klachten over DDAR, dit is niet normaal!

  • 12 August 2019
  • 85 reacties
  • 5549 Bekeken


Toon eerste bericht

85 reacties

Volgens mij ben jij hier de enige die zei dat er ander materieel op de 7000 zou gaan rijden.
Gaat dat niet tot het eind van het jaar duren? Het is juist goed dat ze niet te snel materieel vervangen. Van de FLIRT hebben we in de Randstad nog niks gezien of gehoord, en de SNG heeft ook zijn eigen turf. Dat er op die serie daarna SGMm voor gepland staat is ook goed nieuws, al maakt de kwaliteit van die serie daarmee een kleine stap achteruit.
Reputatie 4
Gaat dat niet tot het eind van het jaar duren? Het is juist goed dat ze niet te snel materieel vervangen. Van de FLIRT hebben we in de Randstad nog niks gezien of gehoord, en de SNG heeft ook zijn eigen turf. Dat er op die serie daarna SGMm voor gepland staat is ook goed nieuws, al maakt de kwaliteit van die serie daarmee een kleine stap achteruit.
@MJL Dat is een kleine stap vooruit, al is het nog steeds bullshit
Reputatie 7
Badge
Weetje wat het is......die stoelen moeten gewoon vervangen worden vind ik. Dat zou mijn kont teminste nog kunnen sparen voor de toekomst.
Liever vandaag dan morgen ook, aub. Misschien dat ze wat van dat gratis OV-geld kunnen vangen volgend jaar, dan is het snel geregeld.
Gister in gezeten. Nergens last van gehad, maar het is wel jammer dat er hier weer twee prima treinseries voor mij gaan verdwijnen. Het zit prima, het rijdt prima. Wat kan ik verder nog zeggen?
Reputatie 7
Badge
DD-ar vind ik prima zitten eigenlijk.
Ik snap niet zo goed waarom TS er nu meteen (liefst vandaag nog) vanaf wil. 😌
Reputatie 7
Badge +3
Inmiddels is het september en nóg DDAR🤬
Telkens word dan en dan gezegd, en telkens is er weer DDAR

Als iemand nu eens zegt tot december, zijn we dan de komende paar maanden van je gezeur af?

En leuk voor je dat je ouders en de gemeente betalen voor je Traject Vrij voor je vervoer naar school, maar ze betalen dan ook alleen dat je vervoerd wordt. Dat is voor iemand die het zelf betaalt of voor wie de werkgever het betaalt item dito. Je wordt vervoerd, punt
Reputatie 6
Ik ben net als @momo benieuwd wat TS voor een ENORME vooruitgang verwacht vanaf DD-AR naar SNG. Ik ben bang dat het nog wel eens flink zou kunnen tegenvallen.
Reputatie 4
Gelukkig niet weer het verhaal dat deze treinen "mensonwaardig" zijn, wat eerder voorbij is gekomen, want dan doe je de gehele mensheid voor ~2005 echt tekort.

Je zult toch maar eens een half uur zonder airco en wifi moeten leven. Smelt je ook als het regent?


Sja @MJL een half uur naar je werk, half uur terug naar huis. Doe dat maal 5 werkdagen dan zit je dus al 5 uur per week in zo'n ding. Bovendien betaal je ook nog eens flink voor je kaartje want je reist in de spits.
Echt stuitend hoe snel het ongemak dat anderen ervaren hier altijd weggebagatelliseerd wordt.
Je argument van vroeger is uiteraard een drogreden.
Er lijkt me bij de perfecte trein weinig anders voor te stellen dan een huis op wielen. Wat wil je in een huis? Een goede stoel, een plek om te werken, een plek om een dutje te doen, een mooi uitzicht, en een fris windje op een warme dag. O ja, en een toilet, maar die discussie hebben we al gehad.

Leuke decoratie. Bijna vergeten. Het mag er best een beetje gezellig uitzien.
Reputatie 2
Naar mijn mening stinkt het ook heel vaak in de DDAR...
Reputatie 7
Badge
Ik weet dat je moeite hebt met eufemistisch, en niet-letterlijk taalgebruik. Het is zo dat ik me daar nogal vaak van bedien, maar ik bedoel daarmee dat de DDAR het allerslechtste is en andere treinen dus beter zijn. Slechter dan de DDAR kan iets niet zijn, bedoel ik dus.

