Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik begreep die 55 minuten al niet, maar er zit dus een wachttijd van 30 minuten tussen. Tsja dat is dus echt niet handig nu. Misschien kunnen de planners bij NS hier nog even naar kijken. Door het minder aantal treinen zou er misschien een cross-over overstap gerealiseerd kunnen worden??

 

 

@Trein-D : Ik probeer i.t.t. jou hier klanten te helpen. Ik had al eerder aangegeven dat ik het in principe met TS eens was en dat NS daar iets aan zou moeten doen. Vond een reistijdtoename van 55 minuten wat extreem. TS heeft dit duidelijk uitgelegd. Misschien voortaan het topic doornemen en niet op de persoon reageren. 

NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?


@Jan K hij zou wel gewoon moeten rijden, als u deze reis in de 9292.nl invoert krijgt u de reis wel zichtbaar.  Er is een probleem in de reisplanner op dit moment waar iets niet goed in terecht komt vanuit een ander systeem, daar wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen.

Geachte NS,

Wij zouden heel graag willen weten of Wij (2 dames van ruim 70 jaar) het mogelijk is om de einddatum  13 april van de trein kruidvat-actie te kunnen verlengen, zodat we er op een later tijdstip alsnog gebruik van kunnen maken. Graag een antwoord van U.

Reputatie 7
Badge

 

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

 

Joh echt. Zou je heus denken dat een uur langer onderweg zijn toch misschien wel een beetje aan lange kant is?


Joh echt? Zou je heus denken dat ik gewoon zat te liegen? Een beetje meer respect aub, of anders kijk je even naar de bericht van Jeroen . Graag in het vervolg wat netter reageren.

 

Wat?? :thinking:  Uhm...ik had het tegen pingpong hoor.

NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?

Reputatie 7
Badge +3

@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 


Hoi Mode,

Dit is absoluut onjuist, wat je net zegt, ik heb dat geprobeerd (af en toe moet ik in spitsuur checken). Gewoon voltarief! Trouwens, nooit geweten dat je 20% kan reizen in spitsuur. Dat was ook duidelijk aangegeven op het beeldscherm als je incheckt (vol tarief)


Mijn antwoord was inderdaad niet juist. €105 is de prijs van dalvrij. Dan heb je inderdaad geen korting in de spits. Maar je zou kunnen berekenen of op dit moment Dal-voordeel voordeliger is.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Ik denk dat even wat dingen door elkaar haalt. De prijs van €105 is voor een Dal Vrij abonnement.  Altijd Voordeel kost €23.

Reputatie 1

 

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

 

Joh echt. Zou je heus denken dat een uur langer onderweg zijn toch misschien wel een beetje aan lange kant is?


Joh echt? Zou je heus denken dat ik gewoon zat te liegen? Een beetje meer respect aub, of anders kijk je even naar de bericht van Jeroen . Graag in het vervolg wat netter reageren.

@Pepperina , in het eerste bericht van dit topic kunt u precies vinden wat u kunt/moet doen om dit probleem van u op te lossen.

Ik heb Kruidvat   treinkaartjes gekocht en geactiveerd voor donderdag 26 maart van Rotterdam naar Amsterdam (dagje uit i.v.m. annulering concert) Maar ja, wat ga je doen in een stad waar door het Corona virus bijna alles dicht is? Is er een mogelijkheid de kaartjes aan te passen naar een latere datum?

Reputatie 1

@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 


Hoi Mode,

Dit is absoluut onjuist, wat je net zegt, ik heb dat geprobeerd (af en toe moet ik in spitsuur checken). Gewoon voltarief! Trouwens, nooit geweten dat je 20% kan reizen in spitsuur. Dat was ook duidelijk aangegeven op het beeldscherm als je incheckt (vol tarief)

Reputatie 7
Badge +3

@Georg wanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 

Reputatie 6

@Georg heb je dit al met je werkgever besproken? Bij ons is een aantal bedrijfskritische processen afgesproken en daarvoor is aangegeven dat mensen die daarvoor naar kantoor moeten, met eigen vervoer moeten. Een groot deel doet dat al. Een aantal heeft OV kaart. Voor deze mensen is een uitzondering gemaakt dat zij toch hun kosten mogen declareren omdat het werk hun verzoekt om met de auto te komen ipv ov. Je kan het allicht proberen om te vragen of ze deze kosten vergoeden. Dit kan alleen niet als je een standaard bedrag per maand aan reiskostenvergoeding ontvangt.

 

Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

Hallo Georg,

 

Ik ben het met je eens en zeker als je op de terugweg dan onnodig extra kosten krijgt. Ben benieuwd of je nog enige reactie vanuit NS krijgt. 

Reputatie 1

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 


Ik vind dit een beetje te belachelijk! Ik heb voordeel abonnement (105 E/maand). Ik kom nu bijna een uur later aan op mijn werk, en kan dus niet meer voor 16:00 uur weer naar huis gaan. Dus moet ik maar op vol tarief reizen? U past Uw regeling aan, en wij maar extra betalen? Veel te ver gezocht!

