Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Reputatie 7

Vanochtend bleek de berichtgeving op Treinreiziger.nl onjuist te zijn. Het bericht is inmiddels gewijzigd maar roept nog altijd vragen op. Zo zouden Kruidvatkaartjes die in april nog niet gebruikt zijn gerestitueerd worden, indien de huidige situatie na 31 maart voortduurt. Graag dit bericht verifiëren.

Verder meen ik waar te nemen dat in de praktijk de reden van het niet reizen bij het verlenen van coulance geen rol speelt. Dit i.t.t. hetgeen in dit topic wordt vermeld. Indien dit het geval is graag de tekst aanpassen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat de dienstdoende moderator het even op moet pakken.

Reputatie 7
Badge +3

@Jouke NS zou je de sticky informatie willen opdaten?

  • Reizen met Boekenweekgeschenk is afgelast, er komt geen nieuwe datum
  • Coulance regeling Kruidvatkaartjes verzilverd met datum tot met 31 maart 2020

 

Reputatie 7
Badge +3

Is ook goed Stijn. Want ja wellicht zijn er meer die hetzelfde ervaren.

Ah, fijn dat de oorzaak gevonden is. Ik zal het wel laten staan, gezien je ook de oplossing hebt gevonden en hebt aangegeven, wat voor sommigen dan weer nuttig kan zijn. :blush:

Reputatie 7
Badge +3

Vergeet mijn reactie maar Stijn, of haal hem helemaal weg om verkeerde informatie te voorkomen.

Het was wellicht een Chrome issue. In Microsoft Edge doet de verzilver pagina het wel, maar in Chrome deed die het niet. Na verwijderen van  alle cookies en browsegeschiedenis doet die het ook weer in Chrome.  Wel vreemd dat zowel die verzilverpagina als de pagina om e-tickets aan te schaffen het niet deden precies vanaf het moment dat de Spoordeelwinkeltickets niet meer aan te schaffen waren. Misschien is er toch iets van een storing geweest.

Nog iets heel anders, momenteel zijn de aanbiedingen van de Spoordeelwinkel niet te boeken, wordt aangegeven "Tijdelijk niet beschikbaar”.

Maar ook alle gewone vol tarief e-tickets zijn niet te bestellen en couponcodes voor gekochte actietickets zijn niet in te wisselen. Ga je bv naar https://www.ns.nl/producten/x/p/coupon-kruidvat  dan zie je alleen “Er is iets fout gegaan”. Normaal gesproken zou ik denken dat er weer eens een storing in het systeem zit, maar in combinatie met het tijdelijk niet beschikbaar zijn van de Spoordeelwinkel aanbiedingen en de maatregelen rond de virus dreiging is dit vast bewust zodat mensen niet allerlei kaartjes kunnen verzilveren voor een datum waarop mensen waarschijnlijk toch niet gaan reizen.

Misschien is het verstandiger om deze links te laten doorverwijzen naar een pagina waar op staat aangegeven dat couponcodes tijdelijk niet kunnen worden verzilverd ivm de Corona crisis. 

Volgens de informatie die wij hebben gekregen over het niet meer kunnen aanschaffen van Spoordeelwinkel actietickets zouden al gekochte tickets nog gewoon bruikbaar moeten blijven, evenals de reguliere e-tickets via onze website. Dat al gekochte couponcodes niet meer verzilverd zouden kunnen worden, is mij onbekend en volgens mij ook onbedoeld.

Ik zal eens nagaan of hier iets meer over bekend is.

Reputatie 7
Badge +3

Nog iets heel anders, momenteel zijn de aanbiedingen van de Spoordeelwinkel niet te boeken, wordt aangegeven "Tijdelijk niet beschikbaar”.

