Skip to main content

Laatst bijgewerkt: 24 november 2021 / 10:45 uur
 

Neem eerst dit bericht door vóór zelf iets te plaatsen! Veel vragen worden hier al beantwoord.


Reactie NS op maatregelen Kabinet Covid-19 (Corona) virus. 

NS wordt door de overheid en het RIVM op de hoogte gehouden van de situatie rondom het coronavirus. NS heeft, net als waarschijnlijk meerdere grote organisaties, al eerder een team opgesteld dat scenario’s uitwerkt en de contacten onderhoudt met de overheid en het RIVM.
 

Abonnementen (aangepast 28 maart 2020)

Veel abonnementen kunnen omgezet worden naar een NS Flex product, wat per direct kan worden gewijzigd. Bij een NS Flex zonder abonnement worden er alleen reiskosten en geen abonnementskosten in rekening gebracht, wat gebruikt kan worden om verdere abonnementskosten te voorkomen.

Deze mogelijkheid bestaat helaas niet voor maandabonnementen, deze kunnen niet omgezet worden. Op dit moment is er nog geen restitutie, in hoeverre dit nog gaat veranderen is onduidelijk.

Een overstap naar NS Flex kan zelf aangevraagd worden via een Mijn NS account of via de NS Flex bestelpagina. Mocht dit niet lukken of zijn er vragen hierover, dan kan er altijd contact opgenomen via onze Klantenservice. Dit bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook).

Aanvulling 27 maart: Voor maandabonnementen was er geen mogelijkheid om reizigers tegemoet te komen. Omdat bij de meeste reizigers in elk geval een deel van het abonnement gebruikt is, is het lastig een generieke oplossing te vinden. Elke reiziger kan onze Klantenservice benaderen voor een oplossing.


Keuzedagen (aangepast 24 november 2021)

Hoewel NS de situatie van reizigers begrijpt is het niet mogelijk om Keuzedagen en andere tickets langer geldig te maken. Indien je geen gebruik kunt maken van je Keuzedag kun je contact opnemen met onze Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken. Contact opnemen kan nadat je Keuzedag verlopen is. Je ontvangt van onze Klantenservice een couponcode voor een vervangende Keuzedag geldig tot en met 31 december 2020.

Toevoeging 20 mei 2020: Nieuwe Keuzedagen die je vanaf 18 mei ontvangt, hebben een geldigheid tot en met 31 december 2020. Klanten met Keuzedagen zijn hier inmiddels van op de hoogte gebracht.
Update 24 november 2021: De Keuzedagen hebben inmiddels een geldigheid van 12 maanden gekregen. Dit is terug te lezen via deze pagina


Actietickets en tickets voor evenementen (aangepast 24 november 2021)

Met de aankondiging van het kabinet dat evenementen met meer dan 100 deelnemers komen te vervallen zullen veel reizigers niet naar hun concert, beurs of ander evenement kunnen reizen met hun treinticket. In dat geval kunnen reizigers contact opnemen met met onze Klantenservice om de mogelijkheden te bespreken. Bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook)

Spoordeelwinkel (toevoeging 15 maart):
De uitjes van de Spoordeelwinkel zijn tot nader bericht niet te verkrijgen.

Update 24 november 2021: De Spoordeelwinkel is inmiddels weer geopend. Voor vragen met betrekking op de uitjes en het Coronavirus, kunt u terecht op deze pagina.

Kruidvat tickets (gewijzigd 24 maart):
De geldigheid van Kruidvat tickets is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit geldt zowel voor al gekochte couponcodes welke nog niet zijn verzilverd en codes die als vervanging worden aangeboden. Wanneer de reiziger kan aantonen dat het al geplande reisdoel niet meer behaald kan worden dan krijgt de reiziger op zijn/haar contact een vervangende couponcode met dezelfde verlengde geldigheid.


