beantwoord

Rtd Lombardijen - Eindhoven via Rrd Centraal - Vraag over terugsteken



Toon eerste bericht

227 reacties

Reputatie 4
@Scraper Sivan is inderdaad even afwezig. Zodra zijn er weer is zal zij je weer een update sturen. Bedankt voor je geduld.Dit topic maar weer een schop gegeven.
Ik zie in een ander topic dat Sivan weer aanwezig is,
Reputatie 6
Badge
Ook ik ben van mening dat NS dit topic liever vergeet.
Reputatie 7
Ik begrijp dat het lijkt alsof wij dit topic de doofpot in stoppen, dat is niet onze bedoeling. Ik heb Sivan laten weten dat dit topic heel graag een antwoord hoort te krijgen. Vooralsnog kan ik jullie er weinig over inlichten, maar als Sivan NS een topic in haar beheer heeft en er nog geen antwoord is: dan is het een heel lastig probleem. Schakelen met verschillende afdelingen, zeker de nieuwe dienstregelingplanners, kan veel tijd kosten.
Hoop doet leven 😃
@Thomas, ik geloof oprecht dat jullie als moderators van goede wil zijn. Maar dat geldt niet voor iedereen in jullie organisatie.
Zodra er een vraag wordt gesteld waarbij een omissie of onduidelijkheid in de voorwaarden wordt geconstateerd die in het voordeel van de klanten kan worden uitgelegd, is steeds hetzelfde patroon van reageren vanuit NS te zien, dat steevast eindigt in de doofpot. In de hoop dat anderen het vergeten of om de tijd te nemen om de betreffende voorwaarde te wijzigen.
Het patroon is te structureel om af te doen als een stroperigheid van de organisatie.
Daar gaan jullie trouwens ook niet doorheen breken, maar ik waardeer het dat er in ieder geval nog pogingen worden ondernomen.
Ik snap wat je schrijft, hb-ngn. De personen waar wij op dit moment op wachten, zijn druk bezig met de nieuwe dienstregeling. Dat neemt niet weg dat ook wij het vervelend vinden jullie zo lang te moeten laten wachten. We willen graag alle vragen en feedback tijdig beantwoorden, maar zijn daarin inderdaad soms afhankelijk van andere mensen en afdelingen. Hier kan de prioriteit anders liggen dan voor ons, wat begrijpelijk is gezien de impact. Het plannen van een nieuwe dienstregeling start al heel vroeg, en vragen over de vorige dienstregeling hebben dan wat minder aandacht.

Ik heb de vraag zojuist nogmaals uitgezet met hoge prio, ditmaal bij meer mensen. Ik blijf er bovenop.
Reputatie 5
en vragen over de vorige dienstregeling hebben dan wat minder aandacht.
Da's best jammer eigenlijk ... vragen over onduidelijkheden in de 'oude' dienstregeling zou je mooi mee kunnen nemen voor de nieuwe.
Het lijkt me eigenlijk heel belangrijk om vragen, onduidelijkheden, opmerkingen en andere feedback juist wel veel aandacht te geven m.b.t. de nieuwe dienstregeling, dan kan je juist problemen e.d. voorkomen.
Reputatie 4
Ik stelde mijn vraag 10 maanden geleden. Ruim voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling.
Er is tijd genoeg geweest om mijn vraag te beantwoorden NA het ingaan van de nieuwe dienstregeling.

Overigens heeft mijn vraag niets te maken met een dienstregeling maar met de interpretatie van de terugsteekregels van NS.
Reputatie 5
Aankaarten in topic "Meedenken forumleden met dienstregeling 2018" ?
Vragen of de interpretatie gaat veranderen ?
Reputatie 4
Aankaarten in topic "Meedenken forumleden met dienstregeling 2018" ?
Vragen of de interpretatie gaat veranderen ?

Goner, ga je gang.
Ik hou het bij dit topic.
Reputatie 7
Badge
Wie weet bezinnen ze zich met betrekking tot de nieuwe dienstregeling om de oude intercity verbinding weer te herstellen. Dat is natuurlijk erg wikken en wegen, waardoor er geen tijd meer is om zich bezig te houden met het onnodig gecreƫerde terugsteekverbod in deze situatie.

