Skip to main content

Laatst bijgewerkt: 24 november 2021 / 10:45 uur
 

Neem eerst dit bericht door vóór zelf iets te plaatsen! Veel vragen worden hier al beantwoord.


Reactie NS op maatregelen Kabinet Covid-19 (Corona) virus. 

NS wordt door de overheid en het RIVM op de hoogte gehouden van de situatie rondom het coronavirus. NS heeft, net als waarschijnlijk meerdere grote organisaties, al eerder een team opgesteld dat scenario’s uitwerkt en de contacten onderhoudt met de overheid en het RIVM.
 

Abonnementen (aangepast 28 maart 2020)

Veel abonnementen kunnen omgezet worden naar een NS Flex product, wat per direct kan worden gewijzigd. Bij een NS Flex zonder abonnement worden er alleen reiskosten en geen abonnementskosten in rekening gebracht, wat gebruikt kan worden om verdere abonnementskosten te voorkomen.

Deze mogelijkheid bestaat helaas niet voor maandabonnementen, deze kunnen niet omgezet worden. Op dit moment is er nog geen restitutie, in hoeverre dit nog gaat veranderen is onduidelijk.

Een overstap naar NS Flex kan zelf aangevraagd worden via een Mijn NS account of via de NS Flex bestelpagina. Mocht dit niet lukken of zijn er vragen hierover, dan kan er altijd contact opgenomen via onze Klantenservice. Dit bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook).

Aanvulling 27 maart: Voor maandabonnementen was er geen mogelijkheid om reizigers tegemoet te komen. Omdat bij de meeste reizigers in elk geval een deel van het abonnement gebruikt is, is het lastig een generieke oplossing te vinden. Elke reiziger kan onze Klantenservice benaderen voor een oplossing.


Keuzedagen (aangepast 24 november 2021)

Hoewel NS de situatie van reizigers begrijpt is het niet mogelijk om Keuzedagen en andere tickets langer geldig te maken. Indien je geen gebruik kunt maken van je Keuzedag kun je contact opnemen met onze Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken. Contact opnemen kan nadat je Keuzedag verlopen is. Je ontvangt van onze Klantenservice een couponcode voor een vervangende Keuzedag geldig tot en met 31 december 2020.

Toevoeging 20 mei 2020: Nieuwe Keuzedagen die je vanaf 18 mei ontvangt, hebben een geldigheid tot en met 31 december 2020. Klanten met Keuzedagen zijn hier inmiddels van op de hoogte gebracht.
Update 24 november 2021: De Keuzedagen hebben inmiddels een geldigheid van 12 maanden gekregen. Dit is terug te lezen via deze pagina


Actietickets en tickets voor evenementen (aangepast 24 november 2021)

Met de aankondiging van het kabinet dat evenementen met meer dan 100 deelnemers komen te vervallen zullen veel reizigers niet naar hun concert, beurs of ander evenement kunnen reizen met hun treinticket. In dat geval kunnen reizigers contact opnemen met met onze Klantenservice om de mogelijkheden te bespreken. Bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook)

Spoordeelwinkel (toevoeging 15 maart):
De uitjes van de Spoordeelwinkel zijn tot nader bericht niet te verkrijgen.

Update 24 november 2021: De Spoordeelwinkel is inmiddels weer geopend. Voor vragen met betrekking op de uitjes en het Coronavirus, kunt u terecht op deze pagina.

Kruidvat tickets (gewijzigd 24 maart):
De geldigheid van Kruidvat tickets is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit geldt zowel voor al gekochte couponcodes welke nog niet zijn verzilverd en codes die als vervanging worden aangeboden. Wanneer de reiziger kan aantonen dat het al geplande reisdoel niet meer behaald kan worden dan krijgt de reiziger op zijn/haar contact een vervangende couponcode met dezelfde verlengde geldigheid.


Reizen met de trein (aangepast 24 november 2021)

Voor dit moment is er geen aanleiding om de dienstregeling aan te passen. Hoewel het advies van het Kabinet aanleiding is om de situatie van onze reizigers goed te monitoren is het op dit moment geen optie om de dienstregeling aan te passen. Ook al omdat juist reizigers die moeten werken, denk hierbij ook aan verplegend personeel in de ziekenhuizen, op locatie moeten kunnen komen. We vragen wel aan elke reiziger om elke reis goed af te wegen. Als het reizen niet noodzakelijk is kan het verstandig zijn de reis uit te stellen.

