Skip to main content
beantwoord

OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice


Toon eerste bericht

Aurora NS
Moderator
  • Oud moderator
  • 6 september 2022

Dan ga ik dat laatste nog eens doorzetten naar de developers. Die moeten daar vast iets mee kunnen.


  • 8 september 2022

Gisteren nog even gebeld: de medewerkster dacht dat het via de factuur moest, maar zou dit nog navragen. Vandaag gebeld, en de medewerker zei dat het via de reguliere gtbv-afdeling moest omdat ik had gereisd met OV Chip Plus met afgekocht reisrecht (waardoor ik niet hoef te boeken, maar hij vond dat dat wel had gemoeten). Hij heeft daar een mailtje naar toe gestuurd.

Ofwel: het is echt nog steeds niet geregeld.
 


  • 8 september 2022

En net een Voicemail bericht: conform de wekrinstructies moet ik in MijnNS aanvinken dat ik vertraging heb gehad. Geen idee hoe dat moet. Net maar even teruggebeld: de medewerker wist het niet, maar zou het navragen.



 


  • 8 september 2022

Okay… Mailtje in mijn inbox dat er een claim is ingediend. Ik schijn dan ergens in Mijn NS aan te moeten gaan vinken dat ik vertraging heb gehad, aldus de Voicemail die ik eerder noemde. Hoe dan?

 


  • 11 september 2022

Gisteren maar even teruggebeld, want ik werd zelf niet teruggebeld. De medewerker vond het niet nodig dat ik nog iets moest aanvinken n in Mijn NS aangaande die claim die afgelopen week woensdag is ingediend.

Maar hoe zit het nu echt? Welke werkinstructies hebben de medewerkers? En wat moet ik als klant doen als de werkinstructies niet worden nageleefd? En wat moet ik eventueel aanvinken in Mijn NS? En waarom is dit nog onduidelijk en vaag?

 


Aurora NS
Moderator
  • Oud moderator
  • 12 september 2022

Aanvinken in Mijn NS? Dat komt ook mij bijzonder voor. 
De werkinstructie is precies wat ik hierboven heb doorgegeven, en zou zo ook moeten nageleefd worden door de medewerkers. Het feit dat dit nog steeds niet gebeurd is dan ook bijzonder frustrerend voor iedereen. Jij zal vast niet de enige zijn die hier last van heeft.

Ik trek mijn contact in ieder geval nog even aan hun jasje wat betreft dat aanvinken in Mijn NS, want daar durf ik ook geen uitspraken over te doen.
Zoals altijd ben ik zo snel mogelijk weer terug met meer informatie. 


  • 15 september 2022

Tja, dat aanvinken in MijnNS kreeg ik van de medewerker te horen. *haalt schouders op*

Ben benieuwd waar jouw contactpersoon mee gaat komen. :) 
 


  • 26 september 2022

Jeeeeeej. Net door de medewerkster achter het nummer van OV Chip Plus doorverwezen naar de reguliere klantenservice, waar ik nu in de rij sta. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen dat het bandje oppert dat ik wellicht het antwoord op mijn vraag kan vinden op ns.nl/klantenservice of de NS Community. Het is elke keer een tombola wat er gaat gebeuren, en kennelijk interesseert het de verantwoordelijken geen ene hol.  


Aurora NS
Moderator
  • Oud moderator
  • 26 september 2022

Dat meen je niet. Ik heb nog geen antwoord, maar zal er nog eens een extra mail achteraan gooien. Sorry dat het nog steeds niet goed gaat. ):


  • 26 september 2022

Inmiddels heeft een medewerkster van de reguliere klantenservice het formulier voor mij ingevuld (nadat ze een paar keer dingen moest navragen en ik duidelijk had gemaakt dat het formulier niet goed met een schermlezer).

Het zal niet liggen aan jouw inzet Aurora. Maar inmiddels heb ik hier net zo veel vertrouwen in als mijn vertrouwen in de vredelievendheid van Poetin. Namelijk niet. ;) Maar het probleem lost zich natuurlijk binnenkort vanzelf op, als je het nieuws op de productpagina van OV Chip Plus leest. Nog drie maanden te gaan. :P

 


  • 29 september 2022

Gaat het trouwens wel goed met die vraag die je hebt uitstaan? Volgens mij wachten wij beiden al meer dan twee weken op een reactie. Dat zegt denk ik al genoeg. ;)


  • 4 oktober 2022

Inmiddels zowel een e-mail als ouderwetse papieren brief (tja, ken je doelgroep) gekregen dat dit abonnement er per 1 januari 2023 uit gaat. Aurora, wordt er dan eigenlijk nog moeite gedaan? Of wordt het tot en met 31 december continu een soort tombola hoe mijn claim wordt opgepakt?
 


  • 6 oktober 2022

Weet iemand trouwens hoe ik mijn oude topics over dit onderwerp kan raadplegen? Die zijn het archief in geknikkerd volgens mij.
 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 6 oktober 2022

Topics die in het archief staan kun je niet meer inzien, alleen moderators en superusers kunnen die nog inzien. Je zou wel aan een moderator kunnen vragen om die topics weer uit het archief te plukken.

