Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Toon eerste bericht

1089 reacties

Zo te zien wel ja. Schokkend he? 😉 Ik zat de afgelopen twee maanden maar te wachten op een teken van een oplossing… 

Dus ik begrijp dat je nu zowaar zelf je NS Flex abonnement kunt wijzigen?

Okay, ik probeerde het net weer even te koppelen, kreeg ik een foutmelding. Tweede keer proberen en hij doet het gewoon. Eerst de app, nu Mijn NS dat ineens gaat werken: het moet toch echt niet gekker worden. o.O

Voor zover ik weet is dat nog steeds het geval. Maar ik heb al twee maanden geen update van Ruben NS gehad (en toen ik vandaag keek, was hij ineens oud-moderator...). Ergens in de diepe krochten van de ICT-afdeling schijnt nog een verzoek rond te dwarrelen over dit onderwerp...

@VIRM OV Chip Plus en NS Flex moeten wel te combineren zijn op dezelfde OV-chipkaart. Wel heeft het OV-chip Plus abonnement bij het in- en uitchecken "voorrang" op het NS Flex abonnement. Ik begrijp echter dat het NS Flex abonnement nog altijd überhaupt niet in Mijn NS verschijnt nadat de kaart gekoppeld is? 

Hoi,

 

Ik had ook het idee dat we 3 maanden voor nu een bericht zouden krijgen van de NS met een voorstel? Maar nu blijkt gewoon weer 67 euro van de rekening te zijn gehaald. en in het eerdere bericht stond dat het 60 euro zou worden!

 

Houd dit in dat we toch nog een langere periode de voordelen houden zoals in 2020? Of is er in de tussentijd een prijsverhoging van 7 euro opgetreden?

 

Was benieuwd hiernaar want sinds 5 november 2019 heb ik niets meer van de NS vernomen hierover.

 

Jeroen


In september in zijn mensen met VDU geïnformeerd. Op 1-1-21 zijn de voorwaarden van VDU gelijk aan de voorwaarden van dal voordeel. Je krijgt dan een gedeelte van die €7  die je nu extra betaald hebt terug.

Aanvragen van nieuwe Keuzedagenabonnementen zou tot eind maart kunnen. Was eerst eind 2020. Sommige bronnen zeggen dat Keuzedagen nog tot in het 2e kwartaal aangevraagd zouden kunnen worden, maar dat is nergens bevestigd.

Voor 60+ zou er nog met VDU een gratis Railplus (korting op buitenlandse treinreizen vanaf Nederland) aangevraagd kunnen worden in 2021. Dit is ook nergens officieel bevestigd.

Kortom er is weinig echt duidelijk voor mensen met VDU en/of Keuzedagen.

Ah ok, Dank je wel..

Wel bijzonder, ik heb al meer als 20 jaar de VDU, maar ik heb niets in september gezien. Nou kan het mailtje/post natuurlijk zijn vermist geraakt.

 

Hopelijk kan ik hem idd. volgend jaar ook weer is gebruiken 😃 Want nu heeft hij meer gekost dan opgeleverd.

 

Jeroen

Goedemiddag! Is het al duidelijk wanneer ik mijn chipkaart weer aan mijn account kan koppelen en zo zelf mijn Flex Weekend Vrij kan wijzigen? Kennelijk gaat er achter de schermen iets niet goed in de combo OV Chip Plus/min en NS Flex. Ruben NS heeft dit zeven maanden geleden opgepakt, maar er is een beetje een gebrek aan Ruben NS op dit forum…
 

Reputatie 7
Badge +3


Aanvragen van nieuwe Keuzedagenabonnementen zou tot eind maart kunnen. Was eerst eind 2020. Sommige bronnen zeggen dat Keuzedagen nog tot in het 2e kwartaal aangevraagd zouden kunnen worden, maar dat is nergens bevestigd.

Zie https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen/keuzedagen-bestellen.html onderaan de pagina:

Let op: Keuzedagen voor abonnementhouders van 60+ kunnen vanaf medio 2021 niet meer nieuw besteld worden. Hebt u al Keuzedagen? Dan houdt u deze, totdat u ze opzegt. 

