beantwoord

Voordeelurenabonnementen met 7 papieren Dag Voordeelurenkaarten & de aangekondigde wijzigingen

  • 10 November 2019
  • 60 reacties
  • 1847 Bekeken


Toon eerste bericht

60 reacties

Badge +3

Ik zoek dit in privéberichten met MoDe even uit! :) Mocht ik wat te melden hebben, dan doe ik dat zeker ook hier even.

Graag in ieder geval de info over de 3-maanden regel en het doorlopen van de tweemaandelijkse Keuzedagen bij opzeggen of omzetten van een abonnement.

Ik zoek dit in privéberichten met MoDe even uit! :) Mocht ik wat te melden hebben, dan doe ik dat zeker ook hier even.

Reputatie 7
Badge +3

Die 3 maanden ken ik alleen wanneer het gaat om kortingsacties zoals NS in het verleden had, de welbekende €29 voor een Dal Voordeel. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb er al 2x contact over gehad met de klantenservice. De enige optie die ik kreeg was opzeggen en opnieuw aanvragen. En er staat een aantekening dat ik binnen mijn 1e contract jaar mag opzeggen.

Ik ken het hele verhaal via hier uiteraard en het is nogal bizar dat 29-12-2019 ineens veranderd werd in 1-1-2020 als ingangsdatum voor een (klassiek) abonnement. Je had het namelijk al een week eerder besteld!

Dat je in het 1e jaar mag opzeggen is leuk, maar er is ook nog een regel dat je eenzelfde (klassiek) jaarabonnement dan niet binnen 3 maanden opnieuw kunt aanvragen. Staat dat ook in het systeem als uitzondering/aantekening voor jou?

Anders moet je echt vóór eind september je Dal Voordeel (+keuzedagen) opzeggen, als je eind 2020 hetzelfde opnieuw wilt. Gelukkig heb je ook je VDU nog, toch?

Voordeel is ook dat bij opzeggen van je Dal Voordeel de resterende keuzedagen gewoon zullen blijven komen (per 2 maanden), want die kunnen blijkbaar niet gestopt worden? Geen idee of je daar in de huidige tijden nog veel aan hebt, met veel evenementen afgelast. Maar goed, die € 3,70 per keuzedag zijn de kosten niet, en heb je al voor betaald.


Die 3maanden-regel ken ik niet. Is het zeker dat de Keuzedagen doorlopen bij opzegging of omzetting? Dan zet ik dat abonnement op of om.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat over het in het eerste jaar mogen opzeggen is heel leuk aangeboden maar sinds ergens begin dit jaar (ik dacht maart) is het Dal Voordeel gewoon maandelijks opzegbaar, ook als je nog in je eerste abonnementsjaar bent. En ik meen dat dat eind vorig jaar al aangekondigd was. Dus alleen de eerste 2 a 3 maanden zou die aantekening nut hebben. En daarnaast is in een eerste abonnementsjaar opzeggen altijd te omzeilen met de “Flex route". 

Badge +3

Ik heb er al 2x contact over gehad met de klantenservice. De enige optie die ik kreeg was opzeggen en opnieuw aanvragen. En er staat een aantekening dat ik binnen mijn 1e contract jaar mag opzeggen.

Ik ken het hele verhaal via hier uiteraard en het is nogal bizar dat 29-12-2019 ineens veranderd werd in 1-1-2020 als ingangsdatum voor een (klassiek) abonnement. Je had het namelijk al een week eerder besteld!

Dat je in het 1e jaar mag opzeggen is leuk, maar er is ook nog een regel dat je eenzelfde (klassiek) jaarabonnement dan niet binnen 3 maanden opnieuw kunt aanvragen. Staat dat ook in het systeem als uitzondering/aantekening voor jou?

Anders moet je echt vóór eind september je Dal Voordeel (+keuzedagen) opzeggen, als je eind 2020 hetzelfde opnieuw wilt. Gelukkig heb je ook je VDU nog, toch?

Voordeel is ook dat bij opzeggen van je Dal Voordeel de resterende keuzedagen gewoon zullen blijven komen (per 2 maanden), want die kunnen blijkbaar niet gestopt worden? Geen idee of je daar in de huidige tijden nog veel aan hebt, met veel evenementen afgelast. Maar goed, die € 3,70 per keuzedag zijn de kosten niet, en heb je al voor betaald.

Reputatie 7
Badge +3

Hier kijk ik wel van op. Gegevens passen zichzelf niet zomaar aan… Raar dat dit je zo is overkomen. Mag ik eens kijken? Kun je mij een privébericht sturen met NAW+geboortedatum?


Ik heb er al 2x contact over gehad met de klantenservice. De enige optie die ik kreeg was opzeggen en opnieuw aanvragen. En er staat een aantekening dat ik binnen mijn 1e contract jaar mag opzeggen.

Hier kijk ik wel van op. Gegevens passen zichzelf niet zomaar aan… Raar dat dit je zo is overkomen. Mag ik eens kijken? Kun je mij een privébericht sturen met NAW+geboortedatum?

