Gorinchem - Amsterdam, NS flex dal vrij | NS Community

Gorinchem - Amsterdam, NS flex dal vrij


I want to go from Gorinchem to Amsterdam. I have NS Flex Dal vrij. I check in in Gorinchem in daluur, take Qbuzz train to Geldermalsen, there I overstep to NS train during spitsuur, and then I checked out in Amsterdam.

Question: will this trip be free for me? Because I started the trip in daluur and I have NS Flex Dal vrij. Or I will pay the full price, because I change from Qbuzz train to NS train during spitsuur?

Stijn NS 3 jaar geleden

Update: Helaas moet ik wederom meedelen dat ik geen reactie heb gekregen. Bij deze ga ik dit topic vanuit mijn kan ook afsluiten. Ik heb mijn uiterste best gedaan om het probleem (nogmaals) onder de aandacht te brengen en om daarna regelmatig updates te geven. Ik heb echter gedurende meerdere maanden geheel geen reactie meer gekregen van de betreffende afdeling, dus dan houd het voor mij ook op.

Het enige wat ik kan aangeven is dat het probleem bekend is en voor zover ik weet zal het op den duur ook vast wel opgelost worden. Reizigers die merken dat ze meer kosten kwijt zijn dan wat het hoort te zijn kunnen contact op nemen met onze Klantenservice om daar een compensatie voor te krijgen. Dit is ook wat mij begin dit jaar is aangegeven als tussentijdse oplossing door de betreffende afdeling.

Mochten er alsnog updates wenselijk zijn dan staan jullie vrij om via andere kanalen of routes een poging te wagen. Via de Community zullen er over dit onderwerp geen updates meer volgen.

Bekijk origineel

91 reacties

Update: Ik heb vooralsnog geen update, maar heb begrepen uit mijn vorige gekregen update dat er vorige week getest zou moeten worden. Ik heb zojuist gevraagd naar de status hiervan.

Update: Helaas heb ik nog geen update gekregen over het testen. Ik heb de situatie via een andere route geëscaleerd, ik hoop dat ik op die manier iets sneller een reactie kan krijgen.

Reputatie 2

Zie hier de reactie van Qbuzz op mijn (nieuwe) klacht.

Badge +3

Tja, jammer dat het Qbuzz niet lukt. Dat ze naar de NS wijzen voor vergoeding is wel terecht want je hebt Reizen op Rekening NS tenslotte (Flex), en of daar een Dal Vrij of Dal Voordeel of wat dan ook achter hangt kan Qbuzz onmogelijk weten.

Reputatie 5

Tja, jammer dat het Qbuzz niet lukt. Dat ze naar de NS wijzen voor vergoeding is wel terecht want je hebt Reizen op Rekening NS tenslotte (Flex).

Het positieve is dat zowel Qbuzz als NS aangeven op de hoogte van het issue te zijn en samen werken aan een oplossing. Maar ik vind het toch wel bijzonder dat het allemaal zo lang moet duren. Is het systeem van Qbuzz dan zo anders dan dat van andere treinvervoerders? We wachten geduldig af...

Badge +3

In een ander (nogal recent, zie hier) topic gaf iemand aan dat Qbuzz zegt dat ze eigen voorwaarden hebben, en ze zich dus (waarom en sinds wanneer?) niet aan die van de NS hoeven te houden.

Fijn om te weten, als dat zo afgesproken is of zo. Voor de bussen misschien?

Ik ben benieuwd… rond kerst 2019 zou het al opgelost zijn volgens hun IT-afdeling.

Met dank aan alle oplettende (nieuwe) NS Flex klanten… :rolling_eyes:

Update: Ik heb begrepen dat er momenteel nog een aantal testen lopen. Naar verwachting krijgen we volgende week de resultaten daarvan. Hopelijk valt er dan iets meer te zeggen.

Update: Vooralsnog heb ik nog geen verdere update gekregen over de testresultaten. Mogelijk dat ik die later deze week nog krijg.

Update: Ook deze week heb ik nog geen informatie over de testresultaten. Ik heb wederom een herinnering verstuurd.

Update: Wederom heb ik geen verdere informatie, ik wacht nog steeds op een reactie.

Update: Still waiting.

Update: Helaas heb ik nog steeds geen verdere informatie gekregen. Gezien de huidige situatie in Nederland verwacht ik echter ook niet spoedig meer informatie hierover.

Update: Voor nu zal ik dit topic laten rusten, gezien alle beperkingen vooralsnog zijn verlengd. Eind april zal ik kijken of er meer bekend is.

Het valt me op dat jullie als NS’ers op dit forum wel heel vaak geen reactie krijgen van de rest van NS, zeg maar.

Reputatie 5

@Stijn NS Ik ben een tijdje afwezig geweest van dit forum; mijn Flex abonnement staat momenteel stop. Ik vind het positief dat je met regelmaat een update plaatst, ook al valt er niets te melden.

 

Ik las net het andere draadje wat ook gaat over de ellende met Qbuzz. Echt bizar dat dit na 16 maanden nog steeds een issue is. En bijzonder teleurstellend dat een oplossing op korte termijn dus niet te verwachten valt.