Reizen met de trein (aangepast 24 november 2021)

Voor dit moment is er geen aanleiding om de dienstregeling aan te passen. Hoewel het advies van het Kabinet aanleiding is om de situatie van onze reizigers goed te monitoren is het op dit moment geen optie om de dienstregeling aan te passen. Ook al omdat juist reizigers die moeten werken, denk hierbij ook aan verplegend personeel in de ziekenhuizen, op locatie moeten kunnen komen. We vragen wel aan elke reiziger om elke reis goed af te wegen. Als het reizen niet noodzakelijk is kan het verstandig zijn de reis uit te stellen.

Aanvulling 18:48: Vanaf donderdagmiddag zullen de dagelijkse extra spitstreinen wel vervallen. Deze aanpassing doen we omdat we minder reizigers verwachten in het land. Tevens heeft ook NS te maken met medewerkers die klachten hebben waardoor ook wij een lager aantal collega's beschikbaar hebben. 
Aanvulling 15 maart: Bekijk via deze website de huidige stand van zaken omtrent de dienstregeling.
Aanvulling 17 maart: Vanaf 21 maart speciale basisdienstregeling in heel Nederland. Check voor vertrek de Reisplanner (deze is naar verwachting vanaf donderdag 19 maart volledig bijgewerkt). In het kort: 

  • Vanaf ieder station in Nederland rijden, in alle richtingen, twee treinen per uur;
  • Alleen vanaf stations waar nu één keer per uur, per richting, een trein vertrekt, blijft dit zo;​
  • Op enkele belangrijke Noord-Zuid en Oost-West-verbindingen rijden Intercity's in beide richtingen: Schiphol-Venlo, Arnhem-Den Helder, Maastricht-Eindhoven, Enschede-Utrecht;
  • Op andere trajecten rijden Sprinters, die op elk tussengelegen station stoppen;
  • De Intercity Direct, Intercity Den Haag-Eindhoven en nachttreinen rijden niet;
  • Ook de internationale treinen rijden volgens een sterk aangepaste dienstregeling. Dit is ook afhankelijk van het beleid in het buitenland en de beschikbare capaciteit.


Aanvulling 19 maart: het bijwerken van de reisplanner kost tijd, meer dan normaal vanwege het grote aantal wijzigingen. We verwachten dat de wijzigingen volgens de volgende lijst zullen zijn verwerkt (bedankt Momo):

De reisplanner wordt in fases geüpdatet. Hieronder de planning van wanneer de reisplanner qua NS treinen bijgewerkt zou moeten zijn.

Reis uitvoeren op - Reisplanner bijgewerkt vanaf
Donderdag 19 maart - Woensdag 18 maart
Vrijdag 20 maart - Donderdag 19 maart
Zaterdag 21 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Zondag 22 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Maandag 23 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Dinsdag 24 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Woensdag 25 maart - Vrijdag 20 maart na 20u
Donderdag 26 maart - Maandag 23 maart na 20u
Vrijdag 27 maart - Dinsdag 24 maart na 20u
Zaterdag 28 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Zondag 29 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Maandag 30 maart - Vrijdag 27 maart
Dinsdag 31 maart - Vrijdag 27 maart
Woensdag 1 april - Vrijdag 27 maart
Donderdag 2 april - Vrijdag 27 maart
Vrijdag 3 april - Vrijdag 27 maart
Zaterdag 4 april - Vrijdag 27 maart
Zondag 5 april - Vrijdag 27 maart

 

Aanvulling 13 mei 2021: vanaf 12 mei stopt NS tijdelijk met de verkoop van Fietskaart Dal kaartjes en vervoerbewijzen met Samenreiskorting. Het is niet langer mogelijk om een fiets mee in de trein te nemen (vouwfietsen of fietsen die als hulpmiddel dienen uitgezonderd). Samenreiskorting stimuleert om samen te reizen. NS vindt dit niet passend in het beleid om niet-noodzakelijke reizen te ontmoedigen. Ook de verkoop van Samenreiskorting zal daarom gestopt worden op alle onze verkooppunten. 

