik reis van maandag t/m vrijdag met de trein van Heerlen naar Roermond voor mijn studie. Ik vind treinreizen van kinds af aan al leuk, en vind het daarom ook nooit vervelend om in de trein te zitten.
Regelmatig bezocht ik dit forum, maar ik heb er nooit aan gedacht om een account aan te maken. Nu toch maar gedaan!


Welkom:)!
Hoi Pim! Leuk dat je een account hebt aangemaakt, welkom 🙂
Ha, welkom op het NS Serviceforum! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

Had ik me al voorgesteld? Geloof het niet. Ik ben Twan, heb tussen 1997 en 2009 op verschillende plekken bij NS en ProRail gewerkt en werk sinds 2009 in Zwitserland bij de SBB, de Zwitserse evenknie van NS/ProRail. Ik reis dus niet zo heel vaak meer met de trein in Nederland, maar als ik dat doe, is het meestal met een "gek" kaartje zonder chip en ook zonder "barcode" of "QR-code". Ik heb daarom dus nogal eens "ruzie met de poortjes".
Waarom ben je naar Zwitserland verhuist?
Verliefd geworden op een Zwitserse. De relatie werd serieus en toen ontstond de wedstrijd "wie vindt het eerst een baan in het land van de ander". Ik won en mocht/moest dus verhuizen.

Hoi allemaal,

Ik ben “E320” en werk als Trainmanager aan boord bij Eurostar vanuit mijn standplaats Amsterdam.
Nu we met positieve vooruitzichten m.b.t. de corona-situatie rustig weer meer gaan rijden leek het mij een goed moment om mij voor te stellen. Er is al heel veel spoorkennis aanwezig is onder de leden, maar wie weet kan ik ook nog een bijdrage leveren.

 

Cheers! :bullettrain_side:

 

Hallo,

Ik ben Jayden, ik ben treinspotter en heb een enorme passie voor treinen. Ik reis graag, vorig jaar (2019, toen corona er nog niet was) heb ik bijna elk weekend wel gereisd. Helaas door corona kan ik niet meer met de trein reizen, maar soms reis ik 2min met de FLIRT tussen 's-Hertogenbosch en Vught. Waarom zo korte reis? Ik spot eerst een uurtje treinen bij de spoorwegovergang naast station Vught, daarna pak ik de trein naar 's-Hertogenbosch, en dan spot ik daar ongeveer een half uur. Dan ga ik weer naar Vught, daar nog 1 uur spotten, en dan met de auto naar 's-Hertogenbosch Maasboulevard, daar nog effe 2 uurtjes spotten, en dan is mijn dag al voorbij 😅.

Reputatie 2
Goedenavond,

Mijn naam is Dominic. Ik reis meerdere dagen per week (minimaal 2) met de trein van Zwolle naar Almere Centrum. Daarnaast af en toe een dagje weg meestal richting de Randstad.
Ik lees al een tijdje zo nu en dan mee hier en wilde nu ook weleens kunnen reageren vandaar een account aangemaakt.
Hallo, ik ben Annerieke. Wij gaan graag met een dagje uit met de trein.
Lekker relaxt reizen (meestal), tenzij er van alles tijdens een reis een aantal keren verandert...
Meestal hebben we het goed getroffen.
Morgen lekker op stap naar Zwolle. 🙂
Even voorstellen: jullie Community Coördinator!

Hoi allemaal!

Ik ben erg blij jullie vandaag te mogen melden dat ik vanaf 1 juli Community Coördinator van dit Serviceforum ben! Deze functie is nog helemaal nieuw, maar samen met Hessel zal ik er alles aan doen om jullie als community van dienst te zijn. Dit geldt voor de forumleden, maar ook voor onze moderators.

Hoewel er al ontzettend veel goed gaat, zijn er ook nog voldoende verbeterpunten, die ik samen de moderators en met jullie als gebruikers wil gaan oppakken. Hier heb ik uiteraard jullie hulp bij nodig. De komende tijd zal ik me daarom vooral bezig houden met inlezen en inventariseren wat er precies speelt op dit forum. Laten we er met z’n allen iets moois van maken!

