Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Abonnementen-update vanaf eind 2020

Vanaf eind 2020 gaan de meeste ‘klassieke’ abonnementen over naar NS Flex. Daarna veranderen vanaf 2021 de voorwaarden van het Voordeelurenabonnement en de Keuzedagen.

 

Dit verandert er voor het Voordeelurenabonnement en Keuzedagen:

Het Voordeelurenabonnement geeft vanaf 2021 geen korting meer in de middagspits, doordeweeks tussen 16.00 en 18.30 uur. Ook de Keuzedagen voor 60+ zijn dan niet meer geldig in de middagspits. Door het groeiend aantal reizigers wordt de middagspits steeds drukker en de noodzaak steeds groter om te zorgen voor een betere spreiding van onze reizigers over de dag. We kunnen daardoor het geven van 40% korting in de spits niet meer volhouden.

Ter compensatie daalt de prijs van het Voordeelurenabonnement met € 7 en gaat de geldigheid van de Keuzedagen naar 1 jaar ipv 2 maanden. Het Voordeelurenabonnement en Keuzedagen blijven alleen voor de huidige gebruikers bestaan. Keuzedagen kunnen vanaf eind 2020 niet meer nieuw besteld worden. Daarvoor in de plaats komen er Flexdagen.

 

Waarom gaan de meeste abonnementen over naar NS Flex?

NS Flex voegt extra’s toe aan je huidige abonnement: je reist op rekening, dus nooit meer vooraf saldo laden, geen verplichte borg meer nodig op je OV-chipkaart en maandelijks je korting kunnen aanpassen. Extra reis- en betaalgemak dus!

Voor reizigers die toch liever op saldo reizen, blijft het huidige Dal Voordeel abonnement beschikbaar.

 

Heb jij een ‘klassiek’ NS-abonnement (niet NS Flex)?

Dan houden we je persoonlijk op de hoogte via brief of e-mail. Je hoeft nu nog niets te doen, drie maanden voordat de wijzigingen ingaan krijg je van ons bericht.

 

Voor verdere inhoudelijke informatie over de wijzigingen, zie: ns.nl/abonnementen-update

Mochten er naar aanleiding hiervan nog vragen zijn, die niet worden beantwoordt in onderstaande V&A, dan kunnen deze in dit topic gesteld worden.

 

Vraag en antwoord:

V: het Voordeelurenabonnement en de Keuzedagen blijven dus wel nog bestaan?

A: Ja, maar alleen voor de huidige gebruikers ervan. Je kunt geen Voordeelurenabonnement of, vanaf eind 2020, Keuzedagen meer bestellen. Maar als je ze al hebt, hou je ze. Keuzedagen kunnen niet samen met een NS Flex abonnement, dus naast je Keuzedagen moet je dan wel óf een Voordeelurenabonnement, óf een Dal Voordeel abonnement hebben.

 

V: Gelden de extra kortingsdagen voor het Voordeelurenabonnement nog steeds?

A: Nee, de tijden waarop je korting krijgt worden gelijkgetrokken met het Dal Voordeel abonnement. Dat is dus het hele jaar volgens de daluren: doordeweeks tussen 9.00 en 16.00 uur en tussen 18.30 en 6.30 uur, in de weekenden en op bepaalde feestdagen de hele dag. De extra kortingsdagen, zoals de vrijdag na Hemelvaart, de zomermaanden juli en augustus en de dagen tussen Kerst en Oud & Nieuw, vervallen. 

 

V: Reis ik nu altijd op vol tarief in de middagspits?

A: Nee, ook voor het Voordeelurenabonnement is het incheckmoment leidend voor het tarief. Begin je aan jouw reis in de daluren, bijvoorbeeld om 15:30, dan zal de hele reis met 40% korting zijn, ook als je de reis afmaakt tijdens de middagspits.
 

V: Compenseren jullie je klanten voor het minder kunnen gebruiken van Voordeelurenabonnement en Keuzedagen?