Update 24 november 2021: De treinen rijden weer volgens de dienstregeling. Ook de Fietskaart Dal is weer verkrijgbaar.


Winkels op het station (aangepast 24 november 2021)

Op stations houden we, waar mogelijk, één verkooppunt open voor reizigers en onze collega’s die aan het werk zijn. Dit zullen veelal AH to Go winkels zijn, en waar geen AH to Go aanwezig is een Kiosk. Alle overige Kiosk winkels zijn gesloten. Alle Rituals filialen op stations zijn ook gesloten. Huurders van overige winkels op stations maken zelf de afweging of zij hun winkel sluiten. Zij communiceren dit door middel van een bericht op de betreffende winkel.

Update 24 november 2021: Alle winkels op het station zijn weer geopend. 


1e klas vs 2e klas en Dal vs Spits (toevoeging 13 mei)

Alle regels omtrent het verschil tussen 1e/2e klas en spits/dal blijven vooralsnog ongewijzigd. We merken dat de spits nog steeds drukker is dan normaal, dus onder andere het volgende is nog steeds van kracht:

  • Voor het reizen in de 1e klas is nog steeds een 1e klas vervoerbewijs nodig.
  • Actietickets met spitsbeperking blijven ongeldig in de spits.
  • Abonnementen en kortingen geldig in de daluren blijven enkel geldig in de daluren


Boekenweekgeschenk (aangepast 22 maart)

Aanpassing 22 maart: De actie m.b.t. het Boekenweekgeschenk is geheel komen te vervallen. Het wordt niet verplaatst naar een ander moment.


Fietsenstalling (aangepast 2 januari 2022)

  • Voor alle fietsenstallingen geldt dat er voorlopig niet gehandhaafd zal worden. Fietsen blijven gewoon staan. VERVALLEN
  • Bemenste stallingen zullen voor onbepaalde tijd gratis worden, in ieder geval totdat alles weer genormaliseerd is. VERVALLEN
  • De Zelfservice stallingen zullen niet gratis worden, omdat er geen medewerker aanwezig is. Indien hier kosten aan verbonden zijn, dan kan dat via de klantenservice teruggevraagd worden. Indien er gepind is, is het verzoek om het bedrag via de chat, Facebook of Twitter terug te vragen zodat je een bon of een screenshot van de pintransactie kunt meesturen. 


Aanvulling 21 maart: Enkele fietsenstallingen zullen vanaf zaterdag 21 maart gesloten worden tot in ieder geval 6 april 2020. Abonnementen kunnen gebruikt worden bij stallingen die wel open blijven. Op elk station zal er tenminste één bewaakte fietsenstalling open blijven voor reizigers. Fietsen die in de stalling staan kunnen op maandag t/m vrijdag tussen 07:00 en 12:00 opgehaald worden, samen met een medewerker.

Hieronder een lijst met de stallingen die sluiten per 21.03.2020:

Amsterdam Centraal
IJzijde
Oost
Amsterdam Zuid
Mahlerplein
Zuidplein opent nog even niet
Arnhem Centraal
Sonsbeekzijde
Breda Centraal
Centrum
Delft
Stalling 2 (Coenderpark)
Eindhoven Centraal
Eindhoven Noord (buszijde)
Haarlem
Carré
Leiden Centraal
Centrumzijde

Lorentz
Utrecht Centraal
Knoop
Sijpesteijn

 

Update 22 mei: vanaf 25 mei worden alle stallingen weer geopend

Update heden: De maximale stallingsduur wordt weer gehandhaafd.

 

Vragen n.a.v. de reactie van NS

NS kan zich voorstellen dat er vragen zijn naar aanleiding van bovenstaande uitgangspunten. We zullen ons best doen als Moderators om deze zo goed mogelijk te beantwoorden maar dat kost in sommige gevallen tijd. De situatie zoals deze is erg uitzonderlijk en er is geen klip en klaar scenario om hier op in te spelen. Vragen mogen zoveel mogelijk onder dit topic gesteld worden om ook een centraal antwoord mogelijk te maken.