Maar ook alle gewone vol tarief e-tickets zijn niet te bestellen en couponcodes voor gekochte actietickets zijn niet in te wisselen. Ga je bv naar https://www.ns.nl/producten/x/p/coupon-kruidvat  dan zie je alleen “Er is iets fout gegaan”. Normaal gesproken zou ik denken dat er weer eens een storing in het systeem zit, maar in combinatie met het tijdelijk niet beschikbaar zijn van de Spoordeelwinkel aanbiedingen en de maatregelen rond de virus dreiging is dit vast bewust zodat mensen niet allerlei kaartjes kunnen verzilveren voor een datum waarop mensen waarschijnlijk toch niet gaan reizen.

Misschien is het verstandiger om deze links te laten doorverwijzen naar een pagina waar op staat aangegeven dat couponcodes tijdelijk niet kunnen worden verzilverd ivm de Corona crisis. 

Reputatie 7
Badge +1

@Sanne NS Zou het eventueel mogelijk zijn om op de homepage van NS iets neer te zetten over de coulance regeling die tijdens het Corona virus geldt, zoiets als wat Jouke NS in zijn eerste post heeft gezet. Mensen die zich zorgen maken kunnen dan gerust gesteld worden dat er een kans is dat jullie geld restitueren. Ik weet natuurlijk dat jullie het hartstikke druk hebben.:sweat_smile:

Het is ook een beetje om te voorkomen dat er vele topics worden geopend, omdat de community al meerdere malen dezelfde vraag heeft gekregen en ook al meerdere malen hetzelfde antwoord heeft gegeven.

Reputatie 7
Badge +3

Dank je Sanne. Ik weet eerijk gezegd nog niet of ik gebruik van wil maken van mijn kortingscode, maar er zullen vast wel meer mensen de afgelopen tijd jarig zijn geweest of de komende weken jarig zullenzijn die nu niet kunnen boeken. 

Hoi Momo!

Dat is een terechte vraag! Na een korte navraag bij de spoordeelwinkel zal hier hetzelfde mee worden omgegaan als alle tickets. Ook hier zullen wij coulant mee zijn en zal worden gekeken naar een vorm van coulance. Wij begrijpen namelijk ook wel dat het niet mogelijk is om deze actie op dit moment te verzilveren.

Reputatie 7
Badge +3

@Jouke NS   Is er ook gedacht aan kortingscodes voor een verjaardagscadeau? Ik heb bv een kortingscode van €5 voor de Spoordeelwinkel die tot 20 maart geldig is. Ik wil nu nog niet gaan reizen maar omdat de aanbieding Dagje uit naar keuze geldig is t/m 30 juni zou ik die wel alvast kunnen kopen. Maar momenteel zijn de aanbiedingen van de Spoordeelwinkel niet beschikbaar.

Mogelijk kun je daar wat over toevoegen als hierover iets bekend is.

Reputatie 7
Badge +1

@mr4world in de eerste post in dit topic kunt u lezen wat u het beste kan doen. 

Ik heb een meereisticket gekocht voor mijn vrouw voor 14 maart. Vanwege het advies om het reisen te beperken. Kan ik dit meereisretour om zetten naar nader te bepalen datum? Of geld retour krijgen?

 

Graag antwoord

Ik heb mij voorgenomen om hier geen nieuwe info te plaatsen, om het beeld duidelijk te houden. Ik doel op al onze interne info, die geregeld aangepast wordt en ik onze klantenservice en in het bijzonder hier de moderatoren niet onnodig in de wielen wil rijden. Het enige wat ik wel kan doen, is reageren op datgene wat openbaar staat. Daar heb ik geen problemen mee, maar ik zie niet in dat er geen info naar buiten mag komen, die ook openbaar staat. Het gaat allemaal zo snel dat het lastig is bij te houden en ik ben blij dat ik gewoon me werk kan blijven doen en dat ik daar goede adviezen in mee krijg. 

Even een post hoe ik erin sta momenteel, want ik weet uit ervaring hoe vervelend het is als klantenservice A zegt en ik als HC B. Onnodig en absoluut niet gewenst nu, maar da's mijn mening nu. 

Sterkte voor iedereen om deze crisis goed door te komen. 

Beste,

Morgen hebben wij 2 groepsreizen geboekt om te reizen vanuit heeze naar amsterdam en terug. Echter is ons uitstapje naar wonder exp geannuleerd door het corona virus.