Reputatie 7
Badge +3

 Als die nog geen middagspitsbeperking hebben, ga ik heel boos worden omdat mijn ingangsdatum in februari j.l. ineens van 31-12 naar 1-1 gewijzigd werd.

Dat lijkt me heel raar. Zomaar ineens? Of met een wijziging?


Zomaar. Besteld 23-12-2019 op nieuwe kaart met ingangsdatum 31-12-19. Vanwege feestdagen en rekening houdend met postbezorging gekozen voor die datum. Contract staat ook op die datum. Wijziging moet plaatsgevonden hebben in februari 2020 zonder dat ik op de hoogte was. In januari was er niets aan de hand. Men zei toen systeemfout. Ook werd er gezegd dat alle abonnementen besteld op 28-29-30-31/12 altijd ingangsdatum 1/1 krijgen. Persoonlijk denk ik dat een medewerker iets heeft aangepast. Ik vond het wel toevallig dat dit gebeurde in een periode dat er een discussie op de community over het ingaan van jaarkeuzedagen in 2021 was, waaraan ik meedeed. Ik ben er nog steeds niet blij mee dat die datum veranderd is. Zeker niet omdat in die discussie werd gesuggereerd dat bij de 2 maandelijkse Keuzedagen er in 2021 nog geen middagspitsbeperking zou gelden.

Het is mij eerder overkomen toen ik nog lang geen 60 was. Kreeg ik een brief dat ik Keuzedagen kon bestellen. Ik was net 50… zag dat in MijnNS dat mijn voorletters en geboortedatum ineens waren veranderd.

 Als die nog geen middagspitsbeperking hebben, ga ik heel boos worden omdat mijn ingangsdatum in februari j.l. ineens van 31-12 naar 1-1 gewijzigd werd.

Dat lijkt me heel raar. Zomaar ineens? Of met een wijziging?

Reputatie 7
Badge +3

Daar zou ik dan toch maar ff mee wachten, de kans dat dat echt zo zal zijn lijkt me minder als 0,000001%. Weer typisch zo'’n gevalletje van NS die amper zelf weet wat ze allemaal in de winkel te koop hebben. Zou niet voor het eerst zijn dat de geregelde volgers moeten inspringen.

Overigens: nu ik zelf met verlenging op 1/7 van die ouwe trouwe VDU een overzicht kreeg: de nieuwe keuzedagen komen dus NIET alle 7 voor het hele jaar beschikbaar, ze blijven per 2 mnd uitkomen en blijven dan in 2020 tot 31/12 en in '’21 tot 30/6 geldig.

Zoals al enkele keren eerder gemeld: ieder hier lijkt te denken dat elke senior altijd met alle geweld perse nou net de (terug)reis in die middagspits wenst aan te vangen. Of dat er zo enorm veel van de dan nog geldende korting gebruik zouden maken. Het grootste deel van de nog bestaande VDU is in handen van senioren en daarvan is het grootste deel enkel vanwege die keuzedagen. Als ieder gewoon de mogelijkheid zou krijgen 3 keuzedagen @ 39 eur te kopen zonder verder aanhangend verplicht ABO ben je even duur uit. En als je dat ook nog onbeperkt of tenminste 5-6x per jaar zou kunnen heb je bijna Belgische toestanden-alleen dan wel bijna 2x zo duur als daar en wel met middagspitsuitsluiting.


Het setje van 3 Flexdagen voor €39 is 1x per jaar door 65+ te bestellen en is met €13 per dag duurder dan nu een keuzedag met VDU.

Persoonlijk ben ik benieuwd of straks in 2021 op die 2 maandelijkse Keuzedagen die je dit jaar nog krijgt doorlopen in 2021 ook de middagspitsbeperking van toepassing is. Als die nog geen middagspitsbeperking hebben, ga ik heel boos worden omdat mijn ingangsdatum in februari j.l. ineens van 31-12 naar 1-1 gewijzigd werd.

Reputatie 7
Badge +1

Daar zou ik dan toch maar ff mee wachten, de kans dat dat echt zo zal zijn lijkt me minder als 0,000001%. Weer typisch zo'’n gevalletje van NS die amper zelf weet wat ze allemaal in de winkel te koop hebben. Zou niet voor het eerst zijn dat de geregelde volgers moeten inspringen.

Overigens: nu ik zelf met verlenging op 1/7 van die ouwe trouwe VDU een overzicht kreeg: de nieuwe keuzedagen komen dus NIET alle 7 voor het hele jaar beschikbaar, ze blijven per 2 mnd uitkomen en blijven dan in 2020 tot 31/12 en in '’21 tot 30/6 geldig.