 

Aanvulling 24 november 2021: Alle actuele informatie voor het verantwoord reizen tijdens Corona kunt u vinden op deze pagina.

Kan hier niet veel intelligentie in bespeuren. (zou je misschien wel verwachten bij studenten)  

 

@Pingpong Tegenwoordig ben je student als je een OV-studentenabonnement bezit, en de selectie daarvoor is niet bij voorbaat op basis van intelligentie. ;-)

 

Dat blijkt vandaag dan ook maar weer.


Ik wil woensdag naar mijn vriend, en dat mag gewoon van de overheid. Het staat hier expliciet:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nieuws/2020/03/16/wat-betekent-afstand-houden-vanwege-het-coronavirus

Ook uitjes zijn gewoon toegestaan, mits je 1,5 meter afstand tot elkaar houdt.

Als de overheid iets toestaat, moet Rogier van Boxtel niet op Twitter gaan verkondigen dat iets niet mag, als hij in staat is om drukte in de treinen te voorkomen door langere treinen in te zetten. 


@bromvlieg12

Probleem vandaag is dat ik van veel collega’s berichten zie dat er enorm veel dagjes mensen met de trein reizen terwijl de oproep van het RIVM toch duidelijk is om sociale contacten te mijden en vooral thuis te blijven. 

 

Waar haal je die duidelijk oproep van het RIVM toch vandaan ?

 

Nou dat heb ik de afgelopen dagen toch wel zo’n 100 keer voor bij zien komen op TV. 1,5 meter afstand en alleen reizen als je moest. Dus nee in deze heeft Jeroen wel gelijk.

Alleen de maand februari was een maand met heel veel storm en dus weinig mensen die hun vrij reizen hebben gebruikt. Ik geloof echt niet dat het alleen maar om studenten ging. Die kunnen dan niet naar school vanwege het Coronavirus en gaan dan maar heel Nederland doorreizen. Kan hier niet veel intelligentie in bespeuren. (zou je misschien wel verwachten bij studenten)  


@bromvlieg12

Probleem vandaag is dat ik van veel collega’s berichten zie dat er enorm veel dagjes mensen met de trein reizen terwijl de oproep van het RIVM toch duidelijk is om sociale contacten te mijden en vooral thuis te blijven. 

 

Waar haal je die duidelijk oproep om sociale contacten te mijden en vooral thuis te blijven van het RIVM toch vandaan ?


Doe gewoon de treinen langer klaar. Probleem opgelost.


Dan moedig je dit gedrag alleen maar verder aan, ik zou eerder nog korter gaan rijden tot deze dagjesmensen zelf gaan nadenken en verantwoordelijk gedrag gaan laten zien. Je helpt immers wel mee met de verdere verspreiding van het virus.

Het zorgpersoneel welke met de trein reist omdat ze naar hun werk moeten heeft zo en zo al een verhoogde kans op het virus doordat ze mensen die het virus hebben behandelen, wil jij daar dan gezellig naast zitten om het mogelijk ook te krijgen ????

 

 


@bromvlieg12

Probleem vandaag is dat ik van veel collega’s berichten zie dat er enorm veel dagjes mensen met de trein reizen terwijl de oproep van het RIVM toch duidelijk is om sociale contacten te mijden en vooral thuis te blijven. 

Helaas moeten we hier toch ook maar naar een echte lockdown toe omdat de mensen in Nederland blijkbaar het idee hebben dat het een vakantie is.

Laat de trein echt zijn voor de mensen die naar hun werk toe moeten in de vitale beroepen en degene die niet thuis kunnen werken, blijf voor de rest thuis en reis zeker niet met de trein.  Er zijn opeens heel veel mensen die er met de trein op uit trekken dit weekend, veel meer reizigers dan afgelopen week in de treinen zaten.

