Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Reputatie 1

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 


Ik vind dit een beetje te belachelijk! Ik heb voordeel abonnement (105 E/maand). Ik kom nu bijna een uur later aan op mijn werk, en kan dus niet meer voor 16:00 uur weer naar huis gaan. Dus moet ik maar op vol tarief reizen? U past Uw regeling aan, en wij maar extra betalen? Veel te ver gezocht!

Tja, NS past de dienstregeling aan (begrijpelijk) waardoor de reiziger over t algemeen langer moet reizen, later op zijn bestemming aankomt én daarvoor ook nog extra moet betalen. In deze uitzonderlijke tijd zou men ook de voorwaarden zoals die gelden in de zomermaanden (als er ook minder reizigers zijn) kunnen invoeren.

succes met alle maatregelen!

 

Ook in de zomermaanden gelden de spits en daluren, Bob 1969.  Waar je aan refereert zijn de oude Voordeelurenabonnement regels die niet meer gelden. Ik moet echter wel zeggen dat ik de vraag wel begrijp. 

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 

Tja, NS past de dienstregeling aan (begrijpelijk) waardoor de reiziger over t algemeen langer moet reizen, later op zijn bestemming aankomt én daarvoor ook nog extra moet betalen. In deze uitzonderlijke tijd zou men ook de voorwaarden zoals die gelden in de zomermaanden (als er ook minder reizigers zijn) kunnen invoeren.

succes met alle maatregelen!

 

Hi, waarom worden er minder treinen en treinstellen ingezet? Zo krijg je wanneer de pieken zijn meer mensen op een kluitje dus besmetting is hoger. Het is verstandiger Juist om met dezelfde inzet te rijden als voor de crisis. Zo zijn er minder volle treinen, minder besmettingen.

Hoogachtend,

A.Dahmane 

 

Hallo ZeroToHero en welkom bij de NS Community. 

Ik heb je topic even verplaatst naar een ander topic, omdat je vraag daarmee te maken heeft. Er worden inderdaad minder treinen ingezet. Dat heeft deels te maken met dat er veel minder reizigers zijn. Aan de andere kant zijn ook bij NS personeel de nodige mensen met klachten welke dus niet kunnen werken, waarmee we gehoor geven aan de oproep van het RIVM. Het doorrijden met hetzelfde materiaal is dus niet nodig, want er zijn minder reizigers, maar ook sowieso niet mogelijk omdat er gewoon ook minder machinisten en conducteurs zijn voor alle treinen. 

Hi, waarom worden er minder treinen en treinstellen ingezet? Zo krijg je wanneer de pieken zijn meer mensen op een kluitje dus besmetting is hoger. Het is verstandiger Juist om met dezelfde inzet te rijden als voor de crisis. Zo zijn er minder volle treinen, minder besmettingen.

Hoogachtend,

A.Dahmane 

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

wanneer is er iets meer bekent of we de treinkaartje terug betaald krijgen of een soort te goedbon?

Ik heb je topic even naar dit grotere topic verplaatst, @Piet Kleinen . Zoals je in het eerste bericht kunt zien worden alle reizigers benaderd door NS. Hoe dat er verder uit gaat zien weet ik helaas niet. 

wanneer is er iets meer bekent of we de treinkaartje terug betaald krijgen of een soort te goedbon?

Reputatie 1

Spoorwensdagen zijn ook afgelast ivm virus corona surf op de website van Prorail. https://www.prorail.nl/nieuws/spoorwensdagen-2020-geannuleerd

Badge +3

For now, there are no plans to reimburse for unused subscriptions/season tickets because travel is still allowed.

It's best to contact your employer for that, or wait for further announcements.

I do understand that all the chaos has not been planned, although I paid a lot of money for a monthly season ticket since I travel from Den Haag to Ams every day for work. My season ticket started on the 3rd of March and on the 6th we were asked to work from home. Is there anyway to extend the period or is there any kind of reimbursement provided by NS since I paid for a month and used 3 days? It costed me € 380,60. :(

Ik heb tickets gekocht voor een weekendje Berlijn van 10 t/m 14 april 2020. 

Gezien het negatieve reisadvies kan dit niet doorgaan. Kan ik hiervoor mijn geld terug krijgen en zo ja, hoe moet ik dit verder regelen?

“U kunt uw ticket annuleren. Dit kan tot 2 weken na uw oorspronkelijke reisdatum. Uw ticket wordt aan u terugbetaald, er worden geen annuleringskosten berekend. Voor annuleren kunt u terecht bij uw oorspronkelijke verkooppunt. Heeft u uw ticket geboekt bij NS International, dan kunt u hiervoor contact opnemen met het NS International Service Center: 030-2300023 (lokaal tarief). U kunt niet online annuleren. ”

https://www.nsinternational.nl/nl/actuele-reisinformatie#Gevolgen_Coronavirus_voor_het_internationaal_treinverkeer

Ik heb tickets gekocht voor een weekendje Berlijn van 10 t/m 14 april 2020. 

