Mijn dagelijkse frustraties met de NS wanprestaties

  • 29 January 2024
  • 302 reacties
  • 9313 Bekeken

Reputatie 5

Een bonte verzameling van frustraties over de NS “dienstverlening” van een zeer frequente reiziger (het woord klant neem ik in de context van de NS niet in mijn mond)…

Vandaag, maandag 29 januari, mijn wekelijkse reis van Den Haag HS, naar Antwerpen Centraal. Lange tijd geleden nam de NS het besluit om de internationale trein die via Breda naar Brussel rijdt, niet meer vanuit Den Haag maar vanuit Amsterdam te laten vertrekken. Blijkbaar rijden de politici/ambtenaren die tussen onze regeringszetel in Den Haag en Brussel pendelen onvoldoende vaak met de trein en is het voor de NS lucratiever om toeristen op de route naar Brussel te vervoeren.

Resultante, mensen die vanuit Den Haag naar Antwerpen reizen, moeten in Rotterdam overstappen en dat kost minimaal 15 minuten extra reistijd, want door de constante stroom van vertragingen, durft niemand een overstap tijd van minder dan 5 minuten te plannen. 

Eenmaal in Rotterdam aangekomen, is de geplande vertrektijd van de directe intercity naar Antwerpen 7:11 uur, echter… sinds weken is dit minimaal +5 minuten vertraging, wat telkens tot 20 minuten vertraging in Antwerpen leidt (voor de reiziger is het met een lange ij…).

Ja, zal de NS zeggen, die in januari schaamteloos de prijzen van de internationale treinen flink heeft verhoogd, er is ook de Eurostar, echter de prijs/kwaliteit verhouding van de vergane glorie Thalys treinen en de vele vertragingen van de Thalys vooral op de terugweg van Antwerpen naar Rotterdam, is voor vele reizigers inclusief mijzelf een stekende doorn in het oog.

Compensatie voor al deze ellende is er pas vanaf 60 minuten, een regeling die door de brainless politiek die jaarlijks ruim 7 miljard aan benzine accijnzen in de staatskas laat landen, geen reden om de NS eens flink aan te pakken op haar dubieuze prestaties, neen, de overheid heeft baat bij mensen die het OV uit frustratie links laten liggen en weer in files aansluiten.

Het is bedroevend hoe slecht het OV is geworden, zeker sinds de Corona periode, is het aantal debacles met de NS flink gestegen.Dit krijg je wanneer je politici een organisatie laat leiden… 

Na ruim 30 jaar met de trein reizen, ben ik helemaal klaar met de NS… meer frustraties volgen!


302 reacties

Reputatie 5

Twee volle weken geen trein genomen, aangezien de reis van Den Haag naar Eindhoven door de werkzaamheden bij Tilburg het reizen onmogelijk maakten en ik niet ruim 1 uur extra reistijd aan mijn lange reizen wilde plakken, door via Utrecht te reizen.

Maandag stond Antwerpen weer op het programma, maar bij het boeken van een ticket op de NS International site, bleek niet mogelijk om een ticket voor de Intercity Direct via Rotterdam - Breda te kopen. Bekijk dienstregeling stond er en het was niet mogelijk om een ticket online of telefonisch te boeken. Ik moest een andere route kiezen… Welke dan? De Eurostar was compleet uitverkocht, het zou me niet verbazen dat vele reizigers tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen en eieren voor hun geld hebben gekozen en een duurder ticket hebben gekocht…

De afspraken in Antwerpen afgezegd en ik ben thuis gaan werken.

Vandaag, dinsdag 14 mei exact hetzelfde liedje. Ik kan voor woensdag 15 mei geen Intercity direct naar Antwerpen boeken en ja, de Eurostar was wederom uitverkocht.

Ik vervolgens de NS klantenservice gaan bellen, maar ook daar waren ze het spoor volledig bijster. Ze konden mij geen verklaring geven. Wie dan wel???