A: Ja, dat doen we. De prijs voor het Voordeelurenabonnement daalt met € 7 per jaar. De geldigheid van de Keuzedagen gaat naar 1 jaar, je hoeft ze niet meer per 2 maanden te gebruiken. Dat geeft je meer vrijheid om zelf je reisdagen te bepalen.

 

V: Waarom komen jullie zo vroeg met deze mededeling? Het gaat pas over een jaar in.

A: We willen graag onze klanten goed informeren en voorbereiden op de veranderingen die komen gaan.

 

V: Ik heb nu een maandabonnement. Wat gebeurt daarmee?

A: Ook de maandabonnementen gaan over naar NS Flex. Bij NS Flex kan je je abonnement maandelijks aanpassen of opzeggen. Daarnaast introduceren we 2 prepaid maandkaarten: Traject Vrij of Altijd Vrij die te koop zijn bij een NS-kaartautomaat. Deze prepaidkaarten zijn wat duurder dan de NS Flex variant.

 

V: Ik heb een regionaal abonnement. Nu kan dat nog niet samen met NS Flex. Straks wel?

A:Ja, we werken hard aan een oplossing zodat je straks NS Flex kunt combineren met een ander OV-kortingsabonnement.

 

V: Gaat Kids Vrij naar NS Flex?

A: Nee, het Kids Vrij blijft zoals het nu is, namelijk reizen op saldo

 

V: Ik wil liever niet reizen op rekening. Wat zijn m’n opties:

A: Je kunt kiezen voor het Dal Voordeel abonnement met reizen op saldo. Dit blijft bestaan. Verder komt er een prepaid Traject Vrij Maandkaart en een prepaid Altijd Vrij maandkaart.

 

V: Waarom doet NS dit?

A: Door het groeiend aantal reizigers en het drukker worden van de middagspits, kunnen we het geven van 40% korting tijdens de spits niet meer volhouden. Voor wat betreft de overgang naar NS Flex: de nieuwe Flex abonnementen geven zoveel meer reis- en betaalgemak voor treinreizigers, dat we veel meer mensen hiermee willen laten kennismaken. Daarnaast zorgen we met een kleiner aantal abonnementen voor meer overzicht en duidelijkheid voor klanten én personeel.

 

V: Ik ben blij met mijn huidige abonnement, moét ik een ander abonnement nemen?

A: De “klassieke” abonnementen Altijd Voordeel, Dal en Weekend Vrij, Altijd Vrij en Traject Vrij gaan over naar NS Flex. Het Voordeelurenabonnement blijft bestaan voor huidige gebruikers en het Dal Voordeel abonnement blijft, naast reizen op rekening, ook als reizen op saldo bestaan voor huidige en nieuwe gebruikers.

 

V: Hoe weet ik wat straks het juiste abonnement is?

A: van alle ‘klassieke’ abonnementen komt er een NS Flex-variant. Op ns.nl/flex vind je alle verschillende abonnementen overzichtelijk naast elkaar en kun je kiezen wat er het beste bij jouw reisgedrag past.

 

V: Ik wil niet naar NS Flex, maar een Dal Voordeel past niet bij mijn reisgedrag.

A: Naast het Dal Voordeelabonnement komen er nog 2 opties voor mensen die geen NS Flex willen: een prepaid Traject Vrij maandkaart en een prepaid Altijd Vrij maandkaart.

 

V: Wanneer kan ik meer informatie van jullie verwachten?

A: Drie maanden voordat er iets voor jou wijzigt (als het jou betreft), krijg je van ons een e-mail of een brief.

 

V: Ik heb de vooraankondiging via e-mail of brief van 5 november niet ontvangen. Wat nu?

A: Dat is vervelend. We doen er alles aan om onze klanten persoonlijk te informeren. Alle actuele informatie vermelden we op onze website. Ga daarvoor naar ns.nl/abonnementen-update.

