beantwoord

1e klas upgrade voor €0,01 t/m augustus?



Toon eerste bericht

184 reacties

Reputatie 3

Tsja je kon natuurlijk verwachten dat op dit besluit van voor 1e klas reizigers geen hoera stemming zou komen. 

Treinen zijn dit weekend vanwege de kaalslag door (begrijpelijk) personeelstekort niet tot nauwelijks verlengd. Dat met optelling van het feit dat de laatste tijd toch heel duidelijk erg veel mensen weer van de trein gebruik maken deed mij heel goed begrijpen dat Kruidvat, AH en anderen géén actiekaarten meer aanboden.

Het is voor de "vaste" reizigers te hopen dat men op Laan Van Puntenburg ook zal inzien dat met het wegsnavelen in een weekend van meerdere treinseries en de daardoor navenante inzet van (te) korte treinen op diverse trajecten, dit een heel slecht idee was.

Badge +3

Toch leuk als je vermoedens bevestigd worden… 🤣

Geen V&S te vinden helaas, anders had ik ze gevraagd of ik geldig binnen de poortjes was. Had voor de zekerheid ook al een geldige ‘incheck’ met mijn Station Passagepas (Eindhoven)

Reputatie 7
Badge +3

Toch leuk als je vermoedens bevestigd worden… 🤣

Geen V&S te vinden helaas, anders had ik ze gevraagd of ik geldig binnen de poortjes was. Had voor de zekerheid ook al een geldige passage met mijn Station Passagepas.

Alleen met de upgrade?

Badge +3

Alleen met de upgrade?

Ja, het poortje ging dus open met alleen de upgrade qr code op telefoon.

Reputatie 3

Zo'n code kan iedereen maken helaas en als je dan nadien géén controle krijgt zoals momenteel in 99% van de gevallen ben je binnen

Reputatie 7
Badge +1

Alleen met de upgrade?

Ja, het poortje ging dus open met alleen de upgrade code.

Waarom verbaast mij dit totaal niet?

De upgrade kan inderdaad besteld worden via NS:

https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/1e-klas-upgrade-spoor.html

 

Je vraagt je overigens af of ze niet nodig een corrector moeten aannemen bij NS. Hoe kan de volgende zin in de voorwaarden terechtkomen?

“Alleen geldig in combinatie met een geldig 2e klas vervoersbewijs”. Zou er iemand met een 1e klas vervoerbewijs overwegen van deze actie gebruik te maken? De 3e klas is al een tijdje geleden afgeschaft. 

 

  • Plus nog wat e-ticket gedoe… (De printer draait warm . :)) Waarom niet gewoon eenmaal 1,00 euro afrekenen om twee maanden van deze fantastische 🤗 aanbieding gebruik te kunnen maken. 🖨
  • (of moet ik die App installeren 🤔)

Dat van die corrector lijkt me geen verkeerd plan . ;)

Badge +3

Ik stel voor dat websites zoals Pepper daar heel snel mee stoppen eigenlijk.

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/upgrade-naar-de-1e-klas-ns-240827

Want het is bedoeld voor (SPOOR) abonnementhouders.

Too little, too late, the damage is done 🤣

Reputatie 3

Alleen met de upgrade?

Ja, het poortje ging dus open met alleen de upgrade code.

Geweldig, nu de vraag of de conducteurs wel verder zullen kijken dan alleen deze code. Anders betalen de daluren vrij reizigers 130 euro en iedereen met deze actie, een paar cent voor hetzelfde idee. Ik gok zo maar dat ik gewoon mijn geld terug wil. Personeelstekort is te begrijpen, maar naai daarmee niet de abonnementhouders.

Reputatie 3

Dag allemaal, ik heb op de achtergrond even wat meer duidelijkheid gevraagd, want ook ik hoor voor het eerst van deze actie.

Het betreft dus inderdaad een upgrade naar de 1e klas voor abonnementshouders (want die behoren het blad SPOOR te krijgen). Daarnaast kan ik al wel bevestigen dat het een upgrade is die echt alleen in de daluren geldig is (met andere woorden: de normale regels voor e-tickets zijn van toepassing). De titel van het ticket is ook ‘Toeslag 2-1 Daluren’ en dit staat op het ticket vermeld (al zie ik dat boze Belg me met dat nieuwtje voor was). Met een 2e klas ticket reis je dus in de spits 2e klas, ook als je reis voor de spits is begonnen.