Zoals al enkele keren eerder gemeld: ieder hier lijkt te denken dat elke senior altijd met alle geweld perse nou net de (terug)reis in die middagspits wenst aan te vangen. Of dat er zo enorm veel van de dan nog geldende korting gebruik zouden maken. Het grootste deel van de nog bestaande VDU is in handen van senioren en daarvan is het grootste deel enkel vanwege die keuzedagen. Als ieder gewoon de mogelijkheid zou krijgen 3 keuzedagen @ 39 eur te kopen zonder verder aanhangend verplicht ABO ben je even duur uit. En als je dat ook nog onbeperkt of tenminste 5-6x per jaar zou kunnen heb je bijna Belgische toestanden-alleen dan wel bijna 2x zo duur als daar en wel met middagspitsuitsluiting.

Reputatie 7
Badge +3

Update: De volgende tarieven zullen gelden voor de papieren Keuzedagen:


•7 dagen 2e klas voor €26,00 per contractjaar
•7 dagen 1e klas voor €51 per contractjaar

En  wat zijn de prijzen voor digitale Keuzedagen?

Idem!


Dat is mooi, dan ga ik in vervolg de papieren versie aanvragen.

Update: De volgende tarieven zullen gelden voor de papieren Keuzedagen:


•7 dagen 2e klas voor €26,00 per contractjaar
•7 dagen 1e klas voor €51 per contractjaar

En  wat zijn de prijzen voor digitale Keuzedagen?

Idem!

Reputatie 7
Badge +3

Update: De volgende tarieven zullen gelden voor de papieren Keuzedagen:


•7 dagen 2e klas voor €26,00 per contractjaar
•7 dagen 1e klas voor €51 per contractjaar
 


En  wat zijn de prijzen voor digitale Keuzedagen?

Update: De volgende tarieven zullen gelden voor de papieren Keuzedagen:


•7 dagen 2e klas voor €26,00 per contractjaar
•7 dagen 1e klas voor €51 per contractjaar
 

Update 28/07: Nog geen nieuwe ontwikkelingen. 

Over de restitutie van € 7,00 per 01.01.2021 ja of nee is helaas nog niets bekend. Dit zal uiterlijk 3 maanden tevoren gecommuniceerd worden. De nieuwe/aangepaste voorwaarden zullen voor beide abonnementen op 01.01.2021 van kracht zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Ivm met dat ik overweeg om mijn VDU en Dal voordeel beide met keuzedagen op te zeggen zou ik graag willen weten of keuzedagen per 1-1-2021 voor iedereen al.een jaar geldig zijn met middagspitsbeperking of dat dat pas bij verlenging ingaat.

Van VDU heb ik begrepen dat er bij verlenging eind dit jaar €67 betaald moet worden, maar dat de middagspitsbeperking voor iedereen tegelijk per 1-1-21 gaat gelden. De €7 korting zou pas bij verlenging in 2021 ingaan. Wat voor degenen die eind 2020 verlengen betekent, dat zij meer moeten betalen voor slechtere voorwaarden. Of na rato €7 terug of die verslechterde voorwaarden bij verlenging invoeren!

Update: Nog geen terugkoppeling gehad over de prijs van de papieren Keuzedagen.

:point_up_2_tone1:

Update: Nog geen terugkoppeling gehad over de prijs van de papieren Keuzedagen.

Badge +3

De NS moderators hebben gelijk. Setjes papieren keuzedagen (losse ov-chipkaartjes) zijn alléén verkrijgbaar bij een VDU en zijn per definitie een Dagkaart Voordeeluren Het staat er zelfs op geprint, niets over Keuzedag.

En inderdaad, ze zijn een jaar (of soms zelfs iets langer) geldig. Reden voor veel mensen om daar ca. €1,50 per stuk extra voor te betalen.

Tweemaandelijkse keuzedagen zijn altijd digitaal (voordat je gaat reizen laden op je eigen ov-chipkaart bij een automaat). Deze zijn ook verkrijgbaar bij Dal Voordeel en Altijd Voordeel abonnementen (mits 60+ natuurlijk).

De papieren Keuzedagen zijn enkel beschikbaar voor Voordeelurenabonnementshouders voor € 36,50 (2e klas) of € 61,00 (1e klas) en zijn het gehele contractjaar geldig. Er zijn geen papieren Keuzedagen beschikbaar voor € 25,00 met eenzelfde geldigheid als de digitale Keuzedagen.

Het tweede zal ik suggereren, maar gezien het verleden is de kans erg klein.

Beste Sacha moderator, er zijn wel degelijk twee soorten papieren kaartjes, te weten de 7 keuzedagen die (nu nog) twee maanden geldig zijn (kosten plm 25 euro) en de 7 Voordeelurenkaartjes die een jaar geldig zijn (kosten plm 35 euro).

Zou het niet netjes zijn als de NS de mensen met Keuzedagenkaartjes of Voordeelurenkaartjes persoonlijk een berichtje stuurt zodra er iets bekend is over de prijs?

 

Ook de papieren Keuzedagen worden niet meer geldig in de middagspits. Er is overigens maar 1 type papieren Keuzedagen beschikbaar. Over de prijs is vooralsnog niets bekend. Ik heb het uitgevraagd en zodra ik meer weet plaats ik het hier.

Reageer