Als laatste wanhoopsdaad ben ik naar de SNBC International site gegaan en warempel, daar kon ik de Intercity direct trein die morgen om 7:11 uur vanuit Rotterdam richting Antwerpen vertrekt gewoon boeken, zonder enig probleem. De NS kan een voorbeeld nemen aan de IT systemen van hun Belgische collega’s. 

Mijn frustraties zijn regelmatig gericht op de IT systemen van de NS, maar ook hier, alles staat en valt met goed leiderschap en daar ontbreekt het aan bij de NS…

De problemen beperken zich trouwens niet tot de NS international app, ook de “reguliere” NS site kampt met problemen (zie afbeelding).

 

 

Reputatie 5

Wat is nu 15 minuten vertraging op een reis van anderhalf uur? Ik had regelmatig 15 minuten vertraging op een reis van 26 minuten. Als je al zo geirriteerd raakt door 15 minuten vertraging zou ik toch gaan denken over een alternatief. 

15 minuten op anderhalf uur is ruim 16,7%. Hou ze je reageren wanneer 16,7% van je loon wordt ingehouden? Los van de verhouding van de vertraging tot de totale reistijd, maar blijkbaar is mijn boodschap na al die blogs nog steeds niet bij een aantal mensen overgekomen en dus blijf ik mijn frustraties uiten… 

Reputatie 7
Badge +3

15 minuten op anderhalf uur is ruim 16,7%. 

En zoals ik aangaf had ik regelmatig 15 minuten vertraging op een reis van 26 minuten, soms wel 3 of 4 keer week, dat is zo'n 57,7%. Daarnaast ook nog heel wat keren tussen de 15 en 30 minuten vertraging. Om nog maar niet te spreken van de keren dat ik meer dan 30 minuten vertraging had, wat gewoon meer dan een verdubbeling van mijn reis was. Natuurlijk was ik daar ook niet blij, ja soms was ik daar best gefrustreerd over, maar daar ging ik niet een heel persoonlijk blog van bijhouden hier. 

Daarnaast is het hebben van een langere reistijd door vertraging wel heel wat anders dan dat er loon wordt ingehouden. Dan zou ik met mijn vertraging wel heel weinig of zelfs niets over hebben gehouden. Echt met zo'n klaagtopic als dit bereik je niets, behalve dat mensen denken “daar heb je die klager weer” of het niet eens meer lezen. 

Reputatie 5

Het wordt wachten tot er vliegende taxi’s zijn… Tot die tijd kunnen we helaas maar moeilijk ontkomen aan vertragingen, vooral in het ov. Maar ook met de auto kun je in de file staan, al hoewel je de mogelijk hebt om de file om te reizen (meestal). Vertragingen horen bij het leven, dat is het. En die tickets? Dat zijn inderdaad problemen bij NS. Internationale reizen kun je beter niet bij NS boeken. Helaas gaat er waarschijnlijk niets veranderen, maar je kan altijd hopen dat NS gaat verbeteren. En anders wordt het tijd voor ander vervoer of een andere woonplaats.

Reputatie 7
Badge +1

Persoonlijk maak ik mij nooit zo heel druk om vertraging, maar vooral onderweg naar werk of afspraken is het wel behoorlijk vervelend als het OV je op dat moment “in de steek” laat. Naar huis toe vind ik het nooit zo'n probleem. Al moeten het geen uren vertraging worden natuurlijk 😅

Ik erger me meer aan de vaak veel te volle (en korte) treinen.

Reputatie 5

Twee volle weken geen trein genomen, aangezien de reis van Den Haag naar Eindhoven door de werkzaamheden bij Tilburg het reizen onmogelijk maakten en ik niet ruim 1 uur extra reistijd aan mijn lange reizen wilde plakken, door via Utrecht te reizen.

Even voor de beeldvorming, volgens mij scheelt via Utrecht slechts enkele minuten..…

Met jouw ervaringen zou ik altijd zo reizen.

De HTM tram rijdt het ritje tussen beide Haagse stations in enkele minuten.....

