Sticky

Even kennismaken..

Toon eerste bericht

573 reacties

Ik ben nieuw, maar heb ook een vraag... Ik heb al jaaaaaren een kortingskaart die ingaat om 09.00 uur 's ochtends. Nou wil ik nog wel eens een trein nemen om 09:01 (kortingskaart geldig), maar dat betekent meestal dat ik al een paar minuten eerder incheck (08:57 dus kortingskaart niet geldig). Hoe wordt dit opgelost? Voor mij is dit extra belangrijk omdat ik sinds een jaar 'seniora' ben en dus leuke keuzedagen heb....

Hoi Anjo,

Leuk om kennis te maken. Even een tip mocht je een andere vraag hebben, dan kan je die stellen in de rubriek Stel een vraag. Ik kan je nu direct antwoord geven hoor, want als je om 08.55 uur incheckt, pakt de OV-chipkaart je korting gewoon, het incheck moment is bepalend en om 08.55 uur wordt er netjes 40% korting over je reis berekend.
Welkom op het NS Serviceforum Eva!
Reputatie 6
Badge +2
https://forum.ns.nl/stel-vraag geeft:

"403, Je hebt geen toegang tot deze pagina.

Sorry, helaas is deze pagina niet toegankelijk voor je."
Reputatie 6
Badge +2
Het gaat om "Stel je vraag" in de blauwe balk.
Zeker jammer. Ik sluit me aan bij de anderen. Succes voor de toekomst.
We zijn er mee aan de slag! Bedankt voor het doorgeven.
Dank je wel. Wat een leuke forum dit ook. Genoeg te lezen, discussiëren, leren. Van alles.
Goedenavond iedereen,

Mijn naam is Melvin en ik woon in het zuiden van Rotterdam. Vanwege mijn afstuderen reis ik dagelijks Rotterdam Lombardijen - Amersfoort.

Ik ben daarnaast redelijk actief op andere fora en heb nu (eindelijk) besloten om ook hier een account aan te maken, aangezien ik nog wel eens een (kritische) vraag aan NS heb en op dit forum sneller geholpen denk te worden. 😉
Dag allemaal,

Gezien mijn naam (Sylvia) al bezet blijkt heb ik me maar ingeschreven als 'grensarbeider', want dat is wat ik sinds 2 jaar ook ben.

Ik werk nu twee jaar in Antwerpen wat ik dus vanuit Nederland met de trein dagelijks afleg via grensstation Roosendaal.

(Ik vond het dan ook wel leuk passen om een foto als avatar te gebruiken die ik gemaakt heb op station Roosendaal. Een Belgische boemeltrein met NS-dubbeldekker op de achtergrond.)
Hallo allemaal,

Ik ben Marcel ofwel Limburg1975. Ik reis geregeld met het OV en daarom lijkt dit forum me ook erg leuk en nuttig en ik hoop hier ook mijn bijdrages te kunnen leveren
Beste wensen iedereen en een gezond 2017!
Hallo Femke NS, werk je bij de NS?

Thanks voor je tips, voortaan zal ik eerst checken of er op mijn traject geen werkzaamheden zijn. En desondanks heb ik een te gekke dag gehad in Scheveningen bij de beeldhouwwinkel. Gelukkig achteraf waren we met de auto zodat wij ook nog stenen mee konden nemen en gereedschap.

Eind juli gaan we met deze spullen aan de slag tijdens een workshop die 5 dagen achter elkaar duurt.

😉
Hallo forummers, mijn naam is Chantall en net als veel mensen hier ben ik al jaren vaste klant bij NS. Vroeger gingen mijn treinreizen vooral van Noord naar West of Zuid/West en terug. De laatste 6 jaar vind je me in de treinen in en rond de randstad. Ik ben niet in het bezit van een rijbewijs, dus de trein is voor mij vervoersmiddel nummer 1. Even wachten voor een overstap vind ik geen probleem, maar een mooi moment om binnenkomende treinen te bewonderen.
Je kan daarvoor het beste contact opnemen met onze klantenservice Gerda Urban-Hartog, verder wil ik hier even kwijt dat dit topic in het leven is geroepen om met elkaar kennis te maken.

Ik ben Gerda Urban-Hartog en reis zo nu en dan op mijn voordeelurenabonnement. Daarom stelde ik mijn vraag over de actie voordeelurenkaart. Is dit voldoende voor u ter kennismaking?
Hallo allemaal...

Ik ben Yildiz 46 jaar en ben op het forum gekomen door in eerste instantie te klagen, na al mijn frustraties over de OV kaart.

Mijn ervaring met de NS en de trein is goed en ben ook blij met de trein. Maar als ik aan de OV kaart denk dan maak ik mij al weer kwaad.

Mensen van de NS hadden jullie niet iets beters kunnen bedenken dan die OVkaart. Wat een onding, het lijkt wel een product van een digi-oermens. Geef mij het kaartje maar weer terug.

Zo dat is er weer even uit.