 

V: Ik heb NS Flex, wat verandert er voor mij?

A: Als je NS Flex hebt, verandert er niets.

 

Edit 07.11 - Twee V&A's toegevoegd.


1120 reacties

Badge +3

Tja, ik vond deze nog https://www.treinreiziger.nl/senioren-krijgen-korting-op-diverse-ns-abonnementen

Maar NS richt zich heel erg op Flex (waar seniorenkorting per 2021 ook beloofd is!) en verstopt dat (al een jaar of zo) op een pagina waar helemaal onderaan (ns.nl/abonnementen) de optie is om géén Flex te nemen (reizen op saldo gewenst, ik wil die 65+ korting!)

En je pas na het invullen van je geboortedatum de prijs aangepast wordt. Tijdens het bestelproces op op de pagina’s zoals https://www.ns.nl/ns-abonnementen/1/dal-vrij/?abonnement-type=op-saldo ook niets meer over de korting voor senioren.

De bij-abonnementen wordt ook nog een dingetje… 2021 komt er echt aan hè?

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me af of NS nog wel op schema zit met het hele proces qua abonnementswijzingen. 

Zo zou de verkoop van doorlopende en maandabonnementen Traject Vrij en Altijd Vrij medio Q2 2020 stoppen (en neem ik aan Flex Traject Vrij beschikbaar komen) en de verkoop aan nieuwe klanten van Weekend Vrij, Dal Vrij en Altijd Voordeel per medio 2020 stoppen (en neem ik aan Flex Weekend Vrij/Dal Vrij met 65+ korting beschikbaar komen).  Q2 is al voorbij en het is intussen al medio 2020 en al die abonnementen zijn nog gewoon te koop.

Zo staat althans te lezen in het besluit https://locov.nl/binaries/Locov%202019-232508%20besluit%20wijziging%20NS-abonnementen_tcm118-415560.pdf

Reputatie 2

Tja, ik vond deze nog https://www.treinreiziger.nl/senioren-krijgen-korting-op-diverse-ns-abonnementen

…..

Sterker nog! Buitenlanders worden er (nog) wel op attent gemaakt. Blijkbaar vergeten door de ns weg te halen, want klikken op de link werkt niet...:

https://www.ns.nl/en/season-tickets/weekend-vrij.html#65-prijzen

Extra discount for 65-plus

Anyone aged 65 or older is eligible for a 30% discount off the price of a Weekend Vrij season ticket. Simply enter your date of birth when ordering the season ticket, and we will automatically calculate the correct price.

View season ticket prices for 65-plus

 

Reputatie 7
Badge +4

Wel delicaat, de link View season ticket prices for 65-plus doet het niet.

Reputatie 2


1. Op mijn vragen hier verscheen nog steeds geen antwoord van een NS-medewerker. Terwijl intussen 65-plussers met hooguit een klein pensioen triest afhaken, omdat €34/mnd net teveel is voor een regelmatig uitje, namelijk €120 per jaar meer dan met €24/mnd. En dat is voor hun een groot bedrag.

2. Zondag 19 juli vroeg ik en medewerkster aan het loket van station Leiden of die korting voor 65 plussers op weekend vrij reizen nog bestond. Ze keek me bevreemd aan en zei van niks te weten. Ik legde uit dat ik zelf nog €24 betaalde ipv €34, ze begon verwoed op haar toetsenbord te rammelen, maar vond niks.

3. Maandag 20 juli startte ik een chat-sessie op ns.nl.  De medewerker ontkent glashard dat 65-plussers op weekend vrij korting krijgen: "er lopen geen akties". Ik zeg dat ik zelf nu(!) die korting krijg. "Dan heb je een bij-abonnement, er lopen geen akties". Ik zeg dat het al 8 jaar mijn enige abonnement is. Reactie: "dan heb je een bij-abonnement".