Ik zie ook dat er onduidelijkheid heerst over de geldigheid van het ticket. Het ticket is geldig in alle binnenlandse treinen. Wel in ICE (met toeslag indien reizend zonder abonnement), IC Berlijn, IC Brussel/IC Direct (met toeslag tussen Schiphol en Rotterdam). Niet bij Thalys, Eurostar en Nightjet en daarnaast ook niet te gebruiken in combinatie met actiekaartjes (bijvoorbeeld uit de Spoordeelwinkel, het Groepsticket of de Jongeren Dagkaart).

 

Dag Tomas,

 

Dan zit ik hier wel met een raar gevoel, dat als Loes en jij beiden er vandaag pas achterkomen. Hoe moeten de overige conducteurs hier op de kleine letters komen? Dit valt niet te controleren lijkt mij zo?

 

Ik hoorde pas vandaag over deze actie en heb er nog niets over gelezen. Ga ff neuzen of ik meer info kan vinden, want ik word niet blij wat ik hier allemaal lees..... doelend op alle onduidelijkheden.

 

 

Ik zou graag willen weten hoe het eruit zou zien als men de QR code controleert en wat er op staat. Aangezien het ook goed genoeg is om in te checken, zou het ook handig zijn om te weten of het ineens een geldig vervoersbewijs aan zou geven.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik stel voor dat websites zoals Pepper daar snel mee stoppen eigenlijk.

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/upgrade-naar-de-1e-klas-ns-240827

Want het is bedoeld voor (SPOOR) abonnementhouders.

Too lilltle, too late, the damage is done 🤣

Als het alleen voor abonnementhouders is kun je ook werken met actiecodes zodat iemand met zo'n code maar 1 upgrade kan aanschaffen. Werd in het verleden ook gedaan met o.a. meereisretours en 1e klas upgrade bij NS Extra. Je kan nu alleen hopen dat met OP=OP wordt bedoeld dat er een x-aantal upgrades per dag kunnen worden besteld zodat niet de helft van alle dalurenreizigers met zo'n upgrade in de trein stapt. 

Reputatie 3

Waarom worden reacties hier zomaar zonder bericht verwijderd?

Badge +3

Als het alleen voor abonnementhouders is kun je ook werken met actiecodes zodat iemand met zo'n code maar 1 upgrade kan aanschaffen.

Iemand gaf al aan dat ze de upgrade succesvol voor elke dag dat ze wil reizen heeft ‘gekocht’ (à € 0,01) en gekregen had. Omdat het kan!🤣

En @Knarf waarom er iets verwijderd is geen idee. Dat is het spamfilter want als het handmatig verwijderd is zou je daar een e-mai/privebericht over moeten krijgen met de reden waarom. Moderators lezen tot 22:00 mee.

Reputatie 7
Badge +3

Iemand gaf al aan dat ze de upgrade succesvol voor elke dag dat ze wil reizen heeft ‘gekocht (à € 0,01)’ en gekregen had. Omdat het kan!🤣

En het kan. Als ik in zo'n situatie zou zijn geweest zou ik misschien ook doen.

Neemt niet weg dat ik behoorlijk dom vind van NS dat er niet een maximum aantal upgrades per persoon is. Als het echt OP=OP is en er maximum aantal upgrades per dag is of NS de actie stopt omdat het uit de hand gaat lopen met hoeveel reizigers 1e klas willen gaan reizen ermee zijn straks misschien degenen voor wie het bedoeld is de dupe dat ze het niet meer kunnen aanschaffen omdat allerlei dealtjesjagers ze al hebben weggekaapt. 

 

Reputatie 3

Iemand gaf al aan dat ze de upgrade succesvol voor elke dag dat ze wil reizen heeft ‘gekocht (à € 0,01)’ en gekregen had. Omdat het kan!🤣

En het kan. Als ik in zo'n situatie zou zijn geweest zou ik misschien ook doen.

Neemt niet weg dat ik behoorlijk dom vind van NS dat er niet een maximum aantal upgrades per persoon is. Als het echt OP=OP is en er maximum aantal upgrades per dag is of NS de actie stopt omdat het uit de hand gaat lopen met hoeveel reizigers 1e klas willen gaan reizen ermee zijn straks misschien degenen voor wie het bedoeld is de dupe dat ze het niet meer kunnen aanschaffen omdat allerlei dealtjesjagers ze al hebben weggekaapt. 

