klachten over DDAR, dit is niet normaal!

  • 12 August 2019
  • 85 reacties
  • 5549 Bekeken


Toon eerste bericht

85 reacties

Reputatie 7
Dit is een topic om onvrede over de DDAR te uiten.
Een aantal klachten.

1. Geen airco
2. Maakt te veel lawaai
3. Bankjes zitten niet lekker
4. Geen gelijkvloerse instap
5. Geen stopcontacten
6. Geen wifi
7. Ouderwetse toiletten
8. Onfris interieur
9. Versleten verf
10. Ouderwets gespoten
11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas
Vul me nog aan als je meer klachten hebt


Ruilen ?

Bij ons komt de deze nog regelmatig voorrijden.
Gelukkig niet weer het verhaal dat deze treinen "mensonwaardig" zijn, wat eerder voorbij is gekomen, want dan doe je de gehele mensheid voor ~2005 echt tekort.

Je zult toch maar eens een half uur zonder airco en wifi moeten leven. Smelt je ook als het regent?
Reputatie 7
Badge
Maakt het veel uit, laten we zeggen binnen een jaartje, zitten "we" altijd goed 😀
Reputatie 2
Wanneer word de DDAR vervangen op traject Enschede - Deventer weet iemand dat toevallig 😅
Dat je je daar nu nog druk over kan maken terwijl ze binnenkort steeds minder ingezet zullen worden en vervangen worden door andere sprinter treinstellen. Zo gaat vanaf a.s. zaterdag in de 5600 elke zaterdag 1 compositie SNG rijden met reizigers als test voor de vervanging van de DDAR vanaf 2 september op dit traject.

De DDM-1 daarvan zag ik iets voorbij komen dat er al een laatste rit voor dat materieel gepland gaat worden dus die zal dan ook niet lang meer rond rijden verwacht ik. De uitfasering van de DDAR en DDM-1 stond gepland voor december 2019 en dat is het al bijna.

De NS heeft een enorme investering gedaan t.b.v. nieuw materieel wat de DDAR, DDM-1 en SGM treinstellen gaat vervangen, helaas is de instroom van de SNG stellen iets trager geweest dan de planning waardoor de introductie op sommige lijnen wat later is dan eerst gepland maar geduld is een schone zaak.

Daarnaast zal dit topic geen effect hebben op de planning tot uitfaseren en ook niet op mogelijke upgrade van deze treinen en dan vraag ik me af wat je nog probeert te bereiken met dit topic behalve nogmaals je onvrede over die trein op jouw traject te uiten zoals je reeds in andere topics ook al gedaan hebt.

En helaas heb ik nog geen verdere (nieuwe) info voor je omtrent de eventueel vervangende trein op jouw traject behalve de eerder gemelde SGM treinstellen.

@De activist daarvoor kun je ook al in Roosendaal gaan kijken, daar staat ook geregeld een heel oud treinstel van de Belgen.
Dit is een topic om onvrede over de DDAR te uiten.
Een aantal klachten.

1. Geen airco
2. Maakt te veel lawaai
3. Bankjes zitten niet lekker
4. Geen gelijkvloerse instap
5. Geen stopcontacten
6. Geen wifi
7. Ouderwetse toiletten
8. Onfris interieur
9. Versleten verf
10. Ouderwets gespoten
11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas
Vul me nog aan als je meer klachten hebt

U zult het er toch nog een paar maanden mee moeten doen in Rijssen.
Reputatie 2
Trouwens voor de kleine stukjes is het overigens geen slecht materieel vind ik persoonlijk....
Reputatie 7
Badge +3
Ze voorzien voorlopig nog wel in de broodnodige zitplaatsen en en binnen niet al te lange tijd zijn ze verleden tijd.

En tussen Haarlem en Alkmaar rijdt geen DDAR maar DDM, vergelijkbaar maar net niet helemaal hetzelfde.
Ja het is een jaren 80 trein en toen was er nog geen wifi. En ja ook geen mobiele telefoons en veel minder elektrische apparaten en dus geen stopcontacten. Ja en toen hadden we ook nog geen klimaatverandering en dus geen airco.

DDAR wordt veelal op kleine reisstukjes ingezet en ik zit er bijna dagelijks in (sneltrein Haarlem Alkmaar).

Alleen die dag dat het buiten 37 graden was, was het inderdaad niet te harden. Ik zou zeggen ga bijvoorbeeld eens naar Belgie. Daar rijden nog treinen waarmee de DDAR vergeleken een luxe vervoermiddel is en die bij NS al lang ergens in het spoorwegmuseum staan..
Reputatie 2
Naar mijn mening stinkt het ook heel vaak in de DDAR...

Reageer