Oke, er staat geen 1 juli maar medio 2021 lijkt me geen eind maart.:wink: Vanaf 1 juli krijg je bij verlenging ook alle keuzedagen in één keer, dus per die datum niet meer kunnen bestellen lijkt me op zich wel logisch.


Pas nog gekeken (begin december) ivm opzeggen dal voordeel + Keuzedagen en toen stond er 1e kwartaal. In november stond er nog eind dit jaar. 

Gaat weer lekker die communicatie. Ondertussen hebben mensen hun abonnement aangehouden omdat nieuwe abonnementen niet meer aangevraagd worden en zijn hun dagen gewoon kwijt. Ik heb er nog 5 + 3 die verlopen op 31-12-20 + 1 van opgezegd abonnement die 1-11-21 verloopt en 2 van verlengd abonnement tot 27-11-21

Reputatie 7
Badge

Communicatie is nooit het sterkste punt van NS. Over 6,5 maand zullen we weten of medio voor NS ook echt medio is. Het had hen gesierd als ze gewoon een duidelijke datum zouden neerzetten en dit bijvoorbeeld afgelopen juli al hadden gecommuniceerd. Ik heb het idee dat het bewust zo vaag blijft om betreffende klanten ‘aan het lijntje’ te houden.

Na corona zal NS elke reiziger hard nodig hebben voor inkomsten. Ook die zeg 13 euro die een keuzedag (inclusief abonnement) kost.

 

Overigens is die 13 euro ook niet meer bepaald het koopje van de eeuw voor reizen in de daluren, dus of het afschaffen van keuzedagen en vervangen door Flexdagen nu echt meer gaat opleveren, vraag ik mij af.

Badge +3

Ik zie nog wel iets staan over papieren Keuzedagen dat ik niet snap:

Let op: de klasse van papieren Keuzedagen dient altijd overeen te komen met de klasse van je Voordeelurenabonnement.

Een Voordeeluren- of ander kortingsabonnement kent toch helemaal geen 1e of 2e klas? Dat kan je per dag wisselen, en een 2e klas keuzedag (op ov-chipkaart) kan je voor €5 upgraden naar 1e klas.

Badge +3


Aanvragen van nieuwe Keuzedagenabonnementen zou tot eind maart kunnen. Was eerst eind 2020. Sommige bronnen zeggen dat Keuzedagen nog tot in het 2e kwartaal aangevraagd zouden kunnen worden, maar dat is nergens bevestigd.

Zie https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen/keuzedagen-bestellen.html onderaan de pagina:

Let op: Keuzedagen voor abonnementhouders van 60+ kunnen vanaf medio 2021 niet meer nieuw besteld worden. Hebt u al Keuzedagen? Dan houdt u deze, totdat u ze opzegt. 

Oke, er staat geen 1 juli maar medio 2021 lijkt me geen eind maart.:wink: Vanaf 1 juli krijg je bij verlenging ook alle keuzedagen in één keer, dus per die datum niet meer kunnen bestellen lijkt me op zich wel logisch.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi,

 

Ik had ook het idee dat we 3 maanden voor nu een bericht zouden krijgen van de NS met een voorstel? Maar nu blijkt gewoon weer 67 euro van de rekening te zijn gehaald. en in het eerdere bericht stond dat het 60 euro zou worden!

 

Houd dit in dat we toch nog een langere periode de voordelen houden zoals in 2020? Of is er in de tussentijd een prijsverhoging van 7 euro opgetreden?

 

Was benieuwd hiernaar want sinds 5 november 2019 heb ik niets meer van de NS vernomen hierover.

 

Jeroen


In september in zijn mensen met VDU geïnformeerd. Op 1-1-21 zijn de voorwaarden van VDU gelijk aan de voorwaarden van dal voordeel. Je krijgt dan een gedeelte van die €7  die je nu extra betaald hebt terug.

Aanvragen van nieuwe Keuzedagenabonnementen zou tot eind maart kunnen. Was eerst eind 2020. Sommige bronnen zeggen dat Keuzedagen nog tot in het 2e kwartaal aangevraagd zouden kunnen worden, maar dat is nergens bevestigd.

