OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice | NS Community
beantwoord

OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice


  • Anonymous
  • 0 reacties

Lieve NS,

Gisteren zat ik in een trein die helaas, ondanks pogingen van de machinist hem weer aan de praat te krijgen, er geen zin meer in had. Daardoor heb ik meer dan zestig minuten vertraging opgelopen.
Volgens jullie site moet je bij OV Chip Plus gtbv indienen. Dat scheen wel zo te zijn, maar als je OV Chip Plus hebt in combinatie met een Flex-abonnement, moet je toch echt bij de normale klantenservice zijn (nadat de OV Chip Plusmevrouw met een stuk of vier andere collega’s had gespard).
Die verwees door naar het normale formulier.
Dan maar weer terug naar OV Chip Plus-klantenservice. Nope, die verwees mij weer door naar de normale klantenservice.
Die vulde een formulier voor mij in, met incorrecte informatie.

Lieve, schattige, pluizige NS. Dit is geen kinderziekte meer aangezien OV Chip Plus al een poosje bestaat. Wanneer wordt dit gefixd? Want dit forum herbergt ook andere topics van mij waarbij het fout gaat. Alsof blinden niks te doen hebben in hun leven en nooit vertraging kunnen oplopen. En alsof de klantenservice met hun IKEA-familiepas wat kastjes en muurtjes hebben aangeschaft.

Liefs,

VIRM. Een trouwe en enthousiaste treinreiziger, die van dit onnodige geneuzel er soms helemaal niks meer van snapt
 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 2 September 2022, 12:42

Bekijk origineel

114 reacties

Dan ga ik dat laatste nog eens doorzetten naar de developers. Die moeten daar vast iets mee kunnen.

Gisteren nog even gebeld: de medewerkster dacht dat het via de factuur moest, maar zou dit nog navragen. Vandaag gebeld, en de medewerker zei dat het via de reguliere gtbv-afdeling moest omdat ik had gereisd met OV Chip Plus met afgekocht reisrecht (waardoor ik niet hoef te boeken, maar hij vond dat dat wel had gemoeten). Hij heeft daar een mailtje naar toe gestuurd.

Ofwel: het is echt nog steeds niet geregeld.
 

En net een Voicemail bericht: conform de wekrinstructies moet ik in MijnNS aanvinken dat ik vertraging heb gehad. Geen idee hoe dat moet. Net maar even teruggebeld: de medewerker wist het niet, maar zou het navragen.



 

Okay… Mailtje in mijn inbox dat er een claim is ingediend. Ik schijn dan ergens in Mijn NS aan te moeten gaan vinken dat ik vertraging heb gehad, aldus de Voicemail die ik eerder noemde. Hoe dan?

 

Gisteren maar even teruggebeld, want ik werd zelf niet teruggebeld. De medewerker vond het niet nodig dat ik nog iets moest aanvinken n in Mijn NS aangaande die claim die afgelopen week woensdag is ingediend.

Maar hoe zit het nu echt? Welke werkinstructies hebben de medewerkers? En wat moet ik als klant doen als de werkinstructies niet worden nageleefd? En wat moet ik eventueel aanvinken in Mijn NS? En waarom is dit nog onduidelijk en vaag?

 

Aanvinken in Mijn NS? Dat komt ook mij bijzonder voor. 
De werkinstructie is precies wat ik hierboven heb doorgegeven, en zou zo ook moeten nageleefd worden door de medewerkers. Het feit dat dit nog steeds niet gebeurd is dan ook bijzonder frustrerend voor iedereen. Jij zal vast niet de enige zijn die hier last van heeft.

Ik trek mijn contact in ieder geval nog even aan hun jasje wat betreft dat aanvinken in Mijn NS, want daar durf ik ook geen uitspraken over te doen.
Zoals altijd ben ik zo snel mogelijk weer terug met meer informatie. 

Tja, dat aanvinken in MijnNS kreeg ik van de medewerker te horen. *haalt schouders op*

Ben benieuwd waar jouw contactpersoon mee gaat komen. :) 
 

Jeeeeeej. Net door de medewerkster achter het nummer van OV Chip Plus doorverwezen naar de reguliere klantenservice, waar ik nu in de rij sta. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen dat het bandje oppert dat ik wellicht het antwoord op mijn vraag kan vinden op ns.nl/klantenservice of de NS Community. Het is elke keer een tombola wat er gaat gebeuren, en kennelijk interesseert het de verantwoordelijken geen ene hol.  

Dat meen je niet. Ik heb nog geen antwoord, maar zal er nog eens een extra mail achteraan gooien. Sorry dat het nog steeds niet goed gaat. ):

Inmiddels heeft een medewerkster van de reguliere klantenservice het formulier voor mij ingevuld (nadat ze een paar keer dingen moest navragen en ik duidelijk had gemaakt dat het formulier niet goed met een schermlezer).

