beantwoord

elke keer opnieuw inloggen bij community

  • 4 December 2023
  • 141 reacties
  • 1859 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 12177 reacties

Sinds enkele dagen wordt ondanks het vinkje mijn inlog niet meer onthouden. Als ik op een link in een mail van community klik of de community rechtstreeks bezoek moet ik mijn inloggegevens elke keer invullen, zelfs soms per bericht. En soms kan ik helemaal niet inloggen.

Meer mensen dit probleem?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 25 January 2024, 17:25

Bekijk origineel

141 reacties

Badge +3

Niet om het een of ander maar Community mails markeren/rapporteren als ‘geen spam’ (of NS als vertrouwde afzender markeren of altijd filteren naar een mapje) heeft in ieder geval Gmail totaal maling aan. Die mails blijven (volkomen terecht) in de spambox binnenkomen.

Markeren als ‘geen spam’ heeft als enige effect dat die ene specifieke mail naar je gewone inbox gaat en je dus een link naar ‘Bekijk dit topic’ kunt aanklikken.

Het probleem is het rode kadertje (via amazonses.com) dat Gainsight gebruikt… Lekker zo laten 😅

 

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, heeft ook KPN webmail maling aan, dus doe ik normaal ook niet. Het enige waar het goed voor is, is dat ik dan via de link naar die reactie kan gaan en dat heb ik nu even gedaan om te zien of ik net als MoDe opnieuw zou moeten inloggen. Wat dus niet het geval was. 

Badge +3

Klopt, heeft ook KPN webmail maling aan, dus doe ik normaal ook niet. Het enige waar het goed voor is, is dat ik dan via de link naar die reactie kan gaan en dat heb ik nu even gedaan om te zien of ik net als MoDe opnieuw zou moeten inloggen. Wat dus niet het geval was. 

Nee, maar dan had je je browser (Community tabblad sluiten maakt niet uit) dus nog open.

Voor Mijn NS https://www.ns.nl/mijnns#/dashboard (via login.ns.nl) hetzelfde, maar dat was altijd al zo en vind ik redelijk normaal (altijd inloggen, als is het maar aangeven ‘ja ik ben het’) want daar staan privégegevens en bovendien heb ik meerdere accounts dus op welke wil je inloggen?

Maar goed, het forum/community mag mij ‘onthouden’ (dat vinkje) en heeft altijd prima gewerkt maar is nu ‘kapot’ (en gedraagt zich bij Monica dus nog veel grilliger want die blijft maar die login pagina krijgen, al is het maar om een reactie te kunnen plaatsen).

Reputatie 7
Badge +3

Nee, maar dan had je je browser (Community tabblad sluiten maakt niet uit) dus nog open.

Intussen even laptoppie opnieuw opgestart, werd een beetje trager, en dus alles gesloten en weer geopend, hoef nog steeds niet opnieuw in te loggen hier. 

 

Ik heb de syntax aangepast in de instellingen waardoor een browsingsessie nu pas na 48 uur zou moeten verversen. Zouden jullie willen kijken of dit naar behoren werkt?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de syntax aangepast in de instellingen waardoor een browsingsessie nu pas na 48 uur zou moeten verversen. Zouden jullie willen kijken of dit naar behoren werkt?

Ik moet nog steeds opnieuw inloggen...

Badge +3

Moet ook nog (eenmalig na sluiten browser) inloggen. Geen blockers actief en zelfs cookies van derden nu (tijdelijk) toegestaan.

Zou het kunnen dat die sessie-cookie helemaal niet doorkomt, en er dus na opnieuw opstarten browser gewoon een nieuwe sessie gestart wordt?

Een winkelwagentje o.i.d. zou dan leeg zijn, maar dan nog zou de optie ‘onthoud mij’ moeten werken tussen sessies.

Waarom dat verschilt tussen gebruikers (Momo blijft gewoon ingelogd, ik moet één keer inloggen totdat ik mijn browser sluit en MoDe blijft maar inloggen)… geen idee!

Heb alle cookies nog maar eens verwijderd (wat geen zin heeft want zowel in Chrome als Firefox gebeurt hetzelfde en die hebben elk hun eigen cookies natuurlijk).