Reputatie 5

15 minuten op anderhalf uur is ruim 16,7%. 

En zoals ik aangaf had ik regelmatig 15 minuten vertraging op een reis van 26 minuten, soms wel 3 of 4 keer week, dat is zo'n 57,7%. Daarnaast ook nog heel wat keren tussen de 15 en 30 minuten vertraging. Om nog maar niet te spreken van de keren dat ik meer dan 30 minuten vertraging had, wat gewoon meer dan een verdubbeling van mijn reis was. Natuurlijk was ik daar ook niet blij, ja soms was ik daar best gefrustreerd over, maar daar ging ik niet een heel persoonlijk blog van bijhouden hier. 

Daarnaast is het hebben van een langere reistijd door vertraging wel heel wat anders dan dat er loon wordt ingehouden. Dan zou ik met mijn vertraging wel heel weinig of zelfs niets over hebben gehouden. Echt met zo'n klaagtopic als dit bereik je niets, behalve dat mensen denken “daar heb je die klager weer” of het niet eens meer lezen. 

Bespaar je de moeite om mijn frustraties te lezen en hierop te reageren, maar ik blijf doorgaan met het aan de kaak stellen van deze toestanden. Even goede vrienden. Fijne dag toegewenst!

Reputatie 5

Twee volle weken geen trein genomen, aangezien de reis van Den Haag naar Eindhoven door de werkzaamheden bij Tilburg het reizen onmogelijk maakten en ik niet ruim 1 uur extra reistijd aan mijn lange reizen wilde plakken, door via Utrecht te reizen.

Even voor de beeldvorming, volgens mij scheelt via Utrecht slechts enkele minuten..…

Met jouw ervaringen zou ik altijd zo reizen.

De HTM tram rijdt het ritje tussen beide Haagse stations in enkele minuten.....

Geloof me, indien het slechts een paar minuten zou kosten, dan zou ik hier vaker gebruik van maken. HTM tram 17 is de snelste manier, maar dat duurt langer dan een paar minuten en dan is er nog de aansluiting met de trein…

Reputatie 5

.....HTM tram 17 is de snelste manier, maar dat duurt langer dan een paar minuten.....

Inderdaad 6 minuutjes. Denk dat een uur extra reistijd wat overdreven is....

Reputatie 5

Twee volle weken geen trein genomen, aangezien de reis van Den Haag naar Eindhoven door de werkzaamheden bij Tilburg het reizen onmogelijk maakten en ik niet ruim 1 uur extra reistijd aan mijn lange reizen wilde plakken, door via Utrecht te reizen.

Maandag stond Antwerpen weer op het programma, maar bij het boeken van een ticket op de NS International site, bleek niet mogelijk om een ticket voor de Intercity Direct via Rotterdam - Breda te kopen. Bekijk dienstregeling stond er en het was niet mogelijk om een ticket online of telefonisch te boeken. Ik moest een andere route kiezen… Welke dan? De Eurostar was compleet uitverkocht, het zou me niet verbazen dat vele reizigers tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen en eieren voor hun geld hebben gekozen en een duurder ticket hebben gekocht…

De afspraken in Antwerpen afgezegd en ik ben thuis gaan werken.

Vandaag, dinsdag 14 mei exact hetzelfde liedje. Ik kan voor woensdag 15 mei geen Intercity direct naar Antwerpen boeken en ja, de Eurostar was wederom uitverkocht.

Ik vervolgens de NS klantenservice gaan bellen, maar ook daar waren ze het spoor volledig bijster. Ze konden mij geen verklaring geven. Wie dan wel???

Als laatste wanhoopsdaad ben ik naar de SNBC International site gegaan en warempel, daar kon ik de Intercity direct trein die morgen om 7:11 uur vanuit Rotterdam richting Antwerpen vertrekt gewoon boeken, zonder enig probleem. De NS kan een voorbeeld nemen aan de IT systemen van hun Belgische collega’s. 

