beantwoord

Met je voeten op de stoel?

  • 26 February 2014
  • 54 reacties
  • 23732 Bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

Reputatie 7
Badge
Als ik eerlijk mag zeggen leg ik heel soms wel eens mijn benen op het tafeltje, wapperend met mijn voeten in de lucht. Dat zou wel mogen, lijkt me.
Nee, dat mag dus niet en het is niet de bedoeling dat U uw eigen regels verzint. Bij Arriva waar ze geen conducteurs hebben maar wel camera's in de trein die de machinist ziet krijg je in dergelijke gevallen ook meteen een officiële waarschuwing via de omroepinstallatie. De meeste mensen snappen dan wel dat het menens is.

Leuk, een oude reactie!
Inmiddels strek ik, als ik lui ben, mijn voeten uit op het randje naast de stoel. In de VIRM lukt dat wel.
Niks mis mee 🙂.

Op de stoel doe ik nooit, en lui met mijn benen op een tafeltje hangen doe ik ook (uit eigen beweging) niet meer. Iedereen wordt wijzer en ouder, en daar hoef je niet op te wachten tot je ooit direct gewaarschuwd wordt. :)

En verder nog een feitje. De camera kan bij Arriva in de trein niet door de machinist bekeken worden tijdens het rijden. Veiligheid voorop. Net als het diagnose-scherm in de VIRM die op zwart gaat als de machinist harder dan 10 km/u rijdt.
Ja dat weet ik, ik bedoel dat de buschauffeur het altijd al in de gaten heeft gehouden, dus ook zonder technische hulpmiddelen.
Een machinist die af en toe een blik naar wat er in zijn trein gebeurd werpt is toch logisch?
In de bus doen ze dat al jaren zonder camera, en ze zien alles...

Vrijwel alle nieuwere bussen hebben camera's met een schermpje bij de chauffeur.
[Dat kan wel zo zijn, maar ik zal niet meteen een luide omroep krijgen door een luidspreker voor een heel klein iets als je voeten even op de bank leggen ofzo. Maar dat is bij Arriva dus wel zo.
Wie niet horen wil en bewust de regels aan zijn laars lapt moet maar voelen.
Een machinist die af en toe een blik naar wat er in zijn trein gebeurd werpt is toch logisch?
In de bus doen ze dat al jaren zonder camera, en ze zien alles...
Reputatie 7
Badge
Dat is nog steeds naief. Ook op stations (door S&V), op vliegvelden (door de marechaussee), in de bus (door de chauffeur), de parkeergarage (door de portier) en in sommige grote winkels (door de beveiliging) wordt je wel degelijk geobserveerd. Juist de wettelijke beperkingen m.b.t. opslag zijn de reden dat men vaak liever met observatie werkt dan met de opslag van beelden.

Dat kan wel zo zijn, maar ik zal niet meteen een luide omroep krijgen door een luidspreker voor een heel klein iets als je voeten even op de bank leggen ofzo. Maar dat is bij Arriva dus wel zo.
Dat is nog steeds naief. Ook op stations (door S&V), op vliegvelden (door de marechaussee), in de bus (door de chauffeur), de parkeergarage (door de portier) en in sommige grote winkels (door de beveiliging) wordt je wel degelijk geobserveerd.

Hogere kosten en wettelijke beperkingen m.b.t. opslag zijn de reden dat men vaak liever met observatie werkt dan met de opslag van beelden. Daarnaast is opsporing achteraf een heel juridisch gedoe en daardoor minder effectief dan directe observatie.
Reputatie 7
Badge

Dat klinkt een beetje naief. Om je uit de droom te helpen: op alle grotere stations hangen camera's die mensen van S&V permanent gebruiken voor observatie. Ook in de bus, in de bioscoop, in veel winkels, in parkeergarages, bij geldautomaten, in binnensteden, op vliegvelden, etc. is het niet anders. Ook alle nieuwere NS-treinen zijn trouwens met observatiecamera's uitgerust.

