klachten over DDAR, dit is niet normaal!

  • 12 August 2019
  • 85 reacties
  • 5549 Bekeken


Toon eerste bericht

85 reacties

Serie 7000 is helemaal geen onmenselijk drukke lijn, eerder een zeer zwakke broeder. Behalve in enkele studententreinen in de ochtendspits is er vrijwel altijd een zee van ruimte.
Reputatie 7
Badge +3

Alles lijkt mij. Het geeft aan dat we in Nederland wel heel erg verwend zijn met ons NS materieel en dat het wensenlijstje van TS misschien wel een tikkeltje overdreven is.

Wel meer dan een tikkeltje

4. Geen gelijkvloerse instap

Heeft ICM, VIRM en DDZ ook niet. (En SGM, maar die gaat er binnen niet te lange tijd uit)

5. Geen stopcontacten

Heeft SLT ook niet en veel IC's alleen in de 1e klas, al gaat dat wel veranderen met de revisie van de volgende VIRM serie en de nieuwe ICNG's. En in de SNG waar ze wel zitten heb ik tot nu toe slechts 1 keer gezien dat iemand het stopcontact gebruikte.

7. Ouderwetse toiletten

So what, kun je niet kakken op een ouderwetse pot? Er zijn nu juist klachten over de nieuwerwetse toiletten, de manier waarop die met knoppen sluit.

8. Onfris interieur
9. Versleten verf
10. Ouderwets gespoten

Tja, staat misschien niet zo netjes maar dit vind ik echt non-issues. De trein rijdt er echt niet minder goed door.

11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas

In eigenlijk alle sprinters die nu rondrijden verschilt de 1e klas niet of maar heel weinig met de 2e klas, dus wanneer de DDAR wordt vervangen door een nieuwe(re) sprinter dan zal dit niet veranderen.


Eigenlijk vind ik alleen het ontbreken van de airco en de niet lekker zittende bankjes terechte klachten.
Reputatie 7
Badge

😭Nou, wat een overbodige luxe zeg, die airco🤔
Twee keer met hitte gereden en allebei de keren oververhit geraakt.
Soiso vraag ik me af of hier de SGMm niet blijft tot de SLT oud is, dan heeft lijn 7000 nog steeds oud materieel, jahoe!


Ik had gisteren in een SLT gereisd waar de airco van stuk was. Toen raakte ik pas oververhit.
Reputatie 2
Ohja de WC van de, DDAR stinkt vaak, ook als ze er schoon uitzien!
Reputatie 4

@Ferdinand Delasoie wat heeft dit met dit topic te maken ?
Alles lijkt mij. Het geeft aan dat we in Nederland wel heel erg verwend zijn met ons NS materieel en dat het wensenlijstje van TS misschien wel een tikkeltje overdreven is. Je kan niet verwachten dat NS elke 10 jaar zijn hele materieel vernieuwd. Zoals ik al eerder zei, ga eens over de grens en kijk wat daar allemaal rijdt.

Over de grens heb je veel minder dure treinkaartjes abbos etc. Mijn ouders (ik ben nog minderjarig) betalen een vermogen en dan nog de gemeente... Dan mag je verwachten dat je goed materieel krijgt.
Keolis heeft wél mijn verlanglijstje gerespecteerd, en ik denk dat mijn verlanglijstje op héél véél harten van mijn medereizigers staat geschreven, alleen minder brutaal zijn... Veel mensen weten soiso niet dat dit forum bestaat
Reputatie 7
Badge +3
Veel mensen weten soiso niet dat dit forum bestaat

Soiso? Volgens mij is deze nieuwe lunchroom in Den Haag nog niet eens open.🤣


Maar heeft wat je ouders betalen aan de gemeente te maken met het materieel waarmee NS rijdt?

DDAR gaat er sowieso heel snel uit, als het niet per wijzigingsblad september is, dan wel per de nieuwe dienstregeling in december, in ieder geval in de 5600. En als het de komende dagen nog warm blijft dan zul je deze week ook niet meer zien.

Alles lijkt mij. Het geeft aan dat we in Nederland wel heel erg verwend zijn met ons NS materieel en dat het wensenlijstje van TS misschien wel een tikkeltje overdreven is.