Nu weten jullie wie ik ben.. even een boze gefrustreerde treinreiziger.
Als je al een abonnement had heb je hier inderdaad recht op. Normaal zou je dan een gratis kaart moeten ontvangen. Je kunt het beste even contact opnemen met: 030-7515155. Onze medewerkers kunnen checken voor je of je recht hebt gehad op een gratis kaart.

Ik heb zojuist met een collega gebeld Yvonne, er is volgens mij nog steeds onduidelijkheid over de procedure.

Zij zei eerst dat ik dat met TLS had moeten regelen bij de aanvraag, maar dat gaat niet, als je niet eerst betaalt kom je niet verder met de aanvraag.

Vervolgens heb ik uitgelegd wat U mij geantwoord had, zij is toen navraag gaan doen en kwam terug met de mededeling dat zij de gegevens op zou nemen en het bedrag wordt terug gestort.

Eind goed al goed, bedankt voor de bemiddeling.

Groeten,

T Visser.

Hallo,

Ik ben Henk en doe een gooi naar een machinist opleiding in Friesland. 

Hoop hier het eea aan info te kunnen krijgen wbt een aantal vragen van mij van de experts op de rails.

Welkom op ons serviceforum, Mobiliteitsadviseur.

Ik heb het idee dat jouw inbreng behoorlijk van waarde kan zijn. Er zijn al diverse topics gestart over het reizen met een handicap. Ik wens je ten allereerste een plezierige tijd op ons forum, maar misschien kan je ook nog wel ergens het verschil maken voor je medereiziger.
Zal mijn best doen voor onze medereizigers om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden, dat mag ook naar mijn e-mailadres info@vvrotterdam.nl Binnen 48 uur beantwoord gestelde vragen. Uitgezonderd vakantie en feestdagen.
Reputatie 7
Badge
Hallo allemaal, ik ben Cor, gepensioneerd beroepschauffeur, zowel in personenvervoer OV als Tankwagenvervoer ADR. Ben thans vrijwilliger voor Veilig Verkeer Nederland (VVN) in Rotterdam en mobiliteitsadviseur. Op brede terreinen ben ik ervaringsdeskundige, zo ben ik ook voorzitter van het Ouderencollectief Nederland. (SON) Organiseer ik seniorenreizen en volg ik met belangstelling de toegankelijkheid van het openbaar vervoer in al haar facetten. Sinds kort ben ik ook beperkt met loopafstanden zodat mijn mobiliteit nu wordt opgevuld met: Tram, Metro, auto, rollator en scootmobiel. Best mobiel zou je zeggen, maar treinen gaat (nog) helaas niet doordat NS hiervoor niet de geschikte treinen kan aanbieden die bovendien ook nog eens overbevolkt zijn door toename van reizigers die wel mobiel zijn. Blijf dit forum volgen over vragen en nieuwe ontwikkelingen. Tot slot: ben groot voorstander van gratis openbaar vervoer die verwerkt zit in de belastingtarieven waardoor files kunnen afnemen en het openbaar vervoer meer gestimuleerd. Maar...dan moet er nog veel veranderen en aangepast worden. Het is een werkzaam concept!

Ik zie het niet zomaar gebeuren dat het openbaar vervoer gratis gaat worden hoor. Helaas pindekaas.

Maar het zou natuurlijk zeker niet verkeerd zijn. 😃
Ik ben Rob, ik reis als zzp'er onregelmatig met de trein. Ik ben benieuwd of dit forum ertoe bijdraagt dat die 60% zeer toegewijde NS-medewerkers zich nog wat meer gemotiveerd voelen. En dat een klein aantal collega's, die af en toe steken laten vallen, daar eindelijk eens op aangesproken worden. Dat is mijn interpretatie van wat ik door de jaren heen heb meegemaakt.
Hallo allemaal,

Het leek me leuk om mijzelf ook even voor te stellen.

Ik ben Pim, 16 jaar en ik reis van maandag t/m vrijdag met de trein van Heerlen naar Roermond voor mijn studie. Ik vind treinreizen van kinds af aan al leuk, en vind het daarom ook nooit vervelend om in de trein te zitten.

Regelmatig bezocht ik dit forum, maar ik heb er nooit aan gedacht om een account aan te maken. Nu toch maar gedaan!

Welkom:)!
Hoi Pim! Leuk dat je een account hebt aangemaakt, welkom 🙂
Ha, welkom op het NS Serviceforum! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

Had ik me al voorgesteld? Geloof het niet. Ik ben Twan, heb tussen 1997 en 2009 op verschillende plekken bij NS en ProRail gewerkt en werk sinds 2009 in Zwitserland bij de SBB, de Zwitserse evenknie van NS/ProRail. Ik reis dus niet zo heel vaak meer met de trein in Nederland, maar als ik dat doe, is het meestal met een "gek" kaartje zonder chip en ook zonder "barcode" of "QR-code". Ik heb daarom dus nogal eens "ruzie met de poortjes".
Waarom ben je naar Zwitserland verhuist?

Verliefd geworden op een Zwitserse. De relatie werd serieus en toen ontstond de wedstrijd "wie vindt het eerst een baan in het land van de ander". Ik won en mocht/moest dus verhuizen.

Reageer