Groet,
Sivan
Ik heb me gisteren aangemeld op dit forum. Mijn vrouw en ik zijn beide gestopt met werken en hebben alle tijd om regelmatig musea, tentoonstellingen en andere leuke dingen te bezoeken. In Nederland doen we dit met de trein. We hebben beide een dalvoordeel abonnement en natuurlijk de keuzedagen:D
Even voorstellen: jullie Community Coördinator!

Hoi allemaal!

Ik ben erg blij jullie vandaag te mogen melden dat ik vanaf 1 juli Community Coördinator van dit Serviceforum ben! Deze functie is nog helemaal nieuw, maar samen met Hessel zal ik er alles aan doen om jullie als community van dienst te zijn. Dit geldt voor de forumleden, maar ook voor onze moderators.

Hoewel er al ontzettend veel goed gaat, zijn er ook nog voldoende verbeterpunten, die ik samen de moderators en met jullie als gebruikers wil gaan oppakken. Hier heb ik uiteraard jullie hulp bij nodig. De komende tijd zal ik me daarom vooral bezig houden met inlezen en inventariseren wat er precies speelt op dit forum. Laten we er met z’n allen iets moois van maken!

Groet,
Sivan


Hoi Sivan,

Succes met deze nieuwe functie en ik hoop dat je snel bij komt wat er op dit forum speelt en dat we je vaak mogen tegenkomen hier.
Reputatie 7
Badge +4
Verstandige keuze. Wat extra wijsheid kan nooit kwaad. Zelf reis ik met Dalvrij maar heb ook nog een setje keuzedagen. Het mooie van Dalvrij is dat u zonder verdere kosten reist bij inchecken in de daluren. Voor 65 plus zijn de prijzen ook lager. Welkom hier! Het spoor is ideaal in combinatie met een Museumjaarkaart, zeker nu u de tijd meer heeft. Ook voor alle recreatie, zoals wandelen in een mooie omgeving. Zelf ben ik in ieder geval heel blij met de trein!
Hoi Loes!

Dank je voor je bericht. Mooi om te zien dat ook collega's op andere processen actief zijn op het forum. Ik heb gezien dat je regelmatig een mooie bijdrage levert!
Ik ben ook nieuwig. Wordt goed reageert meteen op vragen. Ik reis soms, met 1e klas-ticket van Spoordeelwinkel naar Amsterdam (vanaf Groningen) voor leuke dingen, vrienden en familie die er wonen. Heb ook voordeelurenkaart maar die gebruik ik minder sinds actie-tickets.

Ik vroeg me af hoe ik de nieuwste bericht bovenaan krijg (via dekstop site). Nog niet kunnen vinden. Thanks
Reputatie 7
Badge +4
Welkom hier, ik zag je inderdaad al een paar keer staan. Goed dat je je inleest en dat je je pappenheimers leert kennen, dat lijkt me heel verstandig 😉 Hoe breed is de community die je in de gaten houdt?
Reputatie 7
Badge
Aparte naam.:$
Misschien een idee om te communiceren dat mensen met bepaalde vragen (de meest voorkomende ook nog, bv verkeerde in-uitcheck) de telefonische klantenservice moeten bellen dan wel gebruik moeten maken van Twitter i.p.v. dit forum, waar ze alleen maar worden doorgestuurd naar de telefonische klantenservice dan wel Twitter ?

Misschien kan je een sticky topic openen waar forum leden hun verbeterpunten kunnen posten ?
Reputatie 7
Badge +4
NS maakt voor het technische beheer van het forum gebruik van een extern bedrijf. Alle verzoeken om verbetering, zelfs de eenvoudige die u noemt, worden genegeerd. Onderlinge privémails verwijderen kan ook niet, met als gevolg dat er soms helemaal geen berichten meer overkomen. De moderatoren doen hun best wel, het bedrijf beweegt niet zo makkelijk. Het verwijderen van een hoeveelheid privémails is secondenwerk.

Jammer en onbegrijpelijk, maar kennelijk een fact of life. Er zal bij iedere handeling wel een rekening naar NS gaan.

Reageer