beantwoord

WiFi in de trein

  • 23 June 2021
  • 81 reacties
  • 20465 Bekeken


Toon eerste bericht

81 reacties

Reputatie 7

Maar iedereen heeft toch gewoon een eigen internetbundel tegenwoordig op zijn mobiele apparatuur? Waar heb je dan WiFi voor nodig? Omdat je vindt dat een ánder moet betalen voor jouw internetgebruik ofzo?

Omdat wifi overal is en dus verwacht wordt. Elk hotel heeft gratis wifi, winkelcentra en restaurants hebben wifi. Dat is vanaf het begin aan, toen MB's nog kostbaar waren, zo gegroeid denk ik. Gratis wifi werd gebruikt om klanten te trekken.

Reputatie 6

Maar iedereen heeft toch gewoon een eigen internetbundel tegenwoordig op zijn mobiele apparatuur? Waar heb je dan WiFi voor nodig? Omdat je vindt dat een ánder moet betalen voor jouw internetgebruik ofzo?

Reputatie 7

Inderaad, als de schermen zwart zijn of continu stilstaand beeld vertonen is er geen verbinding mogelijk. Dat gebeurt relatief vaak de laatste tijd. Waarom, geen idee. Is het een ietwat krakkemikkig systeem?

Badge +3

De WIfi doet het heel vaak niet in NS-treinen. In de IC-treinen over de HSL doet hij het sowieso nooit en in veel oudere modellen ook niet. Ik denk dat bij mij minstens bij 50% van de treinen die ik gebruik de wifi niet werkt. Meestal is er dan helemaal geen wifi-signaal en soms is het er wel, maar lukt het verbinden niet. Bij de regionale treinvervoerbedrijven is dit voor zover ik het kan beoordelen vaak een stuk beter geregeld.

HSL materieel heeft geen wifi aan boord, dus dat klopt. En oudere sprinters (SGM/SLT) ook niet.

Waarom verbinden vaak niet lukt als het er wél is, geen idee maar als de schermen in de trein geen actuele reisinformatie tonen (dus alleen maar een foto van een trein in een bollenveld of op een brug) dan zal internet het ook niet doen. Via o.a. Twitter kan je dan het treinstel melden voor een reset.

Reputatie 5

De WIfi doet het heel vaak niet in NS-treinen. In de IC-treinen over de HSL doet hij het sowieso nooit en in veel oudere modellen ook niet. Ik denk dat bij mij minstens bij 50% van de treinen die ik gebruik de wifi niet werkt. Meestal is er dan helemaal geen wifi-signaal en soms is het er wel, maar lukt het verbinden niet. Bij de regionale treinvervoerbedrijven is dit voor zover ik het kan beoordelen vaak een stuk beter geregeld.

Welkom op onze NS Community Guus1704. Vervelend dat je dit steeds gebeurt! Krijg je dan een foutmelding (welke)? Of blijft het wieltje draaien? Wat gebeurt er precies?

Reageer