Voor 60+ zou er nog met VDU een gratis Railplus (korting op buitenlandse treinreizen vanaf Nederland) aangevraagd kunnen worden in 2021. Dit is ook nergens officieel bevestigd.

Kortom er is weinig echt duidelijk voor mensen met VDU en/of Keuzedagen.

Hoi,

 

Ik had ook het idee dat we 3 maanden voor nu een bericht zouden krijgen van de NS met een voorstel? Maar nu blijkt gewoon weer 67 euro van de rekening te zijn gehaald. en in het eerdere bericht stond dat het 60 euro zou worden!

 

Houd dit in dat we toch nog een langere periode de voordelen houden zoals in 2020? Of is er in de tussentijd een prijsverhoging van 7 euro opgetreden?

 

Was benieuwd hiernaar want sinds 5 november 2019 heb ik niets meer van de NS vernomen hierover.

 

Jeroen

Reputatie 7
Badge +3

Hello, I keep receiving a bill from NS of 3.85 Euros, I have no idea what that is, so I have rejected the payment in my Bank. In the emails I received, they do not explain what is this payment about. I have not subscribed or authorised any monthly payment and I don’t speak Dutch so I cannot understand what is going on. I only booked to hire an OV fiets once this year and from there, it seems that I am subscribed to a monthly payment. It is a shame I cannot respond to any email to clarify this issue. I hope anyone can help, thanks

Rodrigo 

The payment is for renting an OVfiets.

Hello, I keep receiving a bill from NS of 3.85 Euros, I have no idea what that is, so I have rejected the payment in my Bank. In the emails I received, they do not explain what is this payment about. I have not subscribed or authorised any monthly payment and I don’t speak Dutch so I cannot understand what is going on. I only booked to hire an OV fiets once this year and from there, it seems that I am subscribed to a monthly payment. It is a shame I cannot respond to any email to clarify this issue. I hope anyone can help, thanks

Rodrigo 

Zou het niet veel beter zijn alles uit te stellen tot 1 januari 2022 ? Dan is er nog tijd genoeg om alles goed en duidelijk te organiseren. Men kan zich nu beter met andere zaken en problemen bezig houden dan met kwesties rond abonnementswijzigingen denk ik zo 😉

Zou jammer zijn voor de mensen die hun VDU al hebben opgezegd. 

Anyway, ik vroeg welke opties er waren voor komend jaar qua mogelijkheden om VDU om te zetten.mijn nieuwe jaar zou komende maand ingaan.

Hier had de NS een klant kunnen behouden met een voordelig abonnement maar kreeg meteen antwoord dat als ik minder zou gaan reizen vanwege corona en mijn VDU wilde omzetten omdat de huidige voordelen verdwijnen, Flex basis ideaal was. Dus dat maar gedaan hè. Weer een klant minder 😉 begreep dat andere VDU houders als suggestie Dal Voordeel kregen met korting.

 

Ligt gewoon er net aan welke medewerker van de "klantenservice” aan de lijn krijgt denk ik. Er zal wel weer geen vast protocol zijn voor dergelijke telefoontjes.

Reputatie 6

Zou het niet veel beter zijn alles uit te stellen tot 1 januari 2022 ? Dan is er nog tijd genoeg om alles goed en duidelijk te organiseren. Men kan zich nu beter met andere zaken en problemen bezig houden dan met kwesties rond abonnementswijzigingen denk ik zo 😉

Zou jammer zijn voor de mensen die hun VDU al hebben opgezegd. 

Anyway, ik vroeg welke opties er waren voor komend jaar qua mogelijkheden om VDU om te zetten.mijn nieuwe jaar zou komende maand ingaan.

Hier had de NS een klant kunnen behouden met een voordelig abonnement maar kreeg meteen antwoord dat als ik minder zou gaan reizen vanwege corona en mijn VDU wilde omzetten omdat de huidige voordelen verdwijnen, Flex basis ideaal was. Dus dat maar gedaan hè. Weer een klant minder 😉 begreep dat andere VDU houders als suggestie Dal Voordeel kregen met korting.

