Gorinchem - Amsterdam, NS flex dal vrij



Toon eerste bericht

81 reacties

Ik heb nog geen factuur, maar afgaand op bedragen vermeld bij de transacties op Mijn NS en de app van NS is het probleem nog niet opgelost. 

De kostenteller is nog altijd niet helemaal betrouwbaar, Dennis. Zou je de factuur toch nog even af willen wachten en de uitkomst daarvan met ons delen?

Badge +3

Dank voor de terugkoppeling!

Dan speelt dat probleem met een ontbrekend ‘Reizen op Saldo’ product dus niet bij Qbuzz/R-Net (Merwedelingelijn Dordrecht - Geldermalsen).

Of het (door Connexxion) op de Valleilijn Amersfoort - Ede-Wageningen al opgelost is weet ik niet, maar dat was toen de geadviseerde ‘workaround’. De pagina op hun website daarover is trouwens weg, dus daar zal het inmiddels ook wel werken.

Voor wat betreft het product ‘Reizen op Saldo NS’ maakt het niet uit of het op een kaart staat, want dat kan zelfs een anonieme zijn en is géen abonnement.

Heel vroeger was dat nodig om met NS te kunnen reizen, en dan moest je 1e of 2e klas kiezen (kaart eenmalig activeren voor reizen met NS).

Tegenwoordig staat het niet meer op nieuwe kaarten (je reist standaard 2e klas met NS) maar het wordt dus blijkbaar (nog steeds?) automatisch op elke kaart gezet als je saldo laadt bij een NS kaartautomaat?

En bij OV-chip staat het dan als ‘abonnement’… Bij Mijn NS natuurlijk niet, tenzij je kijkt in de oude omgeving bij https://www.ns.nl/selfservice/producten maar het doet verder niets natuurlijk.

Als er staat Reizen op Saldo NS korting is dat een oud VDU. Lekker duidelijk.

 

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb nog geen factuur, maar afgaand op bedragen vermeld bij de transacties op Mijn NS en de app van NS is het probleem nog niet opgelost. 

De kostenteller is nog altijd niet helemaal betrouwbaar, Dennis. Zou je de factuur toch nog even af willen wachten en de uitkomst daarvan met ons delen?


De factuur is ook verkeerd, waardoor teveel is geïncasseerd. Ik heb het laten corrigeren, de correctie is daarop in de reishistorie aangebracht, dus ik verwacht wel verrekening met de volgende factuur. Beloofd was echter dat NS en Qbuzz het voortaan uit zichzelf goed zouden doen.

Reputatie 2

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de tarief issues met Qbuzz op de Merwedelingelijn i.c.m. NS Flex abonnementen nu tot het verleden behoren. Ik overweeg namelijk mijn NS Flex Dalvrij abo te heractiveren, maar heb weinig zin om weer elke keer met de NS klantenservice te moeten schakelen om onterecht in rekening gebrachte reiskosten weer terug te krijgen. De laatste berichten in dit draadje stemmen echter niet echt hoopvol.

Weet iemand of Qbuzz dit issue eindelijk heeft opgelost?

Badge +3

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de tarief issues met Qbuzz op de Merwedelingelijn i.c.m. NS Flex abonnementen nu tot het verleden behoren. Ik overweeg namelijk mijn NS Flex Dalvrij abo te heractiveren, maar heb weinig zin om weer elke keer met de NS klantenservice te moeten schakelen om onterecht in rekening gebrachte reiskosten weer terug te krijgen. De laatste berichten in dit draadje stemmen echter niet echt hoopvol.

Weet iemand of Qbuzz dit issue eindelijk heeft opgelost?

Dan ben jij bij deze de ultieme testcase, want niemand weet het blijkbaar.

Voor zover dit nog speelt, let altijd op de tijden op de paaltjes in Dordrecht of Geldermalsen, zodat je een minuut later overstapt van NS naar Qbuzz of andersom.

Als het dan nog mis gaat ligt het gewoon aan NS Flex.

Reputatie 7

Ik heb het zo'n 2 weken geleden getest en bij mij ging het gewoon nog fout. Dus @Toefor Onijn Het is nu na 2 jaar nog steeds niet opgelost. Zie de reactie in dit topic.

 

 

Reageer