beantwoord

elke keer opnieuw inloggen bij community

  • 4 December 2023
  • 141 reacties
  • 1857 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 12132 reacties

Sinds enkele dagen wordt ondanks het vinkje mijn inlog niet meer onthouden. Als ik op een link in een mail van community klik of de community rechtstreeks bezoek moet ik mijn inloggegevens elke keer invullen, zelfs soms per bericht. En soms kan ik helemaal niet inloggen.

Meer mensen dit probleem?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 25 January 2024, 17:25

Bekijk origineel

141 reacties

Badge +3

Het op meerdere apparaten ingelogd blijven werkte wel altijd, dat werkt nu helemaal niet meer.

Verschillende apparaten of verschillende browsers op hetzelfde apparaat maakt geen verschil. Als ik inlog op Firefox of Egde op mijn pc ben ik bij opnieuw starten van Chrome uitgelogd, en @Momo heeft dat dus niet (en nooit gehad).

Het probleem met telkens opnieuw inloggen bij opstarten Chrome (of bij @MoDe zelfs bij plaatsen van een reactie) is in ieder geval opgelost.

Reputatie 7
Badge +1

Dat was het op de pc nog wel voor mij, ook als ik niet elders inlog.

Ik heb net het een en ander getest, en hoewel ik op de telefoon ingelogd blijf lukt het op de PC helaas nog niet. Wanneer ik op de PC inlog, en verder nergens anders inlog of iets doe (dus enkel op die PC) dan ben ik na het opnieuw opstarten van Chrome toch weer uitgelogd.

Op de telefoon blijf ik nu, ondanks een nieuwe inlog op de PC, wel ingelogd. Kortom, het is mij nog een raadsel wat nu het uitloggen veroorzaakt. 😅

Badge +3

Op de telefoon blijf ik nu, ondanks een nieuwe inlog op de PC, wel ingelogd. Kortom, het is mij nog een raadsel wat nu het uitloggen veroorzaakt. 😅

Wat zegt je telefoon als je die opnieuw opstart na een ‘verse’ login op de pc?

Reputatie 7
Badge +1

Dit heb ik nu eens getest:

Test 1: Een bericht geliket op mijn telefoon, telefoon opnieuw opgestart en opnieuw de community geopend. Dan ben ik nog ingelogd.

Test 2: Nu weer opnieuw ingelogd op de PC, tabblad op telefoon gesloten en telefoon weer opnieuw opgestart. Ik ben nog steeds ingelogd op de telefoon.

Test 3: Ingelogd op de PC, tabblad gesloten en Chrome afgesloten. Na het opnieuw opstarten en terug naar de community gaan was ik uitgelogd op de PC. Op de telefoon blijf ik ingelogd.

Bedankt voor de bevindingen. Ik ga het doorspelen. 

Ik heb helaas geen update, maar ik werk nog hard aan een oplossing samen met Gainsight.

Badge +3

Ik heb ook een update!

Als ik inlog op mijn telefoon zonder de optie ‘onthoud mij’ dan ben ik een volgende keer/dag nog gewoon ingelogd op mijn desktop!

Inloggen op telefoon is een kwestie van opgeslagen gebruikersnaam/wachtwoord aantikken en klaar (op de pc ook trouwens).

Lekker zo laten dus.

Dat is positief. Bedankt voor de update!

Zijn er nog mensen met een Facebook account die continue opnieuw moeten inloggen op hetzelfde systeem?

Reputatie 7
Badge +3

Ik hoef momenteel niet meer in te loggen en anders doe ik dat met gebruikersnaam + wachtwoord van de community. Ik heb het altijd zo gedaan.

Badge +3

Moest vanavond (desktop pc) wel weer inloggen, zonder de Community op telefoon bezocht te hebben. Bij mijn weten ook geen cookies e.d. verwijderd.

Verder geen probleem, ik gebruik een gebruikersnaam (Robert B, met spatie) en wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +1

Het lijkt bij mij nu enkel nog mis te gaan op het inloggen op meerdere devices. Onderstaand een aantal scenario's.

  • Wanneer ik op de computer ingelogd ben en ik log in op mijn telefoon via Mijn NS, dan wordt ik op de computer uitgelogd.
  • Log ik rechtstreeks op de community met mijn account in zonder de optie “onthoud mijn gegevens” aan te vinken, blijft het op de computer werken. Op de telefoon ben ik dan later weer uitgelogd. De computer blijft ingelogd.
  • Als ik inlog en ik vink “onthoud mijn gegevens” aan, dan wordt ik direct weer uitgelogd op de PC, maar blijf ik wel ingelogd op de telefoon.

Voorheen logde ik altijd met Mijn NS account, en bleef ik op meerdere apparaten gewoon ingelogd. Enkel de telefoon moest ik zo nu en dan opnieuw inloggen.

Ik heb al een tijdje niets meer vernomen van Gainsight. Ze zijn er nog druk mee bezig. Er is wel wat aangepast, maar zover ik weet is het probleem nog niet gevonden. Hebben jullie nog bevindingen die ik met Gainsight moet delen?

Ik heb het vermoeden dat het is opgelost. Mocht dat niet zo zijn laat het mij dan vooral hier weten.

Badge +3

Ik heb het vermoeden dat het is opgelost. Mocht dat niet zo zijn laat het mij dan vooral hier weten.

Inloggen op telefoon zonder vinkje bij ‘onthoud mij’ werkt prima. Ik blijf dan ingelogd op mijn desktop pc (na afsluiten browser of de volgende dag als ik mijn pc weer start).

De ‘onthoud mij’ optie aanvinken op een ander apparaat (telefoon) zorgt ervoor dat ik alleen op dát apparaat ingelogd blijf. Hetzelfde tussen verschillende browsers op hetzelfde apparaat.

Maar zolang mijn telefoon of die andere browser op mijn pc mij niet hoeft te onthouden (gebruik die weinig en inloggen is één keer opgeslagen gegevens aantikken) is het voor mij verder helemaal prima.

Reputatie 7
Badge +1

Bij mij werkt het nog niet zoals het ooit werkte: Ingelogd op één apparaat lukt wel maar inloggen op de telefoon zorgt ervoor dat ik op de pc direct ben uitgelogd. Precies zoals Robert B het ook beschrijft.

Maar voor nu vind ik het prima. Sinds ik ontdekt heb dat ik ook direct kan inloggen op de community met dit account, is het inloggen zo gepiept.

 

Reageer