Ik heb van alles geprobeerd. Codes aangepast waarvan ik niet eens weet wat ze doen en rare tekentjes toegevoegd die mij doen vermoeden dat mijn jongste dochter ze getekend heeft. Ik heb nog geen bericht van Insided gekregen, maar deze zal ongetwijfeld voor het weekend bij mij binnenkomen.

Reputatie 7
Badge +3

Het is knap irritant. Ik log nooit zelf uit, wat er nu gebeurt is nieuw. Ik verwijder minstens 1x per dag bezochte pagina's. Dat doe ik al heel lang en heeft nooit problemen opgeleverd, ik hoefde nooit opnieuw op al mijn bewaarde webpagina’s in te loggen als deze achter een wachtwoord zaten. Nu moet ik bij de community elke keer inloggen als ik er uit ben geweest. Pas alle cookies verwijderd, maar heeft geen effect.

Reputatie 7
Badge +3

Kan dat beste antwoord verwijderd worden? Ik moet nog steeds elke keer als ik op de link klik in een community-mail of rechtstreeks naar de communtiy ga inloggen. 

Badge +3

Laten we maar afwachten waar Gainsight mee komt…

Over het oplossen van niet meer kunnen aanpassen van berichten door super users hebben ze best lang gedaan, en het tellertje bij Favorieten is al jaren stuk.

Het probleem dat nu speelt is (in ieder geval bij @MoDe) een stuk irritanter. Voor mij betekent het slechts eenmalig inloggen (na opstarten computer als ik thuis kom) en dan gaat het verder prima zolang ik mijn browser niet afsluit.

Reputatie 7
Badge +3

Nog steeds niet opgelost…..

Reputatie 7
Badge +3

Nog steeds bij elk bezoek inloggen…..

Ik heb nog geen update gekregen. Hopelijk krijg ik deze snel.

Reputatie 7
Badge +3

Nog steeds moet ik meerdere keren per dag inloggen. Wanneer wordt dit opgelost?

Ik durf het niet te zeggen, maar ik heb 4 dagen geleden een reminder gestuurd. Normaal gesproken krijg ik binnen 24 uur een reactie. Helaas is dat nu niet het geval.

Reputatie 7
Badge +3

Ik durf het niet te zeggen, maar ik heb 4 dagen geleden een reminder gestuurd. Normaal gesproken krijg ik binnen 24 uur een reactie. Helaas is dat nu niet het geval.

Om op dit bericht te kunnen reageren moest ik net weer opnieuw inloggen. Dat is knap vervelend.

Dat moet inderdaad snel worden opgelost. Ik heb zojuist weer een reminder verstuurd.

Reputatie 7
Badge +3

Ik start zojuist op en ben nog ingelogd 🤘

Reputatie 7
Badge +1

Ik start zojuist op en ben nog ingelogd 🤘

Ik wil de pret niet verpesten, maar hier helaas nog wel steeds weer uitgelogd 😅

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog steeds geen enkele keer opnieuw hoeven inloggen, alleen de ene keer dat ik de NS cookies had verwijderd omdat iets anders op de NS site niet goed werkte. 

Reputatie 7
Badge +3

Op mijn telefoon moest ik net wel weer opnieuw inloggen. Kan er geen touw aan vastknopen 🙂

Reputatie 7
Badge +1

Op de telefoon werkte dat bij mij altijd al niet lekker en moet ik sowieso altijd opnieuw inloggen. Op de pc blijft het goed, tot ik de browser opnieuw start en dan ben ik meteen uitgelogd. 

Inloggen lukt nu ook niet helemaal: Ik kom na het inloggen op een witte pagina terecht. Wanneer ik dan weer naar de startpagina van deze site ga, ben ik niet ingelogd volgens de site. Als ik dan nog een keer op inloggen klik (rechtsboven in het menu) dan ben ik zonder iets te doen opeens wel ingelogd.

Reputatie 7
Badge +3

Op mijn telefoon moest ik net wel weer opnieuw inloggen. Kan er geen touw aan vastknopen 🙂

Je moet ook geen touw aan je telefoon knopen. 😄

Reputatie 7
Badge +3

Ik mag ook nog steeds inloggen…..

 

Reageer