Mijn frustraties zijn regelmatig gericht op de IT systemen van de NS, maar ook hier, alles staat en valt met goed leiderschap en daar ontbreekt het aan bij de NS…

De problemen beperken zich trouwens niet tot de NS international app, ook de “reguliere” NS site kampt met problemen (zie afbeelding).

 

 

Nog steeds zijn er problemen met het boeken van tickets van de Intercity Direct van Rotterdam Centraal naar Antwerpen Centraal. Dit probleem doet zich reeds 2 weken voor, Zowel online als via de “service”desk van NS International is het onmogelijk om een ticket in de ochtenduren te boeken, terwijl de trein van 7:11 uur gewoon rijdt. Via SNBC International kan ik flex tickets kopen en trein gewoon nemen (vandaag zijn er trouwens weer flinke vertragingen van bijna 30 minuten). Ik heb meerdere keren naar de service desk gebeld en gebruik gemaakt van social media kanalen van NS International, maar niemand herkent dit als een probleem. Te bizar voor woorden, die moet toch in de financiële rapportages naar boven komen??

 

Reputatie 5

15 minuten op anderhalf uur is ruim 16,7%. 

En zoals ik aangaf had ik regelmatig 15 minuten vertraging op een reis van 26 minuten, soms wel 3 of 4 keer week, dat is zo'n 57,7%. Daarnaast ook nog heel wat keren tussen de 15 en 30 minuten vertraging. Om nog maar niet te spreken van de keren dat ik meer dan 30 minuten vertraging had, wat gewoon meer dan een verdubbeling van mijn reis was. Natuurlijk was ik daar ook niet blij, ja soms was ik daar best gefrustreerd over, maar daar ging ik niet een heel persoonlijk blog van bijhouden hier. 

Daarnaast is het hebben van een langere reistijd door vertraging wel heel wat anders dan dat er loon wordt ingehouden. Dan zou ik met mijn vertraging wel heel weinig of zelfs niets over hebben gehouden. Echt met zo'n klaagtopic als dit bereik je niets, behalve dat mensen denken “daar heb je die klager weer” of het niet eens meer lezen. 

Ik reis 4-6 uur per dag met de trein dat is dus rond de 2-3 uur per rit, en geloof me 15 minuten vertraging maakt mijn leven echt niet zwaarder. Ja, als ik een overstap mis. Maar het gaat mij meestal niet eens is om de tijd, want laat ben ik toch wel.

 

In December 2023 toen het Zeeuwse Spoor een letterlijke hel was waar je minimaal een half uur vertraging hebt + nog wat snelheidsbeperkingen kon ik wel janken. Een reis die dan normaal 2 uur zou duren, duurde opeens 4 uur…

Reputatie 5

Je kan je frustraties beter aan het adres van Prorail richten. Is nu al meermaals uitgelegd hier dat dat de organisatie is die bepaald welke trein voorrang krijgt. NS kan daar niks aan veranderen want als ze voorgetrokken zouden worden op een andere organisatie dan zijn de rapen gaar.

Mijn frustraties richten zich op de klantervaring met het openbaar vervoer. Partijen die naar elkaar wijzen (NS/ProRail), de overheid met een falend vervoersbeleid… Uiteindelijk is de reiziger/klant de dupe en zolang deze toestanden niet verbeteren, blijf ik schrijven. 
 

Vreemd genoeg ben ik door de NS nog nooit benaderd n.a.v. deze blog, wat genoeg zegt over de klantgerichtheid…

Reputatie 5

15 minuten op anderhalf uur is ruim 16,7%. 

En zoals ik aangaf had ik regelmatig 15 minuten vertraging op een reis van 26 minuten, soms wel 3 of 4 keer week, dat is zo'n 57,7%. Daarnaast ook nog heel wat keren tussen de 15 en 30 minuten vertraging. Om nog maar niet te spreken van de keren dat ik meer dan 30 minuten vertraging had, wat gewoon meer dan een verdubbeling van mijn reis was. Natuurlijk was ik daar ook niet blij, ja soms was ik daar best gefrustreerd over, maar daar ging ik niet een heel persoonlijk blog van bijhouden hier. 