Het zal niet liggen aan jouw inzet Aurora. Maar inmiddels heb ik hier net zo veel vertrouwen in als mijn vertrouwen in de vredelievendheid van Poetin. Namelijk niet. ;) Maar het probleem lost zich natuurlijk binnenkort vanzelf op, als je het nieuws op de productpagina van OV Chip Plus leest. Nog drie maanden te gaan. :P

 

Gaat het trouwens wel goed met die vraag die je hebt uitstaan? Volgens mij wachten wij beiden al meer dan twee weken op een reactie. Dat zegt denk ik al genoeg. ;)

Inmiddels zowel een e-mail als ouderwetse papieren brief (tja, ken je doelgroep) gekregen dat dit abonnement er per 1 januari 2023 uit gaat. Aurora, wordt er dan eigenlijk nog moeite gedaan? Of wordt het tot en met 31 december continu een soort tombola hoe mijn claim wordt opgepakt?
 

Weet iemand trouwens hoe ik mijn oude topics over dit onderwerp kan raadplegen? Die zijn het archief in geknikkerd volgens mij.
 

Reputatie 7
Badge +3

Topics die in het archief staan kun je niet meer inzien, alleen moderators en superusers kunnen die nog inzien. Je zou wel aan een moderator kunnen vragen om die topics weer uit het archief te plukken.

Even snel jouw topics doorgelopen en zie daar in ieder geval deze archief topics over gtbv.

 

Weet iemand trouwens hoe ik mijn oude topics over dit onderwerp kan raadplegen? Die zijn het archief in geknikkerd volgens mij.
 

Via de FG van de NS moet dat wel mogelijk zijn. Misschien kunnen ze je Superuser maken. ;)

Uit ervaring weet ik dat toegang tot het archief redelijk lastig is. Loop er zelf ook regelmatig tegenaan. Ondanks ….!

Het beste is als de NS afspraken nakomt. Dus ook ik wil graag toegang tot het archief. (Zonder de mogelijkheid om ook na een uur berichten aan te passen.)

En anders zelf zo af en toe even een back-up maken. @VIRM 

😉

 

Reputatie 6

Ik heb de topics uit het archief gehaald. Inhoudelijk heb ik helaas geen verdere informatie, hier komt Aurora nog op terug.

Ik heb de topics uit het archief gehaald. Inhoudelijk heb ik helaas geen verdere informatie, hier komt Aurora nog op terug.

@Daniël NS 

Kun je mij toegang verlenen tot het archief? Daar staan namelijk nog een aantal topics die relevant zijn. ;)

Bij voorbaat dank!

Reputatie 6

Momo heeft het al aangegeven: alleen moderators en superusers kunnen het archief inzien. Ik kan je geen aparte toegang geven.

Momo heeft het al aangegeven: alleen moderators en superusers kunnen het archief inzien. Ik kan je geen aparte toegang geven.

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!

Reputatie 6

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!

Met alle respect, nee. Hier ga ik ook niet verder op in, laten we het on topic houden.

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!

Met alle respect, nee. Hier ga ik ook niet verder op in, laten we het on topic houden.

Met alle respect @Daniël NS 

Misschien is het wel (h)eerlijk om het archief open te stellen voor iedereen? Een tijdlijn is altijd interessant. 

Misschien pak ik het zelf wel op. ;)

Ik heb de topics uit het archief gehaald. Inhoudelijk heb ik helaas geen verdere informatie, hier komt Aurora nog op terug.



Ouch, topics van vier jaar geleden met precies hetzelfde probleem. Dit ligt niet aan jullie als moderatoren, maar als ik vier jaar lang iets laat liggen op mijn werk, gaat mijn afdelingshoofd mij daar echt op aanspreken. Ondertussen wordt Aurora een beetje aan het lijntje gehouden.
Zullen we het er maar op houden dat de achterliggende afdeling dit probleem niet heeft opgelost in die vier jaar, dit niet gaat oplossen omdat OV Chip Plus er uit gaat en dat het tot die tijd een tombola wordt als er in de tussentijd iets moet worden geclaimd? Markeer deze reactie maar als de juiste en stop de tijd!



 

Ik baal er oprecht van, VIRM. De werkinstructie is aangepast en de wijziging is ondertussen meerdere malen over de vloer gegaan. 
De drang op het maar op te geven snap ik, maar ik wil er nog niet aan toegeven. Hoewel ik nog steeds geen reactie heb blijf ik proberen. Fingers crossed?

Aurora, ik heb hier al vier a vijf jaar topics over geopend. De achterliggende afdeling en managers lijken het acceptabel te vinden dat het niet goed is geregeld..

Reputatie 7
Badge +1

Aurora, ik heb hier al vier a vijf jaar topics over geopend. De achterliggende afdeling en managers lijken het acceptabel te vinden dat het niet goed is geregeld..

 

Topics die in het archief staan kun je niet meer inzien, alleen moderators en superusers kunnen die nog inzien. Je zou wel aan een moderator kunnen vragen om die topics weer uit het archief te plukken.

Even snel jouw topics doorgelopen en zie daar in ieder geval deze archief topics over gtbv.

 

 

Mag ik dan concluderen dat NS in deze als bedrijf volledig gefaald heeft. In arremoede wordt dan maar de hele regeling om zeep geholpen. Treurig.

Reageer