DD-ar heeft anders wel meer 1e klas dan SNG.
Dit is een topic om onvrede over de DDAR te uiten.
Een aantal klachten.

1. Geen airco
2. Maakt te veel lawaai
3. Bankjes zitten niet lekker
4. Geen gelijkvloerse instap
5. Geen stopcontacten
6. Geen wifi
7. Ouderwetse toiletten
8. Onfris interieur
9. Versleten verf
10. Ouderwets gespoten
11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas
Vul me nog aan als je meer klachten hebt

U zult het er toch nog een paar maanden mee moeten doen in Rijssen.
Reputatie 7
Badge

Die dus vrijwel altijd leeg is.


Hmmm....lekker rustig. 😌
Reputatie 4
Wielen zijn geen extra's, stoelen zijn geen extra's, motoren zijn geen extra's.
WiFi is een extra, climate control is een extra, (USB) oplaadpunten zijn extra's, infoschermen zijn extra's. Dat kan allemaal stuk en zoals we hier kunnen zien, wordt daar ook al aardig over geklaagd.

Daar geef ik Philned dan ook wel gelijk in.

Stoelen zijn wel extra's, ik heb wel eens in een tandradbaan zonder stoelen gezeten.
Maar dat zou NS wel niet doen (gele hesjes, conducteurs aangevallen)
Reputatie 2
Wanneer word de DDAR vervangen op traject Enschede - Deventer weet iemand dat toevallig 😅
Reputatie 7
Badge
Maakt het veel uit, laten we zeggen binnen een jaartje, zitten "we" altijd goed 😀
Reputatie 7
Badge +3
Gister in gezeten. Nergens last van gehad, maar het is wel jammer dat er hier weer twee prima treinseries voor mij gaan verdwijnen. Het zit prima, het rijdt prima. Wat kan ik verder nog zeggen?
Waar zijn de DDAR treinen dan nog ingezet? Vanaf zondag zie ik geen DDAR meer in de 5600 en 7000.
Of bedoel je de DDM1 tussen Enkhuizen en Amsterdam?
Reputatie 7
Badge
DDM1 en DD-ar lijken dan ook wel erg veel op elkaar hoor. Ik kan ze bijna niet uit elkaar houden hoor.
Badge +3
Het zal dan die DDM1 zijn, want op twitter veel klachten over de sauna en dat je vanaf Haarlem blijkbaar wél comfortabel naar Zandvoort kon, en of ze dat niet konden omwisselen?

Laat die strandgangers maar gebakken worden en zo... 😅
@Jeroen DD-AR heeft drie bakken en DDM1 vier. ;)
Oeps, inderdaad het moet precies andersom zijn.

De DDAR heeft 3 rijtuigen met een loc er voor en heeft in de 2e klasse groene bekleding, de DDM-1 heeft 4 rijtuigen met een loc er voor en heeft rode bekleding.
Zoeven in de DDM (Haarlem-Alkmaar) stond de kachel vol te blazen. Kijk dat vind ik nu ook weer een beetje overdreven, maar goed het was maar voor 10 minuten.
Reputatie 7
Badge
@Ferdinand Delasoie wat heeft dit met dit topic te maken ?
Hier in de tweede klasse der SNG is het overigens prima van temperatuur 😀
Reputatie 4
Ik snap ook echt niet wat er mis is met DD-ar. Naar mijn mening zijn het prima treinen. Alleen geen wifi en Aicro nou Boooehoooe😭

Gelukkig blijft de DDZ nog wel een tijdje rijden in ieder geval. Die zijn ook prima. Alleen helaas zie ik ze niet zo veel meer rijden in mijn omgeving. Dus dat is wel weer wat minder.

Nou, wat een overbodige luxe zeg, die airco🤔
Twee keer met hitte gereden en allebei de keren oververhit geraakt.
Soiso vraag ik me af of hier de SGMm niet blijft tot de SLT oud is, dan heeft lijn 7000 nog steeds oud materieel, jahoe!

Reageer