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een langere reistijd, klinkt wat extreem)


Hallo Pingpong,

Morgen vertrekt normaal een intercity om 05:55 uur vanuit Dordrecht naar Leiden (reistijd 0.50 uur). Nu met sprinter (05:45 vertrek, en duurt 1.44 uur). Tja, misschien toch maar met de auto, kost me nog meer geld, reken maar op dat mijn werkgever dat niet meebetaalt).

Nee het gaat hier niet om geld terugontvangen, het gaat er hierom dat iemand extra kosten moet maken omdat NS een mes in de dienstverlening heeft gezet. Dat NS dat heeft gedaan kan ik best begrip voor hebben, maar ik vind ook dat voor degene die hierdoor aantoonbaar extra kosten moeten maken om tijdig op hun werk cq. tijdig thuis te komen, gecompenseerd moeten worden. 

 

Een dienstregeling geldt tot half december 2020. Georg heeft op basis daarvan zijn abonnement bepaald. Ik heb alle begrip dat NS de dienstregeling heeft aangepast, maar zoals gezegd waarom zou Georg dan opeens extra moeten gaan betalen???

Reputatie 7
Badge +3

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 


Ik vind dit een beetje te belachelijk! Ik heb voordeel abonnement (105 E/maand). Ik kom nu bijna een uur later aan op mijn werk, en kan dus niet meer voor 16:00 uur weer naar huis gaan. Dus moet ik maar op vol tarief reizen? U past Uw regeling aan, en wij maar extra betalen? Veel te ver gezocht!


Ik heb 2 NS abonnementen, 1 bibliotheek abonnement (gesloten) 2 sportabonnementen (gesloten). Verder betaal ik voor een volkstuin waar ik niet meer optimaal gebruik van mag maken, drink en eet meer thuis nu ik niet kan werken, verbruik meer gas/elektriciteit etc.EEn ik heb door de Corona crisis onbetaald verlof.

Het zij zo. Geld terugvragen? Iedereen heeft het moeilijk. en ik zal alleen maar blij zijn dat ik straks als alles weer een beetje normaal is weer gebruik kan maken van mijn abonnementen, omdat de bedrijven/stichtingen/verenigingen nog bestaan met dank aan al diegenen die geen geld hebben teruggevraagd.

Het is momenteel niet anders. Voor niets gaat de zon op. (Al is die zon vandaag achter de wolken).

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Tja, NS past de dienstregeling aan (begrijpelijk) waardoor de reiziger over t algemeen langer moet reizen, later op zijn bestemming aankomt én daarvoor ook nog extra moet betalen. In deze uitzonderlijke tijd zou men ook de voorwaarden zoals die gelden in de zomermaanden (als er ook minder reizigers zijn) kunnen invoeren.

succes met alle maatregelen!

 

Ook in de zomermaanden gelden de spits en daluren, Bob 1969.  Waar je aan refereert zijn de oude Voordeelurenabonnement regels die niet meer gelden. Ik moet echter wel zeggen dat ik de vraag wel begrijp. 

@Jouke NS de regels mbt VDU gaan vanaf 2021 in.

Reputatie 7
Badge

 

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

 

Joh echt. Zou je heus denken dat een uur langer onderweg zijn toch misschien wel een beetje aan lange kant is?

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 


Ik vind dit een beetje te belachelijk! Ik heb voordeel abonnement (105 E/maand). Ik kom nu bijna een uur later aan op mijn werk, en kan dus niet meer voor 16:00 uur weer naar huis gaan. Dus moet ik maar op vol tarief reizen? U past Uw regeling aan, en wij maar extra betalen? Veel te ver gezocht!

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

Reputatie 7
Badge +3

Zijn het beiden NS stallingen?

Over sluitingen is nog niets bekend. Wel is afgesproken dat in NS stallingen voorlopig geen fietsen worden verwijderd als zij langer in de stalling staan dan de maximale stallingsduur.

Edit: in een ander topic wordt gesproken over dichtgaan van stalling Amsterdam IJzijde. Neem contact op met NS klantenservice.

hoi we hebben kaarjes gekicht bij kruidvat ma nu de corona is kunnen we nergens heen dus mijn vraag is zijn deze dadelijk nog geldig als dit alles voor bij is gr erik

Hoi, 

Mijn fiets staat geparkeerd in de bewaakte fietsenstalling (abonnement) op Amsterdam Centraal (IJ-zijde) en ik vroeg me af of deze stalling open blijft of dat hij sluit en ik mijn fiets moet komen ophalen ivm met Covid-19? (In Haarlem sluit de stalling namelijke en moet iedereen zijn fiets komen halen)

Dank!

Hartelijke groet,

 

Reputatie 6

Ik lees dat de bemenste fietsenstalling voorlopig gratis is. Ik heb dus een abonnement en mijn fiets staat er ook dus ja ik maak er gebruik van. Denk dat de NS blij is dat er in ieder geval mensen nog meebetalen aan de stalling in deze periode ;)

Reageer