Dit is een topic om onvrede over de DDAR te uiten.
Een aantal klachten.
1. Geen airco
2. Maakt te veel lawaai
3. Bankjes zitten niet lekker
4. Geen gelijkvloerse instap
5. Geen stopcontacten
6. Geen wifi
7. Ouderwetse toiletten
8. Onfris interieur
9. Versleten verf
10. Ouderwets gespoten
11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas
Vul me nog aan als je meer klachten hebt
Bladzijde 2 / 4
Het mooie is dat de loc ook aan de achterkant kan rijden, hij duwt dan de trein.
A
Oeps, inderdaad het moet precies andersom zijn.
De DDAR heeft 3 rijtuigen met een loc er voor en heeft in de 2e klasse groene bekleding, de DDM-1 heeft 4 rijtuigen met een loc er voor en heeft rode bekleding.
A
De DDAR heeft 4 rijtuigen met een loc er voor en heeft in de 2e klasse groene bekleding, de DDM-1 heeft 3 rijtuigen met een loc er voor en heeft rode bekleding.
Het zal dan die DDM1 zijn, want op twitter veel klachten over de sauna en dat je vanaf Haarlem blijkbaar wél comfortabel naar Zandvoort kon, en of ze dat niet konden omwisselen?
Laat die strandgangers maar gebakken worden en zo... 😅
Laat die strandgangers maar gebakken worden en zo... 😅
DDM1 en DD-ar lijken dan ook wel erg veel op elkaar hoor. Ik kan ze bijna niet uit elkaar houden hoor.
Waar zijn de DDAR treinen dan nog ingezet? Vanaf zondag zie ik geen DDAR meer in de 5600 en 7000.
Of bedoel je de DDM1 tussen Enkhuizen en Amsterdam?
Ik snap ook echt niet wat er mis is met DD-ar. Naar mijn mening zijn het prima treinen. Alleen geen wifi en Aicro nou BoooehoooeðŸ˜
Gelukkig blijft de DDZ nog wel een tijdje rijden in ieder geval. Die zijn ook prima. Alleen helaas zie ik ze niet zo veel meer rijden in mijn omgeving. Dus dat is wel weer wat minder.
Gelukkig blijft de DDZ nog wel een tijdje rijden in ieder geval. Die zijn ook prima. Alleen helaas zie ik ze niet zo veel meer rijden in mijn omgeving. Dus dat is wel weer wat minder.
A
Gister in gezeten. Nergens last van gehad, maar het is wel jammer dat er hier weer twee prima treinseries voor mij gaan verdwijnen. Het zit prima, het rijdt prima. Wat kan ik verder nog zeggen?
Misschien wel voor de laatste keer deze sensatie meemaken, bij de volgende hittegolf zitten de reizigers wel koel, maar krap en recht boven op elkaar.
Er wordt nu al volop over geklaagd, als alle 200 SNG rijden gaat het helemaal los, immers ze rijden nu nog in relatief rustige treinen en de dikke winterjassen zijn nog niet aan.
Iedereen sterkte gewenst die de komende hete dagen weer met DD-AR moet reizen.
A
Liever vandaag dan morgen ook, aub. Misschien dat ze wat van dat gratis OV-geld kunnen vangen volgend jaar, dan is het snel geregeld.
Weetje wat het is......die stoelen moeten gewoon vervangen worden vind ik. Dat zou mijn kont teminste nog kunnen sparen voor de toekomst.
A
Het nieuwste materieel wat zich heeft "bewezen" zal wel SLT zijn. Die heeft wat nuttige upgrades gehad de afgelopen tijd en voldoet nu zowel aan de eisen van 2009, als van 2019. Of SNG zich ooit nog gaat bewijzen, zullen we pas weten nadat er de nodige kilometers mee gemaakt zijn. Tot nu toe is het wat mij betreft oncomfortabele zooi, maar misschien dat er over 10 jaar ook het een en ander aan veranderd is.
Je moet respect hebben voor heilige treinen
Maar dat heb jij zelf ook niet echt. Jij loopt nu toch ook te klagen over een trein die zichzelf al wijt en zijt bewezen heeft?
SNG is pas net nieuw en moet zichzelf nog maar bewijzen vind ik. En het begint al slecht vind ik....door die stoelen.
Vooral de banken van de DDM kan ik erg waarderen.
Nog even en dan wordt het topic:
"Klachten over SNG, dit is niet normaal meer" geopend 😀
Je moet respect hebben voor heilige treinen
A
Of België. De Duitse S-Bahn komt overeen maar dient een andere rol. Dwz de treinen zijn hetzelfde, maar de afstanden zijn langer. De Regionalbahn, bij ons de sneltrein, zit in de meeste regio's een stap boven onze standaard. Wij hebben de Sprinter; de andere landen gaan nog steeds uit van het idee stoptrein of sneltrein. Denk Mat '64, DDM, DD-AR. Ik zie niet in wat het onze beter maakt.
Wat betreft comfort is SNG sowiezo het allerlaagste. Het verschil tussen SLT, FLIRT en SNG is niet groot maar de SLT is met de nieuwe stoelen zeker verbeterd. Ze rijden deze week als Intercity tussen Den Haag, Leiden en Schiphol en voldoen best aardig.
Wat betreft comfort is SNG sowiezo het allerlaagste. Het verschil tussen SLT, FLIRT en SNG is niet groot maar de SLT is met de nieuwe stoelen zeker verbeterd. Ze rijden deze week als Intercity tussen Den Haag, Leiden en Schiphol en voldoen best aardig.
Het geeft mooi aan dat je nog weinig ervaring hebt in het reizen per trein. DDAR is misschien niet luxueus en zeer comfortabel, maar dat is een SLT en zeker een SNG ook niet.
Vergeleken wat er bijvoorbeeld in Zwitserland en Oostenrijk anno 2019 rondrijdt in de stoptrein dienst is het allemaal erg basic hier.
Die dus vrijwel altijd leeg is.
DD-ar heeft anders wel meer 1e klas dan SNG.
Ik weet dat je moeite hebt met eufemistisch, en niet-letterlijk taalgebruik. Het is zo dat ik me daar nogal vaak van bedien, maar ik bedoel daarmee dat de DDAR het allerslechtste is en andere treinen dus beter zijn. Slechter dan de DDAR kan iets niet zijn, bedoel ik dus.
Persoonlijk zit ik liever in een DDAR, of nog beter DDM, dan een SNG.
Vooral de banken van de DDM kan ik erg waarderen.
Nog even en dan wordt het topic:
"Klachten over SNG, dit is niet normaal meer" geopend 😀
Vooral de banken van de DDM kan ik erg waarderen.
Nog even en dan wordt het topic:
"Klachten over SNG, dit is niet normaal meer" geopend 😀
A
Als dat een uitdaging is, dan heeft SNG ruim gewonnen.
Nieuw kan nooit slechter zijn? Hoezo dat? 🤔
Bladzijde 2 / 4
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.