 


 

Grappig dat we het daar over hebben met die “dealtjesjagers”. Ik zag het via wat vrienden die zelf nog studeren en daarbij gewoon de upgraden gebruiken voor hun 5daagse reis op en neer naar de uni. Nu is het bijna zomervakantie maar daar gaat het me even nu niet om. Het idee achter een 1 cent upgrade per dag voor 2 maanden lang is wat mij op dit moment het meest ergert. 

Reputatie 7
Badge +1

Als het alleen voor abonnementhouders is kun je ook werken met actiecodes zodat iemand met zo'n code maar 1 upgrade kan aanschaffen.

Iemand gaf al aan dat ze de upgrade succesvol voor elke dag dat ze wil reizen heeft ‘gekocht’ (à € 0,01) en gekregen had. Omdat het kan!🤣

En @Knarf waarom er iets verwijderd is geen idee. Dat is het spamfilter want als het handmatig verwijderd is zou je daar per e-mai/priveberichtl over moeten krijgen met de reden waarom. Moderators lezen tot 22:00 mee.

 

Op zondag toch maar tot 17.00 uur??

Reputatie 7
Badge +3

Het idee achter een 1 cent upgrade per dag voor 2 maanden lang is wat mij op dit moment het meest ergert. 

Mij ook. Bij een limiet van 1 of 2 per persoon kan dat niet. Andere jaren voor corona had je in de zomer ook wel eens gratis upgrades in die Treinpakkers envelopjes die in geselecteerde wijken huis aan huis werden verspreid en die je ook nog via de website kon aanvragen. Daar waren ook mensen bij die meerdere van die upgrades hadden door bv bij familie, vrienden, buren te vragen. Maar zo zullen maar zeer weinig het voor elkaar hebben gekregen dat ze 2 maanden iedere dag gratis 1e klas konden reizen. Ik ben echt heel benieuwd hoe dit de komende 2 maanden gaat uitpakken. 

Reputatie 7

Twee dingen kunnen we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid verwachten:

  1. Talloze klaagzangen van ‘Eerste Klassers’, die hier komen klagen dat in de zo exclusieve Eerste Klas, vol zit met reizigers die geen geldig vervoersbewijs voor de Eerste Klas hebben.
  2. De NS kan melden dat de Eerste Klas herontdekt is en daarom echt niet afgeschaft kan worden.
Reputatie 3

Bertus klinkt als een eenvoudige boer, ik geef toe dat is niet aardig gezegd, "klaagzangen" is edoch eveneens buitengewoon onvriendelijk en gericht aan mensen die bereid zijn iets meer te betalen voor een rustige reis. Als je onder de koe vandaan bent gekomen zul je zulks wellicht begrijpen... of niet, dan is het ook prima en @Knarf als er met ziektes gescholden wordt gaat je reactie hier weg, had je zelf ook kunnen weten....

Het blijft een volkomen belachelijke actie. De NS zal van de 1 cent per reiziger niet rijk worden.

De 1e klasreizigers zien zich nu geconfronteerd met een toestroom van allerlei reizigers, met name studenten en dergelijke figuren die gewoonlijk tuk zijn op dit soort voordeeltjes. De rust van de 1e klas verdwijnt daardoor en de meerwaarde bestaat nog enkel uit de ruimere stoel en stopcontacten in sommige treinen. Daardoor zal een behoorlijk aantal 1e-klasreizigers juist het abonnement gaan opzeggen.

Degenen die van de actie gebruikmaken, zullen merken dat de 1e klas (vaak) iets ruimer is, maar dat het er net zo'n chaos is als in de 2e klas. De kans dat zij in de toekomst bereid zullen zijn om een meerprijs te betalen voor de 1e klas, wordt er alleen maar lager van.

 

Ik ben benieuwd hoe het woensdag gaat. Vandaag reis ik in de spits, dus dan heeft de upgrade geen zin. Woensdag reis ik met twee incidentele treinreizigers naar Amsterdam. Dat wordt gezellig kletsen in de 1e klas (niet in de stiltecoupé natuurlijk!).

Heb ook maar ff 1 hele cent geinvesteerd en hierbij het scherm dat ik als HC zie. Voor alle slimmeriken onder ons, de aankooptijd is ook zichtbaar, daarom weten we exact of men een e-ticket ter plekke gekocht heeft.