Aanvulling 18:48: Vanaf donderdagmiddag zullen de dagelijkse extra spitstreinen wel vervallen. Deze aanpassing doen we omdat we minder reizigers verwachten in het land. Tevens heeft ook NS te maken met medewerkers die klachten hebben waardoor ook wij een lager aantal collega's beschikbaar hebben. 
Aanvulling 15 maart: Bekijk via deze website de huidige stand van zaken omtrent de dienstregeling.
Aanvulling 17 maart: Vanaf 21 maart speciale basisdienstregeling in heel Nederland. Check voor vertrek de Reisplanner (deze is naar verwachting vanaf donderdag 19 maart volledig bijgewerkt). In het kort: 

  • Vanaf ieder station in Nederland rijden, in alle richtingen, twee treinen per uur;
  • Alleen vanaf stations waar nu één keer per uur, per richting, een trein vertrekt, blijft dit zo;​
  • Op enkele belangrijke Noord-Zuid en Oost-West-verbindingen rijden Intercity's in beide richtingen: Schiphol-Venlo, Arnhem-Den Helder, Maastricht-Eindhoven, Enschede-Utrecht;
  • Op andere trajecten rijden Sprinters, die op elk tussengelegen station stoppen;
  • De Intercity Direct, Intercity Den Haag-Eindhoven en nachttreinen rijden niet;
  • Ook de internationale treinen rijden volgens een sterk aangepaste dienstregeling. Dit is ook afhankelijk van het beleid in het buitenland en de beschikbare capaciteit.


Aanvulling 19 maart: het bijwerken van de reisplanner kost tijd, meer dan normaal vanwege het grote aantal wijzigingen. We verwachten dat de wijzigingen volgens de volgende lijst zullen zijn verwerkt (bedankt Momo):

De reisplanner wordt in fases geüpdatet. Hieronder de planning van wanneer de reisplanner qua NS treinen bijgewerkt zou moeten zijn.

Reis uitvoeren op - Reisplanner bijgewerkt vanaf
Donderdag 19 maart - Woensdag 18 maart
Vrijdag 20 maart - Donderdag 19 maart
Zaterdag 21 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Zondag 22 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Maandag 23 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Dinsdag 24 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Woensdag 25 maart - Vrijdag 20 maart na 20u
Donderdag 26 maart - Maandag 23 maart na 20u
Vrijdag 27 maart - Dinsdag 24 maart na 20u
Zaterdag 28 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Zondag 29 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Maandag 30 maart - Vrijdag 27 maart
Dinsdag 31 maart - Vrijdag 27 maart
Woensdag 1 april - Vrijdag 27 maart
Donderdag 2 april - Vrijdag 27 maart
Vrijdag 3 april - Vrijdag 27 maart
Zaterdag 4 april - Vrijdag 27 maart
Zondag 5 april - Vrijdag 27 maart

 

Aanvulling 13 mei 2021: vanaf 12 mei stopt NS tijdelijk met de verkoop van Fietskaart Dal kaartjes en vervoerbewijzen met Samenreiskorting. Het is niet langer mogelijk om een fiets mee in de trein te nemen (vouwfietsen of fietsen die als hulpmiddel dienen uitgezonderd). Samenreiskorting stimuleert om samen te reizen. NS vindt dit niet passend in het beleid om niet-noodzakelijke reizen te ontmoedigen. Ook de verkoop van Samenreiskorting zal daarom gestopt worden op alle onze verkooppunten. 

Update 24 november 2021: De treinen rijden weer volgens de dienstregeling. Ook de Fietskaart Dal is weer verkrijgbaar.


Winkels op het station (aangepast 24 november 2021)

Op stations houden we, waar mogelijk, één verkooppunt open voor reizigers en onze collega’s die aan het werk zijn. Dit zullen veelal AH to Go winkels zijn, en waar geen AH to Go aanwezig is een Kiosk. Alle overige Kiosk winkels zijn gesloten. Alle Rituals filialen op stations zijn ook gesloten. Huurders van overige winkels op stations maken zelf de afweging of zij hun winkel sluiten. Zij communiceren dit door middel van een bericht op de betreffende winkel.

Update 24 november 2021: Alle winkels op het station zijn weer geopend. 


