klachten over DDAR, dit is niet normaal!

  • 12 August 2019
  • 85 reacties
  • 5549 Bekeken


Toon eerste bericht

85 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is goed dat ze verdwijnen. Het comfort lijkt nergens naar. Ik heb voorheen veel tijd in het Oostblok doorgebracht en daar waren de treinen soms nog beter. Jeroen zijn verhaal was helder. De vervangers kunnen nooit slechter zijn, nog even geduld. Als er echter geen materieel is, kun je ze beter inzetten dan weglaten.
Reputatie 7
Badge
In Gent staat een half gesloopte, dan vraag je je inderdaad af of deze treinen niet wat erg lang zijn ingezet.

Nabij Gent worden de zeer grote revisies aan de NMBS Reeks 800 uitgevoerd. Delen van reeds leeggehaald treinstellen staan dan soms buiten.
Eenmaal binnen worden de casco's na conservering weer geheel opgebouwd.

Maar goed, we dwalen af, dit ging over de DDAR, welke binnen een half jaartje (bijna) weg zijn.
Daar na 25 jaren inzet nog eindeloos discuseren heeft weinig nut, lijkt mij.
Reputatie 7
Badge +4

Ruilen ?
Bij ons komt de deze nog regelmatig voorrijden.

In Gent staat een half gesloopte -, dan vraag je je inderdaad af of deze treinen niet wat erg lang zijn ingezet. 😉 Over het algemeen zijn de Belgische treinen best comfortabel.
Reputatie 1
Dat gezeur met wifi altijd. Sorry niet om lullig te zijn. Maar de trein is geen internetcafé.
Tja, ik geloof dat sowieso pas in 2012 de eerste proeven met wifi in de trein gedaan werden. Hoe hielden we het voor die tijd vol?
Reputatie 7
En daarnaast een Powerbank en je hebt alles zelf in de hand.
Ik raad trouwens 4G aan. Veel sneller, kost niks meer, en je komt niet als middelbare scholier over als je er over zeurt.
Reputatie 7
Badge
Dat gezeur met wifi altijd. Sorry niet om lullig te zijn. Maar de trein is geen internetcafé.
Er lijkt me bij de perfecte trein weinig anders voor te stellen dan een huis op wielen. Wat wil je in een huis? Een goede stoel, een plek om te werken, een plek om een dutje te doen, een mooi uitzicht, en een fris windje op een warme dag. O ja, en een toilet, maar die discussie hebben we al gehad.

Leuke decoratie. Bijna vergeten. Het mag er best een beetje gezellig uitzien.
Reputatie 6
Waarom zijn er mensen die van alles en nog eisen? Al die extra's kosten geld en kunnen stuk gaan. Dan kan men weer klagen dat er iets stuk is. Zoeken ze de luxe die ze thuis niet hebben bij de NS?
Ik vraag me altijd af of die mensen wel in een huis wonen waar de ramen niet open kunnen en een stuk elektronica voor verse lucht en temperatuurregeling zorgt...
Gister nog gedaan, half uur heen en half uur terug. Behalve dat de DD-AR duidelijk stiller is dan de meeste andere treinen was er weinig verschil qua comfort. Prettig interieur, hoewel niet bijster ruim, maar zeker goed genoeg voor een rit van een half uur. Met afstand de beste Sprinter, deels omdat het geen Sprinter is. Vergeleken met SGM marginaal beter, maar duidelijk veel prettiger dan een SLT of een SNG.
Reputatie 4
Gelukkig niet weer het verhaal dat deze treinen "mensonwaardig" zijn, wat eerder voorbij is gekomen, want dan doe je de gehele mensheid voor ~2005 echt tekort.

Je zult toch maar eens een half uur zonder airco en wifi moeten leven. Smelt je ook als het regent?