Ik confronteer hem met de verouderde zoeklink:
"Iedereen van 65 of ouder krijgt tot wel 30% korting op de prijs van Weekend Vrij. Je vult tijdens het bestellen je geboortedatum in ... Ik wil weten waar ik dat bevestigd kan vinden".

Pas dan weet de medewerker het ineens wel: "Dit krijg je bevestigd zodra je het abonnement besteld. De prijs zal automatisch veranderen".

Ik vraag waarom het op de NS-site nergens terug is te vinden. Antwoord van NS: "Het is nog steeds te krijgen. Ik weet niet waarom het niet meer op de site staat, waarschijnlijk omdat reizen voor ouderen wordt afgeraden in deze tijd. Maar het is er nog wel. " 

Dat slaat dus nergens op. Ouderen mogen reizen en maken zelf wel uit of dat verantwoord is.

4. Op de officiële algemene OV-website 9292.nl staat de korting wel:

Prijs 2020    
2e klas Weekend Vrij € 34,00 per maand
2e klas Weekend Vrij voor 65 plussers: € 24,00 per maand
1e klas Weekend Vrij € 40,00 per maand
1e klas Weekend Vrij voor 65 plussers: € 30,00 per maand
https://9292.nl/prijzen-en-abonnementen/trein/abonnementen/weekend-vrij

Er staat bij: "Waar te koop? - De webwinkel van NS".
En als je dan naar de NS gaat weten ze van niks.

Het is nu de tijd dat ouderen eindelijk weer even reizen kunnen tot het weer weer slechter wordt. Ik vind dat de NS haast moet maken met het recht zetten van deze zaak. Bij elke vermelding van €34 voor weekend vrij hoort de korting voor ouderen mee te worden vermeld. Precies zoals 9292.nl dat KEURIG doet.

 

Badge +3

Wel delicaat, de link View season ticket prices for 65-plus doet het niet.

Die link wijst naar een # div-id (65-prijzen) op dezelfde pagina, die bij klikken dus zou moeten doorscrollen/springen naar dat item. Tja, en omdat dat kopje/sectie er niet is gebeurt er inderdaad niets.

Reputatie 7

Er is tot nu toe weinig beweging in hoe het verder gaat en wat en wanneer een en ander ingaat en wat de klassieke abonnementen betreft die zijn intussen goed verborgen net als de condities die hierop van toepassing zijn.

Het is dan wel coronatijd maar enige goede voorlichting omtrent de situatie lijkt me gewenst.

Daar was dit topic toch voor bedoeld.

 

 

 

 

 

Reputatie 2

Wel delicaat, de link View season ticket prices for 65-plus doet het niet.

Die link wijst naar een # div-id (65-prijzen) op dezelfde pagina, die bij klikken dus zou moeten doorscrollen/springen naar dat item. Tja, en omdat dat kopje/sectie er niet is gebeurt er inderdaad niets.

De link verwijst naar een pagina die nog wel op de NS-site staat, maar die bij openen direct overschreven wordt door de nieuwe pagina zonder 65+ prijzen. Met een truc is de oude pagina terug te halen en daarop staat onder andere:

Meer informatie

  • 65+ prijzen

    Iedereen van 65 of ouder krijgt korting op de prijs van een jaarabonnement. Onderstaande prijzen zijn de kortingsprijzen die je per maand betaalt.

    • Weekend vrij. 2e klas prijs: € 24. 1e klas prijs: € 30 per maand
    • Dal Vrij. 2e klas prijs: € 45. 1e klas prijs: € 71 per maand

    Prijzen zijn per 1 januari 2019. 

  •  

 

Overigens gelden die prijzen ook voor dit jaar….

.

Reputatie 7
Badge +3

Het is juist in deze onzekere Corona tijd gewenst dat er meer duidelijkheid komt over abonnementen wijzigingen en nieuw aanbod.

Nu durven mensen niet op te zeggen omdat ze niet weten of hun abonnement eind van het jaar nog verkrijgbaar is. Of hebben hun abonnement al opgezegd en komen er eind van jaar achter dat ze het niet meer kunnen aanvragen.