Daarnaast is het hebben van een langere reistijd door vertraging wel heel wat anders dan dat er loon wordt ingehouden. Dan zou ik met mijn vertraging wel heel weinig of zelfs niets over hebben gehouden. Echt met zo'n klaagtopic als dit bereik je niets, behalve dat mensen denken “daar heb je die klager weer” of het niet eens meer lezen. 

Ik reis 4-6 uur per dag met de trein dat is dus rond de 2-3 uur per rit, en geloof me 15 minuten vertraging maakt mijn leven echt niet zwaarder. Ja, als ik een overstap mis. Maar het gaat mij meestal niet eens is om de tijd, want laat ben ik toch wel.

 

In December 2023 toen het Zeeuwse Spoor een letterlijke hel was waar je minimaal een half uur vertraging hebt + nog wat snelheidsbeperkingen kon ik wel janken. Een reis die dan normaal 2 uur zou duren, duurde opeens 4 uur…

Verwar de frustraties niet met hoe ik in het leven sta, want daar heeft de NS geen invloed op. Zie het als klantervaringen, waar bedrijven die klantgericht zijn op inspelen. Mijn stem is slechts een van de velen, waarbij ik niet de enige ben die zich minder positief over de NS/het openbaar vervoer uitlaat.

Het feit dat ik ik via de NS international site na 3 weken nog steeds geen ticket van Rotterdam naar Antwerpen kan boeken, na diverse calls met de service desk, NS social media en een klachtenformulier bij NS te hebben ingediend, is veelzeggend over de NS organisatie.

Dus blijf ik doorgaan met het delen van mijn klantervaringen 😉

 

 

 

 

 


 

Reputatie 5

Verwar de frustraties niet met hoe ik in het leven sta, want daar heeft de NS geen invloed op. Zie het als klantervaringen, waar bedrijven die klantgericht zijn op inspelen. Mijn stem is slechts een van de velen, waarbij ik niet de enige ben die zich minder positief over de NS/het openbaar vervoer uitlaat.

Het feit dat ik ik via de NS international site na 3 weken nog steeds geen ticket van Rotterdam naar Antwerpen kan boeken, na diverse calls met de service desk, NS social media en een klachtenformulier bij NS te hebben ingediend, is veelzeggend over de NS organisatie.

Dus blijf ik doorgaan met het delen van mijn klantervaringen 😉

Dat mag ook, en niemand houd je tegen. Ik deel alleen mijn ervaringen 😉

Reputatie 7
Badge

Gewoon doorgaan met het beschrijven van je eigen reiservaringen. Ik vind het interessant om ze te lezen. 

Reputatie 5

Twee volle weken geen trein genomen, aangezien de reis van Den Haag naar Eindhoven door de werkzaamheden bij Tilburg het reizen onmogelijk maakten en ik niet ruim 1 uur extra reistijd aan mijn lange reizen wilde plakken, door via Utrecht te reizen.

Maandag stond Antwerpen weer op het programma, maar bij het boeken van een ticket op de NS International site, bleek niet mogelijk om een ticket voor de Intercity Direct via Rotterdam - Breda te kopen. Bekijk dienstregeling stond er en het was niet mogelijk om een ticket online of telefonisch te boeken. Ik moest een andere route kiezen… Welke dan? De Eurostar was compleet uitverkocht, het zou me niet verbazen dat vele reizigers tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen en eieren voor hun geld hebben gekozen en een duurder ticket hebben gekocht…

De afspraken in Antwerpen afgezegd en ik ben thuis gaan werken.

Vandaag, dinsdag 14 mei exact hetzelfde liedje. Ik kan voor woensdag 15 mei geen Intercity direct naar Antwerpen boeken en ja, de Eurostar was wederom uitverkocht.

