Sticky News

Abonnementen-update

• 31 oktober 2019
  • 830 reacties
  • 35415 Bekeken
Abonnementen-update

Toon eerste bericht

830 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Niet het hele land, want wanneer je met een klassiek abonnement tijdens de spits van vervoerder wisselt gelden andere regels. Dan gaat een nieuwe reis in. Wanneer je dan met een Keuzedag reist kun je niet inchecken in de spits bij die andere vervoerder, bij reizen met 40% korting ga je na de incheck bij de andere vervoerder vol tarief betalen. 

Veel stads/streekvervoerders bieden veel goedkopere ster/zone/regio abonnementen aan dan die ca. €60 per maand die OV-Vrij kost.

De meesten werken prima met Flex, gewoon proberen en anders een tweede ov-chipkaart gebruiken daarvoor.

Als je echt zo veel met BTM reist (overal in NL dus) is die €60 misschien nog te verdedigen maar als het in één regio is kan dat dus ook goedkoper via de streekvervoerder(s).

Hoe zit dit nou? Kan dit nu inmiddels met 1 OV-Chipkaart? Ik wil graag een (1-ster) abonnement van Q-Buzz bij mijn NS Flex Altijd Vrij abonnement gaan zetten voor mijn woon-werk verkeer (Altijd Vrij gebruik is vaak naast woon-werk ook voor woon-fun verkeer :sunglasses: ).
Of moet ik nog steeds 2 losse kaarten gebruiken wil ik beide abo's ten volste kunnen benutten?
(Inderdaad, dat helemaal niet praktische idee… :clown: *kuch*:cowboy:)

Het liefst zou ik overigens óók een BTM Altijd Vrij Abonnement erbij willen hebben (á €55 p/m), zoals het met de oude abo's was, maar dan uuh, Flex….maar daar zullen de andere OV-bedrijven niet aan willen, lijkt me!?!
Die willen liever hun eigen abonnementjes verkopen, Ik zie dat Q-Buzz/Arriva/Breng/Connexxion/etc. een netabonnement (voor alle bus/tram en metro in NL dus...) voor €303,55 p/m aanbiedt! :thinking::wink: 
Da's allemaal nogal een verschil met het NS BTM-Altijd Vrij abonnement!!

V: Ik heb een regionaal abonnement. Nu kan dat nog niet samen met NS Flex. Straks wel?

A:Ja, we werken hard aan een oplossing zodat je straks NS Flex kunt combineren met een ander OV-kortingsabonnement.

Als in dit dus...hoelang gaat dit nog duren? Ik kan me namelijk voorstellen dat veel mensen hierop wachten met overschakelen. Als ik zo om me heen kijk, reizen er maar weinig mensen op rekening, volgens mij!?

Op de site van Qbuzz staat ook dat hun abonnementen niet te combineren zijn met NS Flex. Als je bij een automaat niet van NS saldo laadt, dan wordt het abonnement dat je naast NS Flex hebt wel gepakt bij het inchecken met de bus. Omdat dit niet altijd goed gaat wil ik het op het moment nog wel afraden en is het dan nog inderdaad tijdelijk met twee kaarten als je NS Flex wilt. Ik weet niet precies wanneer dit wel goed zal werken, maar dat moet natuurlijk gewijzigd zijn voordat alles naar Flex gaat.

Ja, precies...die work-around dus! Beetje idioot is het natuurlijk wel dat het allemaal zo omslachtig moet. Het voordeel van de OV-chipkaart is wederom nihil… :wink:

Ik ben heel benieuwd wanneer hier meer bekend over gaat worden allemaal.
Ik kan me voorstellen dat een groot deel van de reizigers als aansluitend vervoer een andere OV-maatschappij heeft..

Even een vraag: voor visueel beperkten zijn er diverse abonnementen in het OV (OV Chip Plus, NS Business Card voor Blinden en Slechtzienden en Sentire). Als dat met een verplicht flexabonnement wordt gecombineerd, zorgt NS dan dat dit ook goed gaat werken?

Ik heb zelf NS OV Chip Plus in combinatie met Weekend Vrij. Gelet op het geblunder met OV Chip Plus de afgelopen jaren, ben ik er niet gerust op dat dit goed komt.

Er is mij verzekerd dat de functionaliteit van OV Chip Plus hetzelfde zal blijven, ook in combinatie met NS Flex.

Reageer