beantwoord

1e klas upgrade voor €0,01 t/m augustus?


Reputatie 3
  • Reisleider*
  • 79 reacties

Ik zag een post voorbij komen van Pepper en wat vrienden van mij dat je voor de gehele zomervakantie, 1 hele cent betaald voor een 1e klas upgrade? Willen jullie mij zeggen dat ik dus aankomende 2 maanden 60 euro bij betaal voor mijn abonnement om vervolgens dezelfde drukte en geschreeuw van de weekend avonden, nu elke dag mee zal maken? 
 

Waarvoor betaal ik eigenlijk als er gecontrolleerd word, wordt men alleen maar weggestuurd. En nu, zullen ze zelfs allemaal mogen blijven zitten.

 

Betekent dit dat ik gewoon mijn abonnement toch maar beter op 2e klas kan zetten? Bespaart mij gelijk het overbodige geld neem ik aan.

icon

Beste antwoord door iMark 26 June 2022, 09:15

Bekijk origineel

184 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De upgrade is overigens nog steeds te bestellen op https://www.ns.nl/producten/s/130622004 (zelf even url kopiëren en plakken in browser)

Alleen een link naar de bestelpagina verwijderen is natuurlijk niet voldoende 😁

 

edit: Hmm valt me weer mee. Na invullen van datum en naam krijg je toch een foutmelding.

Reputatie 6

Gelukkig dat deze stomme actie is stopgezet. Het was ook een OP is OP actie, er zullen wel heel wat upgrades zijn verkocht. Mogelijk dat ook de niet malse kritiek heeft bijgedragen aan het toch nog onverwachte einde. Ik hoop dat NS in het vervolg een beetje beter nadenkt over de effecten van wat voor actie dan ook. Ik beschouw deze actie als een flinke misser.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb er vier omdat ik elke twee weken een lang eind reis..dat valt wel mee toch :)

Bij jouw 2 wekelijkse lange reizen is dat mooi meegenomen. Ik was altijd blij met de actiekaartjes toen ik 10 jaar lang om de week een lange reis moest maken. Daarnaast VDU. Flex weekend vrij was er toen nog niet.

Reputatie 7
Badge +1

Ook in de SPOOR is de link eruit gehaald. Waar eerst 6x voordeel staat (zoals in de preview pagina) is het nu ook 5x voordeel geworden. 

Badge +3

En qua controle door de HC moet een HC wel kunnen zien welk abonnement iemand heef en met Flex ziet de HC dat niet, alleen dat iemand Flex heeft.

Ze kunnen dat als ze willen wel zien, volgens screenshots in een ander topic en ook deze reactie van Loes.

Via pictogrammen krijgen ze ook meteen te zien of iemand mensen mag laten samenreizen of zonder toeslag met de ICE mag (bij Flex Basis mag dat niet).

Reputatie 7

Noem het Comfort 1 en Comfort 2. De term klasse is niet adequaat en de doet te veel aan de 19e eeuw denken. Het is echter buiten de orde om de eerste klas zo te karakteriseren. Dat heeft niets meer met de huidige werkelijkheid te maken. Vroeger werden mensen geweigerd maar nu kan iedereen een eerstklaskaartje kopen. Daarbij wordt niemand uitgesloten.

Wie niet voor de dienst wil betalen doet dat gewoon niet en reist tweede klas. Je komt even snel op je bestemming.

Di geklets kan op de grote hoop van wel eerste klas willen reizen maar er niet voor willen betalen. Kom niet aan met dit soort clichégeklets en maak de gevolgen van het zelfzuchtige gedrag zoals de stiltecoupé werkt niet en ga maar reizen zonder geldig kaartje niet tot norm.

Dit soort taalgebruik voegt ook niks toe.

 

Dit wel?

Reputatie 3

ZE ZIJN UITVERKOCHT! 😀😂 YESSS!! 😀😀 Ik was van plan mijn dalvrij (tijdelijk) aan de wilgen te gaan hangen, maar daar wacht ik toch nog even mee.

Reputatie 7

Gelukkig heb ik er vijf.

Kan ik heerlijk genieten in de comfortabele fauteuils der Eerste Klasse van de Intercity. 😃

Of de harde maar rode banken in de Sprintercity.☹️

Reputatie 4

ZE ZIJN UITVERKOCHT! 😀😂 YESSS!! 😀😀 Ik was van plan mijn dalvrij (tijdelijk) aan de wilgen te gaan hangen, maar daar wacht ik toch nog even mee.