Er mag ook duidelijker worden aangegeven dat jongerentoer, jongerendagkaart en jongerenweekend-abonnement op dit moment niet verkrijgbaar zijn. Dagelijks komen op Twitter meerdere vragen hierover.

 

Reputatie 7

Ik heb mijn dalvrij 1e klas 65 + ook nu ik niet reis gewoon aangehouden omdat ik niet voor vervelende verassingen wil komen te staan als ik weer ga reizen.

Te veel is er op papier aan condities voorwaarden en toezeggingen in eens verdwenen en woordelijk zegt niet veel en dat doet het vertrouwen afnemen.

Zeker nu in voor het O.V. onzekere tijden. 

Het zou goed zijn het een en ander ook online weer duidelijk neer te zetten waaraan de NS en cliënt zich verbinden en er geen zoekplaatje van maken.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Het is inmiddels een klusje moderator om aan te geven hoe je een 65 plus-abonnement kunt bestellen en er zeker van kunt zijn dat dit correct wordt overgezet naar Flex 65 plus. Dit tegen dezelfde prijs. Het is eerder toegezegd. Liefst ook wanneer de omzetting plaatsvindt. Omdat er drie maanden van te voren bericht zou komen, begint het nu toch wat te dringen.

 

Dit kan zo niet en is ook niet comme il faut. De afdeling ‘Communicatie’ faalt weer eens door dingen weg te halen, dan wel nagenoeg onvindbaar te maken. Senioren brengt NS daarmee in onzekerheid. Het moet helder en duidelijk zijn hoe het verder gaat.

 

Zoals hierboven uit de reactie van @Cornelis van den Berg blijkt, jaagt NS een kwetsbare groep nog op onnodige kosten ook, uit angst het abonnement tegen gunstige voorwaarden te verliezen. Dat het niet meer te vinden is, wekt angstgevoelens p dat het stiekem toch wordt afgeschaft.

 

Moderatoren, los het op.

 

 

Laura NS is hier sinds gisteren achter de schermen mee bezig. Zodra ze meer weet zal ze dat in dit topic vermelden.

@gerink de informatie staat inmiddels op de website onder 'Hoe Weekend Vrij op saldo werkt’. Bedankt voor het melden hiervan! Dit miste inderdaad.

Reputatie 2

@gerink de informatie staat inmiddels op de website onder 'Hoe Weekend Vrij op saldo werkt’. Bedankt voor het melden hiervan! Dit miste inderdaad.


Het is een verbetering. Maar de 65-plusser die op die pagina zich afvraagt of het zinvol is om het abonnement te nemen is nog steeds niks wijzer. Er staat:


"Iedereen van 65 jaar of ouder krijgt tot wel 30% korting op de prijs van Weekend Vrij."


Er wordt dus GEEN tarief genoemd, die korting "tot wel 30%" kan bij wijze van spreken ook 1% zijn. Je moet alles invullen en dan bij het afrekenen worden "verrast" door een nog onbekend percentage - en er misschien nog aan vast zitten ook, of het oude abonnement al hebben opgezegd. En zijn alle NS-medewerkers op de hoogte gebracht? De chatters en lokettisten wisten van niks!

Wat is er tegen om net zoals op 9292 eerlijk de tarieven voor 65- en 65+ naast elkaar te zetten? Moeten ouderen nog steeds in onzekerheid worden gelaten en ontmoedigd? Waarom niet gewoon zoals vroeger:

  • 65+ prijzen

    Iedereen van 65 of ouder krijgt korting op de prijs van een jaarabonnement. Onderstaande prijzen zijn de kortingsprijzen die je per maand betaalt.

    • Weekend vrij. 2e klas prijs: € 24. 1e klas prijs: € 30 per maand
    • Dal Vrij. 2e klas prijs: € 45. 1e klas prijs: € 71 per maand

    Prijzen zijn per 1 januari 2019. 