Camera's als observatie- c.q. bewakingsmiddel zijn gewoon toegestaan. Alleen voor het opslaan en bewaren van beelden gelden er beperkingen.


Ja, dat weet ik. Maar daar word ik niet letterlijk op het moment in de gaten gehouden. Meestal worden zulke beelden pas veel later terug bekeken als er werkelijk een incident heeft plaatsgevonden op die plaats.

Maar dat is dus bij Arriva niet zo blijkbaar.

Ik zou mij niet op mijn gemak voelen als ik in zo´n Arriva trein zat en de hele tijd in de gaten zou worden gehouden via de camera.

Dat klinkt een beetje naief. Om je uit de droom te helpen: op alle grotere stations hangen camera's die mensen van S&V permanent gebruiken voor observatie. Ook in de bus, in de bioscoop, in veel winkels, in parkeergarages, bij geldautomaten, in binnensteden, op vliegvelden, etc. is het niet anders. Ook alle nieuwere NS-treinen zijn trouwens met observatiecamera's uitgerust.

Camera's als observatie- c.q. bewakingsmiddel zijn gewoon toegestaan. Alleen voor het opslaan en bewaren van beelden gelden er beperkingen.
Reputatie 7
Badge

Nee, dat mag dus niet en het is niet de bedoeling dat U uw eigen regels verzint. Bij Arriva waar ze geen conducteurs hebben maar wel camera's in de trein die de machinist ziet krijg je in dergelijke gevallen ook meteen een waarschuwing via de omroepinstallatie. De meeste mensen snappen dan wel dat het menens is.


Ja, maar dat is weer topisch iets voor Arriva. Ik vind dat eigenlijk wel een beetje belachelijk als ik even heel eerlijk mag zijn.
Ik zou mij niet op mijn gemak voelen als ik in zo´n Arriva trein zat en de hele tijd in de gaten zou worden gehouden via de camera.
Als ik eerlijk mag zeggen leg ik heel soms wel eens mijn benen op het tafeltje, wapperend met mijn voeten in de lucht. Dat zou wel mogen, lijkt me.
Nee, dat mag dus niet en het is niet de bedoeling dat U uw eigen regels verzint. Bij Arriva waar ze geen conducteurs hebben maar wel camera's in de trein die de machinist ziet krijg je in dergelijke gevallen ook meteen een officiële waarschuwing via de omroepinstallatie. De meeste mensen snappen dan wel dat het menens is.
Wellicht is de mening van sommigen na 3 jaar inmiddels gewijzigd 😉.
Reputatie 2
Aan de reacties lees ik weer de typische Nederlandse gedachten gang: "ja, maar dit en ja, maar dat". Kunnen we met z'n allen niet gewoon de regels respecteren en de daarop volgende sancties nemen voor wat ze zijn. De 90 Euro is zonder meer terecht. De kosten van het innen van het bedrag en de reparatie van de banken moeten ook ergens van betaald worden en het is oneerlijk dat reizigers die zich niet zondigen aan het beschadigingen en bevuilen van de banken daarvoor mede moeten opdraaien. Boetebedragen zijn zo vastgesteld met als doel: correctie van fout gedrag,onder het mom van: "wie niet horen wil, moet maar voelen!". Je moet als reiziger denken: "balen, maar ik weet tenminste dat ik nog een keer zo'n bedrag moet betalen, als ik zoiets weer doe!". Daarvoor hoeft niet eens waarschuwing gegeven te worden. Overtreding=overtreding.
Hallo Hans,

Die 115kg kan de stoel wel aan hoor. Maak je geen zorgen. 😉

Met vriendelijke groet,

Brian
Je maakt de zitting ook nog eens stuk door er je voeten op te leggen.

Wat zou er met de zitting gebeuren als ik er met mijn 115 kg regelmatig op zit?
Je maakt de zitting ook nog eens stuk door er je voeten op te leggen.
Ik ben het met Marcel eens, voeten horen op de grond, met of zonder schoenen. En op/over het tafeltje vind ik ronduit vreemd. Al snap ik het wel om ze even te laten ontspannen, maar dat doe je niet op deze manier in een trein.