Ik wilde ze nét gaan kopen… Nu maar Weekend Vrij 1e klasse kopen, dat is toch maar 6 euro duurder ;)

Reputatie 7
Badge +3

Gelukkig heb ik er vijf.

Kan ik heerlijk genieten in de comfortabele fauteuils der Eerste Klasse van de Intercity. 😃

Of de harde maar rode banken in de Sprintercity.☹️

Geniet er maar van, gezellig tussen de studenten.

Badge +3

Geniet er maar van, gezellig tussen de studenten.

Die zullen er zeker gretig gebruik van maken, zie de taferelen met het 9-euroticket in Duitsland.

Reputatie 7

Bedankt @MoDe Maar wél Eerste Klasse studenten hé 😂😂😂😂😂

Reputatie 3

Waarom? 

Gelukkig heb ik er vijf.

Kan ik heerlijk genieten in de comfortabele fauteuils der Eerste Klasse van de Intercity. 😃

Of de harde maar rode banken in de Sprintercity.☹️

Doe maar tussen het gepeupel, dat alleen met de trein gaat als de eerste klas (vrijwel) gratis is. 

Reputatie 7

Waarom? 

Gelukkig heb ik er vijf.

Kan ik heerlijk genieten in de comfortabele fauteuils der Eerste Klasse van de Intercity. 😃

Of de harde maar rode banken in de Sprintercity.☹️

Doe maar tussen het gepeupel, dat alleen met de trein gaat als de eerste klas (vrijwel) gratis is. 

Als de Eerste Klas niet of vrijwel gratis is, dan reis ik (tegenwoordig nog maar zelden) Tweede Klas of de auto.

En of iedereen die alleen met de trein reist, als er gemaakt kan worden van wat voor korting dan ook, allemaal gepeupel is?

Dat is net zo generaliserend als dat alle Belgen dom zijn, alle Duitsers alleen Bratwurst fressen en Bier zuipen, alle studerenden feestbeesten, en zij die hun boodschappen doen bij de Aldi, uitkeringsgerechtigden zijn.

Reputatie 3

Je voelt je aangesproken; je toont een gretigheid van jewelste (“gelukkig heb ik er vijf"), dus je gaat daar eerst van profiteren om daarna weer lekker in je auto te stappen. Zulk volk kan NS missen als kiespijn. En de klanten zoals ik, die altijd netjes bijbetalen voor de eerste klas, al helemaal!!

Ik ben inmiddels 38 jaar vaste klant bij NS en heb altijd netjes bijbetaald voor de eerste klas. Maar dat zulke klanten er ook nog zijn, daar hebben ze in HGB-IV een broertje dood aan!

Reputatie 7

@Knarf  Wat een verontwaardiging toch weer. 

Ik ben al zo’n vijfenveertig jaar klant van NS. Vanaf m’n vijftiende: toen ging ik al met de trein naar school. En daarna heb ik betaald voor traject abonnementen, Tienertoers, Interrailkaarten, Railaktiefkaart, Dalurenkaart, RailPlus, Voordeelurenkaart, Enkele reizen, Dagretours, Weekendretours, Supplementen, Aktiekaartjes en tegenwoordig Flex Dalvoordeel: noem er een, ik had het. Al die jaren heb ik dus ook altijd netjes betaald.

En nu kwam NS met een actie. En daar heb ik als vaste klant gebruik van gemaakt. En daar netjes € 0.05 voor betaald. 

Wat is daar nu mis mee? Waarom zou ik daar geen gebruik van mogen maken? 

En ja… dat ik er soms voor kies om in de auto te stappen, dat heeft weer met de (on)betrouwbaarheid van de NS-dienstregeling te maken. Mijn werk is niet zo vrijblijvend van dat ik me kan melden en vertrekken, wanneer het NS uitkomt.


 

Reputatie 6

 

En nu kwam NS met een actie. En daar heb ik als vaste klant gebruik van gemaakt. En daar netjes € 0.05 voor betaald. 

Wat is daar nu mis mee? Waarom zou ik daar geen gebruik van mogen maken? 


Vanuit uw perspectief is hier helemaal niks mis mee! U hebt volkomen legaal gebruik gemaakt van een actie aanbod van de NS.

Dat de actie op zich ontzettend dom en ondoordacht was heeft er verder niks mee te maken.

Reputatie 7

 

En nu kwam NS met een actie. En daar heb ik als vaste klant gebruik van gemaakt. En daar netjes € 0.05 voor betaald. 

Wat is daar nu mis mee? Waarom zou ik daar geen gebruik van mogen maken? 