  •  


En is het op de plaats met “dal vrij” ook verbeterd? Zo niet dan kan dit gelijk mee worden genomen.

Tenslotte: Gaat NS, nadat dit zeker 4 maanden bij ouderen onbekend was, nu ook actief deze korting adverteren?

 

.
 

Reputatie 2

@gerink de informatie staat inmiddels op de website onder 'Hoe Weekend Vrij op saldo werkt’. Bedankt voor het melden hiervan! Dit miste inderdaad.

Ook bij de verschillen tussen Flex en Saldo staat de ouderenkorting niet vermeld. Bij Dal-vrij zal dat dus ook wel ontbreken. Voor ouderen een buitengewoon belangrijk verschil van €120 per jaar!

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Op Twitter schreef iemand van NS_online dat VDU'ers bericht hebben gehad dat VDU in 2021 ophoudt met bestaan en dat VDU'ers er nu maatregelen voor kunnen treffen????

 

 

 

Reputatie 2

Door de verschillen tussen Flex en Saldo te verbergen wordt het de ouderen nog steeds moeilijk gemaakt om het voordeligste abonnement te kiezen. Een 65-plusser betaalt voor weekend-vrij op saldo €24 /mnd en voor flex €34 /mnd. Een verschil van €120 per jaar, dus bijna 50% duurder.

 

Met dal-vrij is het nog extremer. Een 65-plusser betaalt op saldo €45 /mnd en voor flex €105 /mnd. Dus €60 /mnd meer! Een verschil van €720 per jaar, dus ruim 130% er bovenop. Met zulke verschillen zie ik geen enkele oudere voor flex kiezen.

 

Mijn persoonlijke indruk is dat NS hier bang voor is en de zaak daarom stil probeert te houden. Zouden ze er op aansturen dat dit alleen nog rechten zijn voor bestaande abonnementen en het af willen schaffen zoals ze dat met de voordeeluren in de avondspits deden? Aan de NS om aan deze speculaties een eind te maken…

 

Reputatie 7
Badge +4

Dalvrij en Weekendvrij voor 65 plus zijn zo ongeveer de enige abonnementen die niet zijn aangepast voor Flex maar dat zal ook gewoon gebeuren en tegen dezelfde prijs. Dat is toegezegd in ieder geval.

Dat de procedure voor het bestellen ervan hopeloos is,en zeker voor ouderen op een zeer onoverzichtelijke wijze ingewikkeld blijkt, is een heldere zaak.

 

NS moet prioriteiten stellen en dit is een hele kleine groep, maar dit moet uit de weg. Zo snel mogelijk de overgang naar Flex bieden en met een duidelijk vindbare instructie. 

 

De huidige gang van zaken lijkt nergens naar en gelukkig heeft Laura NS ingegrepen waardoor het niet goed, maar wel beter is geworden.

 

Bij deze het signaal naar de informaticamannen of - vrouwen hier nu wat haast mee te maken. De angst dat het wordt afgeschaft wordt gevoed door deze manier van doen, die mensen op leeftijd begrijpelijkerwijs nerveus maakt. De Keuzedagen worden ook al uitgekleed dus zo gek is die gedachte niet. 

 

Het lijkt me verstandig dat de begeleidende teksten niet worden geschreven worden door academisch gevormde communicatiedeskundigen maar door iemand die snapt hoe het zit, zich in doelgroep kan verplaatsen, en de zaken uit kan leggen zonder dat zinsonteding noodzakelijk is om te begrijpen wat er staat.

 

Iedereen kan nog steeds een seniorenabonnement met korting kopen. Als NS wil bevorderen dat iedereen Flex neemt - en zover zijn we - maak dan ook duidelijk dat waar NS zelf nog niet bij de tijd is, zoals bij het seniorenabonnement wat de procedure is en zodanig dat die ook voor de leek is te vinden.