Spoor wordt genoemd en dalurel worden genoemd. Staat niet expliciet op het e-ticket wat de daluren zijn, daar moet ook ff wat aan gedaan worden.

 

Reputatie 7
Badge +1

Integendeel Jan NS gaat hier veel geld op verliezen,. Want Flex 1e klas reizigers zullen veelal hun abonnement aanpassen naar 2e klas gedurende 2 maanden.

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft een volkomen belachelijke actie. De NS zal van de 1 cent per reiziger niet rijk worden.

De 1e klasreizigers zien zich nu geconfronteerd met een toestroom van allerlei reizigers, met name studenten en dergelijke figuren die gewoonlijk tuk zijn op dit soort voordeeltjes. De rust van de 1e klas verdwijnt daardoor en de meerwaarde bestaat nog enkel uit de ruimere stoel en stopcontacten in sommige treinen. Daardoor zal een behoorlijk aantal 1e-klasreizigers juist het abonnement gaan opzeggen.

Degenen die van de actie gebruikmaken, zullen merken dat de 1e klas (vaak) iets ruimer is, maar dat het er net zo'n chaos is als in de 2e klas. De kans dat zij in de toekomst bereid zullen zijn om een meerprijs te betalen voor de 1e klas, wordt er alleen maar lager van.

 

Ik ben benieuwd hoe het woensdag gaat. Vandaag reis ik in de spits, dus dan heeft de upgrade geen zin. Woensdag reis ik met twee incidentele treinreizigers naar Amsterdam. Dat wordt gezellig kletsen in de 1e klas (niet in de stiltecoupé natuurlijk!).

Studenten met alleen SRP mogen niet met upgrade reizen, als deze expliciet bedoeld is voor abonnementhouders die Spoor ontvangen. Behalve dan als de actie bedoeld is voor Spoor-lezers.

Reputatie 5

Integendeel Jan NS gaat hier veel geld op verliezen,. Want Flex 1e klas reizigers zullen veelal hun abonnement aanpassen naar 2e klas gedurende 2 maanden.

Inderdaad. Ik had vorige maand NS Flex Dal Vrij 1e klas aangeschaft, na lang wikken en wegen (o.m. over gebrek aan handhaving en zichtbaarheid NS personeel). UIteindelijk toch aangeschaft. maar ik ben natuurlijk geen gekke henkie, dus ik zet het volgende week weer terug naar 2e klas.

 

Reputatie 3

Het blijft een volkomen belachelijke actie. De NS zal van de 1 cent per reiziger niet rijk worden.

De 1e klasreizigers zien zich nu geconfronteerd met een toestroom van allerlei reizigers, met name studenten en dergelijke figuren die gewoonlijk tuk zijn op dit soort voordeeltjes. De rust van de 1e klas verdwijnt daardoor en de meerwaarde bestaat nog enkel uit de ruimere stoel en stopcontacten in sommige treinen. Daardoor zal een behoorlijk aantal 1e-klasreizigers juist het abonnement gaan opzeggen.

Degenen die van de actie gebruikmaken, zullen merken dat de 1e klas (vaak) iets ruimer is, maar dat het er net zo'n chaos is als in de 2e klas. De kans dat zij in de toekomst bereid zullen zijn om een meerprijs te betalen voor de 1e klas, wordt er alleen maar lager van.

 

Ik ben benieuwd hoe het woensdag gaat. Vandaag reis ik in de spits, dus dan heeft de upgrade geen zin. Woensdag reis ik met twee incidentele treinreizigers naar Amsterdam. Dat wordt gezellig kletsen in de 1e klas (niet in de stiltecoupé natuurlijk!).

Studenten met alleen SRP mogen niet met upgrade reizen, als deze expliciet bedoeld is voor abonnementhouders die Spoor ontvangen. Behalve dan als de actie bedoeld is voor Spoor-lezers.


 

Als ik zo naar de afbeelding van Loes kijk betwijfel ik het of er wel op gecontroleerd gaat worden zo.

Ik heb zo’n sterk vermoeden dat veel conducteurs vooralsnog niet weten over deze actie en er gewoon van uit gaan dat het een normaal upgrade is

 

Overigens zie ik ook dat iedereen toegang heeft tot Spoor, dus dan zou de upgrade voor iedereen tegenwoordig moeten gelden?

Reageer