Houden we de politiek tevreden met de schijnoplossing om Den Haag zogenaamd aan te sluiten op de HSL.... Of kiezen we voor onze klanten en hebben we met hen het beste voor???
Reputatie 4
Raymond,

De afdeling dienstregeling heeft naar alle waarschijnlijkheid geen bevoegdheid om een uitspraak te doen over het terugsteekverbod.
Reputatie 5
Goner, ga je gang.
Ik hou het bij dit topic.

Tsja, eerlijk gezegd boeit het me niet meer zo ... m'n dochter heeft nu weer een studenten OV kaart en daar mag het wel mee.
Reputatie 4

Ik heb de vraag zojuist nogmaals uitgezet met hoge prio, ditmaal bij meer mensen. Ik blijf er bovenop.


Heeft nog niemand gereageerd Sivan ?
Helaas niet, Schraper. Frank is nu druk met de testdagen en de nieuwe dienstregeling. Neemt niet weg dat ik hem nogmaals ga vragen te reageren. Excuses.
Reputatie 4
Nog 12 dagen en dan is mijn vraag 1 jaar oud.
Krijg ik dan nog een verjaardagscadeau ?
Nu gaat Sivan met zwangerschapsverlof , het is haar gegund..
Is er een andere moderator die Frank eens om een reactie kan vragen?
Reputatie 6
Badge
Blijft natuurlijk triest. Iemand die speciaal naar dit forum zou komen om deze vraag te stellen zou na een week al niet meer actief zijn...

Wie weet krijg je ooit antwoord..
Het terugsteek verbod geld al lang niet meer: Een reis van Lelystad Centrum - Utrecht Centraal stuurt je over Amsterdam Zuid waarbij je RAI dus twee keer voorbijkomt, en van Driebergen naar Den Bosch moet je via Utrecht Centraal, waarbij je Vaartsche Rijn 2x voorbij komt, meer voorbeelden zijn zo gevonden. Een beetje opheldering zou dus zeker op zijn plaats zijn voor alle mogelijke trajecten.
Misschien dan toch eens tijd om Selective Door Operation te gaan gebruiken: Dat bij een bepaald station maar een aantal deuren open kunnen, ivm perronlengte.
Reputatie 5
Het terugsteek verbod geld al lang niet meer:
Maar dat zou ik dan graag van de NS horen ... tenzij jij een officiƫle bron hebt ?
Reputatie 3
Ik ben bezig een aantal van jullie punten uit te zoeken. In reactie op Jordibont kan ik al wel zeggen dat het voorbeeld Lelystad Centrum-Utrecht Centraal via Amsterdam Zuid geen terugsteken is. Dit is een omreis die is toegestaan omdat dit de snelste reis is. Het is geen terugsteken omdat het instapstation niet opnieuw voorbij wordt gereden.
Reputatie 6
Uit een ander topic op dit forum blijkt dat bij deze omreis de extra kilometers (tariefeenheden) bij reizen op saldo wel worden berekend, omdat bij overstap op Amsterdam Zuid moet worden uit- en weer ingecheckt. Geen terugsteken, maar wel meer betalen dan de reisplanner aangeeft. Misschien kan Frank daar ook even naar kijken?
Reputatie 7
Badge
Afhankelijk van welke trap je gebruikt op Amsterdam Zuid moet je wel of niet opnieuw inchecken. NS zou natuurlijk ook een groot bord kunnen ophangen boven op het perron met deze mededeling, zodat (onwetende) reizigers naar de juiste trap geleid worden.
Reputatie 6
Liever geen bord "Goedkoper overstappen? Neem de roltrap". Of op Amsterdam Sloterdijk: "...twee trappen op en aan het andere einde van het perron weer twee trappen af".
De onwetende, zoekende reiziger leest dat niet en heeft het al moeilijk genoeg om het juiste vertrekspoor te vinden. Meer principieel: de reiziger moet niet nog meer ondergeschikt aan Het Systeem worden. Het "probleem" moet gewoon binnen het chipkaartsysteem worden opgelost. Het is toch niet de schuld van de reiziger dat het bouwtechnisch ingewikkeld is om een poortvrije overstapzone te maken?

Reageer