Sja @MJL een half uur naar je werk, half uur terug naar huis. Doe dat maal 5 werkdagen dan zit je dus al 5 uur per week in zo'n ding. Bovendien betaal je ook nog eens flink voor je kaartje want je reist in de spits.
Echt stuitend hoe snel het ongemak dat anderen ervaren hier altijd weggebagatelliseerd wordt.
Je argument van vroeger is uiteraard een drogreden.
Reputatie 7
Badge +3
Maar ook die toiletten zullen op enig moment wel wat minder schoon worden...
Vast wel, maar nu nog niet. Dus laten we daar pas over gaan klagen wanneer dat zo, pas over hopelijk heel wat jaren.
Ik ben zelf wel vatbaar voor rugklachten, maar juist door het rechtop zitten heb ik het niet, ik krijg het juist door onderuit gezakt zitten en dat kan bij deze stoelen niet.
Klopt. Zelf rugklachten en dan zijn rechte stoelen juist beter.
Reputatie 6
Maar ook die toiletten zullen op enig moment wel wat minder schoon worden...
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb persoonlijk geen probleem met de stoelen in de SNG. Heb er ruim een half jaar dagelijks in gereisd, vanaf de eerste proefritten met reizigers in november in de sprinter Den Haag - Haarlem.
Ja, de leuning is rechter dan in andere treinen en dat is even wennen. Stoelen zijn ook wat smaller maar dat vind ik nog minder een punt van kritiek dan de leuning.
Van de stoelen krijg ik helemaal geen rugklachten zoals anderen zeggen. Ik ben zelf wel vatbaar voor rugklachten, maar juist door het rechtop zitten heb ik het niet, ik krijg het juist door onderuit gezakt zitten en dat kan bij deze stoelen niet.

Grote voordeel van de SNG is de airco en dat de trein mooi schoon en fris is. De "nieuwgeur" zoals in de eerste week van inzet in november is er intussen wel vanaf.
Je kunt ook vanaf de voorkant zo in één keer door de trein naar achter lopen. Bij de SGM die ik daarvoor vaak had kon dat wel maar ik deed dat meestal toch door de deuren bij de bakovergangen en dat je dan door de 1e klas heen banjerde.
De wifi en stopcontacten kunnen me gestolen worden, maak ik geen gebruik van, maar voor anderen is dat een groot voordeel. Toiletten zijn ook mooi, groot en schoon, al heb ik die ook nog nooit gebruikt.
Reputatie 6
Ik ben net als @momo benieuwd wat TS voor een ENORME vooruitgang verwacht vanaf DD-AR naar SNG. Ik ben bang dat het nog wel eens flink zou kunnen tegenvallen.

Nep eerste klas, in de nieuwe sprinters mag je gewoon voor een paar euro extra vlak bij de machinist of bij de Hc zitten, dat is toch ook wel wat waard. 😉 😂🤣En als je pech hebt met een SNG-3 dan heb je net de 1e klas aan de andere kant. Dan kun je zonder die paar euro extra gewoon in de 2e klas vlak bij de machinist zitten. 🤣

Dat zien we dan gewoon als pure mazzel 😉 🤣



Vandaag weer een hele hoop enthousiaste kinderen langs het spoor zien zwaaien naar o.a. mijn trein, die kinderen snappen dat het gewoon om de machinist draait. 🤣😂Je hebt toch wel netjes terug gezwaaid?

Uiteraard, ik vind dat prachtig mits ik de kids natuurlijk wel tijdig spot op de stations of langs de baan. Toch ook wel 1 van de leuke dingen onderweg.
Reputatie 7
Badge +3

Nep eerste klas, in de nieuwe sprinters mag je gewoon voor een paar euro extra vlak bij de machinist of bij de Hc zitten, dat is toch ook wel wat waard. 😉 😂🤣

En als je pech hebt met een SNG-3 dan heb je net de 1e klas aan de andere kant. Dan kun je zonder die paar euro extra gewoon in de 2e klas vlak bij de machinist zitten. 🤣


Vandaag weer een hele hoop enthousiaste kinderen langs het spoor zien zwaaien naar o.a. mijn trein, die kinderen snappen dat het gewoon om de machinist draait. 🤣😂


Je hebt toch wel netjes terug gezwaaid?
Reputatie 7
Badge
Vandaag weer een hele hoop enthousiaste kinderen langs het spoor zien zwaaien naar o.a. mijn trein, die kinderen snappen dat het gewoon om de machinist draait.