Waar is het gezonde verstand van de Nederlanders ???

Het treinpersoneel wil graag ook onbesmet blijven, als er dan erg veel mensen maar op uit gaan trekken met de trein terwijl het niet noodzakelijke reizen zijn lopen ook wij extra risico.

En wat betreft de treininzet, IC materieel haalt de dienstregeling van de sprinters niet qua tijd planning.

Hier op het forum wordt aangegeven dat de vrij reizendagen kunnen worden omgeruild naar een later tijdstip. Op www.ns.nl staat dit niet vermeld. Slechts een zeer klein gedeelte van de reizigers komt op dit forum. Op www.ns.nl kijken de meeste mensen echter wel. (al was het maar om de reis te plannen).  Het had m.i. dan ook beter geweest als een omruilactie voor de vrij reizen tickets pontificaal op de start pagina van www.nr.nl was geplaatst. Dan waren er vandaag en morgen denk ik veel minder mensen met de trein op pad gegaan. Een dagje vrij reizen laten verlopen kan de gemiddelde Nederlander blijkbaar niet dus zorg er dan actief voor dat ze die keuzedag omwisselen.  


Uit de reacties op social media begreep ik dat het voornamelijk studenten zijn? En wat eigenwijze treinspotters :disappointed_relieved:

Hebben studenten dan de mogelijkheid gekregen om hun week-ov naar weekend om te zetten (omdat veel onderwijsinstellingen toch waarschijnlijk tot het eind van het schooljaar dicht blijven)?


Doe gewoon de treinen langer klaar. Probleem opgelost.


@bromvlieg12

Wat ik van de VIRM weet is dat deze het niet leuk vindt om als stopper te rijden. Daar is die nooit voor gebouwd en bij volledige inzet als sprinter is dat zeer slecht voor de motoren.

DDZ zou zeker een optie zijn op drukkere corridors. 

Ik heb maandag weer dienst, dus ik kan weinig zeggen over de drukte momenteel.

Dan VIRM inderdaad maar niet inzetten. Misschien zijn de oude DDM-treinen nog inzetbaar? Ik wil de NS echt oproepen: Zet langere treinen in waar dat kan. 


@bromvlieg12

Probleem vandaag is dat ik van veel collega’s berichten zie dat er enorm veel dagjes mensen met de trein reizen terwijl de oproep toch duidelijk is om sociale contacten te mijden en vooral thuis te blijven. 

Helaas moeten we hier toch ook maar naar een echte lockdown toe omdat de mensen in Nederland blijkbaar het idee hebben dat het een vakantie is.

Laat de trein echt zijn voor de mensen die naar hun werk toe moeten in de vitale beroepen en degene die niet thuis kunnen werken, blijf voor de rest thuis en reis zeker niet met de trein.  Er zijn opeens heel veel mensen die er met de trein op uit trekken dit weekend, veel meer reizigers dan afgelopen week in de treinen zaten.

Waar is het gezonde verstand van de Nederlanders ???

Het treinpersoneel wil graag ook onbesmet blijven, als er dan erg veel mensen maar op uit gaan trekken met de trein terwijl het niet noodzakelijke reizen zijn lopen ook wij extra risico.

En wat betreft de treininzet, IC materieel haalt de dienstregeling van de sprinters niet qua tijd planning.


@bromvlieg12 

Wat ik van de VIRM weet is dat deze het niet leuk vindt om als stopper te rijden. Daar is die nooit voor gebouwd en bij volledige inzet als sprinter is dat zeer slecht voor de motoren.

DDZ zou zeker een optie zijn op drukkere corridors. 

Ik heb maandag weer dienst, dus ik kan weinig zeggen over de drukte momenteel.


Zou de NS uit kunnen leggen waarom vandaag zulke korte treinen ingezet worden? 70% van de treinen rijdt niet, en veel andere zijn korter dan normaal. Ik geloof niet dat 75% van het NS-personeel niet inzetbaar is.