Ik vervolgens de NS klantenservice gaan bellen, maar ook daar waren ze het spoor volledig bijster. Ze konden mij geen verklaring geven. Wie dan wel???

Als laatste wanhoopsdaad ben ik naar de SNBC International site gegaan en warempel, daar kon ik de Intercity direct trein die morgen om 7:11 uur vanuit Rotterdam richting Antwerpen vertrekt gewoon boeken, zonder enig probleem. De NS kan een voorbeeld nemen aan de IT systemen van hun Belgische collega’s. 

Mijn frustraties zijn regelmatig gericht op de IT systemen van de NS, maar ook hier, alles staat en valt met goed leiderschap en daar ontbreekt het aan bij de NS…

De problemen beperken zich trouwens niet tot de NS international app, ook de “reguliere” NS site kampt met problemen (zie afbeelding).

 

Na weken geen tickets kunnen boeken, is het probleem opgelost. Tickets in de ochtend voor de Intercity Direct van 7:11 uur van Rotterdam Centraal naar Antwerpen Centraal  kunnen weer online worden besteld. Waarschijnlijk een IT blunder… Maar nu de afhandeling van mijn klacht door de NS, hier zakt mijn broek werkelijk van af… beschamend

 

Vervolgens mijn reactie aan het hoofd van de NS Klantenservice 

 

Reputatie 5

Na wekenlang gedoe met online & telefonische tickets op de route Rotterdam - Antwerpen, waar NS “klanten”service op een tranentrekkende wijze reageerde, hebben ze vandaag weer iets verzonnen om reizigers maximaal te frustreren: 21 minuten voor vertrek om 7:11 uur van Rotterdam Centraal naar Antwerpen Centraal hebben ze trein laten vervallen. Wat een amateuristische bende, een betrouwbare dienstverlening is tegenwoordig wishful thinking. 

 

Reputatie 5

Na wekenlang gedoe met online & telefonische tickets op de route Rotterdam - Antwerpen, waar NS “klanten”service op een tranentrekkende wijze reageerde, hebben ze vandaag weer iets verzonnen om reizigers maximaal te frustreren: 21 minuten voor vertrek om 7:11 uur van Rotterdam Centraal naar Antwerpen Centraal hebben ze trein laten vervallen. Wat een amateuristische bende, een betrouwbare dienstverlening is tegenwoordig wishful thinking. 

 


In een beeld gevangen, de NS miscommunicatie ten top. 
de trein van Rotterdam Centraal naar Antwerpen om 7:11 uur was in eerste instantie uitgevallen en nu geven de borden aan dat de eerstvolgende trein 90 minuten later vertrekt, terwijl de eerstvolgende trein van 8:11 uur, weliswaar met 5 minuten vertraging (normale doen voor de NS) gewoon rijdt, of het de NS nog een onaangename verrassing in petto??

 

Reputatie 7
Badge +3

Beste
@ThomasReichel  Voor iemand met zoveel frustratie kan het handig zijn als je weet hoe die borden werken.

De info over die vertraagde trein van 7.11 uur + 90 minuten gaat over de eerstvolgende trein op dat spoor. Niet over de eerstvolgende trein in die richting.

 

Reputatie 5

Beste
@ThomasReichel  Voor iemand met zoveel frustratie kan het handig zijn als je weet hoe die borden werken.

De info over die vertraagde trein van 7.11 uur + 90 minuten gaat over de eerstvolgende trein op dat spoor. Niet over de eerstvolgende trein in die richting.

 

En voor iemand die zich klaarblijkelijk aan deze frustraties stoort (heb je al eens eerder aangegeven om m’n blogs niet meer te lezen indien het je stoort), ben je niet in staat om de logica van deze borden duidelijk te maken. 
 

er staat heel duidelijk “Next International train gevolgd door een dubbele punt (:), wat grammaticaal impliceert dat er aankondiging o.i.d. volgt en dus betrekking heeft op het eerste deel van de zin.