Door het onweersachtige weer zijn er veel vliegende miertjes in de lucht, stonden ze die niet gewoon te verjagen ?

Alles lijkt mij. Het geeft aan dat we in Nederland wel heel erg verwend zijn met ons NS materieel en dat het wensenlijstje van TS misschien wel een tikkeltje overdreven is.

.....
11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas
In eigenlijk alle sprinters die nu rondrijden verschilt de 1e klas niet of maar heel weinig met de 2e klas, dus wanneer de DDAR wordt vervangen door een nieuwe(re) sprinter dan zal dit niet veranderen.


Eigenlijk vind ik alleen het ontbreken van de airco en de niet lekker zittende bankjes terechte klachten.



Nep eerste klas, in de nieuwe sprinters mag je gewoon voor een paar euro extra vlak bij de machinist of bij de Hc zitten, dat is toch ook wel wat waard. 😉 😂🤣

Vandaag weer een hele hoop enthousiaste kinderen langs het spoor zien zwaaien naar o.a. mijn trein, die kinderen snappen dat het gewoon om de machinist draait. 🤣😂
Reputatie 2
Ohja de WC van de, DDAR stinkt vaak, ook als ze er schoon uitzien!
Reputatie 7
Badge +3

Alles lijkt mij. Het geeft aan dat we in Nederland wel heel erg verwend zijn met ons NS materieel en dat het wensenlijstje van TS misschien wel een tikkeltje overdreven is.

Wel meer dan een tikkeltje

4. Geen gelijkvloerse instap

Heeft ICM, VIRM en DDZ ook niet. (En SGM, maar die gaat er binnen niet te lange tijd uit)

5. Geen stopcontacten

Heeft SLT ook niet en veel IC's alleen in de 1e klas, al gaat dat wel veranderen met de revisie van de volgende VIRM serie en de nieuwe ICNG's. En in de SNG waar ze wel zitten heb ik tot nu toe slechts 1 keer gezien dat iemand het stopcontact gebruikte.

7. Ouderwetse toiletten

So what, kun je niet kakken op een ouderwetse pot? Er zijn nu juist klachten over de nieuwerwetse toiletten, de manier waarop die met knoppen sluit.

8. Onfris interieur
9. Versleten verf
10. Ouderwets gespoten

Tja, staat misschien niet zo netjes maar dit vind ik echt non-issues. De trein rijdt er echt niet minder goed door.

11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas

In eigenlijk alle sprinters die nu rondrijden verschilt de 1e klas niet of maar heel weinig met de 2e klas, dus wanneer de DDAR wordt vervangen door een nieuwe(re) sprinter dan zal dit niet veranderen.


Eigenlijk vind ik alleen het ontbreken van de airco en de niet lekker zittende bankjes terechte klachten.
@Ferdinand Delasoie wat heeft dit met dit topic te maken ?


Alles lijkt mij. Het geeft aan dat we in Nederland wel heel erg verwend zijn met ons NS materieel en dat het wensenlijstje van TS misschien wel een tikkeltje overdreven is. Je kan niet verwachten dat NS elke 10 jaar zijn hele materieel vernieuwd. Zoals ik al eerder zei, ga eens over de grens en kijk wat daar allemaal rijdt.
Reputatie 7
Badge
@Ferdinand Delasoie wat heeft dit met dit topic te maken ?
Hier in de tweede klasse der SNG is het overigens prima van temperatuur 😀
Zoeven in de DDM (Haarlem-Alkmaar) stond de kachel vol te blazen. Kijk dat vind ik nu ook weer een beetje overdreven, maar goed het was maar voor 10 minuten.

Reageer