beantwoord

estafettestaking, waar en wanneer?

  • 17 August 2022
  • 85 reacties
  • 24570 Bekeken


Toon eerste bericht

85 reacties

Badge +3

Weet nog niet of het eerder gepost is, maar https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/wuq2nk/reizen_met_de_staking_een_kleine_gids_door_een/

Reputatie 6
Badge +1

Ik lees net op nieuwssites dat de NS vanaf as woensdag gaat staken. Elke dag een andere regio. Waar kan ik een kaartje vinden met die regio s? Want maandag de 29e moet ik naar Den Haag en anders moet ik nu een auto gaan regelen . 

En weet iemand of Ns dan bussen inzet....

Volgens mij mag dat niet. 

Reputatie 5

Citaat conductrice in het NOS Journaal en RTL-nieuws:
“We willen meer zichtbaar zijn voor de reizigers”
Geloof me dat doen ze echt zelf fout en niet NS.
De richtlijn is namelijk dat ze eens in de zoveel tijd een serviceronde lopen!
Verder heb ik geen begrip voor de staking,want niemand krijgt volledige compensatie voor de extreem hoge inflatie!

Citaat conductrice in het NOS Journaal en RTL-nieuws:
“We willen meer zichtbaar zijn voor de reizigers”
Geloof me dat doen ze echt zelf fout en niet NS.
De richtlijn is namelijk dat ze eens in de zoveel tijd een serviceronde lopen!
Verder heb ik geen begrip voor de staking,want niemand krijgt volledige compensatie voor de extreem hoge inflatie!

Zichtbaar zijn hangt ook samen met veiligheid voor de medewerkers en de NS is zijn eigen pad aan het bewandelen en betrekt daar de medewerkers niet meer bij.  Zoals het af willen schaffen van de BOA zodat een conducteur eigenlijk amper nog wat kan doen, terugsturen van processen verbaal omdat men er geen moeite voor wil doen op het hoofdkantoor.

En de NS heeft het over 20% maar komt niet met een onderbouwing, de eisen van de bonden liggen lager en iedereen weet dat je altijd meer moet vragen dan dat je doel is om te krijgen.

En uit jouw woorden kan ik dan opmaken dat jouw werkgever geen moeite hoeft te doen om je te compenseren voor de inflatie, daar zal hij/zij blij mee zijn.

Reputatie 6

Voordeel is dat je niet afhankelijk bent van wat een ander voor jou bedenkt en uitvoert (of niet uitvoert), en je vooral ook vaak veel sneller bent. 

Ik twijfel en wacht nog even af.

Los van die stakingen is het OV een onbetrouwbaar transportmiddel.
Bruikbaar voor scholieren , ambtenaren en gepensioneerden .
Niet voor mensen die op tijd ergens moeten zijn voor hun ,werk en andere verplichtingen.
En dan hebben we het nog niet over comfortabel , relaxed reizen 
In noord nederland heb je op het ogenblik tussen Zwolle en Groningen te maken met overvolle treinen .
Omdat er heel veel met drie en vier bakken gereden wordt
das niet plezierig .
De huidige onbetrouwbaarheid van het OV dwingt degene die wil weten waar ie aan toe is en comfortabel wil reizen naar het gebruik van de auto

Die ambtenaren grap heeft inmiddels wel een erg lange baard en is gewoon niet waar en nee ik ben zelf geen ambtenaar. Daarnaast worden de gepensioneerden de laatste tijd ook niet echt ontzien door allerlei werkzaamheden waarbij lange trajecten gelopen moet worden en trappen geklommen moeten worden. Nu weet ik best dat niet alle gepensioneerden slecht ter been zijn, maar een gedeelte wel. 

Alsof scholieren en ambtenaren niet op tijd hoeven te komen en gepensipneerden nooit afspraken met een tijdsslot hebben... 

Het is voor iedereen die afhankelijk is van de trein, erg vervelend.  

Reputatie 7

Citaat conductrice in het NOS Journaal en RTL-nieuws:
“We willen meer zichtbaar zijn voor de reizigers”
Geloof me dat doen ze echt zelf fout en niet NS.
De richtlijn is namelijk dat ze eens in de zoveel tijd een serviceronde lopen!
Verder heb ik geen begrip voor de staking,want niemand krijgt volledige compensatie voor de extreem hoge inflatie!

 

'Ik krijg het niet, dus mag de rest het ook niet'. 

Hoe gaat het als je de 26e een ticket van Amsterdam naar Londen hebt? Gaat die trein ook maar tot Rotterdam of rijdt deze wel door naar Brussel en daarna naar Londen?

Reputatie 2

Ik maakte geen grap over ambtenaren @Henkpeetersen .
Laat staan een met baard...
Er is het blote feit dat de treinreis en vertragingen daarin  niets wijizigen aan hun werkplanning.
Er is anders dan in bedrijfsleven geen tijdsdruk.; wat vandaag niet afgehandeld kan worden kan morgen ook…
En senioren met tijdsdruk ; zeker weten !
Dan zijn er die geheel vrijwillig met het OV van auto naar auto reizen ...

Reputatie 1

@AnneE Als je met Eurostar reist, houd https://www.eurostar.com/nl-nl/reisinformatie/praktische-informatie/verkeersinformatie en https://www.nsinternational.com/nl/actuele-reisinformatie in de gaten. Waarschijnlijk wordt morgen meer duidelijk. Overigens zou ik me op dit moment niet al teveel zorgen maken. Thalys verwacht bijvoorbeeld geen of nauwelijks hinder voor komende vrijdag en legt tussen Amsterdam en Lille praktisch hetzelfde traject als de Eurostar af. Het lijkt mij dus vrij waarschijnlijk dat de Eurostar ook gewoon rijdt.

Reputatie 6

Volgens mij viel het vandaag nog wel mee, zijn er dit weekend nog gesprekken of gaan we eerst deze vijf dagen afwachten en dan misschien nog eens praten? Ik vind reizen plannen nu wel heel lastig zo moet ik n en de hele regio indeling is ook superinduideli

Reageer