.....
11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas
In eigenlijk alle sprinters die nu rondrijden verschilt de 1e klas niet of maar heel weinig met de 2e klas, dus wanneer de DDAR wordt vervangen door een nieuwe(re) sprinter dan zal dit niet veranderen.


Eigenlijk vind ik alleen het ontbreken van de airco en de niet lekker zittende bankjes terechte klachten.



Nep eerste klas, in de nieuwe sprinters mag je gewoon voor een paar euro extra vlak bij de machinist of bij de Hc zitten, dat is toch ook wel wat waard. 😉 😂🤣

Vandaag weer een hele hoop enthousiaste kinderen langs het spoor zien zwaaien naar o.a. mijn trein, die kinderen snappen dat het gewoon om de machinist draait. 🤣😂
Reputatie 7
Badge
Vandaag weer een hele hoop enthousiaste kinderen langs het spoor zien zwaaien naar o.a. mijn trein, die kinderen snappen dat het gewoon om de machinist draait.

Door het onweersachtige weer zijn er veel vliegende miertjes in de lucht, stonden ze die niet gewoon te verjagen ?
Reputatie 7
Badge +3

Nep eerste klas, in de nieuwe sprinters mag je gewoon voor een paar euro extra vlak bij de machinist of bij de Hc zitten, dat is toch ook wel wat waard. 😉 😂🤣

En als je pech hebt met een SNG-3 dan heb je net de 1e klas aan de andere kant. Dan kun je zonder die paar euro extra gewoon in de 2e klas vlak bij de machinist zitten. 🤣


Vandaag weer een hele hoop enthousiaste kinderen langs het spoor zien zwaaien naar o.a. mijn trein, die kinderen snappen dat het gewoon om de machinist draait. 🤣😂


Je hebt toch wel netjes terug gezwaaid?
Reputatie 4
Waarom zijn er mensen die van alles en nog eisen? Al die extra's kunnen stuk gaan. Dan kan men weer klagen dat er iets stuk is.
Dat is dus niet waar.
Stoelen kunnen stuk gaan, maar geen stoelen meer in de trein?
Wielen kunnen stuk gaan, ook maar geen wielen?
Motoren kunnen stuk gaan, ook maar geen motoren?
Kortom, als je de veiligheid wil dat niks stuk kan gaan, moet je naar de oertijd terug.

Nep eerste klas, in de nieuwe sprinters mag je gewoon voor een paar euro extra vlak bij de machinist of bij de Hc zitten, dat is toch ook wel wat waard. 😉 😂🤣En als je pech hebt met een SNG-3 dan heb je net de 1e klas aan de andere kant. Dan kun je zonder die paar euro extra gewoon in de 2e klas vlak bij de machinist zitten. 🤣

Dat zien we dan gewoon als pure mazzel 😉 🤣



Vandaag weer een hele hoop enthousiaste kinderen langs het spoor zien zwaaien naar o.a. mijn trein, die kinderen snappen dat het gewoon om de machinist draait. 🤣😂Je hebt toch wel netjes terug gezwaaid?

Uiteraard, ik vind dat prachtig mits ik de kids natuurlijk wel tijdig spot op de stations of langs de baan. Toch ook wel 1 van de leuke dingen onderweg.
Reputatie 4

Veel mensen weten soiso niet dat dit forum bestaatSoiso? Volgens mij is deze nieuwe lunchroom in Den Haag nog niet eens open.🤣



Maar heeft wat je ouders betalen aan de gemeente te maken met het materieel waarmee NS rijdt?

DDAR gaat er sowieso heel snel uit, als het niet per wijzigingsblad september is, dan wel per de nieuwe dienstregeling in december, in ieder geval in de 5600. En als het de komende dagen nog warm blijft dan zul je deze week ook niet meer zien.

Mijn ouders en de gemeente betalen traject vrij voor mijn vervoer naar school, en dat is per trein van Rsn naar Apdo en terug, snap je?
Reputatie 4
Persoonlijk zit ik liever in een DDAR, of nog beter DDM, dan een SNG.
Vooral de banken van de DDM kan ik erg waarderen.
Nog even en dan wordt het topic:
"Klachten over SNG, dit is niet normaal meer" geopend 😀

Je moet respect hebben voor heilige treinen
Reputatie 7

Was beter dan klote sng

 

Fijn zo'n eerste reactie op het forum.