Nu bijna alle intercity's aan de kant gezet zijn, kunnen de sprinters toch vervangen worden door een VIRM-4 of DDZ-4? Dat lijkt me te overzien voor een enkele conducteur. Deze treinen hebben 400 zitplaatsen. Ik weet dat die treinen langzamer zijn, maar er is nu ruimte genoeg op het spoor.

 

Maar waarom roept de NS-directeur op om alleen met de trein te reizen als het strikt noodzakelijk is? Kan de NS niet meer treinen inzetten, of zit er een financiële reden achter? Zo ja, dan wil ik graag mijn geld terug voor mijn abonnement. Zo nee, dan heb ik alle begrip voor de maatregelen. 

 

Overigens: Hulde voor het NS-personeel en voor hun inzet! Nogmaals: Dit is NIET bedoeld als kritiek op machinisten, conducteurs en ander personeel.


In principe is er al een regeling voor keuzedagen die nu niet kunnen worden gebruikt. U moet daarvoor contact opnemen met Klantenservice en u krijgt in de praktijk een e-ticket met een verre einddatum.

 

De data voor de keuzedagen worden niet opgeschoven, dat is al gecommuniceerd, maar uw keuzedagen komen verder niet in gevaar.

 

Iedere burger heeft een eigen verantwoordelijkheid. Je kunt als dagjesmens nu in de trein gaan zitten, maar dan ben je niet zo verantwoord bezig. Alle keuzedagen dan maar afschaffen is wel erg drastisch en geeft meer problemen dat het oplost. Reizen is niet verboden en uitsluiting van een groep kan niet.

 

Verstandige senioren reizen nu natuurlijk niet met de trein, zolang het niet heel strikt noodzakelijk is. En zelfs dat zou ik vermijden in het belang van iedereen. De kwetsbaarheid neemt toe met de leeftijd.

 

Edit: In aanvulling op Stijn dan maar. ;-)


Goedemiddag Cako. Ik heb je reactie verplaatst naar ons hoofdtopic voor alle Corona gerelateerde vragen, om alles gecentreerd te houden.

Ik snap je suggestie, maar het is niet aan ons om reizigers te verbieden om met de trein te reizen. We zullen dan ook geen bepaalde vervoerbewijzen ongeldig gaan maken, omdat de trein nog steeds beschikbaar is voor hen met een vitale functie. Het blijft echter de verantwoordelijkheid van iedere Nederlander om zelf uit de buurt van andere te blijven om Corona zo min mogelijk te verspreiden.Als reizigers hierdoor bepaalde Keuzedagen mis lopen, kan er contact gezocht worden met onze Klantenservice en kan een Keuzedag vaak gecompenseerd worden.

Overigens is dit een reizigers-helpt-reizigers platform, geen postadres van de NS.


Wij hebben een self lock en gaan ook niet meer gebruik maken voorlopig van de vrij keuzedagen voor senioren . Nu lees ik vandaag 21-3  dat er veel te veel dagjes mensen in de trein zitten  en Van Boxtel daar terecht een opmerking over maakt. Beste heer van Boxtel, ik stel voor dt u onmiddelijk tijdelijk stopt met de vrije keuzedagen, dit direct communiceert en er voor zorgt dat deze niet genoten dagen net zoals uw voornemen  voor 2021 voor het restant van 2020 gespaard kunnen worden .Graag direct actie.


Als ik in de reisplanner kijk is het niet gelukt om e.e.a. aan te passen. Het terugschalen van het aantal treinen is gezien de situatie volkomen begrijpelijk. Het verzoek van de reiziger om dan wel voor een goede aansluiting te zorgen is m.i. ook volkomen begrijpelijk. 


Weet hoeveel werk en problemen dit al gegeven heeft in de systemen, zoveel uitvallende treinen is een unicum en veroorzaakt weer problemen die nooit naar voren zijn gekomen in het verleden en waar ook nooit op gerekend is.