 

Reputatie 7

Zou het niet veel beter zijn alles uit te stellen tot 1 januari 2022 ? Dan is er nog tijd genoeg om alles goed en duidelijk te organiseren. Men kan zich nu beter met andere zaken en problemen bezig houden dan met kwesties rond abonnementswijzigingen denk ik zo 😉

Dan houden we je persoonlijk op de hoogte via brief of e-mail. Je hoeft nu nog niets te doen, drie maanden voordat de wijzigingen ingaan krijg je van ons bericht

​​​​​​ns heeft toegezegd drie maanden voor ingang van de wijzigingen klanten te berichten. Het is echter half oktober en het is volledig stil gebleven (zal niemand verrast hebben :sleeping::sleeping:)

Kunnen we hieruit opmaken dat de verplichte overgang naar flex later dan 1 januari zal plaatsvinden?

Badge +3

Het is wel bekend dat wanneer je (nu, 2020 dus) een hoofdabonnement beëindigt of omzet naar Flex, eventuele bijabonnementen gewoon doorlopen.

Maar net als met de 65+ abonnementen is het nog totaal onduidelijk hoe die per 1 januari 2021 ‘verflext’ gaan worden (met name Dal Vrij, want Dal Voordeel en VDU blijven op saldo beschikbaar).

Ze zullen in ieder geval niet zomaar verdwijnen, want als dat zo was had NS dat al eerder (voor 1 oktober) moeten laten weten inderdaad.

En dan verder nog de mensen die helemaal geen Flex mogen hebben wegens kredietwaardigheid, plus alle minderjarigen die nu een klassiek abonnement hebben.

Reputatie 7

Een aankondiging daarvan is in maart al geweest. Wanneer weer een communicatiemoment gaat plaatsvinden is mij nog niet bekend. Hier kun je lezen dat er binnen NS Flex nog geen bijabonnementen bestaan. Zo het nu lijkt blijven bijabonnementen, na de overgang van klassieke abonnementen naar NS Flex, doorlopen tot einde contractjaar. Wat er daarna mee gaat gebeuren is mij nog onduidelijk en is nog geen communicatie over vrijgekomen. Dat antwoord moet ik je schuldig blijven.

Het bij-abonnement is net weer verlengd (daarover kreeg ik onlangs wel een mail). Dan zou het dus doorlopen tot oktober 2021 begrijp ik.

Ik las in dit topic dat drie maanden voor de wijzigingen ingaan e.e a. gecommuniceerd zou worden. We zitten nu echter al op 2,5 maand voor de overgang (eind 2020), vandaar ook mijn vraag 😉

Een aankondiging daarvan is in maart al geweest. Wanneer weer een communicatiemoment gaat plaatsvinden is mij nog niet bekend. Hier kun je lezen dat er binnen NS Flex nog geen bijabonnementen bestaan. Zo het nu lijkt blijven bijabonnementen, na de overgang van klassieke abonnementen naar NS Flex, doorlopen tot einde contractjaar. Wat er daarna mee gaat gebeuren is mij nog onduidelijk en is nog geen communicatie over vrijgekomen. Dat antwoord moet ik je schuldig blijven.

Reputatie 7

Wanneer volgt persoonlijke communicatie over omzetting naar Flex per "eind 2020" zoals in het eerste bericht vermeld wordt? Nog niets over vernomen. Mijn Dal Vrij abonnement zal helaas omgezet gaan worden, maar wat wordt de concrete oplossing voor het Bij-abonnement dat ook bij ons aanwezig is? 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb vanwege het Corona-risico sinds 18-02-2020 niet meer met NS gereisd. Ik heb voor 2020 een voordeeluren-abo en 7 gekochte kortingsdagen. Daarvan heb ik er nog 4 over. Hoe compenseert NS mij hiervoor?

P.M. Legene / A’dam


Keuzedagen ontvangen na 18 mei 2020 zijn geldig tot 31-12-2020. Er is op dit moment geen andere compensatie mogelijk.

Ik heb vanwege het Corona-risico sinds 18-02-2020 niet meer met NS gereisd. Ik heb voor 2020 een voordeeluren-abo en 7 gekochte kortingsdagen. Daarvan heb ik er nog 4 over. Hoe compenseert NS mij hiervoor?

P.M. Legene / A’dam

Reageer