Gezien het negatieve reisadvies kan dit niet doorgaan. Kan ik hiervoor mijn geld terug krijgen en zo ja, hoe moet ik dit verder regelen?

 


Ik adviseer u even de beginpost van dit topic te lezen, daarin staat vermeld dat u contact op kunt nemen met de klantenservice het liefst via de social media kanalen of chat ipv telefonisch.  Het is zoals u zult begrijpen heel erg druk dus u moet wel even geduld hebben.

Ik heb tickets gekocht voor een weekendje Berlijn van 10 t/m 14 april 2020. 

Gezien het negatieve reisadvies kan dit niet doorgaan. Kan ik hiervoor mijn geld terug krijgen en zo ja, hoe moet ik dit verder regelen?

 

Reputatie 7

@Stijn NS 

Van de informatie afkomstig van de woordvoering lijkt toch erg weinig meer te kloppen. Graag goed naar kijken en bijhouden. 

 

Zie de nieuwe toevoeging: "Wanneer de reiziger kan aantonen dat het reisdoel niet meer behaald kan worden en niet tussen 1 en 14 april wil reizen dan krijgt de reiziger op zijn/haar contact een vervangende couponcode voor een gelijkwaardig product”. Dit is voor nu de officiële communicatie.

Alle maatregelen van de overheid zijn verlengd t/m 6 april. Ik heb daarom twee vragen:

  • Wordt bovenstaande aangepast in “niet tussen 7 en 14 april” reizen?
  • Wordt het met zo’n korte periode niet veel makkelijker / eerlijker om de reiziger te mogelijkheid te geven alle ongebruikte Kruidvatkaartjes om te zetten?

Ik zie dat hier nog geen antwoord op is gegeven, dus bij deze. Onze woordvoeringslijn hierin is nog niet veranderd, dus zal het ook in dit topic voor nu zo blijven staan. Mocht dit wel veranderen, dan zullen we dat ook hier aanpassen uiteraard.

Los daarvan is het lastig om eenzelfde richtlijn te hanteren voor alle tickets. Indien iemand een ticket heeft die hij niet meer kan of wil gebruiken in verband met de huidige maatregelen, kan er altijd contact opgenomen worden met onze Klantenservice om te kijken naar de mogelijkheden.

Reputatie 7

Als men er aardigheid in heeft om eindeloos dezelfde antwoorden te versturen, prima verder.

Word niet (te) ziek allemaal !

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat men voor vragen en problemen over vervoerbewijzen die nu niet gebuikt kunnen worden contact moet opnemen met de klantenservice staat al duidelijk vermeld in het centrale sticky topic. De link naar het sticky topic staat gelijk op de startpagina van de community, https://community.ns.nl/

Reputatie 7

Als men niet  in staat is om deze community te voorzien van relevante en actuele informatie kan men beter de community  er buiten houden. Meld in dat geval op een niet te missen wijze dat problemen met vervoerbewijzen t.g.v. de crisis elders dienen te worden aangekaart. Dit zoals bijvoorbeeld @Tochjo telkens weer laat zien.

Weet iemand of de bemenste stationsfietsenstallingen open zijn en blijven?


Ik heb intern nog niets gezien wat het tegendeel aangeeft, dus ze zij nog open en zullen dat vast ook blijven omdat er toch mensen met vitale beroepen met de trein reizen en daarna met de fiets verder gaan.

Weet iemand of de bemenste stationsfietsenstallingen open zijn en blijven?

Zie de nieuwe toevoeging: "Wanneer de reiziger kan aantonen dat het reisdoel niet meer behaald kan worden en niet tussen 1 en 14 april wil reizen dan krijgt de reiziger op zijn/haar contact een vervangende couponcode voor een gelijkwaardig product”. Dit is voor nu de officiële communicatie.

Alle maatregelen van de overheid zijn verlengd t/m 6 april. Ik heb daarom twee vragen:

  • Wordt bovenstaande aangepast in “niet tussen 7 en 14 april” reizen?
  • Wordt het met zo’n korte periode niet veel makkelijker / eerlijker om de reiziger te mogelijkheid te geven alle ongebruikte Kruidvatkaartjes om te zetten?
Reputatie 2

:blush: Dank voor jullie reacties. Sterkte met het werk de komende weken. Ik ben thuis bezig mijn zolder op te ruimen. Stoffige boel maar vreemd genoeg had de bouwmarkt geen stofmaskers meer...:grin: Gelukkig heb ik er nog een gevonden in mijn PBM doos!

Reputatie 7
Badge +3

Jeroen rijdt niet op de HSL en is dus niet zo snel :joy:

Reageer