Update: Ik heb vandaag een herinnering gestuurd met de vraag of er al meer bekend is over een oplossing. Hopelijk krijg ik hier een reactie op.

Update: Helaas moet ik wederom meedelen dat ik geen reactie heb gekregen. Bij deze ga ik dit topic vanuit mijn kan ook afsluiten. Ik heb mijn uiterste best gedaan om het probleem (nogmaals) onder de aandacht te brengen en om daarna regelmatig updates te geven. Ik heb echter gedurende meerdere maanden geheel geen reactie meer gekregen van de betreffende afdeling, dus dan houd het voor mij ook op.

Het enige wat ik kan aangeven is dat het probleem bekend is en voor zover ik weet zal het op den duur ook vast wel opgelost worden. Reizigers die merken dat ze meer kosten kwijt zijn dan wat het hoort te zijn kunnen contact op nemen met onze Klantenservice om daar een compensatie voor te krijgen. Dit is ook wat mij begin dit jaar is aangegeven als tussentijdse oplossing door de betreffende afdeling.

Mochten er alsnog updates wenselijk zijn dan staan jullie vrij om via andere kanalen of routes een poging te wagen. Via de Community zullen er over dit onderwerp geen updates meer volgen.

Ik heb op mijn klacht bij de OV ombudsman inmiddels onderstaande reactie ontvangen:

 

Ik heb uw klacht inmiddels besproken met mijn collega's. En vanwege de duur en hardnekkigheid van het probleem zal ik de klacht per direct gaan voorleggen aan ons contact binnen NS. Ik hoop hier in de loop van de volgende week een reactie op te ontvangen. Wanneer deze binnen is, hoort u van mij.

Voor nu een fijn weekend gewenst. 

Met vriendelijke groet,

 

OV ombudsman

 

Ik heb het bericht gekregen dat dit probleem sinds begin oktober is opgelost. Ik lees graag iemand dit al heeft bemerkt in de praktijk.

Ik heb deze reactie inmiddels van de OV-Ombudsman ontvangen>

 

Na lang wachten hebben wij zowel van Qbuzz en NS het bericht ontvangen dat het probleem opgelost is. Wij zien deze bewering natuurlijk graag getoetst worden door een reiziger. Mocht het probleem onverhoopt nog steeds actueel zijn, zullen wij opnieuw contact opnemen met de betreffende partijen. Wij horen graag van u. 

Met vriendelijke groet,

OV ombudsman
033-4220455
Postbus 2132
3800 CC Amersfoort
 

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb deze reactie inmiddels van de OV-Ombudsman ontvangen>

 

Na lang wachten hebben wij zowel van Qbuzz en NS het bericht ontvangen dat het probleem opgelost is. Wij zien deze bewering natuurlijk graag getoetst worden door een reiziger. Mocht het probleem onverhoopt nog steeds actueel zijn, zullen wij opnieuw contact opnemen met de betreffende partijen. Wij horen graag van u. 

Met vriendelijke groet,

OV ombudsman
033-4220455
Postbus 2132
3800 CC Amersfoort
 


Is er een reiziger die dit kan bevestigen?

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb nog geen factuur, maar afgaand op bedragen vermeld bij de transacties op Mijn NS en de app van NS is het probleem nog niet opgelost. Na inchecken bij NS met NS Flex Dal Vrij in de daluren en in de spits overstappen op Qbuzz worden kosten in rekening gebracht, wel rekening houdend met langeafstandskorting op basis van de hele reis. Bij het, nog steeds in de spits, weer overstappen op NS heeft NS geen kosten in rekening gebracht, maar dat kan ook komen omdat het inchecken bij NS binnen 35 minuten na het uitchecken bij NS was (het was maar een kort ritje heen en weer met Qbuzz).

Badge +3

Kloppen de tijden van de uitcheck bij NS en de incheck bij Qbuzz (de incheck bij Qbuzz mag niet eerder zijn dan de uitcheck bij NS)?

Reputatie 6
Badge +2

Kloppen de tijden van de uitcheck bij NS en de incheck bij Qbuzz (de incheck bij Qbuzz mag niet eerder zijn dan de uitcheck bij NS)?


In minuten uitgedrukt zijn ze gelijk. Ik heb er niet aan gedacht om voor de zekerheid een minuut te wachten, dat moet ik onthouden voor de volgende keer.

Reputatie 6
Badge +2

Kloppen de tijden van de uitcheck bij NS en de incheck bij Qbuzz (de incheck bij Qbuzz mag niet eerder zijn dan de uitcheck bij NS)?


In minuten uitgedrukt zijn ze gelijk. Ik heb er niet aan gedacht om voor de zekerheid een minuut te wachten, dat moet ik onthouden voor de volgende keer.


Ik heb het nu getest met de tijd van inchecken bij Qbuzz (volgens Qbuzz) in een minuut die later is dan de tijd van uitchecken bij NS (volgens NS). Het resultaat is hetzelfde, dus daar ligt het niet aan.

Reageer