beantwoord

spatscherm in OV



Toon eerste bericht

84 reacties

Iedereen die geen mondkapje wil dragen.

Je hebt in deze niets te willen, het is immers verplicht.

Maar gelukkig heb je in dit "vrije Nederland" wel een keuze, je kiest voor het OV (met mondneuskapje op) of je kiest voor een andere manier van reizen.

Ook wat betreft het mondkapje hebben de regels weinig meer met doelmatigheid te maken.

Ik denk dat de cijfers van de laatste 13 dagen laten zien dat de invoering van een landelijke mondkapjesplicht in publieke (binnen)ruimtes toch niet zo goed uitpakt. Iemand hier schreef dat het hem deed denken aan een primitief uitdrijvingsritueel. Ik weet niet meer wie, maar ik vond het wel een goede.

Jaap van Dissel was altijd al tegen een mondkapjesplicht, omdat mensen dit als vervanging van de 1,5 meter afstand zouden gaan zien. Mee eens en de cijfers reflecteren dat ook (mijn interpretatie). Het grootste deel van de mensen voelt zich met een mondkapje onaantastbaar voor corona. Het OV is een van de weinige plekken waar ik denk dat ze iets toevoegen.

Persoonlijk vind ik de mondkapjes wel handig. Ik ben er aan gewend en word minder vaak herkend. Hoewel dat meestal positief is, is dat eigenlijk ook wel fijn. Ik draag ze ook vaak als dit niet hoeft en niemand kijkt er van op. :smile:

Badge +3

Hartstikke link om met de trein te gaan joh!

https://twitter.com/IsabellevanEsch/status/1281600243902152704

Ik kan hier niet tegen :rage: Deze mensen zitten aan de McDonald’s in de trein,zonder mondkapje op natuurlijk :rage: Conducteur komt en ze worden er gewoon niet eens op aangesproken! Terwijl ik en heel veel anderen uren in de benauwdheid zitten! Is toch niet serieus te nemen

Reputatie 7
Badge +3

maar mijd de trein vanwege de mondkapje-weigeraars.

Zou maar weer eens instappen @MoDe Al is het maar om zelf een beeld te krijgen van het mondneuskapjes gedrag. Overdreven angstig zijn is ook niet goed voor je. De kans dat je verongelukt op je dagje uit is bijna net zo groot dan dat je besmet raakt met Corona.

Als je nu niet durft te reizen komt er tot april 2021 niets meer van...


Ik ben niet bang maar heb totaal geen zin om tussen asociaal volk te gaan zitten. En waar zou ik naar toe moeten? Met de trein naar oudere familieleden is niet zo'n goed idee. En een dagje uit terwijl je alles van te voren moet reserveren? Daarbij heeft NS liever mensen in de trein die niets (zwartrijders) of nauwelijks betalen. Aangeven dat je VDU, keuzendagen en/of 65+ vooral niet moet opzeggen, maar deze abonnemenhouders niet tegemoetkomen. Ondertussen wel niet-abonnemenhouders in de trein lokken met samenreiskorting, groepstickets en spoordeelwinkelacties. Ik denk dat ik niet de enige abonnementhouder ben die de trein (voorlopig) mijdt. Gezien het aantal verlengde Keuzedagen en actiekaartjes had NS er beter aan kunnen doen om hen eerst te laten reizen voor men weer met allerlei acties kwam.mogelijk zeg ik zelfs mijn abonnementen wel op...

Reputatie 7
Badge +3

@DeventerHet klopt dat de buitenwereld anders is. Steeds minder mensen houden zich aan de Coronamaatregelen. Ik wil niet het risico lopen dat ik de oudere veelal kwetsbare familieleden besmet omdat mensen zich niets aantrekken van de mondkapjesplicht in OV of 1,5 m. Ik ben niet wereldvreemd en haal mijn info niet alleen van de community af.

Een uitje is niet meer leuk als je voor van alles moet reserveren. En doelloos met de trein reizen om de kas van NS te spekken of om mijn angst (die ik niet heb) te overwinnen is niet mijn beeld van een leuk dagje uit. Ik kan mijn geld wel beter besteden (en omdat ik lang genoeg NS heb gesponsord overweeg ik om mijn abonnementen op te zeggen). Inmiddels na ruim 3 maanden niet met OV mogen reizen gewend aan het niet reizen met OV.

 

Reputatie 7
Badge +3

maar mijd de trein vanwege de mondkapje-weigeraars.

Als je nu niet durft te reizen komt er tot april 2021 niets meer van...