1e klas vs 2e klas en Dal vs Spits (toevoeging 13 mei)

Alle regels omtrent het verschil tussen 1e/2e klas en spits/dal blijven vooralsnog ongewijzigd. We merken dat de spits nog steeds drukker is dan normaal, dus onder andere het volgende is nog steeds van kracht:

  • Voor het reizen in de 1e klas is nog steeds een 1e klas vervoerbewijs nodig.
  • Actietickets met spitsbeperking blijven ongeldig in de spits.
  • Abonnementen en kortingen geldig in de daluren blijven enkel geldig in de daluren


Boekenweekgeschenk (aangepast 22 maart)

Aanpassing 22 maart: De actie m.b.t. het Boekenweekgeschenk is geheel komen te vervallen. Het wordt niet verplaatst naar een ander moment.


Fietsenstalling (aangepast 2 januari 2022)

  • Voor alle fietsenstallingen geldt dat er voorlopig niet gehandhaafd zal worden. Fietsen blijven gewoon staan. VERVALLEN
  • Bemenste stallingen zullen voor onbepaalde tijd gratis worden, in ieder geval totdat alles weer genormaliseerd is. VERVALLEN
  • De Zelfservice stallingen zullen niet gratis worden, omdat er geen medewerker aanwezig is. Indien hier kosten aan verbonden zijn, dan kan dat via de klantenservice teruggevraagd worden. Indien er gepind is, is het verzoek om het bedrag via de chat, Facebook of Twitter terug te vragen zodat je een bon of een screenshot van de pintransactie kunt meesturen. 


Aanvulling 21 maart: Enkele fietsenstallingen zullen vanaf zaterdag 21 maart gesloten worden tot in ieder geval 6 april 2020. Abonnementen kunnen gebruikt worden bij stallingen die wel open blijven. Op elk station zal er tenminste één bewaakte fietsenstalling open blijven voor reizigers. Fietsen die in de stalling staan kunnen op maandag t/m vrijdag tussen 07:00 en 12:00 opgehaald worden, samen met een medewerker.

Hieronder een lijst met de stallingen die sluiten per 21.03.2020:

Amsterdam Centraal
IJzijde
Oost
Amsterdam Zuid
Mahlerplein
Zuidplein opent nog even niet
Arnhem Centraal
Sonsbeekzijde
Breda Centraal
Centrum
Delft
Stalling 2 (Coenderpark)
Eindhoven Centraal
Eindhoven Noord (buszijde)
Haarlem
Carré
Leiden Centraal
Centrumzijde

Lorentz
Utrecht Centraal
Knoop
Sijpesteijn

 

Update 22 mei: vanaf 25 mei worden alle stallingen weer geopend

Update heden: De maximale stallingsduur wordt weer gehandhaafd.

 

Vragen n.a.v. de reactie van NS

NS kan zich voorstellen dat er vragen zijn naar aanleiding van bovenstaande uitgangspunten. We zullen ons best doen als Moderators om deze zo goed mogelijk te beantwoorden maar dat kost in sommige gevallen tijd. De situatie zoals deze is erg uitzonderlijk en er is geen klip en klaar scenario om hier op in te spelen. Vragen mogen zoveel mogelijk onder dit topic gesteld worden om ook een centraal antwoord mogelijk te maken.

 

Aanvulling 24 november 2021: Alle actuele informatie voor het verantwoord reizen tijdens Corona kunt u vinden op deze pagina.

Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik begreep die 55 minuten al niet, maar er zit dus een wachttijd van 30 minuten tussen. Tsja dat is dus echt niet handig nu. Misschien kunnen de planners bij NS hier nog even naar kijken. Door het minder aantal treinen zou er misschien een cross-over overstap gerealiseerd kunnen worden??

 

 

@Trein-D : Ik probeer i.t.t. jou hier klanten te helpen. Ik had al eerder aangegeven dat ik het in principe met TS eens was en dat NS daar iets aan zou moeten doen. Vond een reistijdtoename van 55 minuten wat extreem. TS heeft dit duidelijk uitgelegd. Misschien voortaan het topic doornemen en niet op de persoon reageren. 


NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?


@Jan K hij zou wel gewoon moeten rijden, als u deze reis in de 9292.nl invoert krijgt u de reis wel zichtbaar.  Er is een probleem in de reisplanner op dit moment waar iets niet goed in terecht komt vanuit een ander systeem, daar wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen.