Is het mogelijk om ons geld terug te krijgen en de reis te anneren?

 

Mvg,

Marie-Claire Corbey

Zoals in het eerste bericht staat:

 

Hoewel NS de situatie van reizigers in Noord-Brabant begrijpt is het niet mogelijk om Keuzedagen en andere tickets langer geldig te maken. Indien je geen gebruik kunt maken van je Keuzedag kun je contact opnemen met onze Klantenservice  bij voorkeur via Chat of Sociale Media om te kijken wat er mogelijk is.

Beste,

Morgen hebben wij 2 groepsreizen geboekt om te reizen vanuit heeze naar amsterdam en terug. Echter is ons uitstapje naar wonder exp geannuleerd door het corona virus.

Is het mogelijk om ons geld terug te krijgen en de reis te anneren?

 

Mvg,

Marie-Claire Corbey

Enkele dagkaarten gekocht voor musical. Gaan nu niet door.   kunnen/ worden deze nu verlengd of kunnen we het geld terug krijgen omdat het onduidelijk is wanneer we kunnen gaan


Even contact opnemen met de klantenservice via de chat of via facebook.

Enkele dagkaarten gekocht voor musical. Gaan nu niet door.   kunnen/ worden deze nu verlengd of kunnen we het geld terug krijgen omdat het onduidelijk is wanneer we kunnen gaan

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen Ik heb de foto's gezien van lege stations en lege treinen.

Een dagje uit met Boekenweekgeschenk heeft weinig zin. Heel veel activiteiten zijn afgelast en musea zijn dicht. Ook een dagje uit met keuzedag kun je wel vergeten als je hiermee een stedentrip had gepland.

 


Zo en zo moet je je afvragen of je zelf nog ergens naar toe wilt waar veel mensen samen komen en winkelen is gezien de uitgestorven winkelstraten nu ook niet gezellig. Terrasje pikken? dan ben je de enige die er zit. :rofl:

Ik hoor van de collega’s ook dat de treinen echt veel rustiger zijn vandaag.

Reputatie 7
Badge +3

Een dagje uit met Boekenweekgeschenk heeft weinig zin. Heel veel activiteiten zijn afgelast en musea zijn dicht. Ook een dagje uit met keuzedag kun je wel vergeten als je hiermee een stedentrip had gepland.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat er de komende dagen niet heel veel gecontroleerd wordt. En dat er in dit geval toch sneller coulance verleend zal worden, mocht dat wel gebeuren.

Reputatie 7
Badge +3

Dacht dat jij ging slapen :stuck_out_tongue:

Als die poortjes niet opengaan vanwege dit uitstel, is dat direct het bewijs dat e-tickets dus wél ongeldig gemaakt kunnen worden? :slight_smile:

Er werd geloof ik gezegd dat grote aantallen e-tickets niet ongeldig gemaakt kunnen worden, zou te veel capaciteit kosten of zo. Met het Boekenweekgeschenk gaat het om 1 QR code die iedereen gebruikt en zal er maar 1 code ongeldig gemaakt moeten worden. Wellicht maakt dat verschil. Het is dat De Vink geen poortjes heeft anders zou ik even checken zondag. Geen zin om er voor naar Centraal of Voorschoten te gaan.

Ik vraag me wel af wat er gebeurt als mensen dit nieuws gemist hebben of het niet checken en toch op reis gaan met het boek. Bij stations met paaltjes kun je zo instappen. 

Badge +3

@Robert B zou je die reactie waarin je mij erbij betrekt alsjeblieft weg willen halen? Ons is gevraagd om niks hierover te publiceren om wat voor reden dan ook.

Gedaan.

 

Als dat interne info is (wat ik tikte staat allemaal openbaar volgens mij) dan zij het zo.

Ik zal je @ mention verwijderen uit mijn vorige reactie hier, meer dan dat kan ik eigenlijk niet doen.. The damage is done.. :laughing:

Reageer