Ik vrees dat heel veel vroegere reizigers zich komend jaar inderdaad niet meer op het station zullen laten zien. Alleen lijkt men zich dat bij NS en bij de vakbonden nog niet helemaal te realiseren.


NS investeert liever in 'klanten' die alleen met actiekaartjes met de trein willen reizen. Sinds samenreiskorting, groepstickets en andere aktiekaartjes stopgezet waren werd de roep om dit soort kaartjes weer aan te bieden alleen maar groter. Net als men vindt dat de goedkope jongerenkaartjes er nu moeten komen.

maar mijd de trein vanwege de mondkapje-weigeraars.

Als je nu niet durft te reizen komt er tot april 2021 niets meer van...

Ik vrees dat heel veel vroegere reizigers zich komend jaar inderdaad niet meer op het station zullen laten zien. Alleen lijkt men zich dat bij NS en bij de vakbonden nog niet helemaal te realiseren.


NS investeert liever in 'klanten' die alleen met actiekaartjes met de trein willen reizen. Sinds samenreiskorting, groepstickets en andere aktiekaartjes stopgezet waren werd de roep om dit soort kaartjes weer aan te bieden alleen maar groter. Net als men vindt dat de goedkope jongerenkaartjes er nu moeten komen.

Die kritiek vind ik inderdaad terecht. Tienduizenden zo niet honderdduizenden abonnementshouders hebben de laatste maanden hun abonnement opgezegd of online omgezet in Flex Basis (om de lange wachtrij bij de Klantenservice te omzeilen). Ik zou verwachten dat NS eerst eens probeert die voormalige vaste klanten weer aan het reizen te krijgen alvorens weer met aktiekaartjes te gaan strooien voor berekenende ééndagsvliegen. De wegen van NS Marketing zijn soms ondoorgrondelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Tienduizenden zo niet honderdduizenden abonnementshouders hebben de laatste maanden hun abonnement opgezegd of online omgezet in Flex Basis (om de lange wachtrij bij de Klantenservice te omzeilen). Ik zou verwachten dat NS eerst eens probeert die voormalige vaste klanten weer aan het reizen te krijgen alvorens weer met aktiekaartjes te gaan strooien voor berekenende ééndagsvliegen. De wegen van NS Marketing zijn soms ondoorgrondelijk.

Dat is wel erg makkelijk gezegd. Een grote groep van die opzeggers zijn forenzen en zolang er nog wordt opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te werken als dat mogelijk is zullen die echt niet opnieuw een abonnement afsluiten. Van diverse mensen hoor ik dat die oproep tot nu toe tot 1 september is.

Verder zullen anderen die voor hun plezier reisden met de trein dat nu niet doen omdat er bv geen concerten, festival of andere evenementen zijn, men niet wil of durft te gaan naar een museum ofattractie, wat misschien ook geldt voor een dagje gezellig winkelen of familiebezoek. Als mensen niet naar die bestemmingen gaan dan is die treinreis niet nodig. 

Mensen zullen dus pas weer een abonnement afsluiten wanneer ze weer mogen/kunnen/durven/willen gaan naar de bestemmingen waarheen men voor Corona ging. 

Spatschermen zijn alleen voorbehouden aan NS-personeel. Alle reizigers dienen in het OV een mondkapje te dragen. Daar is geen enkele uitzondering op.


Heerlijk hoe flexibel je kan zijn. Begrijp dat iedereen tegenwoordig gebonden is aan regels die vanuit de overheid worden opgelegd, maar het zou een grote (semi-overheid) organisatie als NS sieren om je best te doen, problemen met de (nieuwe) regels direct te melden en hier iets mee te doen.

 

Teleurgesteld. Heb alle begrip voor de maatregelen maar nu word ik gedupeerd    van wegen mijn autisme.

Begrijp ik, maar het is voor iedereen op dit moment aanpassen. De één in bewegingsvrijheid, de ander in financiële middelen en weer een ander in toekomstperspectief. Denk dat jouw ‘bewegingsvrijheid’ nog meevalt.

 

Spatschermen zijn alleen voorbehouden aan NS-personeel. Alle reizigers dienen in het OV een mondkapje te dragen. Daar is geen enkele uitzondering op.

 

Zojuist op station Heemskerk stapte een druk bellende Hoofdconducteur in. HC had geen mondkapje op. Nadat hij zijn gesprek in de sprinter had afgerond. Liep hij nog steeds zonder mondkapje bijna door de gehele trein naar achteren om daar uiteindelijk in de 1e klasse of in de machinistencabineplaats (kon het vanaf mijn plek niet meer zien) te nemen. De passagiers waren eigenlijk allemaal flabbergasted.

Reageer