Geachte NS,

Wij zouden heel graag willen weten of Wij (2 dames van ruim 70 jaar) het mogelijk is om de einddatum  13 april van de trein kruidvat-actie te kunnen verlengen, zodat we er op een later tijdstip alsnog gebruik van kunnen maken. Graag een antwoord van U.


 

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

 

Joh echt. Zou je heus denken dat een uur langer onderweg zijn toch misschien wel een beetje aan lange kant is?


Joh echt? Zou je heus denken dat ik gewoon zat te liegen? Een beetje meer respect aub, of anders kijk je even naar de bericht van Jeroen . Graag in het vervolg wat netter reageren.

 

Wat?? :thinking:  Uhm...ik had het tegen pingpong hoor.


NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?


@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 


Hoi Mode,

Dit is absoluut onjuist, wat je net zegt, ik heb dat geprobeerd (af en toe moet ik in spitsuur checken). Gewoon voltarief! Trouwens, nooit geweten dat je 20% kan reizen in spitsuur. Dat was ook duidelijk aangegeven op het beeldscherm als je incheckt (vol tarief)


Mijn antwoord was inderdaad niet juist. €105 is de prijs van dalvrij. Dan heb je inderdaad geen korting in de spits. Maar je zou kunnen berekenen of op dit moment Dal-voordeel voordeliger is.

 


@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Ik denk dat even wat dingen door elkaar haalt. De prijs van €105 is voor een Dal Vrij abonnement.  Altijd Voordeel kost €23.


 

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

 

Joh echt. Zou je heus denken dat een uur langer onderweg zijn toch misschien wel een beetje aan lange kant is?


Joh echt? Zou je heus denken dat ik gewoon zat te liegen? Een beetje meer respect aub, of anders kijk je even naar de bericht van Jeroen . Graag in het vervolg wat netter reageren.


@Pepperina , in het eerste bericht van dit topic kunt u precies vinden wat u kunt/moet doen om dit probleem van u op te lossen.


Ik heb Kruidvat   treinkaartjes gekocht en geactiveerd voor donderdag 26 maart van Rotterdam naar Amsterdam (dagje uit i.v.m. annulering concert) Maar ja, wat ga je doen in een stad waar door het Corona virus bijna alles dicht is? Is er een mogelijkheid de kaartjes aan te passen naar een latere datum?


@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 


Hoi Mode,

Dit is absoluut onjuist, wat je net zegt, ik heb dat geprobeerd (af en toe moet ik in spitsuur checken). Gewoon voltarief! Trouwens, nooit geweten dat je 20% kan reizen in spitsuur. Dat was ook duidelijk aangegeven op het beeldscherm als je incheckt (vol tarief)


@Georg wanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 


@Georg heb je dit al met je werkgever besproken? Bij ons is een aantal bedrijfskritische processen afgesproken en daarvoor is aangegeven dat mensen die daarvoor naar kantoor moeten, met eigen vervoer moeten. Een groot deel doet dat al. Een aantal heeft OV kaart. Voor deze mensen is een uitzondering gemaakt dat zij toch hun kosten mogen declareren omdat het werk hun verzoekt om met de auto te komen ipv ov. Je kan het allicht proberen om te vragen of ze deze kosten vergoeden. Dit kan alleen niet als je een standaard bedrag per maand aan reiskostenvergoeding ontvangt.

 


Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.


Hallo Georg,

 

Ik ben het met je eens en zeker als je op de terugweg dan onnodig extra kosten krijgt. Ben benieuwd of je nog enige reactie vanuit NS krijgt. 


Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 


Ik vind dit een beetje te belachelijk! Ik heb voordeel abonnement (105 E/maand). Ik kom nu bijna een uur later aan op mijn werk, en kan dus niet meer voor 16:00 uur weer naar huis gaan. Dus moet ik maar op vol tarief reizen? U past Uw regeling aan, en wij maar extra betalen? Veel te ver gezocht!

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een langere reistijd, klinkt wat extreem)


Hallo Pingpong,

Morgen vertrekt normaal een intercity om 05:55 uur vanuit Dordrecht naar Leiden (reistijd 0.50 uur). Nu met sprinter (05:45 vertrek, en duurt 1.44 uur). Tja, misschien toch maar met de auto, kost me nog meer geld, reken maar op dat mijn werkgever dat niet meebetaalt).