 

We zijn hier op het forum de rotste niet, maar het zou niet zo moeten zijn dat we hier moeten uitleggen hoe een 65 plusser een abonnement kan bestellen.

In tegenstelling tot u veronderstel ik geen kwade trouw. De afdeling die moet communiceren heeft alleen geen benul van ouderen die niet zo handig zijn met Internet en zeker geen zinnen gaan ontleden om ze te kunnen begrijpen. 

 

Dat is jammer en onnodig.

Reputatie 7

In de normale situatie zonder corona zou er ook geen probleem geweest zijn en gewacht worden tot het werd omgezet zodra mogelijk.

Nu met corona en de afweging om het tijdelijk stop te zetten is de situatie heel anders en weegt de vraag mee bestaat mijn soort abonnement na corona nog en daar wordt het met het huidige zoekplaatje en niet duidelijke informatie beduidend moeilijker en geeft onrust.

En dat maakt de keus niet eenvoudig bij voortzetting wordt het omgezet maar kost het tijdelijk veel geld anderzijds tijdelijk opzeggen betekend geen automatische omzetting en als er voor een dan nieuw flex abonnement geen 65+ of een veel duurder alternatief komt kost het uiteindelijk nog meer.

Want aan het oude zijn rechten te ontlenen aan het nieuwe niet.

Een duidelijke opstelling van de NS is hier gewenst ook voor de toekomst.

Reputatie 2

Dalvrij en Weekendvrij voor 65 plus zijn zo ongeveer de enige abonnementen die niet zijn aangepast voor Flex maar dat zal ook gewoon gebeuren en tegen dezelfde prijs. Dat is toegezegd in ieder geval.

(...)

In tegenstelling tot u veronderstel ik geen kwade trouw.

Ik ben het geheel met u eens. Zij het dat ik geen “kwade trouw” veronderstel, maar dat het mijn indruk is dat ze op deze wijze de keuze willen sturen. Zodra voor Flex dezelfde 65+kortingen zouden gelden als voor Saldo, en zodra die prijzen expliciet naast de reguliere prijzen staan op de plaats waar de klant zijn keuze moet maken, dus zoals vroeger, dan wordt die indruk bij mij weggenomen.

 

Ruben is al twee maanden bezig, maar vooralsnog geen witte rook uit Utrecht.

Ik vraag mij eigenlijk dus weer af of NS Flex en OV Chip Plus wel goed samengaan…

Reputatie 7
Badge +3

Ruben is al twee maanden bezig, maar vooralsnog geen witte rook uit Utrecht.

Ik vraag mij eigenlijk dus weer af of NS Flex en OV Chip Plus wel goed samengaan…


Weer of nog steeds?

Ik denk dat NS dat thuiswerken eens goed onder de loep moet nemen. Alle tijd om ons goed te kijken naar hoe het met de informatie en communicatie naar vaste klanten/reizigers is, maar gebeurt gewoon niets. Mensen die een abonnement hebben wat nog niet als Flex aangeboden wordt, weten niet wat hen te wachten staat. Zij zeggen dus maar op of blijven betalen voor abonnementen die maanden niet gebruikt zijn omdat er alleen noodzakelijk gereisd mocht worden. Ook wordt geen duidelijk info gegeven over het aanbod van de Spoordeelwinkel, de jongerentoer en de aangekondigde goedkope jongerenkaartjes.

@Mode: aan de hand van alle problemen die ik in de loop der jaren heb aangekaart, is maar weer gebleken dat OV Chip Plus het ongewenst stiefkindje onder de abonnementen is. Als de NS de ICD-toeslagzuilen eens vindbaar zou maken, is het misschien een goede reden om op te zeggen.

Blijven de andere kortingsregels bij internationaal reizen ook hetzelfde?

Badge +3

Ik val van mijn stoel.. https://twitter.com/afgestaan/status/1288557949758124038

Goed nieuws! #TrajectVrij abonnement is ook op #NSFlex verkrijgbaar! #Treinleven

 

Reageer