Instroom en inzet NS Intercity Nieuwe Generatie



Toon eerste bericht

185 reacties

Reputatie 5

Het is en blijft een prachtige trein! Het interieur ziet er veelbelovend uit. Zeker ten opzichte van het huidige ICR-materieel een forse verbetering voor de reizigers (en hopelijk ook voor machinisten 😉).

Het enige wat mij in die filmpje opviel, is de stiltecoupé: Hoe zit het met de stiltecoupé? Ik zie behalve een kleine aanduiding boven de deur nergens stickers of een aanduiding voor de stiltecoupé?

Per zone wordt weliswaar een andere lichtkleur gehanteerd -wat een mooie touch geeft aan de verlichting in de trein- maar ik vraag me af of reizigers daar op letten en aan de hand daarvan weten of ze in de stiltecoupé zitten.

Kunnen ze dat niet aanpassen door stickers op de raam? En zijn deze treinen nog niet te nieuw? Wie weet dat ze achteraf aangepast worden. 

Lees net in Railhobby dat de ICNG tussen 150 - 200 km p/u minder snel optrekt vanwege het vermogen. Niet dat het zo'n ramp is. Dat scheelt tussen Hoofddorp - Rotterdam Noordtunnel, HSL brug - Barendrecht (ter hoogte van Kijfhoek) - HSL brug en knooppunt Princeville (Breda Zuid) - Antwerpen Noord slechts een aantal secondes. De sandwich formatie met Traxx aan beide uiteinden met daartussen 7 - 9 rijtuigen hebben een overschot aan vermogen. 

Reputatie 7
Badge +1

Het is en blijft een prachtige trein! Het interieur ziet er veelbelovend uit. Zeker ten opzichte van het huidige ICR-materieel een forse verbetering voor de reizigers (en hopelijk ook voor machinisten 😉).

Het enige wat mij in die filmpje opviel, is de stiltecoupé: Hoe zit het met de stiltecoupé? Ik zie behalve een kleine aanduiding boven de deur nergens stickers of een aanduiding voor de stiltecoupé?

Per zone wordt weliswaar een andere lichtkleur gehanteerd -wat een mooie touch geeft aan de verlichting in de trein- maar ik vraag me af of reizigers daar op letten en aan de hand daarvan weten of ze in de stiltecoupé zitten.

Reputatie 5

Mooi filmpje over ICNG: 

Hier is alles over ICNG te zien zoals interieur, 200 km p/u rijden op HSL, rijden in spanningssluizen (met uitleg) en fasescheidingen etc. 

Bijzonder is om te zien hoe de ICNG vanuit stilstand in spanningssluis relatief eenvoudig optrekt. Het automatisch omschakelen in spanningssluis en fasescheiding werkt goed. 

Nu wachten tot de eerste inzet van ICNG. 

Reputatie 7
Badge

Volgens Somda komt binnenkort een stel, die als het goed is, aan alle eisen van NS voldoet. Er wordt gesproken over 3133.

Mij lijkt het dat als die goed is, dat de overbrenging van de rest start, en dat de huidige terugkeren naar de fabriek in Polen. 

Reputatie 5

ICNG officieel toegelaten tot het Nederlandse spoornet door IL & T:

https://www.railjournal.com/fleet/ns-icng-fleet-approved-to-enter-service/

Zien hoe het verder gaat. 

 

Reputatie 5

Filmpje ICNG: 

Waarschijnlijk zal ICNG dit jaar in dienstregeling nog niet tussen Amsterdam - Breda rijden. Althans voor een groot deel van het jaar i.v.m. personeelstekort. 

Reputatie 5

Je verhaal gaat alle kanten op en is doorspekt van allerlei informatie, maar ik kan er kop noch staart van maken. Wat zijn je concrete vragen?

Heb een aantal aspecten aangegeven zoals huidige problemen met ICNG (lasnaden), instroom van ICNG, vervanging van treinmaterieel, opleiding treinmachinisten, verdere integratie van HSL in hoofdrailnet, afschaffing toeslag.

Een van de belangrijkste aspecten heb je weggelaten. En dat is de financiële haalbaarheid van al je ideeën.

Daar ga ik niet over. En je weet toch dat er werkzaamheden zijn bij Amsterdam Centraal? Waardoor treinseries gekoppeld worden. Daar heb ik in mijn reacties over. Zoals treinseries 700, 1800 en 900 die gekoppeld worden in IC (Direct) Groningen/Leeuwarden - Breda. 

Waarom zal het financieel niet haalbaar zijn? Treinreizigers zullen niet tussen Groningen/Leeuwarden - Breda reizen. Maar slechts bepaalde gedeeltes. En ICNG is een comfortabele Intercity. Dat zal zeker gewaardeerd worden door treinreizigers. 

Je verhaal gaat alle kanten op en is doorspekt van allerlei informatie, maar ik kan er kop noch staart van maken. Wat zijn je concrete vragen?

Heb een aantal aspecten aangegeven zoals huidige problemen met ICNG (lasnaden), instroom van ICNG, vervanging van treinmaterieel, opleiding treinmachinisten, verdere integratie van HSL in hoofdrailnet, afschaffing toeslag.

Een van de belangrijkste aspecten heb je weggelaten. En dat is de financiële haalbaarheid van al je ideeën.

Reputatie 5

Je verhaal gaat alle kanten op en is doorspekt van allerlei informatie, maar ik kan er kop noch staart van maken. Wat zijn je concrete vragen?

De vragen staan tussen in al aangegeven. En heb aangegeven dat het een conversatie was. 

Heb een aantal aspecten aangegeven zoals huidige problemen met ICNG (lasnaden), instroom van ICNG, vervanging van treinmaterieel, opleiding treinmachinisten, verdere integratie van HSL in hoofdrailnet, afschaffing toeslag.

Hoop dat het duidelijker is. Het is een chronologische volgorde hoe het in grote lijnen zal gaan. En daartussen heb ik een aantal vragen gesteld omdat het me nog niet helemaal duidelijk is hoe het zal gaan. 

Reputatie 1

Je verhaal gaat alle kanten op en is doorspekt van allerlei informatie, maar ik kan er kop noch staart van maken. Wat zijn je concrete vragen?

Reageer