Nee het gaat hier niet om geld terugontvangen, het gaat er hierom dat iemand extra kosten moet maken omdat NS een mes in de dienstverlening heeft gezet. Dat NS dat heeft gedaan kan ik best begrip voor hebben, maar ik vind ook dat voor degene die hierdoor aantoonbaar extra kosten moeten maken om tijdig op hun werk cq. tijdig thuis te komen, gecompenseerd moeten worden. 

 

Een dienstregeling geldt tot half december 2020. Georg heeft op basis daarvan zijn abonnement bepaald. Ik heb alle begrip dat NS de dienstregeling heeft aangepast, maar zoals gezegd waarom zou Georg dan opeens extra moeten gaan betalen???


Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 


Ik vind dit een beetje te belachelijk! Ik heb voordeel abonnement (105 E/maand). Ik kom nu bijna een uur later aan op mijn werk, en kan dus niet meer voor 16:00 uur weer naar huis gaan. Dus moet ik maar op vol tarief reizen? U past Uw regeling aan, en wij maar extra betalen? Veel te ver gezocht!


Ik heb 2 NS abonnementen, 1 bibliotheek abonnement (gesloten) 2 sportabonnementen (gesloten). Verder betaal ik voor een volkstuin waar ik niet meer optimaal gebruik van mag maken, drink en eet meer thuis nu ik niet kan werken, verbruik meer gas/elektriciteit etc.EEn ik heb door de Corona crisis onbetaald verlof.

Het zij zo. Geld terugvragen? Iedereen heeft het moeilijk. en ik zal alleen maar blij zijn dat ik straks als alles weer een beetje normaal is weer gebruik kan maken van mijn abonnementen, omdat de bedrijven/stichtingen/verenigingen nog bestaan met dank aan al diegenen die geen geld hebben teruggevraagd.

Het is momenteel niet anders. Voor niets gaat de zon op. (Al is die zon vandaag achter de wolken).

 

 


Tja, NS past de dienstregeling aan (begrijpelijk) waardoor de reiziger over t algemeen langer moet reizen, later op zijn bestemming aankomt én daarvoor ook nog extra moet betalen. In deze uitzonderlijke tijd zou men ook de voorwaarden zoals die gelden in de zomermaanden (als er ook minder reizigers zijn) kunnen invoeren.

succes met alle maatregelen!

 

Ook in de zomermaanden gelden de spits en daluren, Bob 1969.  Waar je aan refereert zijn de oude Voordeelurenabonnement regels die niet meer gelden. Ik moet echter wel zeggen dat ik de vraag wel begrijp. 

@Jouke NS de regels mbt VDU gaan vanaf 2021 in.


 

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

 

Joh echt. Zou je heus denken dat een uur langer onderweg zijn toch misschien wel een beetje aan lange kant is?


Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 


Ik vind dit een beetje te belachelijk! Ik heb voordeel abonnement (105 E/maand). Ik kom nu bijna een uur later aan op mijn werk, en kan dus niet meer voor 16:00 uur weer naar huis gaan. Dus moet ik maar op vol tarief reizen? U past Uw regeling aan, en wij maar extra betalen? Veel te ver gezocht!

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)


Zijn het beiden NS stallingen?

Over sluitingen is nog niets bekend. Wel is afgesproken dat in NS stallingen voorlopig geen fietsen worden verwijderd als zij langer in de stalling staan dan de maximale stallingsduur.

Edit: in een ander topic wordt gesproken over dichtgaan van stalling Amsterdam IJzijde. Neem contact op met NS klantenservice.


hoi we hebben kaarjes gekicht bij kruidvat ma nu de corona is kunnen we nergens heen dus mijn vraag is zijn deze dadelijk nog geldig als dit alles voor bij is gr erik


Hoi, 

Mijn fiets staat geparkeerd in de bewaakte fietsenstalling (abonnement) op Amsterdam Centraal (IJ-zijde) en ik vroeg me af of deze stalling open blijft of dat hij sluit en ik mijn fiets moet komen ophalen ivm met Covid-19? (In Haarlem sluit de stalling namelijke en moet iedereen zijn fiets komen halen)

Dank!

Hartelijke groet,

 


Ik lees dat de bemenste fietsenstalling voorlopig gratis is. Ik heb dus een abonnement en mijn fiets staat er ook dus ja ik maak er gebruik van. Denk dat de NS blij is dat er in ieder geval mensen nog meebetalen aan de stalling in deze periode ;)


Reageer