Reputatie 7
Badge +3

Maar dat klopt toch ook gewoon? De trein van 8.11 uur gaat zometeen. De volgende internationale trein gaat om 7.11 + 90. Of bedoel jij iets anders dan ik begrijp?

Reputatie 7
Badge +3

“Next International train” wil zeggen de eerstvolgende internationale trein ná degene die daarboven groot op het scherm staat. Dus eerst vertrekt de trein van 8:11 (met 5 minuten vertraging) en daarna die van 7:11 (met dus 90 minuten vertraging). 

En die 5 minuten van de trein van 8:11 is zo te zien 8 minuten geworden en is dus om 8:19 vertrokken en die van oorspronkelijk 7:11 is om 8:42 vertrokken. Die van 7:11 had als beginstation Rotterdam. Als die eerder als vervallen stond is die daarna toch weer ingelegd maar dan pas vanaf Rotterdam en is het materieel via een andere route naar Rotterdam gebracht. Die van 8:11 begon wel in Amsterdam maar reed via een andere route, stopte daarom niet op Schiphol. Jammer voor de reizigers dat die van 7:11 niet ook gelijk via die andere route vanaf Amsterdam had kunnen rijden. Mogelijk is pas besloten via een andere route te rijden toen bleek dat de problemen langer gingen duren.

Op X meldt ProRail dit over de storing: 

 

Reputatie 7

Op X meldt ProRail dit over de storing: 

 

"zorgt de laatste dagen geregeld voor hinder". Laten we wel zijn, er is dagelijks wel hinder/uitval/vertraging op de HSL, zijn er weleens dagen dat het vlekkeloos gaat?

Het gaat al jaren zo, en hoewel het wel wat beter gaat dan tot voor enkele jaren terug, blijft het enorm onvoorspelbaar/onbetrouwbaar. Geen prettige lijn, als ik beslist op tijd ergens moet zijn reis ik dan ook standaard om. Op de IC Brussel kan je niet vertrouwen, ik zie zo vaak in Breda (grote) vertragingen op het scherm vermeld.

 

Reputatie 5

Kunnen we een GoFundMe starten zodat NS eens goed kan communiceren? Ze hebben duidelijk genoeg niet het geld daarvoor :(

 

Mijn avontuur vandaag:

"Haha ik heb me verslapen dus op tijd ben ik sowieso niet, aan NS zal het dus niet leggen" dacht ik, meestal als ik dat soort dingen denk gaat het enorm fout…

Ik begon in Middelburg om 09:16 richting Rotterdam, een eeuwenoude sectiestoring kwam weer tevoorschijn op het Zeeuwse Spoor +9 min vertraging…

Roosendaal - Dordrecht, lekker met 140km/u om die vertraging op te halen. Oops... Daar hebben we Zevenbergen al, keihard remmen dus want ✨️ snelheidsbeperkingen ✨️. Iedereen in shock en de conducteur die aan het controleren was probeerde subtiel te checken of alles goed ging.

 

Dordrecht: +3 minuten vertraging, want een tokkie had geen vervoersbewijs en dus waren er BOA's, maar dat jochie was natuurlijk slim en was al weg gerend (heeft vervolgens de conducteur lastig gevallen toen de trein weer verder reed om te laten zien dat ie een kaartje had).

 

Hééé wat is dat? De zoveelste technische onderzoek op Rotterdam - Gouda. Das dus 15 minuten extra!!

 

In iedergeval wel aan gekomen in Utrecht, 15 min later dan gepland…

 

Op de terugweg mochten we uitstappen in Gouda zonder ook maar enige vorm van uitleg... +15 min extra!!

 

Communicatie is key!

 

 

Hoe oud is die sectiestoring tussen Bergen op Zoom - Krabbendijke trouwens? Hij komt elke keer terug als onkruid en de ene keer heb je er meer last van dan de andere.

 

Hoe laat had je de trein teruggepakt of weet je al wat er aan de hand was op de terugweg?

Reageer