Er worden nu ook door de collega’s ‘achterlicht aansluitingen’ gemeld en we gaan er vanuit dat daar echt naar gekeken gaat worden.  Ik weet dat er inmiddels 1 opgelost is in het Noorden van het land en er zullen vast nog wel andere naar voren gaan komen.  Meldt ze gewoon hier dan kunnen ze bekeken worden of er een oplossing mogelijk is zonder dat we ergens anders de aansluiting op andere treinen verliezen.

Normaal wordt er een jaar uitgetrokken voor een dienstregeling om alle ins en outs te bekijken en nu was er krap een week voor om dit vanaf de grond af te regelen.  Er lag geen draaiboek klaar voor een situatie als deze omdat dit nooit in de lijn der verwachting heeft gelegen, bij niemand denk ik.


Als ik in de reisplanner kijk is het niet gelukt om e.e.a. aan te passen. Het terugschalen van het aantal treinen is gezien de situatie volkomen begrijpelijk. Het verzoek van de reiziger om dan wel voor een goede aansluiting te zorgen is m.i. ook volkomen begrijpelijk. 


Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 

 

 

Inmiddels is er een terugkoppeling geweest. Het signaal is onder de aandacht gebracht, maar wat hiermee gaat gebeuren is niet bekend, helaas. Vooralsnog blijft het advies om  de reisplanner kort voor vertrek te checken op het meest actuele reisadvies.

Hallo Rizana,

Ik zie ook dat 't op de terugweg nog erger is (en als Hc niet meewerkt, dan ben ik nog verder van huis).

Nogmaals, als het niet goed aansluit op de andere lijnen in Den Haag CS, dan ben ik echt praktisch gedwongen om met de auto te gaan. Ik denk dat “velen” dat ook gaan doen. 

Ik kijk morgen om 05:00 uur nog eens naar, geen positieve update, dan maar een auto pakken…….echt onlogisch geregeld allemaal.


Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 

 

 

Inmiddels is er een terugkoppeling geweest. Het signaal is onder de aandacht gebracht, maar wat hiermee gaat gebeuren is niet bekend, helaas. Vooralsnog blijft het advies om  de reisplanner kort voor vertrek te checken op het meest actuele reisadvies.


Voor maandag zal vanavond rond 20:00 de planner geüpdatet zijn las ik ergens.


In hetzelfde kader: reizigers tussen Friesland en Zwolle krijgen te maken met een overstap van 26 minuten in zuidelijke richting en 31 minuten in noordelijke richting. Reizigers die verder moeten richting Lelystad/Amsterdam hebben dubbel pech, want vanuit Lelystad richting Meppel is de overstap 30 minuten (in de andere richting 4 minuten - krap, maar haalbaar). Voorbeeld: Lelystad-Steenwijk gaat van 56 minuten naar 1 uur en 55 minuten, Zwolle-Steenwijk van 25 minuten naar 56 minuten. Als de basisdienstregeling lange(re) tijd aangehouden moet worden, dan zou het nuttig zijn hier, indien mogelijk, aan te sleutelen.


Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 

Super, als jullie dat voor elkaar kan krijgen !


Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 


Dat heb ik geprobeerd, maar als ik als datum 23 maart invoer, staat ook in 9292.nl dat deze reis is komen te vervallen. Misschien alleen op maandag a.s.?

@Jan K   Plan hem nog eens in 9292.nl en klik dan eens naar rechts toe alsof je naar een latere reis toe wilt gaan.


NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?


@Jan Khij zou wel gewoon moeten rijden, als u deze reis in de 9292.nl invoert krijgt u de reis wel zichtbaar.  Er is een probleem in de reisplanner op dit moment waar iets niet goed in terecht komt vanuit een ander systeem, daar wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen.

Dat heb ik geprobeerd, maar als ik als datum 23 maart invoer, staat ook in 9292.nl dat deze reis is komen te vervallen. Misschien alleen op maandag a.s.?


Reageer