Reputatie 4
Volgens mij ben jij hier de enige die zei dat er ander materieel op de 7000 zou gaan rijden.
Niet soms? Tuffen we tot het eind van de wereld door met DDAR? Dat is niet te hopen...
Het nieuwste materieel wat zich heeft "bewezen" zal wel SLT zijn. Die heeft wat nuttige upgrades gehad de afgelopen tijd en voldoet nu zowel aan de eisen van 2009, als van 2019. Of SNG zich ooit nog gaat bewijzen, zullen we pas weten nadat er de nodige kilometers mee gemaakt zijn. Tot nu toe is het wat mij betreft oncomfortabele zooi, maar misschien dat er over 10 jaar ook het een en ander aan veranderd is.
Reputatie 7
Badge
bullshit

Misschien een idee om je taalgebruik wat aan te passen.
Iedereen sterkte gewenst die de komende hete dagen weer met DD-AR moet reizen.
Ik deel je mening niet maar het taalgebruik lijkt me weinig kwetsend. Your mileage may vary, maar uit mijn ervaring is de zit in SGM zeker minder dan in DD-AR als het gaat om langere ritten. Minder zelfs dan SLT met de vernieuwde stoelen, hoewel je in een SLT in de 1e klas wel erg ongunstig zit zo boven op de draaistellen.
Reputatie 7
Badge
Dat gezeur over die type treinen steeds. Ik ga zelf toch ook niet steeds lopen klagen over een bepaalde type trein ofzo. 🤔
Reputatie 6

Ik vond DDZ en DDAR altijd best fijn dubbeldeks materieel, met name omdat op de onderste verdieping de wanden gewoon recht waren, in plaats van taps naar binnen toe lopen in het nieuwere dubbeldeks materieel, waardoor je je voeten bijna niet kwijt kan als je aan de raamkant zit.

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb persoonlijk geen probleem met de stoelen in de SNG. Heb er ruim een half jaar dagelijks in gereisd, vanaf de eerste proefritten met reizigers in november in de sprinter Den Haag - Haarlem.
Ja, de leuning is rechter dan in andere treinen en dat is even wennen. Stoelen zijn ook wat smaller maar dat vind ik nog minder een punt van kritiek dan de leuning.
Van de stoelen krijg ik helemaal geen rugklachten zoals anderen zeggen. Ik ben zelf wel vatbaar voor rugklachten, maar juist door het rechtop zitten heb ik het niet, ik krijg het juist door onderuit gezakt zitten en dat kan bij deze stoelen niet.

Grote voordeel van de SNG is de airco en dat de trein mooi schoon en fris is. De "nieuwgeur" zoals in de eerste week van inzet in november is er intussen wel vanaf.
Je kunt ook vanaf de voorkant zo in één keer door de trein naar achter lopen. Bij de SGM die ik daarvoor vaak had kon dat wel maar ik deed dat meestal toch door de deuren bij de bakovergangen en dat je dan door de 1e klas heen banjerde.
De wifi en stopcontacten kunnen me gestolen worden, maak ik geen gebruik van, maar voor anderen is dat een groot voordeel. Toiletten zijn ook mooi, groot en schoon, al heb ik die ook nog nooit gebruikt.
Reputatie 6
Maar ook die toiletten zullen op enig moment wel wat minder schoon worden...
Ik ben zelf wel vatbaar voor rugklachten, maar juist door het rechtop zitten heb ik het niet, ik krijg het juist door onderuit gezakt zitten en dat kan bij deze stoelen niet.
Klopt. Zelf rugklachten en dan zijn rechte stoelen juist beter.
Reputatie 7
Badge +3
Maar ook die toiletten zullen op enig moment wel wat minder schoon worden...
Vast wel, maar nu nog niet. Dus laten we daar pas over gaan klagen wanneer dat zo, pas over hopelijk heel wat jaren.

Reageer