Maar ik zie genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat veel mensen er anders over denken 😉


Beste Loes,
Wat kost het als ik ze op een tafeltje leg; dat doe ik thuis n.l. ook (en daar is het gratis)


Dan kan ik voor die €90 beter lekker uit eten gaan.

Ik vrees hetzelfde, heel officieel verwoord worden voorzieningen op een andere manier gebruikt dan waar ze voor bedoeld zijn en daar staat dezelfde sanctie op. Sorry.
ik vind het vies, onhygiënisch, ergerlijk, en eigenlijk gewoon aso. Ook al is het met je schoenen uit, of met een krant.

Doe het gewoon lekker thuis, en niet in de trein.

ik heb ooit eens een paar jaar foto's getwittered van dit soort gevallen, je kunt ze nu nog vinden op Pinterest.

groet,

marcel

https://


Maar nu het volgende, Marcel.

Iemand staat met koffers en/of tassen lekker in de regen op het perron; de tassen uiteraard op de grond.
Eenmaal in de trein worden die vieze, natte tassen uiteraard niet op de grond gezet (of eventueel in het bagagerek indien voorhanden), nee, gewoon op een bank c.q. stoel. Da's makkelijker als je er iets uit wilt pakken.

Dat is toch eigenlijk net zo goor?
Daar heb ik een conducteur (ook) nooit iets over horen zeggen.
ik vind het vies, onhygiënisch, ergerlijk, en eigenlijk gewoon aso. Ook al is het met je schoenen uit, of met een krant.

Doe het gewoon lekker thuis, en niet in de trein.

ik heb ooit eens een paar jaar foto's getwittered van dit soort gevallen, je kunt ze nu nog vinden op Pinterest.

groet,

marcel

https://
Als ik eerlijk mag zeggen leg ik heel soms wel eens mijn benen op het tafeltje, wapperend met mijn voeten in de lucht. Dat zou wel mogen, lijkt me.
Maar ik geef toe, het zal er wel iets te overdreven relaxed uitzien voor reizigers....


Zoals Loes (HC) hiervoor al schreef is ook dat niet toegestaan, omdat je de voorzieningen (het tafeltje, dus) anders gebruikt dan waarvoor ze bedoeld zijn.

Ik denk dat in de praktijk de soep niet zo heet gegeten zal worden (behalve wanneer je misschien een HC met hoofdpijn treft), zeker als je de schoenen uit hebt of anders een krant onder je schoenen legt ter bescherming van die "voorzieningen".
Ik heb bij genomen voorzorgsmaatregelen in ieder geval nog nooit een conducteur er opmerkingen over horen maken. Wel als je met "kale" schoenen de voeten op de bank had gelegd.

Wordt tijd dat de IC's van couchettes worden voorzien. 🙂
Reputatie 7
Badge
Als ik eerlijk mag zeggen leg ik heel soms wel eens mijn benen op het tafeltje, wapperend met mijn voeten in de lucht. Dat zou wel mogen, lijkt me.
Maar ik geef toe, het zal er wel iets te overdreven relaxed uitzien voor reizigers....


Beste Loes,
Wat kost het als ik ze op een tafeltje leg; dat doe ik thuis n.l. ook (en daar is het gratis)


Ik vrees hetzelfde, heel officieel verwoord worden voorzieningen op een andere manier gebruikt dan waar ze voor bedoeld zijn en daar staat dezelfde sanctie op. Sorry.
Voor degene die willen weten welk sanctiebedrag hiervoor staat is € 90,-. Kan je veel leuke dingen mee doen hoor 😃.


Beste Loes,
Wat kost het als ik ze op een tafeltje leg; dat doe ik thuis n.l. ook (en daar is het gratis)
Voor degene die willen weten welk sanctiebedrag hiervoor staat is € 90,-. Kan je veel leuke dingen mee doen hoor 😃.

Reageer