klachten over DDAR, dit is niet normaal!

  • 12 August 2019
  • 85 reacties
  • 5549 Bekeken


Toon eerste bericht

85 reacties

Gister nog gedaan, half uur heen en half uur terug. Behalve dat de DD-AR duidelijk stiller is dan de meeste andere treinen was er weinig verschil qua comfort. Prettig interieur, hoewel niet bijster ruim, maar zeker goed genoeg voor een rit van een half uur. Met afstand de beste Sprinter, deels omdat het geen Sprinter is. Vergeleken met SGM marginaal beter, maar duidelijk veel prettiger dan een SLT of een SNG.
Reputatie 1
Dat gezeur met wifi altijd. Sorry niet om lullig te zijn. Maar de trein is geen internetcafé.
Tja, ik geloof dat sowieso pas in 2012 de eerste proeven met wifi in de trein gedaan werden. Hoe hielden we het voor die tijd vol?
Reputatie 7
Badge +4

Ruilen ?
Bij ons komt de deze nog regelmatig voorrijden.

In Gent staat een half gesloopte -, dan vraag je je inderdaad af of deze treinen niet wat erg lang zijn ingezet. 😉 Over het algemeen zijn de Belgische treinen best comfortabel.
Reputatie 7
Badge
In Gent staat een half gesloopte, dan vraag je je inderdaad af of deze treinen niet wat erg lang zijn ingezet.

Nabij Gent worden de zeer grote revisies aan de NMBS Reeks 800 uitgevoerd. Delen van reeds leeggehaald treinstellen staan dan soms buiten.
Eenmaal binnen worden de casco's na conservering weer geheel opgebouwd.

Maar goed, we dwalen af, dit ging over de DDAR, welke binnen een half jaartje (bijna) weg zijn.
Daar na 25 jaren inzet nog eindeloos discuseren heeft weinig nut, lijkt mij.
Reputatie 7
Badge +4
Het is goed dat ze verdwijnen. Het comfort lijkt nergens naar. Ik heb voorheen veel tijd in het Oostblok doorgebracht en daar waren de treinen soms nog beter. Jeroen zijn verhaal was helder. De vervangers kunnen nooit slechter zijn, nog even geduld. Als er echter geen materieel is, kun je ze beter inzetten dan weglaten.
Reputatie 7
Badge
Het is goed dat ze verdwijnen. Het comfort lijkt nergens naar. Ik heb voorheen veel tijd in het Oostblok doorgebracht en daar waren de treinen soms nog beter. Jeroen zijn verhaal was helder. De vervangers kunnen nooit slechter zijn, nog even geduld. Als er echter geen materieel is, kun je ze beter inzetten dan weglaten.
Nieuw kan nooit slechter zijn? Hoezo dat? 🤔
Als dat een uitdaging is, dan heeft SNG ruim gewonnen.
Reputatie 7
Badge +4

Het is goed dat ze verdwijnen. Het comfort lijkt nergens naar. Ik heb voorheen veel tijd in het Oostblok doorgebracht en daar waren de treinen soms nog beter. Jeroen zijn verhaal was helder. De vervangers kunnen nooit slechter zijn, nog even geduld. Als er echter geen materieel is, kun je ze beter inzetten dan weglaten.Nieuw kan nooit slechter zijn? Hoezo dat? 🤔



Ik weet dat je moeite hebt met eufemistisch, en niet-letterlijk taalgebruik. Het is zo dat ik me daar nogal vaak van bedien, maar ik bedoel daarmee dat de DDAR het allerslechtste is en andere treinen dus beter zijn. Slechter dan de DDAR kan iets niet zijn, bedoel ik dus.
DD-ar heeft anders wel meer 1e klas dan SNG.
Die dus vrijwel altijd leeg is.
Reputatie 7
Badge +3
Ze voorzien voorlopig nog wel in de broodnodige zitplaatsen en en binnen niet al te lange tijd zijn ze verleden tijd.

En tussen Haarlem en Alkmaar rijdt geen DDAR maar DDM, vergelijkbaar maar net niet helemaal hetzelfde.

Reageer