Vanuit uw perspectief is hier helemaal niks mis mee! U hebt volkomen legaal gebruik gemaakt van een actie aanbod van de NS.

Dat de actie op zich ontzettend dom en ondoordacht was heeft er verder niks mee te maken.

Dat dacht ik dus ook.

Maar goed, het is toch hartverwarmend te weten dat na vijfenveertig jaar zulk volk kan NS missen als kiespijn. Zo leer je dus hoe NS haar vaste klanten waardeert en andere (vaste)  klanten als @Thom en @MoDe en @nathan8010 dat nog leuk vinden ook 😂. Beetje jammer. ☹️. That’s life.

Reputatie 6

het is toch hartverwarmend te weten dat zulk volk kan NS missen als kiespijn

Dat waren niet mijn woorden!

Reputatie 7

 

het is toch hartverwarmend te weten dat zulk volk kan NS missen als kiespijn

Dat waren niet mijn woorden!

Nee, klopt. Het is allerminst mijn bedoeling je woorden in de mond te leggen, het quoten ging beetje mis. Excuses, maar wie de schoen past trekt hem aan.

Badge +3

Maar goed, het is toch hartverwarmend te weten dat na vijfenveertig jaar zulk volk kan NS missen als kiespijn. Zo leer je dus hoe NS haar vaste klanten waardeert en andere (vaste)  klanten als @Thom en @MoDe en @nathan8010 dat nog leuk vinden ook 😂. Beetje jammer. ☹️. That’s life.

Ik ook (soms spontane 1e klas reiziger)

Leuk of jammer… Wat extra ruimte of ‘rust' (en daarvoor betalen)?

Vergeet het maar.(ook zonder die suffe upgrades) 😴

Reputatie 7
Badge +3

 

 

Maar goed, het is toch hartverwarmend te weten dat na vijfenveertig jaar zulk volk kan NS missen als kiespijn. Zo leer je dus hoe NS haar vaste klanten waardeert en andere (vaste)  klanten als @Thom en @MoDe en @nathan8010 dat nog leuk vinden ook 😂. Beetje jammer. ☹️. That’s life.

????

Reputatie 7

????

Wil je iets vragen?

Reputatie 5

Maar goed, het is toch hartverwarmend te weten dat na vijfenveertig jaar zulk volk kan NS missen als kiespijn. Zo leer je dus hoe NS haar vaste klanten waardeert en andere (vaste)  klanten als @Thom en @MoDe en @nathan8010 dat nog leuk vinden ook 😂. Beetje jammer. ☹️. That’s life.

 

De like was niet persoonlijk tegen je gericht. Uiteraard gun ik zowel alle jarenlange reizigers/(voormalig) abonnementhouders als de SPOOR lezers wel zo’n actie. Daarnaast heb je de aangeboden upgrades gewoon legaal betaald en gekocht.

Echter was ik het vooral eens met het stuk:

je gaat daar eerst van profiteren om daarna weer lekker in je auto te stappen. Zulk volk kan NS missen als kiespijn.

 

Wat mijn inziens deze hele actie vanuit NS in 2 zinnen samenvat. Dit gezien ik er nog steeds vanuit ga dat deze actie voornamelijk mensen aantrekt die normaliter nooit de trein zouden pakken, maar er wel als de kippen bij zijn tijdens acties zoals dit, om na afloop weer terug in de auto te stappen. Hiervan waren frequente reizigers waaronder ik in het verleden weleens de dupe, waardoor ik het meermaals heb moeten doen met een staanplaats.

Ik had vooraf natuurlijk niet geweten dat je een vaste klant was en een uitzondering op bovenstaande regel bent. Excuus als het daardoor beledigend overkwam.

Reputatie 6

 


 

Dit gezien ik er nog steeds vanuit ga dat deze actie voornamelijk mensen aantrekt die normaliter nooit de trein zouden pakken, maar er wel als de kippen bij zijn tijdens acties zoals dit, om na afloop weer terug in de auto te stappen. Hiervan waren frequente reizigers waaronder ik in het verleden weleens de dupe, waardoor ik het meermaals heb moeten doen met een staanplaats.


Er valt deze mensen hoe dan ook niets te verwijten, zij maken gewoon gebruik van een actie die de NS heeft aangeboden. NS moet zelf zo slim zijn om goede, doelgerichte en verantwoorde acties aan te bieden die dit soort ongewenste effecten zoveel mogelijk beperkt. Is nooit helemaal uit te sluiten, maar bij deze 1 cent upgrade hoefde je echt geen helderziende te zijn om te voorspellen dat het meer kwaad dan goed zou doen.

Reageer