beantwoord

Snellere reistijd IC Berlijn


Reputatie 3

Klopt het dat de reistijd Amsterdam-Berlijn per eind 2023 ingekort gaat worden tot om en nabij de 5 uur 50? Is het bekend of dit dan al samen zal gaan met de inzet van nieuwe treinen of komen die, op de typische Duitse wijze, vertraagd? 

Hoe dan ook. Goede zaak dat er eindelijk vaart in komt. Is er iets bekend over de dienstregeling, of de vertrektijden vanuit Amsterdam hetzelfde zullen blijven, of wat hebben de Duitsers hierover gecommuniceerd? 

 

Dank

icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 March 2023, 16:14

Bekijk origineel

104 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Oorzaak van de vertraging bij de 148 was dat de trein in Berlijn te laat werd voorgereden. Dat zou ook in de oude dienstregeling voor vertraging hebben gezorgd.

Oorzaak van de vertraging bij de 148 was dat de trein in Berlijn te laat werd voorgereden. Dat zou ook in de oude dienstregeling voor vertraging hebben gezorgd.

Het probleem van te laat voorrijden in Berlijn is sinds de nieuwe dienstregeling schering en inslag. Geen idee wat de oorzaak is.

Verder lopen veel treinen forse vertragingen op tussen Rheine en Osnabrück v.v.

Reputatie 7
Badge +1

Het probleem van te laat voorrijden in Berlijn is sinds de nieuwe dienstregeling schering en inslag.

Dat is op alle verbindingen in heel Duitsland een probleem, ook al voor 10 december.

Reputatie 7

Oorzaak van de vertraging bij de 148 was dat de trein in Berlijn te laat werd voorgereden. Dat zou ook in de oude dienstregeling voor vertraging hebben gezorgd.

Daar kwam het dus door. Hoe dan ook, de betrouwbaarheid van de verbinding is op z'n zachtst gezegd knudde. Ik reis meerdere keren per jaar door Duitsland maar stel bij het plannen/boeken altijd een minimale overstaptijd van 30 minuten in (anders is het me te stressvol) en pin me niet vast op de dienstregeling.

Meerdere keren van Zuid- Duitsland naar Düsseldorf gereisd met daar 10-15 minuten overstaptijd op het boemeltje naar Venlo. Altijd die overstap gemist, dus wachten op de volgende, en ook die liep dan zelf af en toe vertraging op (o.a te laat vertrek uit Mönchengladbach of goederentreinen die ervoor rijden) en dan miste ik in Venlo weer nét de IC naar Den Bosch.... Dan ben je al met al zo 1.5 uur later thuis dan voorzien.

Vanmiddag reden er ook tijd helemaal geen treinen tussen Nederland en Bad Bentheim vanwege een kapotte bovenleiding. Internationale reizigers moesten dat stuk met een bus. Inmiddels is het weer gerepareerd.

Reageer