Service in de trein (1e klasse)



Toon eerste bericht

119 reacties

Reputatie 7
Badge


Studenten die MBO 1 of 2 doen?


Ik spreek geen chinees toch?
Chinees spreek ik ook niet, al kan ik de keuken waarderen.

Maar als je je reactie wil toelichten?
Reputatie 7
Badge
Chinees spreek ik ook niet, al kan ik de keuken waarderen.

Maar als je je reactie wil toelichten?


Ja dat wil ik wel.

Wat ik daarnet bedoelde te zeggen is dat studenten die niveau 1 of 2 doen en daarvoor studiefinanciering ontvangen nooit geen geld terug hoeven te betalen. alles wat ze van het DUO krijgen is een gift. zelfs al zouden ze hun opleiding niet afmaken dan nog hoeven ze niks terug te betalen.

En dat geld dus ook voor het studentenreisproduct, ook dat hoeven studenten die niveau 1 of 2 doen, niet terug te betalen.

Begrijp je het nu?
Nee. Doe mijn best, maar ik heb het gevoel dat je het mij wel kan uitleggen.
Reputatie 7
Badge
Nee. Doe mijn best, maar ik heb het gevoel dat je het mij wel kan uitleggen.

Ik bedoel te zeggen dat MBO 1 en 2 laagdrempelige opleidingen zijn, en niet gelden als prestatiebeurs.
MBO 3 en 4 daarentegen gelden wel als prestatiebeurs en daar moet je soms wel voor terug betalen en word het geld wat je dan van het DUO hebt gekregen een lening.
Ik dacht je student was als je op het hbo of wo zat?
Reputatie 7
Badge
Ik dacht je student was als je op het hbo of wo zat?

Ooh op die manier. :8 Tja...het is maar hoe je het bekijkt he...

Maar hoe noem jij die mensen dan die gewoon MBO doen???
Leerlingen??? Of is dat verkeerd?? Al zijn we nu wel erg off topic.
Reputatie 7
Badge
Leerlingen??? Of is dat verkeerd?? Al zijn we nu wel erg off topic.

Ja klopt dit is wel een beetje off topic.

Maar begrijp je nu wat ik bedoel met MBO 1 en 2? 😉
Dat het geen studenten zijn? Of zeg ik nu iets verkeerds?
Nou, ik slaap er nog een nachtje over...

"Service in de trein (1e klasse)"

Volgens mij ging het daar over. 🙂
Reputatie 7
Badge
Nou, ik slaap er nog een nachtje over...

"Service in de trein (1e klasse)"

Volgens mij ging het daar over. :)


Ja, sorry ik was gisteren in slaap gevallen dus daarom reageerde ik niet meer. 😳
Badge +3
Studenten reizen heden ten dage in het leenstelsel niet gratis...
Als we dan toch off-topic bezig zijn: ook in het nieuwe leenstelsel (voor studenten in het hoger onderwijs) wordt het studentenreisproduct een gift als binnen de diplomatermijn van tien jaar een diploma wordt gehaald.
Maar dan moeten ze wel binnen 10 jaar een hbo of wo diploma behalen.
Badge +3
Dat klopt, maar dat was altijd al zo. Er is met de invoering van het leenstelsel niets gewijzigd aan het studentenreisproduct, hoewel je bericht dat wel suggereerde.
Dat was niet mijn opzet hoor, maar je hebt gelijk. Staat los van het leenstelsel en of dat een negatief effect heeft gaan we nog meemaken. Maar het was volgens mij niet altijd zo, al hebben dan wel over de jaren negentig. Kan me voorstellen dat studenten vandaag de dag afhaken na twee keer een mislukte studie om risico's te vermijden. Studeren hoort geen kansspel te zijn.
Off-topic,

Dankzij welke politieke partijen, die het redelijk favoriet zijn onder studenten, hebben we dit leenstelsel te danken:?....
@Nooduitgang
Voor 1992 was er geen studentenreisproduct. Studenten moesten toen gewoon betalen in het OV.
Reputatie 7
Badge
@Nooduitgang
Voor 1992 was er geen studentenreisproduct. Studenten moesten toen gewoon betalen in het OV.


Nee hoor. dat is echt niet waar. ook voor 1992 mochten studenten gewoon gratis reizen hoor.

Reageer