Even snel jouw topics doorgelopen en zie daar in ieder geval deze archief topics over gtbv.

https://community.ns.nl/archief-43/ov-chip-plus-en-gtbv-kastje-en-muur-zijn-weer-terug-59984https://community.ns.nl/archief-43/ov-chip-plus-en-gtbv-here-we-go-again-54283https://community.ns.nl/archief-43/geld-terug-bij-vertraging-en-ov-chip-plus-ronde-4-45110https://community.ns.nl/archief-43/ov-chip-plus-en-gtbv-ronde-3-38948https://community.ns.nl/archief-43/ov-chip-plus-en-geld-terug-bij-vertraging-30415

 


VIRM schreef:

Weet iemand trouwens hoe ik mijn oude topics over dit onderwerp kan raadplegen? Die zijn het archief in geknikkerd volgens mij.
 

Via de FG van de NS moet dat wel mogelijk zijn. Misschien kunnen ze je Superuser maken. ;)

Uit ervaring weet ik dat toegang tot het archief redelijk lastig is. Loop er zelf ook regelmatig tegenaan. Ondanks ….!

Het beste is als de NS afspraken nakomt. Dus ook ik wil graag toegang tot het archief. (Zonder de mogelijkheid om ook na een uur berichten aan te passen.)

En anders zelf zo af en toe even een back-up maken. @VIRM 

😉

 


Daniël NS
Moderator

Ik heb de topics uit het archief gehaald. Inhoudelijk heb ik helaas geen verdere informatie, hier komt Aurora nog op terug.


Daniël NS schreef:

Ik heb de topics uit het archief gehaald. Inhoudelijk heb ik helaas geen verdere informatie, hier komt Aurora nog op terug.

@Daniël NS 

Kun je mij toegang verlenen tot het archief? Daar staan namelijk nog een aantal topics die relevant zijn. ;)

Bij voorbaat dank!


Daniël NS
Moderator

Momo heeft het al aangegeven: alleen moderators en superusers kunnen het archief inzien. Ik kan je geen aparte toegang geven.


Daniël NS schreef:

Momo heeft het al aangegeven: alleen moderators en superusers kunnen het archief inzien. Ik kan je geen aparte toegang geven.

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!


Daniël NS
Moderator
Tijdvoor schreef:

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!

Met alle respect, nee. Hier ga ik ook niet verder op in, laten we het on topic houden.


Daniël NS schreef:
Tijdvoor schreef:

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!

Met alle respect, nee. Hier ga ik ook niet verder op in, laten we het on topic houden.

Met alle respect @Daniël NS 

Misschien is het wel (h)eerlijk om het archief open te stellen voor iedereen? Een tijdlijn is altijd interessant. 

Misschien pak ik het zelf wel op. ;)


  • 12 oktober 2022
Daniël NS schreef:

Ik heb de topics uit het archief gehaald. Inhoudelijk heb ik helaas geen verdere informatie, hier komt Aurora nog op terug.



Ouch, topics van vier jaar geleden met precies hetzelfde probleem. Dit ligt niet aan jullie als moderatoren, maar als ik vier jaar lang iets laat liggen op mijn werk, gaat mijn afdelingshoofd mij daar echt op aanspreken. Ondertussen wordt Aurora een beetje aan het lijntje gehouden.
Zullen we het er maar op houden dat de achterliggende afdeling dit probleem niet heeft opgelost in die vier jaar, dit niet gaat oplossen omdat OV Chip Plus er uit gaat en dat het tot die tijd een tombola wordt als er in de tussentijd iets moet worden geclaimd? Markeer deze reactie maar als de juiste en stop de tijd!



 


Aurora NS
Moderator
  • Oud moderator
  • 12 oktober 2022

Ik baal er oprecht van, VIRM. De werkinstructie is aangepast en de wijziging is ondertussen meerdere malen over de vloer gegaan. 
De drang op het maar op te geven snap ik, maar ik wil er nog niet aan toegeven. Hoewel ik nog steeds geen reactie heb blijf ik proberen. Fingers crossed?


  • 12 oktober 2022

Aurora, ik heb hier al vier a vijf jaar topics over geopend. De achterliggende afdeling en managers lijken het acceptabel te vinden dat het niet goed is geregeld..


Forum|alt.badge.img+1
VIRM schreef:

Aurora, ik heb hier al vier a vijf jaar topics over geopend. De achterliggende afdeling en managers lijken het acceptabel te vinden dat het niet goed is geregeld..

 

Momo schreef:

Topics die in het archief staan kun je niet meer inzien, alleen moderators en superusers kunnen die nog inzien. Je zou wel aan een moderator kunnen vragen om die topics weer uit het archief te plukken.

Even snel jouw topics doorgelopen en zie daar in ieder geval deze archief topics over gtbv.

https://community.ns.nl/archief-43/ov-chip-plus-en-gtbv-kastje-en-muur-zijn-weer-terug-59984https://community.ns.nl/archief-43/ov-chip-plus-en-gtbv-here-we-go-again-54283https://community.ns.nl/archief-43/geld-terug-bij-vertraging-en-ov-chip-plus-ronde-4-45110https://community.ns.nl/archief-43/ov-chip-plus-en-gtbv-ronde-3-38948https://community.ns.nl/archief-43/ov-chip-plus-en-geld-terug-bij-vertraging-30415

 

 

Mag ik dan concluderen dat NS in deze als bedrijf volledig gefaald heeft. In arremoede wordt dan maar de hele regeling om zeep geholpen. Treurig.


Reageer